• Najnowsze

Używany Renault Koleos to świetny wybór! Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 04/2021

2021-01-25

Nowy Citroën Ami z tytułem Mikrosamochodu Roku 2021 wg GQ

2021-02-26
Nissan Qashqai

Nowy Nissan Qashqai już w Polsce!

2021-02-26

Opel/Vauxhall: przyszłość fabryki w Wielkiej Brytanii zagrożona

2021-02-26

Luksusowy DS 3 Crossback Ines De La Fressange Paris – limitowana seria godna uwagi

2021-02-26

Peugeot e-208 Elektrycznym Biznesowym Samochodem Roku 2021

2021-02-26
Fiat Punto Cross

Nowy Fiat Punto Cross na wizualizacji. Czy tak będzie wyglądał model?

2021-02-26
Peugeot, logo, dealer

Peugeot: nowe logo, wygląd salonów dealerskich i nowa strona internetowa

2021-02-26
Peugeot 308 2021

Nowy Peugeot 308 2021 – mamy zdjęcia prezentujące konkurenta Golfa i Corolli!

2021-02-26
Citroen C4

Tajemniczy Citroën C4 sfotografowany w Częstochowie

2021-02-25
Peugeot 308

Peugeot ujawnił nowe logo! Powrót do korzeni

2021-02-25
piątek, 26 lutego, 2021
  • Reklama
  • Redakcja
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • Wiadomości
    • TOP 100 Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
  • Testy
    • TOP 100 – testy samochodów
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Katalog samochodów
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Przeglądy Prasy
  • Artykuły
  • Wydarzenia
  • Dane techniczne
Brak wyników
temu
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Przeglad Prasy

Używany Renault Koleos to świetny wybór! Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 04/2021

Krzysztof Gregorczyk Krzysztof Gregorczyk
2021-01-25
w Przeglad Prasy
Czas czytania9min
693 44
5
632
UDOSTĘPNIEŃ
2.1k
ODSŁON
UdostępnijTwitter

Zobacz również

Używany Citroen C5, Peugeot 407 i Renault Laguna – duże, komfortowe i dobre do LPG. Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 08/2021

Chcesz poczytać o Oplach? Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 07-08/2021

Peugeot 2008 pokonał Audi Q2. I to nie ceną! Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 07/2021

Ponieważ AUTO ŚWIAT ukazał się dziś w postaci numeru podwójnego, więc to MOTOR będzie pierwszym przejrzanym przez nas tygodnikiem. A na jego okładce widać spore zdjęcie Dacii Sandero III generacji. Wprawdzie zlokalizowano je w dolnej części strony tytułowej, ale rozmiar trochę ratuje sytuację. Jest też mała fotka Renault Koleosa I generacji i zdjęcia aut z koncernu FCA, które będą produkowane w tyskiej fabryce koncernu, który już działa pod szyldem Stellantis.

 

MOTOR nr 04 (3527) z 25.I.2021
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 48 (z okładką)
Cena: 2,49 zł
Koszt 1 strony: niemal 4,8 grosza
Warto kupić? Tak
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, DS Automobiles, Peugeot, Renault, Dacia, Opel, Michelin, Total
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C3, C3 Aircross, C4 Picasso, C6, DS, e-Berlingo, e-Jumpy, 208, 2008, Captur, Clio, Kadjar, Koleos, Megane, Talisman, Duster, Logan, Sandero, Corsa, Crossland X, Mokka

 

Można naprawdę zwymiotować widząc to promowanie aut Grupy Volkswagena w polskojęzycznych motogazetkach. Wielkie zasługi w opracowaniu, promocji i przełamywaniu oporów społecznych ma w zakresie aut elektrycznych Grupa Renault, ale to o Volkswagenie, bohaterze dieselgate, pisze MOTOR we „wstępniaku”.

Materia o planach produkcyjnych FCA znajdziecie na stronach 4-7. Pojawiła się tam wzmianka o Grupie PSA i silnikach PureTech. W początkach stycznia wyprodukowano bowiem w Tychach półmilionowy silnik z tej rodziny. Zapewne będą one trafiać także do aut marek, które weszły w skład koncernu Stellantis. W artykule wspomniano także modele Peugeota (208 i 2008) i Opla (Mokka, Corsa) oraz marki Citroën, DS Automobiles, Opel i Peugeot.

W dziale W skrócie na marginesie strony 8. pokazano Citroëna e-Berlingo i wspomniano e-Jumpy.

