sobota, 21 maja, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Renault

Używany Renault Megane III 2008-2016: rozsądny wybór wśród kompaktów

Maciej Mokwiński autor Maciej Mokwiński
2022-01-16
w Renault, Wiadomości
Czas czytania 13 minut
1.9k 145
5
1.8k
UDOSTĘPNIEŃ
5.9k
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?

Lancia pokaże nowe modele. Będzie marką premium i zaprezentuje włoską elegancję

Siedem salonów luksusowej marki DS Automobiles w Polsce

Używany Renault Mégane trzeciej generacji to bardzo dobry wybór dla rodziny, szczególnie w wersji kombi. Dla miłośników nieco wyższego komfortu odpowiedni będzie też Fluence. Ale to właśnie używane Mégane zdobyło serca polskich klientów i jest wyjątkowo chętnie kupowane. Powodów jest kilka: wysoka niezawodność, dobre, przyjemne zawieszenie, niskie koszty eksploatacji no i genialne silniki 2.0T.

Zobacz: Nowe samochody Renault. Skonfiguruj swoje Mégane IV i sprawdź opcje kredytowania.

Z każdym rokiem udział klasycznych, znanych od dziesięcioleci segmentów wśród aut nowych ulega zmniejszeniu. Klienci przesiadają się na rosnące modne i popularne SUV-y. Na rynku wtórnym realia są nieco inne, większość z kierowców ponad aktualną modę przekłada rachunek ekonomiczny i oczywiście funkcjonalność. A według tych kryteriów szereg niepodważalnych argumentów mają samochody segmentu C. Jedną z ciekawszych, bardzo rozsądnie wycenianych propozycji jest trzecia generacja Renault Megane.

Sztab inżynierów Renault miał wyzwanie przy tworzeniu kolejnej generacji kompaktowego Megane. Najtrudniejszym z nich było przezwyciężenie niezbyt przychylnej opinii o drugiej odsłonie modelu – zgodnie z nimi borykającym się z niestabilną elektroniką pokładową. Panujące na rynku przeświadczenie o awaryjności  przekładało się także trochę na opinie o generacji, co oczywiście odbija się na cenach, nieco niższych od konkurentów z Niemiec czy Japonii. Dobra wiadomość jest jednak taka, że Renault Mégane III to auto dopracowane i niezawodne, oferujące przy tym coś, czego niemiecka i japońska konkurencja nie oferują.

Zobacz: Renault Mégane I 1.6 – w rękach pierwszego właściciela 

A jak wygląda projekt nadwozia Mégane III? Miejsce rzucających się w oczy ostrych linii i futurystycznych wręcz przetłoczeń zajęły stonowane obłości. Trzecia generacja Megane pozornie straciła unikalny charakter poprzednika. Z drugiej jednak strony ten złagodzony pod względem designu charakter stał się uniwersalnym kluczem do serc klientów , nie tylko dla estetów czy entuzjastów marki. Megane III masowo trafiały również do klientów flotowych, co potwierdza wyraźny postęp jakościowy, jakiego dokonało Renault.

Zabezpieczenie antykorozyjne nadwozia stoi na najwyższym poziomie w klasie, temat korozji bezwypadkowych egzemplarzy w ogólne nie dotyczy, w przeciwieństwie na przykład do rdzewiejących na potęgę samochodów japońskich. Renault Megane III trafiło do oferty w kilku wersjach nadwoziowych, obok rozchwytywanego kombi i pięciodrzwiowego hatchbacka dostępny był także kabriolet wyposażony w metalowy składany dach oraz trzydrzwiowy hatchback (sprzedawany jako coupe). Tym razem zabrakło klasycznego sedana – w gamie Renault tę rolę przejął model Fluence, bazujący jednak na Mégane.

Zobacz: Renault Mégane przerobiony na Mercedesa

Wnętrze także nabrało bardziej stonowaną, lecz nadal oryginalną formę. Obsługa instrumentów pokładowych jest intuicyjna, może trochę z wyjątkiem panelu sterowania opcjonalną nawigacją umieszczonego tuż za lewarkiem zmiany biegów, ale z własnego doświadczenia wiem, że wystarczy kilka minut, aby przyzwyczaić się do jego działania oraz ułożenia. Niemniej jednak ustawianie adresu docelowego w nawigacji czy zmianę ustawień systemu audio warto przeprowadzać na postoju, ponieważ system odwraca nieco uwagę kierowcy.

