środa, 6 lipca, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Renault

Używany Renault Kangoo I – budżetowy kombivan dla rodziny i do pracy. Duży bagażnik i komfort jazdy

Maciej Mokwiński autor Maciej Mokwiński
2022-05-21
w Renault, Wiadomości
Czas czytania 4 minut
1.1k 44
3
950
UDOSTĘPNIEŃ
3.2k
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Ile kosztuje nowy DS 4? Od lipca 2022 zmiany w polskim cenniku

Renault zainwestuje 2 miliardy reali w Brazylii

BP kontra Orlen. Wojna na promocje – czy ma to sens?

Używany samochód z dużym bagażnikiem? Renault Kango! Wygodnie przewiezie pięć osób, ma więcej miejsca na bagaż, jest całkiem wygodny i komfortowy, dużo bardziej niż niemiecka konkurencja. Poczytajcie.

Wielu z nas, kierowców oczekuje od samochodu większej funkcjonalności niż popularne kombi, chociażby z uwagi na prowadzoną działalność gospodarczą lub rodzinne wymagania. Z tej roli zaskakująco dobrze wywiązują się kombivany – w tym pierwsza generacja Renault Kangoo która nadal wypełnia swoje zadania. Dodatkowo ceny używanych egzemplarzy osiągnęły bardzo niski poziom.

Kariera rynkowa pierwszej generacji Kangoo w Europie trwała od 1997 do 2008 roku – w Ameryce Południowej model produkowano jeszcze przez dekadę, co pokazuje jak udaną konstrukcją był. Obłe, niemal jednobryłowe nadwozie pozbawiono zbędnych przetłoczeń co istotnie ułatwia dokonywanie napraw blacharskich. Niestety, w przypadku Kangoo I, szczególnie sprzed pierwszego liftingu dużym problemem jest korozja. Rdza atakuje także egzemplarze bezwypadkowe. Przy okazji modernizacji zabezpieczenie antykorozyjnie zauważalnie poprawiono.

Kangoo I dostępne było w rozmaitych konfiguracjach – oferowano wersję dostawczą i osobową, różne warianty przeszklenia. Do bagażnika lub ładowni dostaniemy się poprzez jednolitą podnoszoną pokrywę, lub dzielone skrzydłowe drzwi. Do drugiego rzędu siedzeń początkowo prowadziły odsuwane drzwi z prawej strony nadwozia, później producent wzbogacił ofertę także o drugą parę odsuwanych drzwi – wyposażonych w uchylaną szybę. Roboczy charakter modelu podkreślają twarde tworzywa użyte do wykończenia kabiny i widoczna blacha. Elementy deski rozdzielczej zmontowano przywozicie, choć po latach musimy być przygotowani na piszczenie i skrzypienie w czasie jazdy. Wytrzymała jest także tapicerka, jej czyszczenie jest niezwykle proste – jak na auto użytkowe przystało. W zależności od wersji, Kangoo I może być wyposażone w elektrycznie sterowane przednie szyby, klimatyzację manualną, fabryczne radio z CD, komputer pokładowy a nawet napęd na wszystkie koła. Oczywiście komfort podróżowania nie stoi na wysokim poziomie, przednie fotele i tylna kanapa zapewniają jednak absolutne minimum dla pięciu dorosłych osób – w wersji osobowej.

Już w standardowej odmianie Kangoo dysponuje sporym prześwitem, w wersji z napędem 4×4 został on powiększony. Dodatkowo zastosowano osłony zderzaków podkreślające ponadprzeciętne zdolności terenowe modelu. Układ jezdny jest trwały i tani w serwisowaniu, przy przedniej osi zastosowano kolumny McPhersona, z tyłu tanią belkę skrętną. Duża powierzchnia boczna i wysokość nadwozia nie czynią z Kangoo I pogromcy autostrad. Przy wysokich prędkościach zachowuje się niepewnie, drastycznie wzrasta również hałas w kabinie.

Z perspektywy czasu najbezpieczniejszym wyborem są czterocylindrowe silniki benzynowe z wielopunktowym wtryskiem paliwa i paskiem rozrządu – wszystkie wzorowo współpracują z instalacjami gazowymi. Do dyspozycji mamy jednostki 1.2 8V 60 KM, 1.2 16V 75 KM, 1.4 8V 75 KM i 1.6 16V 95 KM. Okazjonalnie silniki zmagają się z niegroźnymi wyciekami i zapchanym zaworem recyrkulacji spalin. Wszelkie części zamienne są tanie i powszechnie dostępne. Ich zużycie paliwa mieści się w granicach 6-12 litrów. Z większymi wydatkami związanymi z obsługą serwisową musimy liczyć się w przypadku diesli. Początkowo w gamie znalazły się leciwe jednostki 1.9 D pozbawiona doładowania o mocy 65 KM i 1.9 dTi o mocy 80 KM. Następnie wprowadzono 1.5 dCI 60-82 KM, wyposażony w bezpośredni wtrysk common raill i doładowanie. Wybór wersji wysokoprężnej w tak leciwym modelu wiąże się niestety ze sporym ryzykiem trafienia na skrajnie niedoinwestowany egzemplarz z całą listą usterek do usunięcia. Z drugiej jednak strony, sprawny diesel legitymuje się niskim zużyciem oleju napędowego.

Spora podaż używanych Kangoo pierwszej generacji ułatwi znalezienie rokującego egzemplarza. Dla ograniczenia wydatków związanych z przywróceniem samochodu do pełnej sprawności mechanicy radzą skupić poszukiwania na wersjach wyposażonych w silniki benzynowe.

Renault Kangoo sprawdzi się wszędzie tam, gdzie trzeba niedrogiego kombivana.

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

4 4 głosy
Ocena artykułu
Tagi: KangooRenaultużywane
Udostepnij380Tweet238Udostepnij67
Poprzedni

Dacia Duster to najtańszy SUV w utrzymaniu według ADAC

Następny

Siedem salonów luksusowej marki DS Automobiles w Polsce

Maciej Mokwiński

Maciej Mokwiński

Maciej Mokwiński. Od dziecka fan motoryzacji, w szczególności francuskich samochodów i starych motocykli. Obecnie szczęśliwy posiadacz Peugeota 508 SW i 32-letniej CZK, od dekady związany z dziennikarstwem motoryzacyjnym.

Następny

Siedem salonów luksusowej marki DS Automobiles w Polsce

Citroën 2CV Ghan-1 - lekki samochód rozpoznawczy z działkiem i karabinem maszynowym

Lancia pokaże nowe modele. Będzie marką premium i zaprezentuje włoską elegancję

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
3 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Krzysztof - Dacia Spring nadal bezkonkurencyjna cenowo. Europa masowo kupuje małego elektryka
  • Michał Z. - BP kontra Orlen. Wojna na promocje – czy ma to sens?
  • Dawid - Citroën AMI jako nowa odsłona kultowego 2CV. Kupilibyście go?
  • seb - Nowe podatki za posiadanie samochodu spalinowego nadchodzą. Ile zapłacimy?
  • Piotr001 - Ile kosztuje nowy DS 4? Od lipca 2022 zmiany w polskim cenniku
  • adalb - BP kontra Orlen. Wojna na promocje – czy ma to sens?
  • eliza - BP kontra Orlen. Wojna na promocje – czy ma to sens?
  • adalb - Ile kosztuje nowy DS 4? Od lipca 2022 zmiany w polskim cenniku
  • Anonimowo - Otwarcie zamówień na całą gamę nowego Nissana ARIYA w Polsce – pełny cennik ujawniony
  • Trjku - Nowe podatki za posiadanie samochodu spalinowego nadchodzą. Ile zapłacimy?


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Ile kosztuje nowy DS 4? Od lipca 2022 zmiany w polskim cenniku
  • Renault zainwestuje 2 miliardy reali w Brazylii
  • BP kontra Orlen. Wojna na promocje – czy ma to sens?
  • Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 26/2022
  • Citroën AMI jako nowa odsłona kultowego 2CV. Kupilibyście go?
  • Kulisy wdrożenia Zity przez Mobilize i Mobilize Share usług carsharingowych
  • Nowy serwis samochodów ciężarowych Nijhof-Wassink w Tarnowie Podgórnym
  • XII Zlot Sudeckiego Klubu Citroën 2022 – relacja. Tak bawili się miłośnicy francuskiej marki samochodów
  • Renault 5 Diamant. Różowy koncept, który będzie przeznaczony na sprzedaż
  • Salon Renault istniał w Warszawie w 1908 r.


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
3
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.