sobota, 21 maja, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Citroen

Używany Citroën C5 V6 z 2004 roku: co daje polerowanie lakieru w kilkunastoletnim aucie?

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2021-12-31
w Citroen, Wiadomości
Czas czytania 5 minut
2k 154
3
Citroen C5 2004 polerowanie lakieru - efekt końcowy
1.9k
UDOSTĘPNIEŃ
6.3k
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?

Lancia pokaże nowe modele. Będzie marką premium i zaprezentuje włoską elegancję

Siedem salonów luksusowej marki DS Automobiles w Polsce

Wiosną 2021 roku do naszej redakcyjnej floty dołączył Citroën C5 z 2004 roku, którego stopniowo przywracamy do stanu, jaki reprezentował przed laty. Po kilku naprawach mechanicznych i wymianie opon na całoroczne, przyszła pora na polerowanie  oraz woskowanie lakieru.  Delikatnie odświeżone zostało też wnętrze.

Auto było używane przez zachodniopomorską policję, która nie do końca o nie dbała. Dlatego ząb czasu mocno odbił się na naszym redakcyjnym Citroënie C5, ale uznaliśmy że warto włożyć w pojazd zarówno trochę pracy, aby jak najdłużej cieszył nas swoim komfortem, a ten jest przecież w hydropneumatyku wyjątkowy. Nasza bogato wyposażona wersja Exclusive, napędzaną silnikiem V6 o mocy 207 KM cieszy też dynamiką przy każdym mocniejszym nadepnięciu pedału gazu.

Zobacz także: Citroën C5 2.0 HDI 2004-2007. Oszczędny diesel i bezproblemowy komfort: wrażenia użytkownika po 80 tysiącach kilometrów.

Lakier C5 nabiera blasku

Wydaje się, że od początku eksploatacji nie dbano należycie o stan lakieru naszego C5. Na karoserii widoczne były mankamenty, lakier mocno zmatowiał a na masce i po boku pojazdu można było dostrzec pozostałości naklejek, które kiedyś miały chyba za zadanie zdobić auto, ale po latach miało to wręcz odwrotny skutek.

Bartek, specjalista ds. kosmetyki samochodowej z firmy Goldcar Detailing z Chrzanowa, który zajął się odnowieniem samochodu, określił stan lakieru jako „mocno zmęczony”. Mimo początkowych wątpliwości, jakie budził stan Citroëna C5, podjął się wyzwania.

Citroen C5 polerowanie lakieru (przed i po)
Na górze lakier C5 przed wizytą w salonie cardetailingu, na dole już po zabiegu

Samochód przeszedł kilkuetapowe, dokładne mycie, został pozbawiony drobnych zanieczyszczeń, a następnie przeszedł korektę powłoki lakierniczej. Wymagało to cierpliwej pracy i delikatnego operowania sprzętem do polerowania, bo to nie jest już nowy lakier, tylko jednak kilkunastoletni. Nie można przesadzić z naciskiem ani używać zbyt agresywnych past polerskich. I tak element po elemencie, powoli, auto odzyskiwało swój blask.

Ostatnim etapem prac było woskowanie, które pomoże zabezpieczyć samochód przed czynnikami zewnętrznymi i sprawi, że efekt pozostanie z C5 na dłużej. Wosk nie jest tak trwały jak powłoka ceramiczna, ale na kilka miesięcy, tych zimowych, pozwoli chronić auto.

Czy było warto? Prace detailingowe usunęły większość defektów (z wyjątkiem odprysków lakieru, które wymagają poważniejszych prac), uwydatnił się również kolor samochodu i Citroën C5 zyskał piękny blask. W redakcji byliśmy pod dużym wrażeniem. Zmiana wizualna  jest bardzo duża, co widać na poniższym zdjęciu, wszystko aż się świeci i cieszy oczy.

Zobacz także: Ile naprawdę pali stary samochód? Citroën Xantia 1.8 90 w trasie

Citroën C5 z jasnym wnętrzem wygląda ładnie, ale…

Nie tylko nadwozie C5 wymagało odświeżenia, ale również jego wnętrze. Po zakupie auta wypraliśmy wprawdzie tapicerkę, jednak liczne zabrudzenia pokrywały również konsolę centralną, plastikowe elementy pasów bezpieczeństwa, uchwyty i osłony przeciwsłoneczne. Niektóre powierzchnie były wręcz lepkie, co jak możecie się domyślać, nie daje zbyt wielkiej przyjemności w użytkowaniu pojazdu. Jasne wnętrze wpada w oko, ale niestety łatwo „łapie” brud tzn. wszelkie zanieczyszczenia odznaczają się tu znacznie bardziej niż w przypadku ciemnych elementów wykończeniowych.

Tutaj pomogły odpowiednie środki do czyszczenia tworzyw i materiałów. Czynność ta wymaga przede wszystkim czasu i cierpliwego operowania miękkimi pędzelkami oraz ściereczkami z mikrofibry, usuwającymi kolejne zabrudzenia i osuszającymi plastiki. Citroen C5 - czyszczenie plastików

Tworzywa w kabinie zostały więc dokładnie wyczyszczone, a wnętrze przejaśniało. Być może jeszcze wróci na drobne korekty, ale teraz całość wygląda już jak w prawie nowym samochodzie. Efekt będzie utrzymywał się długo, o ile auto będzie od czasu do czasu kompleksowo czyszczone i regularnie zmieniany będzie filtr kabinowy.

Nasz Citroën C5 otrzymał również nowe dywaniki. Zakupiliśmy nieco droższy produkt firmy ProLine i zobaczymy, jaka będzie jego trwałość w trakcie eksploatacji. Plusem jest to, że w porównaniu do tanich gumowych mat nie czuć mało przyjemnego zapachu we wnętrzu auta.

Na koniec nasz Citroën C5 przejdzie kolejne etapy procesu odnawiania. Przed nami regeneracja reflektorów, fotela kierowcy oraz tapicerki, która odkleja się w niektórych miejscach, a także drobne prace mechaniczne.

Materiał powstał przy współpracy z profesjonalnym studiem kosmetyki samochodowej Goldcar Detailing zlokalizowanym przy ul. Śląskiej 68 w Chrzanowie. Zapraszamy na profil firmy na Facebooku. 

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

Citroen C5 2004 polerowanie lakieru - efekt końcowyCitroen C5 - czyszczenie plastików
4.1 13 głosy
Ocena artykułu
Tagi: C5Citroenużywane
Udostepnij754Tweet471Udostepnij132
Poprzedni

Co tak naprawdę myślą o Dacii Spring? Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 52-53/2021

Następny

Peugeot pokonał Renault na rynku francuskim w 2021 r. Historyczne zwycięstwo lwa

Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Dziennikarka motoryzacyjna, autorka artykułów, testów, poszukiwaczka ciekawostek. Po godzinach, w czasie niewielu wolnych chwil, które posiada, zajmuje się muzyką.

Następny

Peugeot pokonał Renault na rynku francuskim w 2021 r. Historyczne zwycięstwo lwa

Citroën Xsara: 5 ciekawych szczegółów, o których mogłeś nie wiedzieć

Ten Peugeot 306 kosztuje blisko półtora miliona złotych!

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
3 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Roman - Nowy Citroën C5 X Hybrid 225: rozpoczynamy test!
  • Roman - Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Porto - Dacia Jogger i silnik 1.0 TCe 110 KM – jak to jeździ? Spalanie, dynamika, opinie.
  • Krzysztof Gregorczyk - Mazda 3 2.0 Skyactive 165 KM kontra Renault Mégane 1.3 TCe 160 KM. Który lepszy?
  • Krzysztof Gregorczyk - Nowy Citroën C5 X Hybrid 225: rozpoczynamy test!
  • Klic - Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Krzysztof Gregorczyk - Nowy Citroën C5 X Hybrid 225: rozpoczynamy test!
  • Łopel - Stellantis rozpocznie przebudowę sieci dealerskiej w przyszłym roku. Do 5% prowizji za sprzedaż auta
  • R70 - Dacia Jogger 1.0 TCe 110 KM Comfort. Dobrze i tanio? Wnioski z podróży – polemika
  • Arek - Dacia Jogger 1.0 TCe 110 KM Comfort. Dobrze i tanio? Wnioski z podróży – polemika


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Lancia pokaże nowe modele. Będzie marką premium i zaprezentuje włoską elegancję
  • Citroën 2CV Ghan-1 – lekki samochód rozpoznawczy z działkiem i karabinem maszynowym
  • Siedem salonów luksusowej marki DS Automobiles w Polsce
  • Używany Renault Kangoo I – budżetowy kombivan dla rodziny i do pracy. Duży bagażnik i komfort jazdy
  • Dacia Duster to najtańszy SUV w utrzymaniu według ADAC
  • Nowy Citroën C5 X Hybrid 225: rozpoczynamy test!
  • Citroën Xantia 1.8i z niewielkim przebiegiem na sprzedaż na… Florydzie
  • Grupa Renault szkoli polskich strażaków z pomocą nowego Megane E-Tech
  • Renault wzywa do debaty na temat testów bezpieczeństwa: „Chcemy rozsądku, nie kosztów”


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
3
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Reply
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.