Pozycja i warunki podróżowania za kierownicą są wzorowe, nawet z bazowymi fotelami. Sportowe siedziska z wersji GT Linę, GT czy RS wzmagają wrażenia z jazdy, pozostając przy tym wystarczająco wygodnymi. W wersji pięciodrzwiowej i kombi na tylnej kanapie wygodnie podróżować będą dwie dorosłe osoby – nawet z opcjonalnym szklanym otwieranym dachem miejsca na głowę nie będzie brakować. W pełni analogowe zegary mają tylko najuboższe wersje wyposażenia, w pozostałych prędkościomierz i wskaźniki poziomu paliwa czy temperatury wyświetlane są w formie cyfrowej. Po prawej stronie umieszczono dodatkowo wyraźny ekran komputera pokładowego.

Zobacz: Silnik diesla 1.6 dCi – opinie, parametry

Jakość zastosowanych w kabinie tworzyw jest dobra. Plastiki, poza dolną częścią deski rozdzielczej, są miękkie w dotyku. Pozytywne wrażenie robi także tekstylna i skórzana tapicerka, która w zadbanych egzemplarzach nawet przy znacznych przebiegach wygląda okazale. Niestety pozostawiona bez nawet minimalnej opieki i konserwacji stanie się elementem szpecącym wnętrze naszego samochodu. Wśród używanych dominują egzemplarze bogato wyposażone, bez trudu znajdziemy sztukę z dwustrefową klimatyzacją, nawigacją, nagłośnieniem sygnowanym przez Bose, panoramicznym dachem, skórzaną tapicerką i automatyczną skrzynią biegów. Bagażnik mieści, w zależności od wersji, od 211 do 525 litrów.

Paleta silnikowa dostępna w Megane III pozwala każdemu kierowcy wybrać jednostkę wedle potrzeb i preferencji. Znajdziemy w niej zarówno proste wolnossące silniki benzynowe, małolitrażowe doładowane jednostki, zawadiacki 2.0 Turbo w kilku wariantach mocy czy szereg oszczędnych i dynamicznych wersji wysokoprężnych stworzonych z myślą o pokonywaniu długich dystansów.

Najniższe koszty bieżącej obsługi serwisowej zapewniają pozbawione doładowania silniki benzynowe 1.6 100-110 KM i 2.0 143 KM. Wyposażono je, podobnie jak pozostałe konstrukcje, w wielopunktowy wtrysk paliwa. Doskonale odnajdują się we współpracy z sekwencyjną instalacją gazową, pozwalając utrzymać koszty paliwa na niskim poziomie. O niewielkich kosztach ich eksploatacji najlepiej świadczy koszty wymiany zestawu rozrządu w wymienionym 1.6 – kwota nie przekroczy 750 złotych, korzystając z podzespołów dobrej jakości. Ze względu na obecność doładowania odczuwalnie lepszą dynamikę oferują doładowane silniki 1.2 i 1.4 TCe (115 i 130 KM), które także bez przeszkód pozwalają na konwersję na gaz LPG. W ich przypadku realne spalanie w ruchu miejskim nie przekroczy 9 litrów, w trasie natomiast wprawny kierowca utrzyma zużycie wokół 7 litrów na 100 km.

Szczytową pozycją gamy i chyba najlepszą propozycją dla benzyniaków jest czterocylindrowa jednostka 2,0 Turbo. Zależnie od wersji dysponuje mocą od 180 do 275 KM. Specjaliści podkreślają, że każdy wariant jest wytrzymały i relatywnie taki w serwisowaniu. Rzecz jasna musimy być świadomi spalania, które w ruchu miejskim z łatwością przekracza 10-12 litrów na setkę, szczególnie że gdy kierowcy aut z tym silnikiem lubią wciskać pedał gazu, bo wrażenia są świetne.

W katalogu silników diesla kompaktowego Renault nie mogło zabraknąć obecnego od niemal dwóch dekad 1.5 dCI. Ten najpopularniejszy diesel koncernu występuje w wersjach od 85 do 110 KM. Obowiązkowym elementem jego osprzętu jest turbosprężarka pozbawiona zmiennej geometrii łopat. W najsłabszych odmianach nie instalowano także dwumasowego koła zamachowego, często rezygnowano także filtra cząstek stałych.

Jakiekolwiek problemy z trwałością tej konstrukcji w ogromnej części wynikają z absurdalnie długiego okresu wymiany oleju. Aby temu zaradzić wystarczy wymieniać olej co 10-15 tysięcy kilometrów, co gwarantuje silnikowi odpowiedniej jakości smarowanie i oczyszczanie układu olejowego z zanieczyszczeń – wówczas problem znany z początków kariery silnika – obracające się panewki – nie występuje.