Na stronach 8-9 podsumowano ubiegłoroczną sprzedaż nowych samochodów w Polsce. Jeśli chodzi o marki, to ostatecznie zwyciężyła Toyota. A gdzie są interesujące nas marki? Najlepiej radziło sobie Renault (pozycja 5.), które minimalnie wyprzedziło Dacię (6.). Opel uplasował się na pozycji 12., dwa oczka przed Peugeotem, Citroëna sklasyfikowano na miejscu 18. DS. Automobiles, którego samochody znalazły 271 klientów, znalazł się na miejscu 32. Na ekscytujące samochody Alpine znalazło się 19 nabywców, co dało marce 42 .miejsce.

Jeśli chodzi o modele, to najwyżej z „naszych” wdrapała się Dacia Duster – była piątym najchętniej kupowanym samochodem osobowym. Renault Clio uplasowało się na pozycji 8. inne interesujące nas modele sklasyfikowano na miejscach:
22. Dacię Sandero
32. Renault Megane
33. Renault Captura
43. Citroëna C3
44. Peugeota 208
48. Opla Crosslanda X

Taka ciekawostka dla fanów Hyundaia – model Kona sprzedawał się gorzej od 208-ki, tak więc właśnie niektóre Wasze teorie poszły w… wiecie, gdzie ;-)

Test Dacii Sandero Steoway napędzanej litrowym silnikiem TCe zasilanym także LPG MOTOR zamieścił na stronach 10-12. W ogóle mam wrażenie, że motogazetki zaczęły wreszcie poważnie podchodzić do Dacii. Po debiucie Logana mniej więcej półtorej dekady temu jechały po Dacii, jak po… znowu nie wypada mi napisać. Później przez lata krytykowano modele Dacii za siermiężność, za plastiki, za wszystko w zasadzie ignorując kompletnie fakt, że taki właśnie był zamysł tej marki. Dziś coraz częściej w motogazetkach czytamy pozytywne opinie. OK, samochody rumuńskiej marki należącej do Grupy Renault zmieniały się z roku na rok, ale większość dziennikarzy zdawała się tego nie dostrzegać. Dziś nie mogą już krytykować w czambuł wszystkiego, bo przecież III generacja Sandero, to już samochód naprawdę nowoczesny.

Dacia od początku wsłuchiwała się w oczekiwania klientów i dosłownie z roku na rok, nie czekając na liftingi, poprawiała jakość swoich produktów. Owszem, nie wszystko naraz, były to nierzadko drobne rzeczy, ale jednak proces trwał. Dziś Sandero jest dojrzałym samochodem, który wprawdzie nieco podrożał, ale wpływ na to miało wiele czynników. To oczywiście kolejny wzrost jakościowy, ale też osłabienie złotówki względem euro, czy inflacja w Polsce. Mimo to Dacia wciąż pozostaje samochodem bardzo rozsądnie wycenionym, oferującym to, co istotne, plus trochę przydatnych gadżetów, a wykończenie jest naprawdę dobre. To wszystko tłumaczy pewien wzrost cen, ale popatrzcie, jak zdrożały inne samochody. Tu naprawdę nie ma co utyskiwać na Dacię.

MOTOR pisze, że od czasu Logana Dacia w przemyślany sposób stała się marką popularną i sprzedaje na Starym Kontynencie więcej At, niż Nissan czy Seat. Potem chwalą stylistykę samochodu oraz nowoczesną konstrukcję, bo auto posadowiono na tej samej płycie podłogowej, którą mają obecne Clio i Captur. Wewnątrz jest nieco bardziej tradycyjnie – są klasyczne zegary – ale nie brakuje nowoczesnych rozwiązań multimedialnych. Wykończenie jest dobre, miejsca sporo, a silnik można uruchamiać (zależnie od wersji) bezkluczykowo. Na desce rozdzielczej i obiciach przednich drzwi znalazły się nawet materiałowe wstawki i MOTOR utyskuje, że nie ma ich na drzwiach tylnych.

Do tego samochód można mieć z fabryczną instalacją LPG, do której dopłata wynosi jedynie 1.000 zł. Jest ona świetnie zintegrowana z komputerem pokładowym, który „rozumie” oba paliwa wykorzystywane przez samochód. I choć litrowa jednostka nie jest idealnym rozwiązaniem na autostrady, to jednak jest ciekawym silnikiem. Dobrze pasuje do charakteru auta, które świetnie sobie radzi na drogach kiepskiej jakości, a także poza utartymi szlakami. Zwiększony prześwit Stepwaya docenią ci, którzy mają dojazd do domu po drodze szutrowej na przykład.

