Peugeot 504 coupe to samochód, który produkowany był w latach 1969 – 1983. Samochód mógł być wyposażony w silniki benzynowe od 104 (1.8) do 144 KM (2.7l V6). Jego ponadczasowy kształt do dzisiaj może się podobać. Po latach stał się cenionym klasykiem.
Peugeot 504 był autem znanym ze swojej odporności i niezawodności. Producent włożył wiele wysiłku w to, aby zaprojektować auto, na którym można polegać. Dzisiaj, ponad 60 lat od premiery, Peugeot 504 jest też często wybierany jako auto do konwersji na wersje elektryczną. Taką usługę oferuje m.in. firma Retrofuture i jest to robione w bardzo ciekawy sposób, bowiem obejmuje m.in. zachowanie oryginalnych osiągów samochodu. Dba o to specjalny dobór komponentów i odpowiednie oprogramowanie.
Konwersja Peugeot 504 kosztuje 20 tysięcy euro i obejmuje m.in. kompleksową naprawę samochodu, sprawdzenie 100 punktów kontrolnych a także nowy silnik elektryczny, akumulatory oraz system zarządzania energią.
Retrofuture ma ofertę dla bardzo wielu klasycznych modeli: na liście znajdują się m.in. Jaguar XJ, Porsche 911, Range Rover, Triumph Spitfire, MG B, The Beetle, Auttin Mini, Fiat 500, Mercedes SL, czy BMW 2002. Specjaliści firmy obiecują jednak, że są w stanie przeprowadzić taką konwersję dla praktycznie każdego typu auta osobowego i furgonetek. Cena konwersji kultowego Citroëna HY na elektryczny to 20.000 euro.
Co dostajemy za te pieniądze? Pod maskę trafia silnik elektryczny o mocy 82 KM. Zapewnia on bardzo dobre parametry jazdy, dzięki maksymalnemu momentowi obrotowemu, dostępnemu już od początku jazdy. Bateria ma pojemność 30 kWh, co w przypadku 504 zapewnia zasięg 165 km (za dodatkową opłatą można go zwiększyć do 205 km). Prędkość maksymalna to 150 km/h. W cenie klient otrzymuje również odpowiednie kable do ładowania. Firma zapewnia również zakup Peugeot 504, jeśli klient go nie posiada.
Retrofuture działa we Francji, więc osoby wymieniające napęd na elektryczny mogą korzystać z rządowego programu dopłat.
źródło: Retrofuture
Najnowsze komentarze