Przy projektowaniu drugiej odsłony Peugeot 3008 producent z Sochaux zdecydował się na kompletną przemianę. Z rodzinnego minivana, model stał się modnym, świetnie wyglądającym SUV-em, który zdobywał uznanie za materiały, eleganckie wykończenie wnętrza oraz i-Cockpit, który zamiast tradycyjnych przycisków ma klawisze pozwalające na intuicyjną obsługę wielu funkcji. Samochód zdobył nawet tytuł samochodu roku 2017.
Umieszczenie wirtualnych zegarów nad malutką kierownicą ma chyba tyle samo zwolenników co i przeciwników. Jedni są pomysłem zachwyceni, inni narzekają na problemy z widocznością wskaźników oraz dostosowaniem pozycji do swojego wzrostu dlatego warto sprawdzić ten aspekt przed zakupem pojazdu. Nie wszystkim odpowiada również nieco oporne działanie systemu multimedialnego oraz obsługa klimatyzacji za pomocą ekranu dotykowego.
Zaletami 3008 są komfortowe fotele, przestrzeń w kabinie oraz duży bagażnik, którego pojemność wynosi 520 litrów. Pakowanie bagaży ułatwi otwór służący do transportu dłuższych przedmiotów, podwójna podłoga, oraz cięgno do składania foteli, które umożliwi nam powiększenie przestrzeni bagażowej do 1482 litrów od strony tylnej klapy (bagażnik wersji hybrydowych ma pojemność 395 -1357 litrów). Niektóre warianty wyposażono otwieranie bez użycia rąk.
Zobacz także: Peugeot 3008 1.6 180 KM pilota pasażerskich odrzutowców. Uwielbiam go, niczego mu nie brakuje
Udany debiut
Peugeot 3008 zadebiutował podczas salonu samochodowego w Paryżu w 2016 roku i od samej premiery cieszy się dużym zainteresowaniem w Europie, zwłaszcza na swoim rodzimym rynku. W ubiegłym roku kompaktowy SUV przeszedł face lifting, który zmienił wygląd zewnętrzny, dodał do oferty większy 10-calowy wyświetlacz na desce rozdzielczej oraz kilka nowych funkcji, w tym noktowizyjny system Night Vision.
Na rynku wtórnym znajdziemy Peugeot 3008 z benzynowym silnikiem 1.2 PureTech o mocy 130 KM oraz jednostką 1.6 THP o mocy 165 KM lub 180 KM. Dla kierowców, którzy często podróżują z rodziną lub pokonują dłuższe trasy bardziej odpowiednia może okazać się wersja z dieslem. W 2018 roku wprowadzono do oferty 1,5-litrowy silnik wysokoprężny o mocy 130 KM, który przez pewien czas był oferowany wspólnie z wcześniejszą jednostką 1.6 o mocy 120 KM.
Zakup auta sprzed liftingu daje nam możliwość znalezienia bardziej dynamicznej opcji 2.0 Blue HDi o mocy 150 lub 180 KM, którą Peugeot wycofał z oferty ze względu na zmianę wytycznych dotyczących emisji spalin. W ogłoszeniach samochodów używanych coraz częściej pojawiają się również ładowalne wersje hybrydowe o mocy 225 oraz 300 KM, które wprowadzono na rynek w 2020 roku.
Zobacz test: Nowy Peugeot 3008 Hybrid4 „Black Pack” – hybrydowy SUV z wnętrzem premium
Bogate wyposażenie
Używane 3008 są zazwyczaj bardzo dobrze wyposażone. Auta już w drugim poziomie Active posiadały dwustrefową automatyczną klimatyzację, 8-calowy ekran dotykowy, skórzaną kierownicę, światła przeciwmgłowe, czujniki parkowania z tyłu, 17-calowe felgi aluminiowe i elektrycznie składane lusterka z oświetleniem LED od spodu, ale na rynku nie brakuje bogatszych wersji Allure i GT.
Problemy, awarie
3008 nie jest specjalnie awaryjnym samochodem, ale zdarzają się pewne problemy. Właściciele mogą skarżyć się na elektronikę, problemy z systemem AdBlue, przecieki w wersjach z panoramicznym dachem oraz słaby odbiór stacji radiowych. Pojazd był objęty kilkoma akcjami serwisowymi na polskim rynku, które dotyczyły wadliwych pasków rozrządu, rozruszników, wycieków paliwa i ryzyka przegrzania silnika oraz wad mocowania drzwi i zaczepów holowniczych.
Ile kosztuje używany Peugeot 3008?
W momencie premiery można było kupić 3008 w cenie rozpoczynającej się od 89.900 zł, ale za drugi poziom Active trzeba było zapłacić już ponad 100 tys. zł a za modele z 2-litrowym dieslem jeszcze ok. 20 tys. zł więcej. Ile kosztuje 3008 na rynku wtórnym? Wiele zależy od kwestii indywidualnych jak wersja wyposażenia, silnik, przebieg, czy stan pojazdu.
Zakup kompaktowego SUV-a Peugeota to wydatek powyżej 60 tys. zł. Na portalu ogłoszeniowym Otomoto.pl znalazł się tylko jeden nieuszkodzony model poniżej tej kwoty i cała lista znacznie droższych samochodów. Pojazdy z 2017 roku potrafią sięgać kwoty 100 tys. zł. Na nowsze i lepiej wyposażone musimy przeznaczyć jeszcze więcej, ponieważ model dobrze trzyma swoją cenę. Na egzemplarz z bogatym wyposażeniem i ładnie utrzymanym wnętrzem warto jednak wydać nieco więcej.
Najnowsze komentarze