Zawieszenie jest dobrze zestrojone, nieźle wypadł też układ kierowniczy, a komfort oferowany przez Dacię jest więcej, niż dobry!

Kolejny test interesującego nas samochodu znajdziecie na stronie 19. Opisano tam Renault Talismana Grandtour, dokładnie tego samego, którym i ja niedawno jeździłem. Wersja Intens, dobre wyposażona i rozsądnie wyceniona. Jak ocenia ten samochód MOTOR? Chwali wprowadzone podczas ubiegłorocznego liftingu zmiany, zarówno kosmetyczne na zewnątrz, jak i – szczególnie – te w środku. Teraz samochód jest bardziej ergonomiczny, bardziej przyjazny w obsłudze. Redaktor Laska chwali też jakość montażu, komfort podróży oraz przestronność. Dobre noty zebrał także silnik 1.3 TCe 160.

Na stronach 22-25 MOTOR zamieścił wyniki badania Marka nr 1 2020. Jeśli chodzi o marki samochodowe w ogóle, to pod względem niezawodności te francuskie wypadły średnio – Citroëna sklasyfikowano na miejscu 12., Peugeota na 16, a Renault na 20. Opel zajął miejsce 21, a Dacia 25. Ale w razie problemów ważne jest, by ASO było kompetentne i znajdowało się blisko. Citroën za jakość obsługi w ASO uzyskał miejsce 2., Renault 3., a Peugeot 4. Tylko Toyotę oceniono wyżej. Serwis Dacii (miejsce 21.) oceniono wyżej niż Fiata, Hondy, czy… Jaguara.

Wśród marek oponiarskich na drugiej pozycji uplasował się Michelin. Oleje Cotal znajdują się w grupie najlepszych, ale spadły na 7. miejsce w tej kategorii.

Na stronie 30. zamieszczono pytanie czytelnika, który jest ciekawy, jak długo może trwać sprzedaż Citroëna C6. MOTOR słusznie zauważa, że wszystko zależy od wersji i stanu auta, a jeśli ten drugi jest znakomity, to i cena nie będzie przeszkodą, choć szukanie amatora będzie trwało dłużej.

Kolejna strona przynosi wyniki rankingu najlepszych aut używanych wg brytyjskiego Auto Express. Samochody podzielono na segmenty i na czele kilku pojawiły się auta marek francuskich. To Citroën C3 Aircross w segmencie małych SUV-ów, Renault Kadjar w klasie SUV-ów kompaktowych i Citroën Grand C4 Picasso II w grupie minivanów.

Jeśli szukacie używanego SUV-a w przedziale do 25.000 zł, to już za 60% tej kwoty możecie się stać właścicielami może niezbyt spektakularnego stylistycznie, za to bardzo solidnego i trwałego Renault Koleosa I generacji. Auto będzie wyraźnie tańsze od pierwszych generacji Forda Kugi, czy Volkswagena Tiguana, z którymi MOTOR porównał je na stronach 32-37.

MOTOR chwali Koleosa za świetnie wyprofilowane fotele i za przestronność. Docenia ergonomię i dobre silniki, ale zwraca uwagę, że ich gama jest skromna. Szczególnie warto szukać 150-170-konnego diesla 2.0 dCi. I choć Redaktor Ambrozik nie wskazuje jednoznacznie zwycięzcy, to po lekturze tekstu widać, że Koleos jest bardzo dobrą, a przy tym wyraźnie tańszą propozycją! Kupujcie Koleosy!

Nowy Citroën C4 jest główną nagrodą w plebiscycie Auto Lider 2020, o czym MOTOR informuje na stronach 42-43 zapraszając czytelników do głosowania.

W dziale MOTOR Retro na stronie 46. wspomniano o skrętnych reflektorach Citroëna DS.

I to już wszystko, co MOTOR napisał o interesujących nas samochodach w aktualnym numerze.

