Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości

Używany Peugeot 508 2.0 z silnikiem BlueHDi. Co zrobić w przypadku problemów z AdBlue?

Maciej Mokwiński autor Maciej Mokwiński
2023-03-17
w Wiadomości, Peugeot
Czas czytania 4 minut
2.2k 141
A A
13

Warto przeczytać!

Kupił dom na licytacji, w środku znalazł zamurowanego Citroëna. Nieruchomość kryje też inne tajemnice

Już za miesiąc Autonostalgia. Kiedy odbędą się te ciekawe targi w Warszawie?

Dacia Bigster zostanie zaprezentowana w 2025 r. Jest oficjalne potwierdzenie daty

Dealerzy pozwali producenta samochodów. Czy podobnie będzie w Polsce?

Peugeot 508 2.0 BlueHDi, podobnie jak inne samochody koncernu Stellantis z AdBlue, może mieć kłopoty, które objawiają się pojawieniem się komunikatu o niemożności uruchomienia silnika. To wina zbiornika zintegrowanego z pompą płynu AdBlue, która ulega uszkodzeniu. Jak sobie poradzić z tym problemem?

Nowoczesne rozwiązania techniczne, których obecność została wymuszona unijnymi przepisami często generują zupełnie niepotrzebne wydatki i oczywiście stres właściciela. Dotyczy to także mnie i Peugeota 508 2.0 BlueHDi z 2016 roku, który wydawać by się mogło jeszcze przez długo czas powinien pozostać bezobsługowy.

Mój pochodzący z polskiego salonu egzemplarz, z niskim i udokumentowanym przebiegiem nie powinien teoretycznie sprawiać żadnych kłopotów, zwłaszcza, że w lwiej części jego eksploatacja przypada na drogi ekspresowe i autostrady, czyli warunki wręcz stworzone dla nowoczesnego diesla także z filtrem cząstek stałych. To właśnie w takich warunkach rozwiązanie to jest zwykle bezobsługowe. Istotnie poprzednio użytkowany przeze mnie C5 X7 2.0 HDi 163 KM takowy był, filtr ani razu nie wymagał interwencji specjalisty. W przypadku 508 2.0 BlueHDi jest niestety zupełnie inaczej. Problem za każdym razem dotyczy zbiornika z pompą, odpowiadających za dawkowanie dodatku AdBlue.

Przez pierwszy rok użytkowania układ wymagał jedynie uzupełniania poziomu czynnika co kilka tysięcy kilometrów – nie było to w żaden sposób uciążliwe. Problemy zaczęły się w grudniu minionego roku, gdy pomimo pełnego zbiornika komputer pokładowy pokazał błąd wynikający z braku AdBlue. Wówczas problem rozwiązała ponowna adaptacja urządzenia i wykasowanie błędów. Na przestrzeni tygodni kilkukrotnie 508 spędzał noc poza ogrzewanym garażem, narażony na ujemne temperatury za każdym razem pokazywał błąd układu AdBlue. W lutym bieżącego roku, po którymś z kolei komunikacie o usterce – który często znika samoczynnie po nocy w ciepłym garażu – 508 trafił do niezależnego serwisu, który profilaktycznie dokonał chemicznego czyszczenia filtra cząstek stałych (zapełniony był tylko w 37%) i sprawdzenia pozostałych elementów odpowiedzialnych za czystość spalin.

Po tej operacji samochód praktycznie nie poruszał się w ruchu miejskim, jedynie cyklicznie podróżował do Karpacza, Warszawy, Gdańska czy Szczecina. Mimo to ostatnimi czasy (zbiornik AdBlue był pełen) ponownie pojawił się komunikat o usterce i niemożliwości ponownego uruchomienia silnika po przejechaniu 1100 kilometrów.

Autoryzowany serwis, ku mojemu zaskoczeniu sprawdził stan filtra cząstek stałych, który był w doskonałej kondycji oraz całej aparatury odpowiedzialnej za dawkowanie AdBlue – ona także była w nienagannym stanie. Co ciekawe na koniec usłyszałem, że jednak dla spokoju trzeba wymienić wszystkie elementy związane z oczyszczaniem spalin – rachunek przekroczyłby 12 tysięcy złotych. Moim zdaniem nie ma to żadnego sensu, bo problem jest znany posiadaczom samochodów z BlueHDi w całej Europie, sprawa dotyczy zbiornika i pompy. Producent powinien wziąć pełną odpowiedzialność za wadliwy element i wymieniać go, ale nie zawsze tak robi, szczególnie gdy auto jest już sporo czasu po gwarancji.

Co można zrobić? Rozwiązań jest kilka:

  • Najtańszy sposób to skorzystanie z usług serwisów ch elektronicznych trudniących się elektroniką, który wyłączy działanie całego systemu AdBlue. Wydatek wyniesienie 200-300 zł. Nie polecamy go, z uwagi na fakt, że samochód będzie emitował znacznie więcej tlenków azotu i w przyszłości może mieć kłopoty z przejściem przeglądu (na razie działanie tego systemu nie jest kontrolowane),
  • Wymiana zbiornika AdBlue na nowy – koszt zakupu tego elementu poza ASO to 3.500 zł, do tego dojdzie koszt montażu,
  • Żądanie wymiany zbiornika w ASO na koszt producenta – to rozwiązanie, na które powinny zdecydować się osoby serwisujące swój samochód w autoryzowanych stacjach obsługi. Stellantis indywidualnie analizuje takie przypadki.

A jak uniknąć kłopotów z AdBlue? Przede wszystkim dolewać płyn częściej, aby w zbiorniku nie dochodził do pojawienia się ilości minimalnej, szczególności w zimie (wtedy płyn lubi się krystalizować, cząsteczki zapychają pompę) oraz stosować dodatki do AdBlue przeciw krystalizacji.

 


Francuskie samochody

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

3.7 10 głosy
Ocena artykułu
Tagi: 508Peugeotporady i serwisużywane
Udostepnij802Tweet501Udostepnij140
Maciej Mokwiński

Maciej Mokwiński

Maciej Mokwiński. Od dziecka fan motoryzacji, w szczególności francuskich samochodów i starych motocykli. Obecnie szczęśliwy posiadacz Peugeota 508 SW i 32-letniej CZK, od dekady związany z dziennikarstwem motoryzacyjnym.

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

13 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
13
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.