Citroën – sprawdź ofertę
Alfa Romeo Stelvio – sprawdź ofertę
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy samochodów
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia motoryzacji
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Kontakt
    • Redakcja
    • REKLAMA
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Wiadomości

Używany Citroën Xsara Picasso – rodzinny van w cenie markowego skutera. Opinie, awarie, spalanie

Maciej Mokwiński autor Maciej Mokwiński
2022-09-03
w Wiadomości, Citroen
Czas czytania 6 minut
3.3k
A A
14
citroen xsara picasso 1

Citroën Xsara Picasso to rodzinny samochód, który jest bardzo popularny do dzisiaj w Polsce. Wygodne wnętrze, praktyczność i niskie koszty zakupu oraz serwisu sprawiają, że ten używany Citroën bywa chętnie kupowany przez osoby, które dysponują niewielką sumą na zakupy auta. Ma swoje wady, ale oferuje naprawdę dużo.

Peugeot 408 – reklama

W czasach swojej świetności Citroën Xsara Picasso wyróżniał się funkcjonalnym wnętrzem i niebanalnym designem – dziś na pierwszy plan wysuwają się jego inne zalety, prosta i trwała mechanika oraz przyzwoita trwałość. Za niespełna 10 tysięcy złotych z łatwością znajdziemy egzemplarz wart zakupu.

Citroen Xsara Picasso taxi 3 Wiadomości
Citroën Xsara Picasso – popularny (nadal!) wśród kierowców taksówek

Citroën w 1998 roku rozpoczął swoją ponad dwudziestoletnią przygodę z kompaktowymi van-ami wprowadzając do oferty model Xsara Picasso – w odróżnieniu od następnych modeli, tutaj oferowano wyłącznie jedną wersję nadwoziową. Blisko ćwierć wieku temu niemal jednobryłowe, obłe nadwozie szokowało – stając się znakiem rozpoznawczym modelu. Xsarę Picasso oparto oczywiście konstrukcyjnie na popularnej Xsarze, z którą dzieli całą mechanikę. Na szczęście w kwestii aranżacji wnętrza projektanci nie musieli na siłę wpasowywać deski rozdzielczej z dawcy. Nadwozie zostało przyzwoicie zabezpieczone przed korozją, bezwypadkowe egzemplarze są wolne od rdzawego nalotu. Z biegiem czasu jedynie renowacji lub wymiany wymagać mogą zmatowiałe przednie reflektory.

Zobacz: Nowe samochody Citroën

citroen xsara picasso Wiadomości
Samochód można znaleźć nawet w takich kolorach ze skórzaną tapicerką

Deskę rozdzielczą wykonano z miękkiego tworzywa, jakością dorównującego modelowi C5 I generacji. Miejsce przed kierownicą zajęła półka na drobiazgi, zestaw cyfrowych zegarów umieszczono na szczycie deski rozdzielczej, co na szczęście w żaden sposób nie pogarsza ergonomii obsługi. Pod warunkiem, że wyświetlacz działa poprawnie wszystkie jego wskazania są doskonale czytelne także w słoneczne dni – w egzemplarzach pozbawionych ogrzewanego miejsca postojowego okazjonalnie dochodzić może do uszkodzenia zegarów – koszt naprawy oscyluje wokół 400-600 złotych.

Zobacz: Citroën Xsara Picasso – skąd ta nazwa?

citroen xsara picasso z gory Wiadomości

Pozycja za kierownicą na obszernych, miękkich i niemal płaskich fotelach doskonale oddaje charakter auta – stworzonego do nieśpiesznego przemieszczania się. Fotel umieszczono znacznie wyżej poprawiając przy okazji widoczność. Lewarek zmiany biegów umieszczono tuż pod ręką kierowcy na desce rozdzielczej. Tylna kanapa składa się z trzech niezależnych foteli. Każdy możemy osobno składać dowolnie aranżując przestrzeń. Przestrzeni wystarczy dla trzech dorosłych osób lub fotelików dziecięcych. Bagażnik pochłania rozsądne 500 litrów. Wyposażenie oferowane przez Xsarę Picasso obejmuje pełną elektrykę, automatyczną lub manualną klimatyzację, tempomat, automatyczną czterostopniową przekładnię, podstawowe systemy bezpieczeństwa, fabryczne radio z CD, komputer pokładowy i otwierane okno dachowe.

Citroën Xsara Picasso – podstawowe wymiary

Długość (mm)4276
Szerokość (mm)1751
Rozstaw osi (mm)2760
Pojemność bagażnika dm3)500

Układ jezdny oparto o możliwie tanich i trwałych rozwiązaniach znanych z innych modeli koncernu PSA. Zastosowano wobec tego kolumny McPhersona i belkę skrętną, całości nadając miękkie nastawy sprzyjające komfortowej i płynnej jeździe. Cały układ dobrze radzi sobie z rozwijającą się siecią polskich dróg – na szczęście ceny części zamiennych nie są wygórowane, do dyspozycji mamy także szereg zamienników w rozmaitych cenach na każdą kieszeń.

Paleta jednostek napędowych jest wystarczająca. Wszystkie silniki benzynowe korzystają z wielopunktowego wtrysku paliwa, bezproblemowego napędu rozrządu korzystającego z paska – wzorowo współpracują z instalacjami gazowymi. Do dyspozycji mamy czterocylindrowe 1.6 91-109 KM, 1.8 115 i 2.0 o mocy 137 KM. Koszt wymiany rozrządu to około 700 złotych, czynność należy powtarzać co około 80-100 tysięcy kilometrów. Okazjonalnie interwencji wymaga zawór recyrkulacji spalin.

Silniki diesla to sprawdzone i doceniane konstrukcje z bezpośrednim wtryskiem common raill z rodziny HDi. Katalog otwiera 1.6 HDi 92-109 KM zapewniający przyzwoite osiągi, wysoką kulturę pracy, elastyczność i co najistotniejsze ascetyczne spalanie oscylujące w trasie nawet poniżej 5 litrów na sto kilometrów. Oferowano także 90-konną odmianą 2.0 HDi urzekającą trwałością i oszczędnością. W każdym wypadku oferowany opcjonalnie czterobiegowy automat podnosi komfort jazdy w zatłoczonym mieście, poza nim ceną za wygodę jest  wybitnie powolna lecz płynna praca przekładni. Wielu użytkowników nie jest zachwycona precyzją pracy standardowych, pięciostopniowych przekładni manualnych.

Citroën Xsara Picasso – silniki

Silniki Citroën Xsara Picasso
jednostka1.6 8V1.6 16V1.8 16V2.0 16V1.6 HDi2.0 HDi
pojemność skokowa158715871749199715601997
moc/Nm91 / 135109 / 147115 / 160137 / 19092-109 / 215-24090 / 205
spalanie6.5 – 96 – 97 – 117.5 – 124.5 – 65 – 7

Citroën Xsara Picasso za sprawą charakterystycznej prezencji zna chyba każdy z nas. Produkcję zakończono dopiero w 2012 roku, przez ostatni okres był oferowany równolegle ze swoim następcą C4 Picasso jako jego tańsza alternatywa. Duża popularność dziś przekłada się na wysoką podaż na rynku wtórnym.

Na koniec warto wspomnieć, że Citroën Xsara Picasso miał też genialną reklamę – z robotem. Przypominamy ją, bo świetnie nawiązuje do nazwy samochodu – Picasso.


google news Wiadomości
google preferowane Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

Citroen Xsara Picasso - wnętrzecitroen xsara picasso z gory Wiadomości
4.5 13 głosy
Ocena artykułu

Warto przeczytać!

citroen ami golf edition Wiadomości

Francuski dealer Citroëna chce stworzyć wyjątkowego AMI „Golf Edition”

2025-11-16
ds 7 crossback

Citroën C5 Aircross, Peugeot 3008 i DS 7 Crossback: wycofanie 2.0 HDi było poważnym błędem Stellantis

