Peugeot 206 pojawił się na rynku w 1998 roku. Już wtedy bardzo się podobał. Nowoczesna, ponadczasowa sylwetka, bardzo dobre proporcje nadwozia, wyjątkowo przyjemne wnętrze i komfortowe – oczywiście jak na klasę auta – zawieszenie. Samochód szturmem zdobywał rynek.
Auto się podobało i było chętnie kupowane. Przez wiele lat Peugeot od premiery sprzedawał w Europie po 500-600 tysięcy sztuk rocznie tego modelu. Dopiero w roku 2006 ilość 206-tek zaczęła spadać. Przedłużano życie modelu, wypuszczając m.in. model Peugeot 206+.
Zobacz: test Peugeot 208 130 KM
Samochód budowano w kilku wariantach:
- 3-drzwiowy hatchback,
- 5-drzwiowy hatchback,
- kombi (nazywane u Peugeota SW),
- 2-osobowy kabriolet
Spora była również gama silników, od 1.1 do 2.0 w benzynie i od 1.4 do 2.0 w dieslu.
Zobacz: test Peugeot 208 II GT Line
Jednostki benzynowe:
- 1.1 – 60 KM
- 1.4 – 75 KM
- 1.4 16V – 88 KM
- 1.6 – 88 KM
- 1.6 16V – 110 KM
- 2.0 GT – 136 KM
- 2.0 RC – 177 KM
Jednostki wysokoprężne:
- 1.4 HDi – 68 KM
- 1.9 D – wolnossący diesel o mocy 70 KM
- 2.0 HDi – 90 KM
- 1.6 HDi – 110 KM
Wnętrze Peugeot 206 było nieduże – ze względu na rozmiary auta – ale stosunkowo wygodne a zawieszenie komfortowe, jak na nasze drogi. Nie ma tu nic ze sztywności niemieckich czy japońskich konkurentów.
W zależności od wersji mogły się tu pojawić skórzane wykończenia czy jasna tapicerka. Wygodne, przednie fotele zapewniały komfortową jazdę a w razie potrzeby nawet cztery dorosłe osoby mogły tu podróżować. Nie dziwnego, że tak wiele osób decydowało się na jego zakup. Wśród młodszych klientów dużą popularnością cieszyła się dwulitrowa benzyna, oszczędni wybierali wersje HDi.
Peugeot 206 reklamowano też wielokrotnie nagradzanym filmem „Rzeźbiarz”:
Samochód można bardzo często spotkać na polskich ulicach. Mimo upływu lat wygląda nadal bardzo współcześnie i gdyby odświeżyć lakier, ewentualnie wymienić zmatowiałe światła, ciężko byłoby go odróżnić od bardziej współczesnych samochodów.
Ile kosztuje używany Peugeot 206?
Egzemplarze deklarowane jako bezwypadkowe można kupić już za niecałe dwa tysiące złotych. Najdroższe egzemplarze wystawione za około jedenaście tysięcy.
https://www.youtube.com/watch?v=6Z_L-zdsMFc
Co po Peugeot 206?
Peugeot 206 doczekał się następców. Były to Peugeot 207 (produkowany równolegle z Peugeot 206+), Peugeot 208 I generacji a obecnie Peugeot 208 II generacji. Cena nowego 208 zaczyna się od 60.300 zł.
Najnowsze komentarze