Używany Peugeot 508 to bardzo udany samochód, który cieszy się sporą popularnością na rynku wtórnym. Szczególnie chętnie wybierana jest elegancka i pojemna wersja SW, czyli kombi, która świetnie nadaje się na auto rodzinne i z powodzeniem konkuruje z niemiecką czy japońską konkurencją – Volkswagen Passat, Toyota Avensis czy Ford Mondeo mają tu bardzo godnego przeciwnika, bo Peugeot 508 ma bardzo wiele zalet. Co ma na to wpływ?
Przede wszystkim jest to elegancka sylwetka, która mimo upływu lat wcale się nie zestarzała. Peugeot 508, szczególnie w czarnym kolorze z chromowanymi obwódkami szyb, prezentuje się dostojnie, jest duży, masywny i ma świetne proporcje. Jego linia jest opływowa i przyjemna dla oka.
Z kolei we wnętrzu kryje się bardzo dobrej jakości kokpit, wygodne fotele, ładne elementy wykończenia – również chromowane – oraz duża ilość przestrzeni, zarówno z przodu jak i z tyłu. Ogólne poczucie klasy i stylu i jest bardzo wysokie, bo nie ma tutaj tanich plastików czy niedopracowanych elementów, które mogłyby sprawiać jakieś kłopoty.
Co istotne, wnętrze bardzo dobrze znosi upływ czasu i jeśli jest podniszczone, to unikajmy takiego auta – wynika to niedbalstwa i nieuwagi kierowców i użytkowników. Wiele egzemplarzy z kolei sprawia wrażenie praktycznie nowych.
Zawieszenie przekona do siebie te osoby, które lubią jeździć bardziej sportowo. Peugeot 508 nie jest miękki, jak typowy francuski samochód. Wręcz przeciwnie, to jedno z bardziej sztywno zestrojonych aut od Peugeot. A ponieważ firma ta ma ogromne doświadczenie w zawieszeniach, to jest to ten rodzaj przyjemniejszej sztywności, bo można tu odczuć też sprężystość, tłumienie nierówności działa dobrze. Dzięki temu auto nie męczy na drodze, szczególnie pasażerów, jak np. Skoda Superb podobnej generacji.
Peugeot 508 jest wykonany solidnie i oferuje ciekawe jednostki napędowe. Na polskim rynku szczególnym zainteresowaniem cieszą się oczywiście diesle. Peugeot stosuje tu chyba najlepsze na świecie jednostki HDi, można je było kupić w wersjach 1.6 HDi od 110 KM do 2.0 HDi 180 KM (z najnowszych roczników). Właściciele je lubią za bardzo wysoką kulturę pracy, niskie spalanie i podatność na tuning.
Wśród ciekawych wersji można spotkać RXH – hybrydę z HDi, która jest niezwykle oszczędna w mieście. Ma też napęd na wszystkie koła (tylne napędzane są elektrycznie).
Jakie ceny osiągają te samochody? Używane Peugeot 508 zaczynają się od 20 tysięcy złotych. Za 20-25 tysięcy dostaniemy egzemplarze z rocznika 2011-2012 z przebiegami zwykle między 150 a 300 tysięcy kilometrów. Roczniki 2013 zaczynają się od 25 tysięcy, ale na egzemplarz z mniejszym przebiegiem trzeba wydać trochę więcej. Roczniki 2014 to już wydatek powyżej 30 tysięcy. Nowsze, rocznik 2015 trzeba liczyć powyżej 40. W ogłoszeniach trafiłem na kilka ciekawostek, np. Peugeot 508 z 2012 roku z przebiegiem zaledwie 36 tysięcy kilometrów za 33.900 zł. Bez większego trudu znajdziemy auta od pierwszego właściciela i z automatem.
Peugeot 508 był produkowany do 218 roku i został zastąpiony rewelacyjnie wyglądającym 508 II z pięknym wnętrzem. Tu jednak ceny są znacznie wyższe. Najtańsze egzemplarze z rynku wtórnego oscylują wokół 100 tysięcy i więcej.
źródło cen: Otomoto.pl
Najnowsze komentarze