 

 

Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR

Galeria

Newsletter

2.6 5 głosy
Ocena artykułu
Tagi: 2008208C3C3 AircrossC4 PicassoC6CapturCitroenClioCorsaCrossland XDaciaDSDS AutomobilesDustere-Berlingoe-JumpyKadjarKoleosLoganMeganemichelinMokkaMOTORopelPeugeotRenaultSanderoStellantisTalismanTotalużywane
Udostepnij253Tweet158Udostepnij44
Poprzedni

Renault Megane Scenic będzie szkolił młodych mechaników w Gdańsku

Następny

Dacia naśmiewa się z innych reklam samochodów. Nowe Sandero i Sandero Stepway nie są jak pozostałe auta

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik szybkiej jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny

Dacia naśmiewa się z innych reklam samochodów. Nowe Sandero i Sandero Stepway nie są jak pozostałe auta

Fiat 500e, Renault Zoe i Tesla 3 na czele. Ośmiokrotny wzrost rynku samochodów elektrycznych we Włoszech

Renault Twingo face lifting

Renault potwierdza koniec Twingo. W zamian elektryczne R5

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
5 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Kalendarium

Czerwiec 2021
Cze 04 - 06 2021

Amicale Citroën Pologne: zlot i parada klasyków nad morzem

Koszalin
Lipiec 2021
Lip 09 - 10 2021

Piknik Rodzinny Miłośników Pojazdów Zabytkowych w Tucholi

Tuchola
Lip 11 2021

XIX Wystawa Pojazdów Zabytkowych w Tucholi

Tuchola
Lip 15 - 18 2021

XIII Zlot Citroen Oldtimer Club Polska

Sierpień 2021
Sie 26 - 29 2021

VII Ogólnopolski Zlot Dacii

Sierpień 2022
17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)
Sie 03 - 07 2022

17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)

Toruń
Nie odnaleziono wydarzeń!

Reklama

Polecamy

  • serwis mechaniczny Renault Warszawa
  • serwis blacharsko-lakierniczy Renault Warszawa
  • Facebook Twitter

    Komentarze

    • Krzysztof o Opel ma nowy salon dealerski w Łodzi. Jaszpol rozszerza ofertę o nową markę
    • Maro o Nowy Citroën Ami z tytułem Mikrosamochodu Roku 2021 wg GQ
    • Smoczyca o Tajemniczy Citroën C4 sfotografowany w Częstochowie
    • Ahmed o Nowy Fiat Punto Cross na wizualizacji. Czy tak będzie wyglądał model?
    • Ozzzyyy o Nowa Dacia Logan III po raz pierwszy w Polsce! Jak zmienił się budżetowy sedan?
    • Marek o Dacia pozostaje marką budżetową. Przystępne ceny, jeszcze lepszy stosunek kosztów do możliwości!
    • Anonimowo o Nowy Peugeot 308 2021 – mamy zdjęcia prezentujące konkurenta Golfa i Corolli!
    • bartekp o Marki francuskie w Polsce – sprzedaż w dwóch pierwszych dekadach lutego 2021
    • Maciek o Nowy Peugeot 308 2021 – mamy zdjęcia prezentujące konkurenta Golfa i Corolli!
    • Lukasz o Marki francuskie w Polsce – sprzedaż w dwóch pierwszych dekadach lutego 2021


    Aktualności ze świata motoryzacji

    • Nowy Citroën Ami z tytułem Mikrosamochodu Roku 2021 wg GQ
    • Nowy Nissan Qashqai już w Polsce!
    • Opel/Vauxhall: przyszłość fabryki w Wielkiej Brytanii zagrożona
    • Luksusowy DS 3 Crossback Ines De La Fressange Paris – limitowana seria godna uwagi
    • Peugeot e-208 Elektrycznym Biznesowym Samochodem Roku 2021
    • Nowy Fiat Punto Cross na wizualizacji. Czy tak będzie wyglądał model?
    • Peugeot: nowe logo, wygląd salonów dealerskich i nowa strona internetowa
    • Nowy Peugeot 308 2021 – mamy zdjęcia prezentujące konkurenta Golfa i Corolli!
    • Tajemniczy Citroën C4 sfotografowany w Częstochowie
    • Peugeot ujawnił nowe logo! Powrót do korzeni


    Redakcja

    Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
    e-mail: [email protected]
    00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

    redaktor naczelny
    Krzysztof Gregorczyk
    [email protected]

    Kontakt w sprawie reklamy
    [email protected]



    Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
    Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

    Brak wyników
    temu
    • Reklama
    • Wiadomości
    • Testy
    • Historia
    • Wyprawy
    • Przegląd Prasy
    • Artykuły
    • Dane techniczne

    Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
    Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

    Witam ponownie!

    Zaloguj się

    Zapomniane hasło?

    Utwór®z nowe konto

    Wypełnij, aby się zarejestrować

    Wszystkie pola wymagane Zaloguj się

    Odzyskaj hasło

    Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

    Zaloguj się
    wpDiscuz
    5
    0
    Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
    ()
    x
    | Reply
    Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.