Chat with us, powered by LiveChat

Używany Peugeot 508 SW z ponad pół mln km na liczniku

11 7 384

Peugeot 508 SW z pół miliona km na liczniku jest doskonałym przykładem na to, jak bardzo trwały  jest to samochód. Pan Arkadiusz opowiedział nam o tym, jak dbać o Peugeota, aby osiągał takie przebiegi i na co zwrócić uwagę przy zakupie.

Pan Arkadiusz jest właścicielem Peugeot 508 SW, którego licznik przekroczył imponujące 500.000 km. Pojazd został zakupiony we wrześniu ubiegłego roku. Pan Arkadiusz jest czwartym właścicielem 508-ki w naszym kraju. Samochód pochodzi od znajomego właściciela i został wzięty w rozliczeniu.

Dlaczego zdecydował się Pan na zakup Peugeot 508?

Wraz z żoną zajmujemy się profesjonalnym importem i sprzedażą aut francuskich z Francji. Według mnie model z silnikiem Diesla 1.6 e-HDi ze skrzynią zautomatyzowaną MCP to najlepszy samochód w swojej klasie. Zdecydowaliśmy się na Peugeot 508 ze względu na stosunek ceny do jakości i poziomu wyposażenia.Peugeot 508 SW

Co najbardziej ceni Pan w tym samochodzie?

Najbardziej cenię w 508 nowoczesny i ponadczasowy wygląd, piękną linię oraz komfort jazdy. Ponadto doceniam niezawodną skrzynię MCP, bezpieczeństwo na pokładzie i jego ekonomię. Ostatnio na trasie z Wałcza do Kołobrzegu zanotowałem minimalne spalanie na poziomie 3,8 l/100 km. W mieście, ale zaznaczam jeżdżę jak dziadek, mimo że mam 44 lata i nie posiadam jeszcze wnuków średnio wychodzi 4,4-4,7 l/100 km.

Do czego służy pojazd i jakie są najdłuższe podróże?

Najdłuższe podróże tym autem to kilkuset kilometrowe trasy głównie po Polsce, dlatego tak bardzo doceniam komfort jazdy w 508. Od najmłodszych lat mam problemy z kręgosłupem i wybór marki francuskiej nie był przypadkowy. Są to auta najbardziej komfortowe, rodzinne  i wbrew potocznym opiniom bardzo trwałe. Przykładem może być fakt, że silniki PSA montowane są np. w takich autach jak Volvo i Ford. Do dziś rozbawia mnie opinia a raczej stereotyp, w którym wskazuje się, że na polskie drogi najlepsze są auta niemieckie, bo są twarde.  Właśnie z powodu gorszych dróg od naszych sąsiadów osobiście propaguję w gronie swoich znajomych i nie tylko modę na marki francuskie. Oprócz bardzo dobrych jednostek napędowych ich ogromnym i niespotykanym w innych autach atutem jest bardzo bogata i iście królewska stylistyka wnętrza oraz nowoczesna i ponadczasowa linia nadwozia.

Czy samochód miał jakieś problemy, usterki?

Typowych usterek dla tego modelu nie odnotowałem. Auto oceniam jako bezawaryjne. Jedyny problem jaki zauważyłem, wiąże się z systemem start-stop. Jeśli nie będziemy go wyłączać za każdym razem, grozi nam konieczność częstszej wymiany rozrusznika.

Jak dbać o samochód, aby osiągał tak duże przebiegi?

W swojej ponad 20 letniej karierze importera i doświadczeniu w sprzedaży ponad 1000 aut śmiem twierdzić w przeciwieństwie do ogólnych opinii, że nie ma słabych aut są tylko słabi właściciele. Jest kilka podstawowych rzeczy, o których powinni wiedzieć użytkownicy aut, w szczególności z silnikami diesla. Aby robić takie przebiegi, trzeba pamiętać, że w trakcie użytkowania 508 z silnikiem wysokoprężnym:

  • należy wymieniać olej nie co 30 tys. km jak zaleca producent tylko co 10 tys. km lub raz w roku (to samo dotyczy wszystkich innych materiałów eksploatacyjnych)
  • zawsze tankujemy na sprawdzonych stacjach paliw
  • po zatrzymaniu pojazdu nie wyłączamy silnika od razu tylko czekamy ok. 10-15 sekund aż schłodzi się turbina
  • Peugeot 508 z silnikiem 1.6 e-HDi to nie auto wyścigowe i optymalnie będzie, gdy nie przekracza się 3 tys. obrotów (najlepiej 2 tys. obrotów)

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu używanego Peugeot 508?

  • Podczas zakupu auta trzeba zwrócić uwagę na wszystko niestety. Ja osobiście uważam, że o wiele ważniejsze jest od kogo niż co lub jaki samochód kupujemy.
  • Kupno auta odpowiadającego naszym potrzebom z uwzględnieniem na pierwszym miejscu bezpieczeństwa a nie ekonomii i z właściwego źródła. Jeśli kupujemy prywatnie to najlepiej od osoby którą znamy i wiemy w jaki sposób dbała o samochód. To bardzo ważne ponieważ zakup od osoby prywatnej nie jest objęty rękojmią. Jeśli kupujemy od importera to też najlepiej od takiego, który ma jakieś referencję lub kiedyś od niego coś kupiliśmy. Plusem takiego zakupu jest 2 letnia rękojmia i brak opłaty 2% ponieważ przedsiębiorca taki musi wystawić fakturę sprzedaży oraz fakt, że sprowadzone auto dociera do klienta bezpośrednio z zagranicy. Dodatkowo zakup od importera umożliwia zakup gwarancji mechanicznej na rok lub więcej co obniża ryzyko ponoszenia kosztów napraw z tytułu zaistnienia niesprawności. Najbardziej ryzykownym zakupem jest zakup auta z komisu. Najczęściej sprzedający nie ma rzetelnej wiedzy na temat sprzedawanego auta a niestety prawdą jest, że klienci wstawiający auta do komisu wcześniej już próbowali je sprzedać samodzielnie, ale z wiadomych tylko dla siebie powodów nie udało im się tego zrobić. Na marginesie we wszystkich wymienionych przypadkach należałoby wspomóc się opinią autoryzowanego serwisu co ja osobiście zawsze polecam klientom.
  • Po zakupie takiego auta obowiązkowo należy poddać pojazd przeglądowi najlepiej w sprawdzonym warsztacie lub serwisie marki.

Bardzo dziękujemy za rozmowę

Galeria

Wpis nie ma dodatkowych zdjęć.
Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
1 Wątki komentarzy
10 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
9 Autorzy komentarzy
C5 X7 2.0 HDiHoracyC5 X7 2.0 HDiHoracyJdjdj Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Tomasz
Gość
Tomasz

Turbinę studzimy min 2 minuty, a nie 10 sekund… Nie przekraczać 2000 obr? Kolejna bzdura. Zajedziemy dwumasę. Reszta się zgadza

Paweł
Gość
Paweł

Przede wszystkim i tylko studzimy po ostrej jeździe nigdy po normalnej czy spokojnej
Obroty to tak 2300 2400 max
To diesel więc nie lubi większych obrotów
Dwumase zajedziesz przy jeździe na obrotach 900-1200

Mat
Gość
Mat

2300/2400 maks – w takim razie co z wypalaniem fapa powyzej 3000 obr przez min 10-15min raz na 500km

Krzysztof Gregorczyk
Editor

A tam nie ma przypadkiem mokrego filtra??? Więc o jakim wypalaniu mowa?

Jdjdj
Gość
Jdjdj

Owszem tropicielu nieścisłości-jest filtr mokry i owszem-taki filtr też się wypala..

Horacy
Gość
Horacy

Ojej, to się przytrafiło faux pas Panu „redaktorowi”

Krzysztof Gregorczyk
Editor

Już Panom Jdjdj i Horacy Pan C5 X7 2.0 HDi napisał, w czym rzecz. Realnie silnik HDi z mokrym FAPem jest w stanie oczyszczać się nawet podczas jazdy miejskiej. Tak więc to nie moje faux pas, tylko Wam wiedzy brakuje. A ja się odniosłem nie tyle do niewypalania filtra, co sugeruje Pan Jdjdj, co do faktu, iż z FAPem nie trzeba jechać „powyzej 3000 obr przez min 10-15min raz na 500km”.

Horacy
Gość
Horacy

Polecam lekturę instrukcji obsługi modelu 508 mk1. Cytuję: ” Gdy tylko warunki na drodze na to pozwolą NALEŻY przeprowadzić regenerację filtra podczas jazdy z prędkością CO NAJMNIEJ 60 km/h.”

Gratuluję Panu wiedzy i tropienia ścisłości….przyznaję to odpowiednie kryteria do jazdy miejskiej!

Krzysztof Gregorczyk
Editor

Tak, w miastach są drogi, na których można rozwinąć taką prędkość zgodnie z przepisami. Po drugie – czy te 60 km/h oznacza „powyzej 3000 obr przez min 10-15min raz na 500km”? Poza tym napisałem, że „jest w stanie”, co nie znaczy, że tak wygląda procedura wypalania sadzy w filtrze bardzo mocno zapchanym. HDi jest w stanie wypalać sadzę z dodatkiem Eolysu wcześniej, krócej i przy mniejszym reżimie prędkości obrotowej i czasu, niż filtry suche. Niech się Pan przyzna, że Pan przestrzelił – tak będzie zwyczajnie i honorowo. Czy naprawdę lepiej brnąć w absurd, gdy jednak znowu nie udało się Panu… Czytaj więcej »

C5 X7 2.0 HDi
Gość
C5 X7 2.0 HDi

FAP w HDi dzięki płynowi eloys pozwala obniżyć temperaturę wypalenia sadzy o nawet 200 stopni. Dzięki temu nie trzeba jechać przez kilkanaście minut na obrotach rzędu 3-4 tys. Filtr ten wypala się pod mniejszym obciążeniem silnika i jest zdolny oczyszczać się nawet w warunkach miejskich, to nie DPF. Warunkiem jest tankowanie zawsze do pełna. Przy każdym takim tankowaniu pobierana jest dawka do czyszczenia FAPa. Ja nie mam problemów z tym filtrem a jeżdżę codziennie po Warszawie. Inna sprawa, że na miasto lepsza jest benzyna lub LPG, albo hybryda, bo diesel jest w swoim żywiole w trasie. Tak jak pisałem: tankować… Czytaj więcej »

C5 X7 2.0 HDi
Gość
C5 X7 2.0 HDi

Mokry filtr używa płynu do łatwiejszego oczyszczenia poprzez wypalenie właśnie. Płyn eolys jest dawkowany do paliwa i obniża temperaturę niezbedną do wypalenia do bodajże 400 stopni co w przeciwieństwie do suchych filtrów dpf pozwala dość łatwo go oczyscić. Płyn obniża temperaturę i nie trzeba jechać na wysokich obrotach przez ileśtam kilometrów żeby go wypalić jak w suchych filtrach. Rozwiązanie wręcz genialne i trwałe, bo filtr nie kończy żywota, tak jak zwyjle to bywa z suchym. Kontrola płynu przewidywana jest co 120 tys. km., w razie potrzeby dolewka. Powyższa czynność wymaga wprowadzenie nowych danych do komputera (poziom płynu itp.). Koszt pełnego… Czytaj więcej »