Peugeot
Wiadomości

Alternatywa dla komunikacji zbiorowej za 20 tys. zł. Przegląd samochodów marki Peugeot

autor Maciej Mokwiński
2025-05-20
stellantis brazylia Wiadomości
Wiadomości

Stellantis liderem innowacji w Brazylii! Najwięcej zgłoszeń patentowych w 2024 roku

autor Tomasz Nowicki
2025-05-22
Citroen C5 X
Wiadomości

Citroën tnie ofertę C5 X-a. W cenniku pozostał już tylko jeden silnik

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-16
fiat 500e Wiadomości
Wiadomości

Fiat 500 Elektro najchętniej wybieranym elektrycznym samochodem miejskim w Niemczech

autor Tomasz Nowicki
2025-05-18
Alfa Romeo 33 Stradale
Wiadomości

Gdzie i jak produkowana jest Alfa Romeo 33 Stradale? Staranny proces powstawania włoskiego superauta

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-21
Leapmotor
Wiadomości

Leapmotor dostarczył już 1000 samochodów elektrycznych we Francji

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-19
Fiat 600,
Wiadomości

Fiat 600 z fabryki w Tychach sprzedaje się coraz lepiej, ale klienci nie chcą elektryka

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-20

Najnowsze komentarze

  • Anonimowo - Auta elektryczne za 100 euro miesięcznie znów dostępne. Powrót leasingu społecznego we Francji!
  • Mat - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Robert - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Pionier - Auta elektryczne za 100 euro miesięcznie znów dostępne. Powrót leasingu społecznego we Francji!
  • Inny Anonimowy - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Inny Anonimowy - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Inny Anonimowy - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
Advertisement
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Używane
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Wiadomości

Używany Renault Espace RXE 2.0 — pionier i mistrz elastyczności rodzinnej mobilności

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-09
w Wiadomości, Renault
Czas czytania 5 minut
650
A A
0
renault espace 2 Wiadomości

Renault Espace to legenda. Gdy w połowie lat 80. Renault zaprezentowało światu ten model, mało kto spodziewał się, że segment minivanów na zawsze odmieni krajobraz motoryzacyjny. Był nie tylko jednym z pierwszych dużych samochodów rodzinnych z koncepcją „jednobryłową”, ale też zaproponował nową definicję przestrzeni, modułowości i praktyczności. W 1991 roku, już po ośmiu latach obecności na rynku, Renault Espace RXE 2.0 przeszedł głęboką modernizację, która uczyniła go jeszcze bardziej dopracowanym i konkurencyjnym – pisały wtedy media.

Choć na pierwszy rzut oka lifting ograniczał się do przeprojektowanego pasa przedniego, w rzeczywistości niemal każdy panel nadwozia został wymieniony. Jednocześnie zachowano unikatową konstrukcję z kompozytowych paneli z włókna szklanego wzmacnianego poliestrem, osadzonych na cynkowanym szkielecie. Taki układ zapewniał nie tylko nowoczesny wygląd, ale też odporność na korozję i łatwość naprawy w przypadku drobnych uszkodzeń.

Renault Espace i kabina — więcej niż samochód

Wnętrze Espace’a RXE 2.0 to prawdziwy salon na kołach. Kokpit zyskał bardziej klasyczny wygląd — kontrowersyjna wcześniej tapicerka winylowa o wyglądzie płótna została zastąpiona materiałem imitującym skórę. Ergonomia poprawiła się dzięki lepiej rozmieszczonym przełącznikom i wygodniejszym schowkom. Jednak to układ siedzeń stanowił o wyjątkowości tego modelu. Siedem indywidualnych foteli oferowało nieosiągalną dla konkurencji swobodę konfiguracji. Można było je obracać, przesuwać, rozkładać w formie stolików, a nawet zamienić wnętrze w tymczasowe łóżko. Dodatkowo istniała możliwość demontażu i ustawienia foteli tyłem do kierunku jazdy, co w tamtym czasie było rozwiązaniem niemal futurystycznym.

Warto przeczytać!

renault koleos 2025 02 Wiadomości

Nowy hybrydowy Renault Koleos 241 KM 2025 debiutuje na wybranych rynkach

2025-05-23
lionel jaillet Wiadomości

Lionel Jaillet nowym szefem Renault Group w Turcji

2025-05-22

Auta elektryczne za 100 euro miesięcznie znów dostępne. Powrót leasingu społecznego we Francji!

2025-05-22

Używana Renault Laguna II i III generacji. Czy warto dopłacać do nowszego modelu?

2025-05-22

Zobacz: testy samochodów Renault

Bezpieczeństwo i wygoda

W odpowiedzi na krytykę dotyczącą wcześniejszych wersji, nowy Espace otrzymał mocowania pasów trzypunktowych dla większości miejsc — z wyjątkiem środkowego fotela w drugim rzędzie, który wyposażono w pas biodrowy. Komfort podróży poprawiło także zastosowanie miększego zawieszenia w połączeniu z grubszymi stabilizatorami. Efekt? Płynniejsza jazda przy zachowaniu stabilności w zakrętach.

