peugeot 2008 iii Wiadomości
Wiadomości

Nowy Peugeot 2008 III generacji już w przygotowaniu. Kiedy go zobaczymy w salonach?

autor Tomasz Nowicki
2025-05-18
dacia duster journey 1 Wiadomości
Wiadomości

Nowa Dacia Duster Journey+ 2025 Full Hybrid. Co ma na wyposażeniu i ile kosztuje?

autor Tomasz Nowicki
2025-05-18
lionel jaillet Wiadomości
Wiadomości

Lionel Jaillet nowym szefem Renault Group w Turcji

autor Tomasz Nowicki
2025-05-22
Dacia Bigster
Wiadomości

Rynek motoryzacyjny w Polsce – pierwsze 20 dni maja 2025 r.

autor Tomasz Nowicki
2025-05-23
peugeot z napedem phev teraz tanszy o nawet 6450 euro peugeot 408 Wiadomości
Wiadomości

Nowa strategia marki Peugeot: Trzy filary przyszłości – przyjemność z jazdy, francuski styl i trwałość

autor Tomasz Nowicki
2025-05-17
Nissan Micra - wnętrze
Wiadomości

Nowy Nissan Micra w stylu retro, czyli technologiczny bliźniak Renault 5 E-Tech. Co kryje wnętrze?

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-21
Dacia Logan
Wiadomości

Ile kosztuje bezwypadkowa, używana Dacia Logan II? Przeglądamy ogłoszenia z Polski

autor Gabi Rusek
2025-05-20

Najnowsze komentarze

  • Anonimowo - Citroën, Peugeot, Renault i Dacia: jak globalne są nasze ulubione marki?
  • Anonimowo - Nowy Jeep Renegade Willys MY 2025
  • Lukasz - Używana Renault Laguna II i III generacji. Czy warto dopłacać do nowszego modelu?
  • Anonimowo - Nowy Opel Frontera z namiotem dachowym już w sprzedaży. Sposób na prosty kamper
  • Marco - Stellantis rośnie szybciej niż konkurencja. Luca Napolitano: „To jasny sygnał, że jesteśmy na właściwej drodze”
  • Krzysztof Gregorczyk - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Anon - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
Advertisement
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Używane
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Testy

Używany Peugeot 308 1.6 HDi 90 KM z przebiegiem 200 tysięcy kilometrów. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

Tomasz Nowicki autor Tomasz Nowicki
2020-12-28
w Testy, Peugeot - testy i opinie
Czas czytania 6 minut
2.5k
A A
35
peugeot 308 1 6 hdi 1 Wiadomości

Dzisiaj mamy dla Was specjalny materiał, który przygotowała nasza Czytelniczka. Peugeot 308 1.6 HDi był jej drugim lwem. Wcześniej, przez kilka lat, jeździła benzynową dwieścieszóstką. Potem przyszedł czas na coś nowego. I tak, w 2010 roku, pojawił się u niej kupiony w polskim salonie 308. Przez te sześć lat przejechała nim dwieście tysięcy kilometrów. Jak sprawuje się samochód z takim przebiegiem? Poczytajcie.

Srebrny pięciodrzwiowy Peugeot 308 1.6 HDi był wyborem z rozsądku. Od kiedy pamiętam, zawsze chciałam kupić  sobie 407 coupe, ale zmiany, które dotknęły moją firmę, zdecydowały o wyborze 308. Był to wtedy nowy model na rynku a udało mi się go kupić ze zniżką, bo wyprodukowano go w 2009. Zdecydowałam się – za poradą znajomych – na bardzo oszczędny silnik diesla. Miałam na początku wiele obaw, niektórzy straszyli mnie problemami zimą, ale ostatecznie przeważył argument niskiego spalania. Jak się później okazało, był to bardzo dobry wybór. Zwłaszcza, że zaczęłam nim robić naprawdę długie trasy.

Co na pokładzie? 

Wyposażenie mojego Peugeota nie jest imponujące, szczególnie na tle dzisiejszych samochodów, niemniej jednak mi wystarcza. Mam elektryczne lusterka, elektryczne przednie szyby, klimatyzację, fabryczne radio z CD i to w zasadzie tyle z najważniejszych rzeczy. Skrzynia biegów jest manualna.

