Citroën – sprawdź ofertę
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy samochodów
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia motoryzacji
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Kontakt
    • Redakcja
    • REKLAMA
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Wiadomości

Używany Peugeot 2008 I: stylowy i funkcjonalny crossover. Czy warto wybrać ten model? (Zalety, wady, opinia)

Maciej Mokwiński autor Maciej Mokwiński
2024-10-28
w Wiadomości, Używane, Peugeot
Czas czytania 5 minut
3.3k
A A
3
Używany Peugeot 2008 I

Przez pewien czas potrzebę większej przestrzeni bagażowej w segmencie B realizowały wersje z nadwoziem sedan i kombi. Umówmy się, były to mało urodziwe twory, z których styliści nie byli najpewniej zbyt dumni. Funkcja górowała nad formą. Przełomem był gwałtowny rozkwit gamy miejskich crossoverów z Peugeotem 2008 włącznie. Wyraźnie większy prześwit i przestronniejsze wnętrze niż w zwykłym 208 – tym zastąpiono funkcjonalne miejskie kombi.

Przez pewien czas sporą popularnością cieszyły się miejskie kombi – Peugeot 206 SW, 207 SW czy Renault Clio III i IV. W gamie Peugeota nie pojawił się już 208 kombi, pustkę zapełniono miejskim crossoverem – 2008. Urodziwy mieszczuch produkowany był od 2013 do 2019 roku. Obłe nadwozie otrzymało cechy większych modeli, z charakterystycznym pasem przednim na czele. Peugeot 2008 I skradł serca zwłaszcza płci pięknej oraz starszej klienteli – szukającej statecznego i absolutnie niekrzykliwego środka lokomocji. Nadwozie nie ma problemów z korozją, co jest kluczową informacją dla klientów rynku wtórnego.

Peugeot 408 – reklama

Używany SUV za 100 tys. zł. Peugeot 5008 czy DS 7 Crossback? Przegląd rynku

Bliskie związki z 208

Pokrewieństwo z rozchwytywanym 208 widać także we wnętrzu. Dobrze znany krój deski rozdzielczej z niewielką kierownicą, tworzy spójną całość. Jakość zastosowanych materiałów jest akceptowalna – w II generacji dokonano skoku jakościowego. W egzemplarzach bezwypadkowych plastiki nie trzeszczą w czasie jazdy po nierównościach – co nie jest tak oczywiste chociażby w 508 I. Gros egzemplarzy wyposażonych jest w dotykowy ekran, z jego poziomu zawiadujemy pracą nie tylko multimediów – sterujemy także klimatyzacją.1010 Wiadomości

Mimo pozornego skomplikowania kokpitu obsługa Peugeot 2008 jest wybitnie prosta, niektórzy użytkownicy zgłaszają jednak chwilowe problemy z płynnością pracy dotykowego ekranu po postoju na mrozie. Pozycja za kierownicą jest idealna do miejskich wojaży – siedzimy wyżej niż w klasycznym samochodzie segmentu B co poprawia widoczność i ułatwia manewrowania (niektóre egzemplarze 2008 wyposażone są w system pozwalający na automatyczne parkowanie równoległe i prostopadłe).

O wygodzie zapewnianej przez siedziska nie da się powiedzieć zbyt wiele, ot wywiązują się ze swojej roli. Na tylnej kanapie komfortowo zabierzemy w podróż dwie osoby o wzroście do 180 cm, wyższym dokuczać będzie niewielka ilość miejsca na nogi.

Peugeot 208 kontra Renault 5. Który samochód wypada lepiej?

Jaki silnik wybrać?

Wśród dostępnych benzynowych silników niestety zabrakło jednostki, którą można polecić z czystym sumieniem – każdy boryka się z problemami, wadami konstrukcyjnymi. Wybór sprowadza się do najmniej problematycznej konstrukcji, którą w tym przypadku jest 1.6 VTi o mocy 120 KM. Wolnossący trzycylindrowy 1.2 PureTech o mocy 82 KM zapewnia fatalne osiągi przy akompaniamencie irytującego warkotu i problemów z rozrządem.10.10 1 Wiadomości

Doładowany 1.2 PureTech o mocy 110-130 KM póki jest sprawny urzeka elastycznością, niskim spalaniem. Jego naczelnym problemem jest pasek rozrządu pracujący w kąpieli olejowej – sam pasek wykonano z niskiej jakości materiału, w efekcie łuszczy się. Zanieczyszczenia dostają się do obiegu i prowadzą często do zatarcia jednostki. Poza tym silnik charakteryzuje się wzmożonym zapotrzebowaniem oleju.

Bezpiecznym wyborem są za to diesle 1.4 HDi 68 KM – zapewnia mizerne osiągi lecz jest oszczędny. 1.6 e-HDi BlueHDi zależnie od wersji generuje 75-120 KM. Peugeot 2008 z mocniejszym z diesli sprawnie radzi sobie także z pełnym obciążeniem na pokładzie. Eksploatując nowoczesnego diesla musimy tylko pamiętać troszczyć się o turbosprężarkę, wymiany oleju dwukrotnie częściej niż zaleca producent oraz tankować paliwo ze sprawdzonego źródła. Nawet jednorazowe tankowanie oleju napędowego marnej jakości doprowadzić może do uszkodzenia wtryskiwaczy.1010 1 Wiadomości

Peugeot 2008: praktyczny miejski samochód

Układ jezdny Peugeot 2008 to oczywiście klasyka segmentu B – kolumny McPhersona z przodu i kompaktowych rozmiarów belka skrętna przy osi tylnej. Zawieszenie zestrojono z naciskiem na komfort podróżowania, o jakichkolwiek emocjach za kierownicą musimy zapomnieć. Trwałość układu jest zadowalająca, natomiast ceny części zamiennych atrakcyjne.

Peugeot 2008 pierwszej odsłony z pewnością sprawdzi się w roli praktycznego miejskiego samochodu. Osoby postrzegające samochód na równi z mikrofalówką, tosterem czy czajnikiem będą zadowolone z poziomu wyposażenia, trwałości, kosztów użytkowania i komfortu jazdy.

Ile kosztuje nowy Peugeot 2008 w Polsce? Cena, wersje, wyposażenie


google news Wiadomości
google preferowane Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

1010 Wiadomości1010 1 Wiadomości10.10 Wiadomości10.10 1 WiadomościUżywany Peugeot 2008 I
4.5 4 głosy
Ocena artykułu

Warto przeczytać!

Peugeot Polygon Concept 2025

Nowy Peugeot Polygon Concept w grze Fortnite. Jak odwiedzić wirtualną wyspę Polygon City?

2025-11-12
Peugeot 2008

Akcja promocyjna Peugeota zakończona sukcesem. Ponad 1000 zamówień w tydzień

2025-11-12

Niemal nowy Citroën C4 z symbolicznym przebiegiem. 5 krajowych ogłoszeń

2025-11-12

Polska – rejestracje nowych aut w październiku 2025 r.

2025-11-11
Tagi: Peugeotporady i serwisużywane2008
Udostepnij1133Tweet708Udostepnij198
Maciej Mokwiński

Maciej Mokwiński

Maciej Mokwiński. Od dziecka fan motoryzacji, w szczególności francuskich samochodów i starych motocykli. Obecnie szczęśliwy posiadacz Peugeota 508 SW i 32-letniej CZK, od dekady związany z dziennikarstwem motoryzacyjnym.

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
3 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • hdi 2 scaled Wiadomości

    2.0 HDi – prawdopodobnie najlepszy silnik świata wciąż godny uwagi

    23069 udostępnienia
    Udostepnij 9228 Tweet 5767
  • To najdroższa Dacia Bigster oferowana od ręki w Polsce, ale nadal tańsza niż podstawowa Toyota RAV4

    3401 udostępnienia
    Udostepnij 1360 Tweet 850
  • Polski promocyjny cennik nowych samochodów Dacia – listopad 2025.

    8104 udostępnienia
    Udostepnij 3242 Tweet 2026
  • Ile kosztuje najtańsza nowa Dacia z automatem?

    1304 udostępnienia
    Udostepnij 522 Tweet 326

Testy samochodów

001. Citroën SpaceTourer 2.0 BlueHDi 180 EAT8 – komfort w rozmiarze XL Wiadomości
Citroen - testy i opinie

Test: Citroën SpaceTourer 2.0 BlueHDi 180 KM EAT8 – komfort w rozmiarze XL. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2019-03-13
big Wiadomości
Testy

Test: Renault Twingo 1.2 75 KM 2012 – do miasta. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2012-03-26
012. Citroen e C4 – relaksujaca elektromobilnosc Wiadomości
Citroen - testy i opinie

Test: Citroën ë-C4 – relaksująca elektromobilność. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, zużycie paliwa.

autor Krzysztof Gregorczyk
2021-05-16
001. Renault Scenic IV – warty poznania Wiadomości
Testy

Test: Renault Scenic IV dCi 130 KM – komfortowe auto rodzinne. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy, spalanie

autor Krzysztof Gregorczyk
2017-03-02
renault zoe 102 Wiadomości
Testy

Test: Czy opłaca się kupić samochód elektryczny? Tydzień z Renault Zoe Z.E. 40 w wielkim mieście cz.1. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Tomasz Nowicki
2018-09-17

Najnowsze komentarze

  • Gabi Rusek - Niemal nowy Citroën C4 z symbolicznym przebiegiem. 5 krajowych ogłoszeń
  • C5x7 - Nowa Alfa Romeo Tonale już jest. Ujawniono ceny w Niemczech, jest diesel
  • C5x7 - Polska – rejestracje nowych aut w październiku 2025 r.
  • Anonim - Stellantis wypowiedział umowy na dostawy do produkcji akumulatorów
  • Anonim - Polska – rejestracje nowych aut w październiku 2025 r.
  • Ujek - Nowa Alfa Romeo Tonale już jest. Ujawniono ceny w Niemczech, jest diesel
  • Anonim - Niemal nowy Citroën C4 z symbolicznym przebiegiem. 5 krajowych ogłoszeń

Zobacz też

Wyróżniono Renault Twingo

Alians Renault Nissan ogłasza rekordową sprzedaż 6.160.046 samochodów w 2007 r.

Duster pojedzie w biegach przełajowych. Dacia wzmacnia współpracę z UTMB® World Series

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
3
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz