Używany Peugeot RCZ. Sportowy lew, produkowany w Austrii, kończy 10 lat

1 785

10 lat temu nikt nie wierzył, że Peugeot zdecyduje się na produkcję tego samochodu. Jego wygląd się nie zestarzał, mimo upływu czasu. Dzisiaj używane egzemplarze kosztują między czterdzieści a osiemdziesiąt tysięcy złotych, a w przyszłości cena to może znacząco wzrosnąć, bo wyprodukowano ich niecałe 70.000 egzemplarzy.

Samochód zaprezentowano w 2009 roku podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie. Produkcję rozpoczęto rok później. Trwała do 2015 roku. Jego produkcję zlokalizowano w… Austrii, w zakładach Magna Steyr. Co niezwykłego jest w RCZ? Przede wszystkim projekt nadwozia. Jest to rasowe coupe, z charakterystyczną tylną szybą i świetnymi proporcjami. Samochód ma 4,28 metra długości, 1,85 metra szerokości i 1,35 metra wysokości.

Auto zdobyło wiele nagród, ale dla potencjalnego nabywcy bardziej istotne jest jak zachowuje się na drodze i jakie silniki oferuje:

Silniki benzynowe
ModelSilnikPojemnośćMocMoment obrotowy0-100Max prędkośćSkrzyniaEmisja CO2
1.6 THP 156 R4 turbo1.598 cm3156 KM przy 6.000 obr/min240 Nm (177 lbf⋅ft) przy 1.400 obr/min8,4212 km/h (132 mph)6-biegowa automatyczna168 g/km
1.6  THP 200 200 KM przy 5.800 obr/min275 Nm (203 lbf⋅ft) przy 1,770 obr/min7,5235 km/h (146 mph)6-biegowa manual155 g/km
1.6 THP 270 270 KM przy 6.000 obr/min330 Nm (243 lbf⋅ft) przy 1,900 obr/min5,9250 km/h (155 mph)149 g/km
Silniki wysookprężne
2.0 HDi 163 R4 turbo1.997 cm3163 KM przy 4,000 obr320 Nm przy 2.000 obr/min8,2220 km/h6-biegowa manual139 g/km
2.0 HDi FAP 165 340 Nm przy 2.000 obr/min225 km/h

 

Peugeot oferował pięć rodzajów silników. Mrocznym przedmiotem pożądania fanów marki jest oczywiście wersja z 270-konnym silnikiem benzynowym Peugeot Sport. Można ją niekiedy spotkać w ogłoszeniach, ale to prawdziwy biały kruk.

O ile z zewnątrz samochód prezentuje się zjawiskowo, to w środku mamy już klasyczne wnętrze z Peugeot 308 z tamtego okresu. Klasyka dobrze jednak zniosła próbę czasu, bo zegary są czytelne a wszystko obsługuje się wyjątkowo łatwo. Jakość wykończenia stoi na wysokim poziomie i nawet po latach nie sprawia problemów.

 

Galeria

Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
1 Wątki komentarzy
0 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
1 Autorzy komentarzy
Sternik Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Sternik
Gość
Sternik

Peugeot 308 CC oraz RCZ to ostanie tak piękne samochody Peugeota – jak dla mnie obowiązkowo sprzed faceliftingu. To było COŚ! Wiem, bo mam tego pierwszego -)