• Najnowsze
Peugeot 508 SW

Używany Peugeot 508 SW z ponad pół mln km na liczniku

2019-09-18
Citroen C4

Tajemniczy Citroën C4 sfotografowany w Częstochowie

2021-02-25
Peugeot 308

Peugeot ujawnił nowe logo! Powrót do korzeni

2021-02-25

Grupa Renault i Faurecia łączą siły w dziedzinie magazynowania wodoru

2021-02-25

Nowy Citroën CC24 w przygotowaniu. Rozpoczęcie produkcji w 2022 roku

2021-02-25

Dacia pozostaje marką budżetową. Przystępne ceny, jeszcze lepszy stosunek kosztów do możliwości!

2021-02-25

Marki francuskie w Polsce – sprzedaż w dwóch pierwszych dekadach lutego 2021

2021-02-25
Peugeot logo

Peugeot zmienia logo. To nadejście „nowej ery”

2021-02-25

Citroën 2CV pick-up z 1984 roku szuka nowego właściciela

2021-02-25

Renault będzie produkować samochody dla Mitsubishi?

2021-02-25

Citroën C5 Exclusive 2.7 HDi – najbardziej komfortowy samochód klasy D?

2021-02-24
czwartek, 25 lutego, 2021
  • Reklama
  • Redakcja
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • Wiadomości
    • TOP 100 Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
  • Testy
    • TOP 100 – testy samochodów
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Katalog samochodów
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Przeglądy Prasy
  • Artykuły
  • Wydarzenia
  • Dane techniczne
Brak wyników
temu
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Artykuły

Używany Peugeot 508 SW z ponad pół mln km na liczniku

Małgorzata Kozikowska Małgorzata Kozikowska
2019-09-18
w Artykuły, Peugeot, Wiadomości
Czas czytania5min
311 9
13
Peugeot 508 SW
402
UDOSTĘPNIEŃ
915
ODSŁON
UdostępnijTwitter

Zobacz również

Tajemniczy Citroën C4 sfotografowany w Częstochowie

Peugeot ujawnił nowe logo! Powrót do korzeni

Grupa Renault i Faurecia łączą siły w dziedzinie magazynowania wodoru

Peugeot 508 SW z pół miliona km na liczniku jest doskonałym przykładem na to, jak bardzo trwały  jest to samochód. Pan Arkadiusz opowiedział nam o tym, jak dbać o Peugeota, aby osiągał takie przebiegi i na co zwrócić uwagę przy zakupie.

Pan Arkadiusz jest właścicielem Peugeot 508 SW, którego licznik przekroczył imponujące 500.000 km. Pojazd został zakupiony we wrześniu ubiegłego roku. Pan Arkadiusz jest czwartym właścicielem 508-ki w naszym kraju. Samochód pochodzi od znajomego właściciela i został wzięty w rozliczeniu.

Dlaczego zdecydował się Pan na zakup Peugeot 508?

Wraz z żoną zajmujemy się profesjonalnym importem i sprzedażą aut francuskich z Francji. Według mnie model z silnikiem Diesla 1.6 e-HDi ze skrzynią zautomatyzowaną MCP to najlepszy samochód w swojej klasie. Zdecydowaliśmy się na Peugeot 508 ze względu na stosunek ceny do jakości i poziomu wyposażenia.Peugeot 508 SW

Co najbardziej ceni Pan w tym samochodzie?

Najbardziej cenię w 508 nowoczesny i ponadczasowy wygląd, piękną linię oraz komfort jazdy. Ponadto doceniam niezawodną skrzynię MCP, bezpieczeństwo na pokładzie i jego ekonomię. Ostatnio na trasie z Wałcza do Kołobrzegu zanotowałem minimalne spalanie na poziomie 3,8 l/100 km. W mieście, ale zaznaczam jeżdżę jak dziadek, mimo że mam 44 lata i nie posiadam jeszcze wnuków średnio wychodzi 4,4-4,7 l/100 km.

Do czego służy pojazd i jakie są najdłuższe podróże?