Pod maską i na trasie

Choć nowością w gamie był mocny silnik V6 o pojemności 2.9 litra, większość klientów wybierała sprawdzoną jednostkę 2.0 o mocy 105 KM z wtryskiem paliwa i katalizatorem. W codziennym użytkowaniu silnik oferował wystarczającą dynamikę, szczególnie przy lekkim obciążeniu. Przy pełnym załadunku — siedmiu dorosłych pasażerów — odczuwalny był pewien spadek osiągów, ale zwinność układu kierowniczego i sztywność konstrukcji niwelowały większość niedogodności. Renault zachowało charakterystyczną, wysoką pozycję za kierownicą, dającą znakomitą widoczność do przodu dzięki cienkim słupkom i panoramicznej szybie.

Konkurencja nie śpi — pojedynek z Toyotą Previa

W momencie debiutu odświeżonego Espace’a jego największym rywalem była Toyota Previa. Japoński minivan oferował więcej przestrzeni ładunkowej i nowoczesne rozwiązania techniczne, takie jak umieszczenie silnika pod podłogą, co obniżało środek ciężkości i zapewniało więcej miejsca w kabinie. Mimo to Renault przewyższał rywala pod względem modułowości wnętrza i komfortu jazdy. Previa była szersza, ale jej zawieszenie było bardziej sztywne, co pogarszało komfort pasażerów na nierównych drogach. Poza tym, mimo większej mocy silnika Toyoty, wyższa masa własna sprawiała, że różnica w osiągach nie była aż tak odczuwalna.

Jakość i trwałość

Znaczącej poprawie uległa jakość wykonania wnętrza Espace’a. Starannie dobrane materiały, precyzyjne spasowanie i estetyczny design uczyniły go jednym z najlepiej wykończonych minivanów tamtej epoki. Nadwozie, produkowane w zakładach Matra, nadal imponowało gładkością powierzchni i odpornością na uszkodzenia mechaniczne. Dodatkowo część egzemplarzy składano w fabryce Alpine — firmie znanej z produkcji sportowych modeli, co dodawało Espace’owi prestiżu.

Renault Espace –  ikona wszechstronności

Renault Espace RXE 2.0 z początku lat 90. udowodnił, że minivan może być czymś więcej niż tylko „przewoźnikiem ludzi”. Był to samochód, który łączył w sobie praktyczność, komfort i niecodzienną elastyczność. Choć konkurencja z Azji i innych części Europy rosła, Espace utrzymywał pozycję lidera dzięki swojej wyjątkowej koncepcji i ciągłym udoskonaleniom.

Dziś model ten jest nie tylko ciekawostką motoryzacyjną, ale także symbolem przełomu w projektowaniu samochodów rodzinnych. Espace nie podążał za trendami — to on je wyznaczał.

na podstawie brytyjskiej prasy: redakcja

Czytaj nas w Google News:
google news Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

renault espace 2 Wiadomości
3 2 głosy
Ocena artykułu
Tagi: EspaceRenaultużywane
Udostepnij235Tweet147Udostepnij41
Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Zastępca redaktora naczelnego. Autorka artykułów, testów, relacji z wydarzeń motoryzacyjnych, poszukiwaczka ciekawostek. Miłośniczka podróży a w szczególności wędrówek górskich.

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • Fiat Pulse 2026

    Fiat Pulse 2026 zaprezentowany. Nowy wygląd i wyposażenie z panoramicznym dachem jako opcja

    2908 udostępnienia
    Udostepnij 1163 Tweet 727
  • Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora

    1640 udostępnienia
    Udostepnij 656 Tweet 410
  • Zasięg lepszy niż w dieslu. Dacia Bigster mild hybrid-G 140 przejedzie nawet 1450 km

    1849 udostępnienia
    Udostepnij 740 Tweet 462
  • Używana Dacia Duster II z LPG. Najtańsze ogłoszenia od pierwszego właściciela

    1668 udostępnienia
    Udostepnij 667 Tweet 417

Testy samochodów

Peugeot 3008 po face liftingu
Wiadomości

Test: Peugeot 3008 1.2 130 KM EAT8 po face liftingu – konkurencjo, spróbuj zaprojektować coś lepszego – pierwsza jazda. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2020-12-10
nowy peugeot 208 2020 2 Wiadomości
Testy

Test: nowy Peugeot 208 Allure 100 KM – pierwsza jazda. Mistrz komfortu w mieście. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Tomasz Nowicki
2021-05-12
Nowa Dacia Spring
Testy

Test: nowa Dacia Spring po pierwszej jeździe. Czy najtańszy elektryk wkrótce opanuje ulice dużych miast?

autor Małgorzata Kozikowska
2021-04-18
Test Renault Talisman na nową drogę życia 01 Wiadomości
Testy

Renault Talisman 1.6 150 KM – biznesowa limuzyna na nową drogę życia. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy, spalanie

autor Krzysztof Gregorczyk
2016-07-07
Zrzut ekranu 2013 11 02 o 23.19.03 Wiadomości
Testy

Test: Dacia Logan MCV 1.2 LPG – tani samochód dla każdego. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Tomasz Nowicki
2013-12-31

Najnowsze komentarze

  • Anonimowo - Auta elektryczne za 100 euro miesięcznie znów dostępne. Powrót leasingu społecznego we Francji!
  • Mat - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Robert - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Pionier - Auta elektryczne za 100 euro miesięcznie znów dostępne. Powrót leasingu społecznego we Francji!
  • Inny Anonimowy - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Inny Anonimowy - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Inny Anonimowy - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora

Zobacz też

Top 10: Najlepiej sprzedające się modele Peugeota

Stronniczy przegląd prasy: „Motor” nr 13/2011

Peugeot 3008 po face liftingu – pierwsze wrażenia z jazdy

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz