Wiadomości

Tomasz Leki z Leki Transport triumfuje w finale 11. edycji konkursu Optifuel Challenge 2023!

autor Krzysztof Gregorczyk
2023-09-23
Wiadomości

Stoffel Vandoorne oficjalnym kierowcą Team Peugeot TotalEnergys na sezon 2024

autor Krzysztof Gregorczyk
2023-09-22
Wiadomości

Renault liderem Wielkiego Testu Salonów 2023. Duży sukces francuskiej marki

autor Krzysztof Gregorczyk
2023-09-21
Wiadomości

Dacia Jogger z nagrodą Best Value Car 2023 w Business Car Awards

autor Małgorzata Kozikowska
2023-09-23
Wiadomości

Stellantis wyśle na przymusowy urlop 2400 pracowników we Włoszech. Cięcia kosztów trwają

autor Tomasz Nowicki
2023-09-23
Wiadomości

Dacia Jogger z dobrym wynikiem w teście Green NCAP

autor Tomasz Nowicki
2023-09-23
Wiadomości

Renault inwestuje 100 mln dolarów w fabrykę Kolumbii

autor Małgorzata Kozikowska
2023-09-20

Najnowsze komentarze

  • dddf - Nowy Peugeot 208 już w konfiguratorze marki. Jak wygląda polski cennik?
  • Pekka - Dacia zmienia plany. Nie będzie modelu Bigster!
  • Anonimowo - Ale promocja! Nowy, komfortowy i maksymalnie wyposażony SUV z dieslem i automatem za 135 tys zł
  • Były - Stellantis wyśle na przymusowy urlop 2400 pracowników we Włoszech. Cięcia kosztów trwają
  • Pekka - Stellantis zadowolony ze swoich wyników po 8 miesiącach 2023 r.
  • Pekka - Stellantis zadowolony ze swoich wyników po 8 miesiącach 2023 r.
  • Michał508 - Dacia przygotowuje zupełnie nowy model: Minister. Celem jest Jeep Avenger
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości

Używany Citroën Xsara Picasso – rodzinny van w cenie markowego skutera. Opinie, awarie, spalanie

Maciej Mokwiński autor Maciej Mokwiński
2022-09-03
w Wiadomości, Citroen
Czas czytania 6 minut
2.7k 205
A A
13

Citroën Xsara Picasso to rodzinny samochód, który jest bardzo popularny do dzisiaj w Polsce. Wygodne wnętrze, praktyczność i niskie koszty zakupu oraz serwisu sprawiają, że ten używany Citroën bywa chętnie kupowany przez osoby, które dysponują niewielką sumą na zakupy auta. Ma swoje wady, ale oferuje naprawdę dużo.

W czasach swojej świetności Citroën Xsara Picasso wyróżniał się funkcjonalnym wnętrzem i niebanalnym designem – dziś na pierwszy plan wysuwają się jego inne zalety, prosta i trwała mechanika oraz przyzwoita trwałość. Za niespełna 10 tysięcy złotych z łatwością znajdziemy egzemplarz wart zakupu.

Citroën Xsara Picasso – popularny (nadal!) wśród kierowców taksówek

Citroën w 1998 roku rozpoczął swoją ponad dwudziestoletnią przygodę z kompaktowymi van-ami wprowadzając do oferty model Xsara Picasso – w odróżnieniu od następnych modeli, tutaj oferowano wyłącznie jedną wersję nadwoziową. Blisko ćwierć wieku temu niemal jednobryłowe, obłe nadwozie szokowało – stając się znakiem rozpoznawczym modelu. Xsarę Picasso oparto oczywiście konstrukcyjnie na popularnej Xsarze, z którą dzieli całą mechanikę. Na szczęście w kwestii aranżacji wnętrza projektanci nie musieli na siłę wpasowywać deski rozdzielczej z dawcy. Nadwozie zostało przyzwoicie zabezpieczone przed korozją, bezwypadkowe egzemplarze są wolne od rdzawego nalotu. Z biegiem czasu jedynie renowacji lub wymiany wymagać mogą zmatowiałe przednie reflektory.

Zobacz: Nowe samochody Citroën

Samochód można znaleźć nawet w takich kolorach ze skórzaną tapicerką

Deskę rozdzielczą wykonano z miękkiego tworzywa, jakością dorównującego modelowi C5 I generacji. Miejsce przed kierownicą zajęła półka na drobiazgi, zestaw cyfrowych zegarów umieszczono na szczycie deski rozdzielczej, co na szczęście w żaden sposób nie pogarsza ergonomii obsługi. Pod warunkiem, że wyświetlacz działa poprawnie wszystkie jego wskazania są doskonale czytelne także w słoneczne dni – w egzemplarzach pozbawionych ogrzewanego miejsca postojowego okazjonalnie dochodzić może do uszkodzenia zegarów – koszt naprawy oscyluje wokół 400-600 złotych.

Zobacz: Citroën Xsara Picasso – skąd ta nazwa?

Pozycja za kierownicą na obszernych, miękkich i niemal płaskich fotelach doskonale oddaje charakter auta – stworzonego do nieśpiesznego przemieszczania się. Fotel umieszczono znacznie wyżej poprawiając przy okazji widoczność. Lewarek zmiany biegów umieszczono tuż pod ręką kierowcy na desce rozdzielczej. Tylna kanapa składa się z trzech niezależnych foteli. Każdy możemy osobno składać dowolnie aranżując przestrzeń. Przestrzeni wystarczy dla trzech dorosłych osób lub fotelików dziecięcych. Bagażnik pochłania rozsądne 500 litrów. Wyposażenie oferowane przez Xsarę Picasso obejmuje pełną elektrykę, automatyczną lub manualną klimatyzację, tempomat, automatyczną czterostopniową przekładnię, podstawowe systemy bezpieczeństwa, fabryczne radio z CD, komputer pokładowy i otwierane okno dachowe.

Citroën Xsara Picasso – podstawowe wymiary

Długość (mm)
4276
Szerokość (mm)
1751
Rozstaw osi (mm)
2760
Pojemność bagażnika dm3)
500

Układ jezdny oparto o możliwie tanich i trwałych rozwiązaniach znanych z innych modeli koncernu PSA. Zastosowano wobec tego kolumny McPhersona i belkę skrętną, całości nadając miękkie nastawy sprzyjające komfortowej i płynnej jeździe. Cały układ dobrze radzi sobie z rozwijającą się siecią polskich dróg – na szczęście ceny części zamiennych nie są wygórowane, do dyspozycji mamy także szereg zamienników w rozmaitych cenach na każdą kieszeń.

Paleta jednostek napędowych jest wystarczająca. Wszystkie silniki benzynowe korzystają z wielopunktowego wtrysku paliwa, bezproblemowego napędu rozrządu korzystającego z paska – wzorowo współpracują z instalacjami gazowymi. Do dyspozycji mamy czterocylindrowe 1.6 91-109 KM, 1.8 115 i 2.0 o mocy 137 KM. Koszt wymiany rozrządu to około 700 złotych, czynność należy powtarzać co około 80-100 tysięcy kilometrów. Okazjonalnie interwencji wymaga zawór recyrkulacji spalin.

Silniki diesla to sprawdzone i doceniane konstrukcje z bezpośrednim wtryskiem common raill z rodziny HDi. Katalog otwiera 1.6 HDi 92-109 KM zapewniający przyzwoite osiągi, wysoką kulturę pracy, elastyczność i co najistotniejsze ascetyczne spalanie oscylujące w trasie nawet poniżej 5 litrów na sto kilometrów. Oferowano także 90-konną odmianą 2.0 HDi urzekającą trwałością i oszczędnością. W każdym wypadku oferowany opcjonalnie czterobiegowy automat podnosi komfort jazdy w zatłoczonym mieście, poza nim ceną za wygodę jest  wybitnie powolna lecz płynna praca przekładni. Wielu użytkowników nie jest zachwycona precyzją pracy standardowych, pięciostopniowych przekładni manualnych.

Citroën Xsara Picasso – silniki

Silniki Citroën Xsara Picasso
jednostka
1.6 8V
1.6 16V
1.8 16V
2.0 16V
1.6 HDi
2.0 HDi
pojemność skokowa
1587
1587
1749
1997
1560
1997
moc/Nm
91 / 135
109 / 147
115 / 160
137 / 190
92-109 / 215-240
90 / 205
spalanie
6.5 – 9
6 – 9
7 – 11
7.5 – 12
4.5 – 6
5 – 7

Citroën Xsara Picasso za sprawą charakterystycznej prezencji zna chyba każdy z nas. Produkcję zakończono dopiero w 2012 roku, przez ostatni okres był oferowany równolegle ze swoim następcą C4 Picasso jako jego tańsza alternatywa. Duża popularność dziś przekłada się na wysoką podaż na rynku wtórnym.