2025-11-16

Citroën Xsara HDi kontra Peugeot 306 HDi, Renault Megane dTi oraz Ford Focus Ghia TDi

2025-11-16

Nowy komfortowy elektryczny SUV Citroën C5 Aircross Comfort Range już w polskich salonach

2025-11-16
Tagi: używaneXsara PicassoCitroen
Udostepnij1225Tweet766Udostepnij214
Maciej Mokwiński

Maciej Mokwiński

Maciej Mokwiński. Od dziecka fan motoryzacji, w szczególności francuskich samochodów i starych motocykli. Obecnie szczęśliwy posiadacz Peugeota 508 SW i 32-letniej CZK, od dekady związany z dziennikarstwem motoryzacyjnym.

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
14 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • peugeot 407 2004 1280 80589c0441359c4e80589a8d30d444fa8f Wiadomości

    Te modele Peugeot z silnikiem HDi są długowieczne. Duże przebiegi to żaden problem

    3428 udostępnienia
    Udostepnij 1371 Tweet 857
  • To najtańsza fabrycznie nowa Dacia Duster w Polsce. Ma LPG i można ją mieć od ręki! Listopad 2025

    3461 udostępnienia
    Udostepnij 1384 Tweet 865
  • Zamknijcie w cholerę to całe Electromobility Poland!

    2311 udostępnienia
    Udostepnij 924 Tweet 578
  • To najtańszy fabrycznie nowy Fiat Pandina w Polsce. Cena kusi a co z wyposażeniem?

    5160 udostępnienia
    Udostepnij 2064 Tweet 1290

Testy samochodów

Citroen C5 Aircross
Wiadomości

Jaki jest nowy Citroën C5 Aircross II? Testujemy francuskiego SUV-a: pierwsza jazda, opinia

autor Małgorzata Kozikowska
2025-10-01
Peugeot 308 SW
Testy

Test: Peugeot 308 SW 1.5 BlueHDi 130. Nie ma to, jak wygodne kombi z oszczędnym dieslem. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2020-12-12
Citroen C5 X 1.6 180 KM
Testy

Test: Używany Citroën C5 X 1.6 180 KM z przebiegiem 27 tys. km. Komfort priorytetem

autor Małgorzata Kozikowska
2024-04-01
01 Citroen C Elysee test 300x199 Wiadomości
Citroen - testy i opinie

Test: Citroën C-Elysée 1.6 VTi 115 KM 2013 – sposób na tani samochód dla rodziny. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2013-02-04
013. Alpine A110 GT – wiosna przyszla w tym roku dynamicznie Wiadomości
Testy

Test: Alpine A110 GT – wiosna przyszła w tym roku dynamicznie!

autor Krzysztof Gregorczyk
2023-05-30

Najnowsze komentarze

  • Rafał - Czy nowe Renault Twingo 2026 naprawdę przekona klientów? Pułapki mody retro
  • Anonim - To najtańsza fabrycznie nowa Dacia Duster w Polsce. Ma LPG i można ją mieć od ręki! Listopad 2025
  • Kulson - Francuscy dziennikarze przetestowali DS N°8 na autostradzie. Czy naprawdę przejedzie ponad 500 km?
  • Bodzio - Nowy komfortowy elektryczny SUV Citroën C5 Aircross Comfort Range już w polskich salonach
  • Roman - Czarne chmury nad salonami wielomarkowymi? Domy Stellantis mogą być przyczyną spadków sprzedaży koncernu
  • Anonimowo - Czarne chmury nad salonami wielomarkowymi? Domy Stellantis mogą być przyczyną spadków sprzedaży koncernu
  • Fotoamator - Zamknijcie w cholerę to całe Electromobility Poland!

Zobacz też

Stellantis wydłuża gwarancję na samochody z silnikiem PureTech 1.2 swoim pracownikom, ale zgłosić się trzeba do dzisiaj

Nowa Dacia Duster prosto z salonu. 10 najtańszych egzemplarzy w Polsce

Leapmotor T03 debiutuje na rynku europejskim. Czy Dacia ma powody do obaw? Cena ujawniona

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
14
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz