Używany Citroen C5 X7, produkowany w latach 2008-2017, to bardzo poszukiwany samochód na rynku aut wtórnych. Wysoka niezawodność idzie w parze w najwyższym komfortem jazdy, jaki można dzisiaj mieć za stosunkowo nieduże pieniądze. Nic więc dziwnego, że na rynku wtórnym można spotkać wiele ciekawych egzemplarzy.
Komfort w Citroenie C5 zapewnia hydropneumatyczne zawieszenie. Powoduje ono, że auto wręcz przepływa nad większością nierówności. Obrazowo mówiąc, ma się wrażenie, że drogi, które do tej pory wydawały się bardzo kiepskiej jakości, zostały magicznie naprawione. Nawet kilkusetkilometrowa przejażdżka nie powoduje zmęczenia. Zawieszenie jest proste w obsłudze i stosunkowo niedrogie w naprawach, zapewnia też stały prześwit, niezależnie od obciążenia auta. Wysokość samochodu można regulować.
Warto pamiętać, że Citroen C5 wychodził też w wersji ze zwykłym zawieszeniem, którą łatwo rozpoznać po braku przycisku zmiany wysokości auta na tunelu środkowym.
Popularność modelu potwierdzają też niezależne serwisy Citroena w Polsce. „W tej chwili 95% samochodów, które do mnie przyjeżdżają, to Citroen C5 X7. Są to dobre, niezawodne auta. Obserwuję bardzo duże zainteresowanie nimi” – mówił niedawno w rozmowie z Francuskie.pl, Piotr Jeździkowski, właściciel warsztatu „Jeździk” z Bydgoszczy. Jego firma na trzy stanowiska, a mimo to na wizytę czeka się nawet dwa tygodnie.
Citroen C5 x7 w 2011 roku przeszedł facelifting a w 2014 roku pojawiła się wersja Crosstourer. Miłośnicy Citroena powinni szukać najlepiej wyposażonych odmian Exclusive, dokładnie kontrolując listę wyposażenia, szczególnie z magicznym, choć tutaj uproszczonym systemem AMVAR, który analizuje drogę i sposób jazdy kierowcy, odpowiednio dostosowując zachowanie zawieszenia.
Dzisiaj w segmencie aut używanych nie ma wygodniejszej propozycji niż C5 X7. Ceny samochodu w ogłoszeniach zaczynają się od 23 tysięcy złotych za rocznik 2008. Polecany przez nas rocznik 2011 i wyżej, to wydatek 29 tysięcy złotych i więcej.
Najnowsze komentarze