Najdłuższe podróże tym autem to kilkuset kilometrowe trasy głównie po Polsce, dlatego tak bardzo doceniam komfort jazdy w 508. Od najmłodszych lat mam problemy z kręgosłupem i wybór marki francuskiej nie był przypadkowy. Są to auta najbardziej komfortowe, rodzinne  i wbrew potocznym opiniom bardzo trwałe. Przykładem może być fakt, że silniki PSA montowane są np. w takich autach jak Volvo i Ford. Do dziś rozbawia mnie opinia a raczej stereotyp, w którym wskazuje się, że na polskie drogi najlepsze są auta niemieckie, bo są twarde.  Właśnie z powodu gorszych dróg od naszych sąsiadów osobiście propaguję w gronie swoich znajomych i nie tylko modę na marki francuskie. Oprócz bardzo dobrych jednostek napędowych ich ogromnym i niespotykanym w innych autach atutem jest bardzo bogata i iście królewska stylistyka wnętrza oraz nowoczesna i ponadczasowa linia nadwozia.

Czy samochód miał jakieś problemy, usterki?

Typowych usterek dla tego modelu nie odnotowałem. Auto oceniam jako bezawaryjne. Jedyny problem jaki zauważyłem, wiąże się z systemem start-stop. Jeśli nie będziemy go wyłączać za każdym razem, grozi nam konieczność częstszej wymiany rozrusznika.

Jak dbać o samochód, aby osiągał tak duże przebiegi?

W swojej ponad 20 letniej karierze importera i doświadczeniu w sprzedaży ponad 1000 aut śmiem twierdzić w przeciwieństwie do ogólnych opinii, że nie ma słabych aut są tylko słabi właściciele. Jest kilka podstawowych rzeczy, o których powinni wiedzieć użytkownicy aut, w szczególności z silnikami diesla. Aby robić takie przebiegi, trzeba pamiętać, że w trakcie użytkowania 508 z silnikiem wysokoprężnym:

  • należy wymieniać olej nie co 30 tys. km jak zaleca producent tylko co 10 tys. km lub raz w roku (to samo dotyczy wszystkich innych materiałów eksploatacyjnych)
  • zawsze tankujemy na sprawdzonych stacjach paliw
  • po zatrzymaniu pojazdu nie wyłączamy silnika od razu tylko czekamy ok. 10-15 sekund aż schłodzi się turbina
  • Peugeot 508 z silnikiem 1.6 e-HDi to nie auto wyścigowe i optymalnie będzie, gdy nie przekracza się 3 tys. obrotów (najlepiej 2 tys. obrotów)

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu używanego Peugeot 508?

  • Podczas zakupu auta trzeba zwrócić uwagę na wszystko niestety. Ja osobiście uważam, że o wiele ważniejsze jest od kogo niż co lub jaki samochód kupujemy.
  • Kupno auta odpowiadającego naszym potrzebom z uwzględnieniem na pierwszym miejscu bezpieczeństwa a nie ekonomii i z właściwego źródła. Jeśli kupujemy prywatnie to najlepiej od osoby którą znamy i wiemy w jaki sposób dbała o samochód. To bardzo ważne ponieważ zakup od osoby prywatnej nie jest objęty rękojmią. Jeśli kupujemy od importera to też najlepiej od takiego, który ma jakieś referencję lub kiedyś od niego coś kupiliśmy. Plusem takiego zakupu jest 2 letnia rękojmia i brak opłaty 2% ponieważ przedsiębiorca taki musi wystawić fakturę sprzedaży oraz fakt, że sprowadzone auto dociera do klienta bezpośrednio z zagranicy. Dodatkowo zakup od importera umożliwia zakup gwarancji mechanicznej na rok lub więcej co obniża ryzyko ponoszenia kosztów napraw z tytułu zaistnienia niesprawności. Najbardziej ryzykownym zakupem jest zakup auta z komisu. Najczęściej sprzedający nie ma rzetelnej wiedzy na temat sprzedawanego auta a niestety prawdą jest, że klienci wstawiający auta do komisu wcześniej już próbowali je sprzedać samodzielnie, ale z wiadomych tylko dla siebie powodów nie udało im się tego zrobić. Na marginesie we wszystkich wymienionych przypadkach należałoby wspomóc się opinią autoryzowanego serwisu co ja osobiście zawsze polecam klientom.
  • Po zakupie takiego auta obowiązkowo należy poddać pojazd przeglądowi najlepiej w sprawdzonym warsztacie lub serwisie marki.

Bardzo dziękujemy za rozmowę

Galeria

Newsletter

0 0 głos
Ocena artykułu
Tagi: 508Peugeotużywane
Udostepnij237Tweet69Udostepnij19
Poprzedni

Ekscytują się jakimś elektrycznym Volkswagenem, ale po co? Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 38/2019

Następny

UOKiK: 37 Renault Masterów do serwisu

Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Dziennikarka motoryzacyjna, autorka artykułów, testów, poszukiwaczka ciekawostek. Prywatnie posiadaczka Citroena C4. Po godzinach, w czasie niewielu wolnych chwil, które posiada, zajmuje się muzyką.

Następny

UOKiK: 37 Renault Masterów do serwisu

Używana Dacia Duster, Peugeot 206 i 307 oraz Renault Clio wśród najszybciej sprzedających się aut na rynku wtórnym

Opel i Vauxhall na Salonie Samochodowym we Frankfurcie

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
13 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Kalendarium

Czerwiec 2021
Cze 04 - 06 2021

Amicale Citroën Pologne: zlot i parada klasyków nad morzem

Koszalin
Lipiec 2021
Lip 09 - 10 2021

Piknik Rodzinny Miłośników Pojazdów Zabytkowych w Tucholi

Tuchola
Lip 11 2021

XIX Wystawa Pojazdów Zabytkowych w Tucholi

Tuchola
Lip 15 - 18 2021

XIII Zlot Citroen Oldtimer Club Polska

Sierpień 2021
Sie 26 - 29 2021

VII Ogólnopolski Zlot Dacii

Sierpień 2022
17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)
Sie 03 - 07 2022

17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)

Toruń
Nie odnaleziono wydarzeń!

Reklama

Polecamy

  • serwis mechaniczny Renault Warszawa
  • serwis blacharsko-lakierniczy Renault Warszawa
  • Facebook Twitter

    Komentarze

    • Krzysztof Gregorczyk o Marki francuskie w Polsce – sprzedaż w dwóch pierwszych dekadach lutego 2021
    • Edzio o Tajemniczy Citroën C4 sfotografowany w Częstochowie
    • Lukasz o Marki francuskie w Polsce – sprzedaż w dwóch pierwszych dekadach lutego 2021
    • Nick o Tajemniczy Citroën C4 sfotografowany w Częstochowie
    • Anonimowo o Citroën C5 Exclusive 2.7 HDi – najbardziej komfortowy samochód klasy D?
    • Anonimowo o Tajemniczy Citroën C4 sfotografowany w Częstochowie
    • Darek o Test: Peugeot 508 SW 1.6 PureTech po przejechaniu 10.000 km. Subiektywna opinia czytelnika
    • Anonimowo o Peugeot ujawnił nowe logo! Powrót do korzeni
    • Obiektywny o Peugeot ujawnił nowe logo! Powrót do korzeni
    • Michał o Peugeot ujawnił nowe logo! Powrót do korzeni


    Aktualności ze świata motoryzacji

    • Tajemniczy Citroën C4 sfotografowany w Częstochowie
    • Peugeot ujawnił nowe logo! Powrót do korzeni
    • Grupa Renault i Faurecia łączą siły w dziedzinie magazynowania wodoru
    • Nowy Citroën CC24 w przygotowaniu. Rozpoczęcie produkcji w 2022 roku
    • Dacia pozostaje marką budżetową. Przystępne ceny, jeszcze lepszy stosunek kosztów do możliwości!
    • Marki francuskie w Polsce – sprzedaż w dwóch pierwszych dekadach lutego 2021
    • Peugeot zmienia logo. To nadejście „nowej ery”
    • Citroën 2CV pick-up z 1984 roku szuka nowego właściciela
    • Renault będzie produkować samochody dla Mitsubishi?
    • Citroën C5 Exclusive 2.7 HDi – najbardziej komfortowy samochód klasy D?


    Redakcja

    Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
    e-mail: [email protected]
    00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

    redaktor naczelny
    Krzysztof Gregorczyk
    [email protected]

    Kontakt w sprawie reklamy
    [email protected]



    Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
    Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

    Brak wyników
    temu
    • Reklama
    • Wiadomości
    • Testy
    • Historia
    • Wyprawy
    • Przegląd Prasy
    • Artykuły
    • Dane techniczne

    Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
    Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

    Witam ponownie!

    Zaloguj się

    Zapomniane hasło?

    Utwór®z nowe konto

    Wypełnij, aby się zarejestrować

    Wszystkie pola wymagane Zaloguj się

    Odzyskaj hasło

    Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

    Zaloguj się
    wpDiscuz
    13
    0
    Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
    ()
    x
    | Reply
    Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.