Peugeot 508 SW z pół miliona km na liczniku jest doskonałym przykładem na to, jak bardzo trwały jest to samochód. Pan Arkadiusz opowiedział nam o tym, jak dbać o Peugeota, aby osiągał takie przebiegi i na co zwrócić uwagę przy zakupie.
Pan Arkadiusz jest właścicielem Peugeot 508 SW, którego licznik przekroczył imponujące 500.000 km. Pojazd został zakupiony we wrześniu ubiegłego roku. Pan Arkadiusz jest czwartym właścicielem 508-ki w naszym kraju. Samochód pochodzi od znajomego właściciela i został wzięty w rozliczeniu.
Dlaczego zdecydował się Pan na zakup Peugeot 508?
Wraz z żoną zajmujemy się profesjonalnym importem i sprzedażą aut francuskich z Francji. Według mnie model z silnikiem Diesla 1.6 e-HDi ze skrzynią zautomatyzowaną MCP to najlepszy samochód w swojej klasie. Zdecydowaliśmy się na Peugeot 508 ze względu na stosunek ceny do jakości i poziomu wyposażenia.
Co najbardziej ceni Pan w tym samochodzie?
Najbardziej cenię w 508 nowoczesny i ponadczasowy wygląd, piękną linię oraz komfort jazdy. Ponadto doceniam niezawodną skrzynię MCP, bezpieczeństwo na pokładzie i jego ekonomię. Ostatnio na trasie z Wałcza do Kołobrzegu zanotowałem minimalne spalanie na poziomie 3,8 l/100 km. W mieście, ale zaznaczam jeżdżę jak dziadek, mimo że mam 44 lata i nie posiadam jeszcze wnuków średnio wychodzi 4,4-4,7 l/100 km.
Do czego służy pojazd i jakie są najdłuższe podróże?
Najdłuższe podróże tym autem to kilkuset kilometrowe trasy głównie po Polsce, dlatego tak bardzo doceniam komfort jazdy w 508. Od najmłodszych lat mam problemy z kręgosłupem i wybór marki francuskiej nie był przypadkowy. Są to auta najbardziej komfortowe, rodzinne i wbrew potocznym opiniom bardzo trwałe. Przykładem może być fakt, że silniki PSA montowane są np. w takich autach jak Volvo i Ford. Do dziś rozbawia mnie opinia a raczej stereotyp, w którym wskazuje się, że na polskie drogi najlepsze są auta niemieckie, bo są twarde. Właśnie z powodu gorszych dróg od naszych sąsiadów osobiście propaguję w gronie swoich znajomych i nie tylko modę na marki francuskie. Oprócz bardzo dobrych jednostek napędowych ich ogromnym i niespotykanym w innych autach atutem jest bardzo bogata i iście królewska stylistyka wnętrza oraz nowoczesna i ponadczasowa linia nadwozia.
Czy samochód miał jakieś problemy, usterki?
Typowych usterek dla tego modelu nie odnotowałem. Auto oceniam jako bezawaryjne. Jedyny problem jaki zauważyłem, wiąże się z systemem start-stop. Jeśli nie będziemy go wyłączać za każdym razem, grozi nam konieczność częstszej wymiany rozrusznika.
Jak dbać o samochód, aby osiągał tak duże przebiegi?
W swojej ponad 20 letniej karierze importera i doświadczeniu w sprzedaży ponad 1000 aut śmiem twierdzić w przeciwieństwie do ogólnych opinii, że nie ma słabych aut są tylko słabi właściciele. Jest kilka podstawowych rzeczy, o których powinni wiedzieć użytkownicy aut, w szczególności z silnikami diesla. Aby robić takie przebiegi, trzeba pamiętać, że w trakcie użytkowania 508 z silnikiem wysokoprężnym:
- należy wymieniać olej nie co 30 tys. km jak zaleca producent tylko co 10 tys. km lub raz w roku (to samo dotyczy wszystkich innych materiałów eksploatacyjnych)
- zawsze tankujemy na sprawdzonych stacjach paliw
- po zatrzymaniu pojazdu nie wyłączamy silnika od razu tylko czekamy ok. 10-15 sekund aż schłodzi się turbina
- Peugeot 508 z silnikiem 1.6 e-HDi to nie auto wyścigowe i optymalnie będzie, gdy nie przekracza się 3 tys. obrotów (najlepiej 2 tys. obrotów)
Na co zwrócić uwagę podczas zakupu używanego Peugeot 508?
- Podczas zakupu auta trzeba zwrócić uwagę na wszystko niestety. Ja osobiście uważam, że o wiele ważniejsze jest od kogo niż co lub jaki samochód kupujemy.
- Kupno auta odpowiadającego naszym potrzebom z uwzględnieniem na pierwszym miejscu bezpieczeństwa a nie ekonomii i z właściwego źródła. Jeśli kupujemy prywatnie to najlepiej od osoby którą znamy i wiemy w jaki sposób dbała o samochód. To bardzo ważne ponieważ zakup od osoby prywatnej nie jest objęty rękojmią. Jeśli kupujemy od importera to też najlepiej od takiego, który ma jakieś referencję lub kiedyś od niego coś kupiliśmy. Plusem takiego zakupu jest 2 letnia rękojmia i brak opłaty 2% ponieważ przedsiębiorca taki musi wystawić fakturę sprzedaży oraz fakt, że sprowadzone auto dociera do klienta bezpośrednio z zagranicy. Dodatkowo zakup od importera umożliwia zakup gwarancji mechanicznej na rok lub więcej co obniża ryzyko ponoszenia kosztów napraw z tytułu zaistnienia niesprawności. Najbardziej ryzykownym zakupem jest zakup auta z komisu. Najczęściej sprzedający nie ma rzetelnej wiedzy na temat sprzedawanego auta a niestety prawdą jest, że klienci wstawiający auta do komisu wcześniej już próbowali je sprzedać samodzielnie, ale z wiadomych tylko dla siebie powodów nie udało im się tego zrobić. Na marginesie we wszystkich wymienionych przypadkach należałoby wspomóc się opinią autoryzowanego serwisu co ja osobiście zawsze polecam klientom.
- Po zakupie takiego auta obowiązkowo należy poddać pojazd przeglądowi najlepiej w sprawdzonym warsztacie lub serwisie marki.
Bardzo dziękujemy za rozmowę
Najnowsze komentarze