Dzisiaj samochód ma przejechanie prawie 200 tysięcy kilometrów. To dużo, ale ja poruszam się nim po całej Europie. Jeżdżę sporo na trasie Polska – Anglia. Auto służy mi też na codzienne dojazdy do pracy, w czasie których przejeżdżam ponad 150 kilometrów dziennie, głównie w gęstym ruchu podmiejskim i miejskim. Takie przejazdy trwają czasem po 2 godziny rano i 2 godziny wieczorem, więc mogę powiedzieć, że jeździe swoim samochodem wiem wszystko. Zauważyłam jak szybko lecą kilometry, gdy na liczniku pojawiło się 111111. Uwieczniłam ten moment na zdjęciu.

peugeot-308-1-6-hdi-90-km-3

Dwieście tysięcy kilometrów z twardymi fotelami

Po tych dwustu tysiącach kilometrów wiem z pewnością, że 308 1.6 HDi się sprawdza jako codzienne auto do ciężkiej pracy, jaką mu funduję. Skrzynia biegów chodzi płynnie, w środku jest cicho i przyjemnie. Jedyną rzeczą, którą bym zmieniła, są nieco zbyt twarde siedzenia. W poprzednim Peugocie mogłam jechać godzinami i nie było to uciążliwe. Tutaj po dwóch godzinach wolałabym jednak kanapową wersję fotela, niż ten nowoczesny, nieco za twardy kształt. Nie jest źle, jednak tęsknie trochę do tych foteli z 206. Panowie projektanci, pomyślcie o delikatnej naturze kobiet!

Lubię szybką jazdę i kiedy jadę przez Niemcy to moje auto ciągle potrafi dojść do licznikowych 180 kilometrów na godzinę. Muszę tu podkreślić, że ten silnik nie jest jakimś demonem dynamiki i o bardzo sportowej jeździe nie ma mowy, tyle, że nie jest mi to potrzebne.

Niewiarygodnie ekonomiczny na zachodnim paliwie

Gdy pokonuję trasę z Warszawy do Londynu, to spalanie – przy bardzo nieekonomicznej jeździe z nogą w podłodze – nie przekracza średnio 5,5 litra a często udaje mi się zejść jeszcze poniżej 5 litrów. To kolosalna zaleta tego samochodu i cieszę się, że wtedy, w 2010 roku, się na niego zdecydowałam. 60 litrów starcza mi na 1100-1200 kilometrów, pod warunkiem, że tankuję w Niemczech, Holandii czy Francji. Nie wiem z czego to wynika, ale jakość paliwa jest tutaj dużo wyższa niż w Polsce. Polski diesel pozwala mi przejechać maksymalnie 950 kilometrów. Mam na myśli przejazd autostradą. Wyjeżdżając z Londynu i jadąc przez Marburg w Niemczech tankuje raz w Anglii, raz w Niemczech – a ta trasa ma około 2000 kilometrów.

Co naprawiałam w Peugeot 308?

Moją pierwszą i ostatnią poważniejszą sprawą w aucie była wymiana  sprężyny prawego amortyzatora z przodu, po tym jak wjechałam w jakąś sporą dziurę w czasie wyjazdu na Chorwację. Nie wiedziałam, że coś się stało, bo auto zachowywało się zupełnie normalnie, dopiero podczas przeglądu dowiedziałam się, że trzeba to wymienić. No to wymieniłam. Drugą przygodę miałam z urwaną linką od biegów, którą uszkodził pracownik w czasie mycia samochodu. Poza tym jeżdżę na przeglądy co 20 tysięcy kilometrów, pilnuję zmiany oleju i… tyle. Samochód serwisuje od lat w tym samym serwisie ASO Wysockiego przy ulicy Wysockiego 27 w Warszawie. I mogę to miejsce z czystym sumieniem polecić.

peugeot-308-1-6-hdi-90-km-1

Żarówki, moja miłość

Oczywiście regularnie zmieniam żarówki w reflektorach! Tak, dobrze czytacie. Żarówki to jedyna rzecz, która psuje się częściej, niż – chyba – powinny. Nie wiem z czego to wynika, ale co kilka miesięcy muszę wymieniać je z przodu. To oczywiście żaden problem no i niewielki koszt, ale chciałabym wrócić do czasów 206, gdzie nie robiłam tego chyba nigdy. Raz udało mi się nabyć żarówki, które wytrzymały ponad rok – firmy Osram. Może to były specjalne egzemplarze do 308? ;-)

Co lubię w Peugeot 308?

Co lubię w swoim 308? Chyba przede wszystkim, że jest ładny i oszczędny. Przez te kilka lat nie znudził mi się jego kształt. Samochód ani razu mnie nie zawiódł. Lubię nim jeździć. Nawet tak długie przejazdy mnie nie męczą. Kompaktowe rozmiary sprawiają, że nawet w dość intensywnym ruchu, mogę spokojnie się przemieszczać i znaleźć rozsądne miejsce do parkowania. Pomaga w tym dobra widoczność, samochód jest niesamowicie jasny i jak dla mnie bardzo przestronny. No i pomimo upływu lat wnętrze jest wciąż jak nowe, nie ma tam śladu zużycia. Oczywiście dbam o swój samochód.

Lew na lata

Czy poleciłabym używaną trzystaósemkę z tego rocznika? Oczywiście! Sześć lat bezawaryjnej eksploatacji, bardzo niskie koszty utrzymania, wygoda i uroda. Elegancja Francja, która służy mi dzielnie od samego początku. Dlatego następny też będzie Peugeot, chociaż jeszcze nie zdecydowałam się jaki model.

Mój aktualny lew nie daje mi żadnych powodów, by go zmienić na nowszy model. To samochód na lata.

 

 

tekst i zdjęcia: Kasia
opracowanie: redakcja

Czytaj nas w Google News:
google news Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

peugeot 308 1 6 hdi 90 km 3 Wiadomościpeugeot 308 1 6 hdi 90 km 1 Wiadomościpeugeot 308 1 6 hdi 90 km 2 Wiadomościpeugeot 308 1 6 hdi 1 Wiadomości

Originally posted 2016-10-28 22:29:15.

3.8 8 głosy
Ocena artykułu

Warto przeczytać!

nowy Peugeot 5008 1.6 THP 165 KM EAT6

Citroën, Peugeot, Renault i Dacia: jak globalne są nasze ulubione marki?

2025-05-23
Renault 4 E-Tech EuroNCAP

Renault 4 E-Tech zdobywa 4 gwiazdki w testach EuroNCAP

2025-05-23

Peugeot 3008 i 5008 w testach zderzeniowych EuroNCAP. Ile gwiazdek zdobyły francuskie SUV-y?

2025-05-23

XX Ogólnopolski Zlot Renault 5, Rapid i Experss – kiedy, gdzie i co nas czeka?

2025-05-23
Tagi: Peugeot308używane
Udostepnij870Tweet544Udostepnij152
Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości - gdy zacząłem chodzić fascynowały mnie koła samochodów. Citroën, Peugeot i Renault zawsze!

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
35 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • Peugeot 508

    Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora

    3540 udostępnienia
    Udostepnij 1416 Tweet 885
  • Dacia jest tańsza od najtańszych chińczyków. Europejska marka bije je ceną na głowę

    1832 udostępnienia
    Udostepnij 733 Tweet 458
  • Używana Renault Laguna II i III generacji. Czy warto dopłacać do nowszego modelu?

    1427 udostępnienia
    Udostepnij 571 Tweet 357
  • Fiat Pulse 2026 zaprezentowany. Nowy wygląd i wyposażenie z panoramicznym dachem jako opcja

    3320 udostępnienia
    Udostepnij 1328 Tweet 830

Testy samochodów

Opel Astra
Testy

Test: Opel Astra 1.5 Diesel 122 KM. Czy rywal Renault Megane jest wart uwagi? Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2020-04-09
alpine a290 samochod elektryczny moze byc ekscytujacy 44 Wiadomości
Testy

Alpine A290 – samochód elektryczny może być ekscytujący! Pierwsza jazda

autor Krzysztof Gregorczyk
2025-05-08
003. Renault Captur II w najwszechstronniejszej wersji TCe 155 EDC Intens Wiadomości
Testy

Test: Renault Captur II w najwszechstronniejszej wersji TCe 155 KM EDC Intens. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2020-08-27
05. Dacia Lodgy Stepway niedoceniana a interesująca Wiadomości
Testy

Test: Dacia Lodgy Stepway 1.5 dCi 90 KM – niedoceniana, a interesująca. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2021-03-30
dacia sandero stepway 90 11 Wiadomości
Testy

Test: Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe 90 KM 2021: ile naprawdę pali i jak jeździ? Godny konkurent takich aut jak Toyota Yaris czy Skoda Fabia. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Tomasz Nowicki
2021-08-10

Najnowsze komentarze

  • Anonimowo - Citroën, Peugeot, Renault i Dacia: jak globalne są nasze ulubione marki?
  • Anonimowo - Nowy Jeep Renegade Willys MY 2025
  • Lukasz - Używana Renault Laguna II i III generacji. Czy warto dopłacać do nowszego modelu?
  • Anonimowo - Nowy Opel Frontera z namiotem dachowym już w sprzedaży. Sposób na prosty kamper
  • Marco - Stellantis rośnie szybciej niż konkurencja. Luca Napolitano: „To jasny sygnał, że jesteśmy na właściwej drodze”
  • Krzysztof Gregorczyk - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Anon - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora

Zobacz też

Nowe samochody będą drożeć, używane również. Zmiany na rynku motoryzacyjnym

Dacią Duster wjechał na zamarznięte jezioro. Lód się załamał, kierowca pod wpływem

Renault projektuje samochody o wysokim poziomie bezpieczeństwa biernego i czynnego (część III)

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
35
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz