Używany Renault Espace IV generacji z 2011 to przede wszystkim duży i bardzo wygodny samochód. Niektórzy nazywają go nawet autobusem. O tym jak taki samochód sprawuje się w codziennym użytkowaniu, porozmawialiśmy z kierowcą korporacji taxi w Warszawie, który posiada takie auto od kilku lat. A jak zapewne wiecie, kierowcy taksówek są bardzo wyczuleni na koszty eksploatacji oraz ewentualne problemy ze swoimi samochodami, bo jeśli nie jeżdżą, to nie zarabiają.
Renault Espace ze Szwajcarii
7 miejscowy Renault Espace pana Adama to rocznik 2011 a został zakupiony w 2015 roku. Właściciel sprowadził go osobiście ze Szwajcarii. Wyposażenie zakupionej wersji było bardzo bogate, w tym oczywiście system bezkluczykowy, automatyczna klimatyzacja, czujnik deszczu i wiele innych dodatków, uprzyjemniających jazdę. Gdy dzisiaj zajrzy się do ogłoszeń, to lista wyposażenia jest jednym z powodów, dla których warto kupić to auto. Zwykle jest „na bogato”.
Samochód był po lekkiej stłuczce, więc trzeba było w nim wymienić zderzak a ponieważ te są plastikowe, pan Adam po prostu poszukał zderzaka w tym samym kolorze. Na liczniku było nieco ponad 100 tysięcy kilometrów i podczas pierwszego przeglądu mechanicy stwierdzili, że auto jest prawie takie, jakby wyjechało wprost z salonu. Czas na garść danych technicznych. Pod maską Renault zamontowano dwulitrowy silnik benzynowy o mocy 140 KM, połączony z manualną skrzynią biegów. Chociaż do napędzania dwutonowego Escape to niezbyt dużo, wielką jego zaletą jest dobra współpraca z instalacją gazową. Był to pierwszy większy wydatek po zakupie, bo jazda na benzynie w przypadku taksówki jest po prostu nieopłacalna.
https://youtu.be/OZ7jcrhQIaE
Skąd w ogóle pomysł na Espace? Pan Adam chciał samochód, którym wygodnie przewiezie 5-7 osób i ma duży bagażnik. Wcześniej jeździł Toyotą Avensis ale dzisiaj nie wyobraża sobie powrotu do japończyka. Espace jest bardzo praktycznym, pojemnym i komfortowym samochodem. Siedzenia można składać, wyjmować i przesuwać, podłoga jest płaska w całym aucie a pojemność przestrzeni bagażowej wystarczająca nawet na duży wypad rodzinny. Wsiada się bardzo wygodnie.
Pewnym wyzwaniem jest manewrowanie w ciasnych uliczkach, bo rozmiarami Espace dorównuje niejednemu autu dostawczemu. Ale – według kierowcy – można się do tego szybko przyzwyczaić.
Usterki Renault Espace 2.0?
Samochód przeszedł przegląd i ruszył do pracy. W czasie trzech lat eksploatacji zdążył przejechać bezawaryjnie ponad 150 tysięcy kilometrów. Jedyną poważną czynnością serwisową była wymiana koła dwumasowego. Jazda po Warszawie w gęstym ruchu miejskim nie sprzyja trwałości tego drogiego elementu. Dwumasowe koło zamachowe jest częścią eksploatacyjną, problem polega na tym, że dość drogą. Poza tym nie było żadnych problemów. Pan Adam dba o regularne przeglądy, szczególnie wymiany oleju a pytany przez nas o awaryjność francuzów tylko się śmieje.
Espace dla brata
Samochód zresztą tak się spodobał w rodzinie, że wspólnie z bratem pojechał po drugiego, podobnego, do Szwajcarii. Kupno w Polsce odradza, bo wybór wersji benzynowych jest u nas bardzo ograniczonych. W ogłoszeniach można zwykle spotkać diesle. Średnia cena Renault Espace z tego rocznika wynosi 28.380 złotych. Dla porównania najnowszy rocznik IV generacji, czyli 2014, to wydatek rzędu 40.000 złotych.
Ile kosztuje używany Renault Espace 2011?
Renault Espace IV |
2011 |
240000 |
diesel |
28 600 zł |
Renault Espace IV |
2011 |
217000 |
diesel |
28 700 zł |
Renault Espace IV |
2011 |
238000 |
diesel |
24 900 zł |
Renault Espace IV |
2011 |
195000 |
benzyna |
27 999 zł |
Renault Espace IV |
2011 |
249000 |
diesel |
22 999 zł |
Renault Espace IV |
2011 |
206000 |
diesel |
27 900 zł |
Renault Espace IV |
2011 |
170507 |
diesel |
29 900 zł |
Renault Espace IV |
2011 |
199999 |
diesel |
28 900 zł |
Renault Espace IV |
2011 |
166000 |
diesel |
33 900 zł |
Renault Espace IV |
2011 |
246000 |
diesel |
29 999 zł |
średnia cena |
28 380 zł |
Dlaczego benzyna 2.0 a nie 2.0T?
SIlnik 2.0T to bardzo dobra jednostka napędowa. Jednak w oczach kierowcy taksówki generuje niepotrzebne koszty. Po mieście nie musi aż tak dynamicznie jeździć, a jego głównym priorytetem są niskie koszt eksploatacji. Espace na gazie przy dwulitrowym silniku 140 KM pali mu 12-14 litrów gazu. Gdyby pod maską znajdował się 170 konny silnik turbo, doszło by kilka litrów więcej. Chodzi więc po prostu o koszty.
Jaki samochód będzie następny?
Na dzisiaj Espace nie ma konkurencji. Pan Adam myśli więc o zakupie IV generacji tylko z ostatniego roku produkcji czyli z 2014 roku.
Używany Renault Espace 2011 – podstawowe dane techniczne
Długość
|
4656 mm |
Szerokość
|
1860 mm |
Szerokość z lusterkami bocznymi
|
2104 mm |
Wysokość
|
1728 mm |
Wysokość z relingami dachowymi
|
1801 mm |
Wysokość przy otwartej klapie bagażnika
|
2024 mm |
Rozstaw osi
|
2803 mm |
Silnik |
2.0 benzyna |
Moc |
140 KM |
Maksymalny moment obrotowy |
91 Nm przy 3750 obr |
skrzynia |
manualna, 6 biegowa |
prędkość maksymalna |
185 km/h |
Zbiornik paliwa |
83 litry |
Przyspieszenie |
12,3 s do 100 km/h |
Renault Espace V generacji
W 2015 roku na rynku pojawiła się V generacja Renault Espace, ale jest to już nieco nieco inny samochód, o czym możecie przeczytać w naszym teście.
Najnowsze komentarze