Przez pewien czas potrzebę większej przestrzeni bagażowej w segmencie B realizowały wersje z nadwoziem sedan i kombi. Umówmy się, były to mało urodziwe twory, z których styliści nie byli najpewniej zbyt dumni. Funkcja górowała nad formą. Przełomem był gwałtowny rozkwit gamy miejskich crossoverów z Peugeotem 2008 włącznie. Wyraźnie większy prześwit i przestronniejsze wnętrze niż w zwykłym 208 – tym zastąpiono funkcjonalne miejskie kombi.
Przez pewien czas sporą popularnością cieszyły się miejskie kombi – Peugeot 206 SW, 207 SW czy Renault Clio III i IV. W gamie Peugeota nie pojawił się już 208 kombi, pustkę zapełniono miejskim crossoverem – 2008. Urodziwy mieszczuch produkowany był od 2013 do 2019 roku. Obłe nadwozie otrzymało cechy większych modeli, z charakterystycznym pasem przednim na czele. Peugeot 2008 I skradł serca zwłaszcza płci pięknej oraz starszej klienteli – szukającej statecznego i absolutnie niekrzykliwego środka lokomocji. Nadwozie nie ma problemów z korozją, co jest kluczową informacją dla klientów rynku wtórnego.
Używany SUV za 100 tys. zł. Peugeot 5008 czy DS 7 Crossback? Przegląd rynku
Bliskie związki z 208
Pokrewieństwo z rozchwytywanym 208 widać także we wnętrzu. Dobrze znany krój deski rozdzielczej z niewielką kierownicą, tworzy spójną całość. Jakość zastosowanych materiałów jest akceptowalna – w II generacji dokonano skoku jakościowego. W egzemplarzach bezwypadkowych plastiki nie trzeszczą w czasie jazdy po nierównościach – co nie jest tak oczywiste chociażby w 508 I. Gros egzemplarzy wyposażonych jest w dotykowy ekran, z jego poziomu zawiadujemy pracą nie tylko multimediów – sterujemy także klimatyzacją.
Mimo pozornego skomplikowania kokpitu obsługa Peugeot 2008 jest wybitnie prosta, niektórzy użytkownicy zgłaszają jednak chwilowe problemy z płynnością pracy dotykowego ekranu po postoju na mrozie. Pozycja za kierownicą jest idealna do miejskich wojaży – siedzimy wyżej niż w klasycznym samochodzie segmentu B co poprawia widoczność i ułatwia manewrowania (niektóre egzemplarze 2008 wyposażone są w system pozwalający na automatyczne parkowanie równoległe i prostopadłe).
O wygodzie zapewnianej przez siedziska nie da się powiedzieć zbyt wiele, ot wywiązują się ze swojej roli. Na tylnej kanapie komfortowo zabierzemy w podróż dwie osoby o wzroście do 180 cm, wyższym dokuczać będzie niewielka ilość miejsca na nogi.
Peugeot 208 kontra Renault 5. Który samochód wypada lepiej?
Jaki silnik wybrać?
Wśród dostępnych benzynowych silników niestety zabrakło jednostki, którą można polecić z czystym sumieniem – każdy boryka się z problemami, wadami konstrukcyjnymi. Wybór sprowadza się do najmniej problematycznej konstrukcji, którą w tym przypadku jest 1.6 VTi o mocy 120 KM. Wolnossący trzycylindrowy 1.2 PureTech o mocy 82 KM zapewnia fatalne osiągi przy akompaniamencie irytującego warkotu i problemów z rozrządem.
Doładowany 1.2 PureTech o mocy 110-130 KM póki jest sprawny urzeka elastycznością, niskim spalaniem. Jego naczelnym problemem jest pasek rozrządu pracujący w kąpieli olejowej – sam pasek wykonano z niskiej jakości materiału, w efekcie łuszczy się. Zanieczyszczenia dostają się do obiegu i prowadzą często do zatarcia jednostki. Poza tym silnik charakteryzuje się wzmożonym zapotrzebowaniem oleju.
Bezpiecznym wyborem są za to diesle 1.4 HDi 68 KM – zapewnia mizerne osiągi lecz jest oszczędny. 1.6 e-HDi BlueHDi zależnie od wersji generuje 75-120 KM. Peugeot 2008 z mocniejszym z diesli sprawnie radzi sobie także z pełnym obciążeniem na pokładzie. Eksploatując nowoczesnego diesla musimy tylko pamiętać troszczyć się o turbosprężarkę, wymiany oleju dwukrotnie częściej niż zaleca producent oraz tankować paliwo ze sprawdzonego źródła. Nawet jednorazowe tankowanie oleju napędowego marnej jakości doprowadzić może do uszkodzenia wtryskiwaczy.
Peugeot 2008: praktyczny miejski samochód
Układ jezdny Peugeot 2008 to oczywiście klasyka segmentu B – kolumny McPhersona z przodu i kompaktowych rozmiarów belka skrętna przy osi tylnej. Zawieszenie zestrojono z naciskiem na komfort podróżowania, o jakichkolwiek emocjach za kierownicą musimy zapomnieć. Trwałość układu jest zadowalająca, natomiast ceny części zamiennych atrakcyjne.
Peugeot 2008 pierwszej odsłony z pewnością sprawdzi się w roli praktycznego miejskiego samochodu. Osoby postrzegające samochód na równi z mikrofalówką, tosterem czy czajnikiem będą zadowolone z poziomu wyposażenia, trwałości, kosztów użytkowania i komfortu jazdy.
Ile kosztuje nowy Peugeot 2008 w Polsce? Cena, wersje, wyposażenie















