Citroën C5 z silnikiem V6, rocznik 2004, trafił do redakcji Francuskie.pl i jest obecnie przygotowany do jazdy. Zanim ruszy w drogę i na test, auto przechodzi kompleksowy przegląd i wymianę elementów eksploatacyjnych.
Zobacz: używany Citroën Xantia 1999. Serwis i naprawy
Nasz Citroën C5 ma ciekawą historię – jeździł jako wóz komendanta wojewódzkiego policji i dlatego wyposażony był w kilka policyjnych gadżetów, w tym zamontowane w zderzaku niebieskie światła błyskowe czy uchwyt do zapinania kajdanek. Auto ma jasną welurową tapicerkę i szary lakier Fulminator. Do tego 5-biegowa, manualna skrzynia. Przebieg 304 tysiące kilometrów.
Jest wyposażony w zawieszenie Hydractive 3, które zapewnia najwyższy komfort jazdy. Hydropneumatyka w Citroënach jest dopracowana i niezawodna, warto tylko pamiętać o zaleceniach eksploatacyjnych a w starszych samochodach co jakiś czas kontrolować kluczowe elementy – o czym napiszemy oddzielnie przy okazji testów naszego C5.
Samochód w momencie zakupu był w bardzo dobrym stanie (jak na swój wiek i przebieg), ponieważ do końca go serwisowano, ale mimo wszystko trafił na przegląd, który miał określić które elementy powinny zostać wymienione. Otrzymał nowe kule zawieszenia, wymieniono też wszystkie płyny: olej, płyn hamulcowy, LDS (płyn zawieszenia) oraz płyn chłodniczy. Przy okazji zidentyfikowano niewielki wyciek oleju przy silniku. Po czynnościach serwisowych Citroën przejdzie jeszcze odświeżenie lakieru oraz kompleksowe pranie wnętrza.
Zobacz: Citroën C4 – ultrakomfortowy kompakt
Jakie tresty planujemy? Zestawimy C5 ze współczesnymi modelami, chcemy też przeprowadzić porównawczy test spalania na autostradzie z autami wyposażonymi w najnowszej generacji silniki benzynowe turbo, zarówno 1.2 jak i 1.6. Pierwsze materiały powinny pojawić się już za kilka tygodni.
https://www.youtube.com/watch?v=Lfo1_B7o3qM
Najnowsze komentarze