Na koniec warto wspomnieć, że Citroën Xsara Picasso miał też genialną reklamę – z robotem. Przypominamy ją, bo świetnie nawiązuje do nazwy samochodu – Picasso.

Czytaj nas w Google News:

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

4.5 13 głosy
Ocena artykułu

Warto przeczytać!

Ale promocja! Nowy, komfortowy i maksymalnie wyposażony SUV z dieslem i automatem za 135 tys zł

2023-09-24

Używane Renault Zoe po 10 latach eksploatacji. Czy to w ogóle jeszcze jeździ?

2023-09-24

Andre Citroën uhonorowany przez miasto Paryż

2023-09-24

Nowy Dyrektor Generalny Citroën BeLux

2023-09-24
Tagi: CitroenużywaneXsara Picasso
Udostepnij1002Tweet627Udostepnij175
Maciej Mokwiński

Maciej Mokwiński

Maciej Mokwiński. Od dziecka fan motoryzacji, w szczególności francuskich samochodów i starych motocykli. Obecnie szczęśliwy posiadacz Peugeota 508 SW i 32-letniej CZK, od dekady związany z dziennikarstwem motoryzacyjnym.

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

13 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • AdBlue powoduje liczne problemy. Klienci mają tego dość

    5712 udostępnienia
    Udostepnij 2285 Tweet 1428
  • Dacia przygotowuje zupełnie nowy model: Minister. Celem jest Jeep Avenger

    2711 udostępnienia
    Udostepnij 1084 Tweet 678
  • Dacia zmienia plany. Nie będzie modelu Bigster!

    903 udostępnienia
    Udostepnij 361 Tweet 226
  • Renault wierzy w swoich dealerów. „Dla nas jest to model, który działa najlepiej”

    1232 udostępnienia
    Udostepnij 493 Tweet 308

Testy samochodów

Testy

Test: Citroën C5 Aircross FL PureTech 130 EAT8 – najbardziej komfortowy SUV w swojej klasie. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2022-09-23
Peugeot - testy i opinie

Test: Peugeot 508 RXH hybryda z dieslem o mocy 200 KM – auto kosztowne, ale oszczędne i przyjemne w użytkowaniu. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2013-03-31
Peugeot - testy i opinie

Test: Peugeot 308 SW 225 KM Hybrid – pierwsza jazda, dla rodziny i dla biznesu. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2022-06-23
Wiadomości

Test: Renault Kangoo Van E-Tech Electric. Jaki zasięg ma elektryczny samochód dostawczy zimą? Opinie, wady, zalety, plusy, minusy

autor Małgorzata Kozikowska
2022-12-14
DS 7 Crossback E-Tense
DS - testy i opinie

Test: DS 7 Crossback E-Tense 4×4 300 KM. Pierwsza jazda najmocniejszym SUV-em DS. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2020-05-15

Najnowsze komentarze

  • dddf - Nowy Peugeot 208 już w konfiguratorze marki. Jak wygląda polski cennik?
  • Pekka - Dacia zmienia plany. Nie będzie modelu Bigster!
  • Anonimowo - Ale promocja! Nowy, komfortowy i maksymalnie wyposażony SUV z dieslem i automatem za 135 tys zł
  • Były - Stellantis wyśle na przymusowy urlop 2400 pracowników we Włoszech. Cięcia kosztów trwają
  • Pekka - Stellantis zadowolony ze swoich wyników po 8 miesiącach 2023 r.
  • Pekka - Stellantis zadowolony ze swoich wyników po 8 miesiącach 2023 r.
  • Michał508 - Dacia przygotowuje zupełnie nowy model: Minister. Celem jest Jeep Avenger

Zobacz też

Jak wypadają „nasi” w Rankingu Marek? Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 03-04/2022

Hubert Ptaszek i Maciek Szczepaniak – 2. miejsce w Mistrzostwach Świata*

Nowy Peugeot 308, DS 4 i Opel Astra. Podobieństwa i różnice

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
13
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.