10 lat temu nikt nie wierzył, że Peugeot zdecyduje się na produkcję tego samochodu. Jego wygląd się nie zestarzał, mimo upływu czasu. Dzisiaj używane egzemplarze kosztują między czterdzieści a osiemdziesiąt tysięcy złotych, a w przyszłości cena to może znacząco wzrosnąć, bo wyprodukowano ich niecałe 70.000 egzemplarzy.
Samochód zaprezentowano w 2009 roku podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie. Produkcję rozpoczęto rok później. Trwała do 2015 roku. Jego produkcję zlokalizowano w… Austrii, w zakładach Magna Steyr. Co niezwykłego jest w RCZ? Przede wszystkim projekt nadwozia. Jest to rasowe coupe, z charakterystyczną tylną szybą i świetnymi proporcjami. Samochód ma 4,28 metra długości, 1,85 metra szerokości i 1,35 metra wysokości.
Auto zdobyło wiele nagród, ale dla potencjalnego nabywcy bardziej istotne jest jak zachowuje się na drodze i jakie silniki oferuje:
Silniki benzynowe | ||||||||
Model | Silnik | Pojemność | Moc | Moment obrotowy | 0-100 | Max prędkość | Skrzynia | Emisja CO2 |
1.6 THP 156 | R4 turbo | 1.598 cm3 | 156 KM przy 6.000 obr/min | 240 Nm (177 lbf⋅ft) przy 1.400 obr/min | 8,4 | 212 km/h (132 mph) | 6-biegowa automatyczna | 168 g/km |
1.6 THP 200 | 200 KM przy 5.800 obr/min | 275 Nm (203 lbf⋅ft) przy 1,770 obr/min | 7,5 | 235 km/h (146 mph) | 6-biegowa manual | 155 g/km | ||
1.6 THP 270 | 270 KM przy 6.000 obr/min | 330 Nm (243 lbf⋅ft) przy 1,900 obr/min | 5,9 | 250 km/h (155 mph) | 149 g/km | |||
Silniki wysookprężne | ||||||||
2.0 HDi 163 | R4 turbo | 1.997 cm3 | 163 KM przy 4,000 obr | 320 Nm przy 2.000 obr/min | 8,2 | 220 km/h | 6-biegowa manual | 139 g/km |
2.0 HDi FAP 165 | 340 Nm przy 2.000 obr/min | 225 km/h |
Peugeot oferował pięć rodzajów silników. Mrocznym przedmiotem pożądania fanów marki jest oczywiście wersja z 270-konnym silnikiem benzynowym Peugeot Sport. Można ją niekiedy spotkać w ogłoszeniach, ale to prawdziwy biały kruk.
O ile z zewnątrz samochód prezentuje się zjawiskowo, to w środku mamy już klasyczne wnętrze z Peugeot 308 z tamtego okresu. Klasyka dobrze jednak zniosła próbę czasu, bo zegary są czytelne a wszystko obsługuje się wyjątkowo łatwo. Jakość wykończenia stoi na wysokim poziomie i nawet po latach nie sprawia problemów.
Najnowsze komentarze