Renault Mégane III – nadwozia, dane techniczne

Renault Megane III 3d 5d kombi kabriolet
Długość (mm) 4299 4295 4567 4485
Szerokość (mm) 1804 1808 1808 1811
Rozstaw osi (mm) 2640 2641 2703 2609
Pojemność bagażnika (l) 377 372 525 211
Prześwit (mm) 120 120 120 120

Z większą rezerwą – zdaniem mechaników należy podchodzić do leciwego silnika 1.9 dCi o mocy 130 KM – na jego bolączkach i możliwych usterkach skupimy się jednak w osobnym materiale. Za to bardzo pożądaną na rynku ofertą są egzemplarze z nowoczesnym dieslem 1.6 dCi o mocy 130 KM. Konstrukcyjnie bardzo zbliżony jest do większego 2.0 dCI, oferuje w zupełności wystarczającą dynamikę i elastyczność, nawet z pełnym obciążeniem.

W przypadku mniejszych jednostek (1.5 i 1.6 dCI) zużycie oleju napędowego w mieście utrzymamy na poziomie 6.5-7.5 litra, poza nim wynik na poziomie 4.5 litra jest w zasięgu każdego kierowcy. Jednak najlepszą dynamikę przy wciąż niskim spalaniu zapewnia 2.0 dCI o mocy 150-160 KM. Zużywa większe porcje oleju napędowego niż wcześniej wymienione silniki, dysponując przy tym pokaźnym zapasem mocy i momentu obrotowego. Wszystkie diesle wyposażono w nowoczesny bezpośredni wtrysk common rail i doładowanie – regeneracja pochłonie odpowiednio 600-700 złotych za sztukę i około 1800 złotych. Serwisowe czyszczenie filtra cząstek stałych to wydatek blisko 600 złotych.

Układ jezdny w Megane trzeciej generacji z sukcesem łączy trudną sztukę trwałości, odporności na wątpliwą jakość polskich dróg, precyzję prowadzenia i prostą budowę, przy czym w wersjach GT Line i GT jest usztywnione. Ponownie skorzystano z kolumn McPhersona i taniej w produkcji oraz regeneracji belki skrętnej. W mocniejszych wersjach układ pozwala wykorzystać potencjał silnika i dać kierowcy mnóstwo radości za kierownicą. Na pochwałę zasługuje ogromne zaplecze części zamiennych – znalezienie wysokiej klasy zamiennika dostępnego od ręki nie stanowi problemu.

Oferowany za dopłatą sześciobiegowy hydrokinetyczny automat najlepiej czuje się w rękach spokojnego kierowcy, wówczas pokazuje swoją gładkość i płynność pracy. Zmuszony do agresywnej jazdy delikatnie irytuje zbyt wolną, typową dla tego typu konstrukcji reakcją. W jego przypadku pamiętajmy o cyklicznej wymianie oleju co 50-60 tysięcy kilometrów – wedle producenta oczywiście nie ma takiej potrzeby.

Z dużą dozą nieufności powinniśmy podchodzić do bezstopniowej automatycznej przekładni CVT seryjnie łączonej z wolnossącym benzynowym silnikiem 2.0. Jej codzienną pracę obrazowo opisuje porównanie do działania przekładni w skuterze, cały proces przyspieszania utrzymuje jednakowe wysokie obroty, dopiero po osiągnięciu oczekiwanej prędkości obroty silnika spadają.

Zobacz: Promocja na nowe Renault. Sprawdź auta dostępne od ręki.

Renault od wielu lat stosuje bezkluczykowe karty dostępu do swoich samochodów. Dzisiaj jest to rozwiązanie trwałe i niezawodne a ewentualne problemy rozwiązano wiele lat temu. O karty należy dbać, przechowując je najlepiej w etui, regularnie wymieniać baterie i nie narażać na zginanie np. w kieszeni spodni. Wtedy będą niezawodnie działać. A ewentualna naprawa nawet karty z systemem bez kluczykowego dostępu handsfree kosztuje 300-400 złotych.

Renault Megane III śmiało walczy o klienta z klasowymi rywalami, deklasując wielu z nich w kwestii zabezpieczenia antykorozyjnego, komfortu jazdy, poziomu wyposażenia czy dopracowania i bogactwa oferowanych silników. Stereotypowe opinie o awaryjnej elektronice należy zostawić dla siebie, drobne problemy na tym polu zdarzają się w każdym modelu.

Renault Mégane III – silniki

jednostka 1.6 16V 2.0 16V 1.4 TCe 1.2 TCe 2.0 Turbo 1.5 dCI 1.6 dCI 1.9 dCI 2.0 dCI
pojemność skokowa (cm3) 1598 1997 1397 1199 1998 1461 1598 1870 1995
moc/Nm 100-110 / 148-151 143 / 195 130 / 190 115 / 190 180-275 / 300-360 85-110 / 200-240 130 / 300 130 / 300 150-160 / 380
spalanie (l) 6.5 – 9 7.5 – 11 7 – 10 6.5 – 9 8 – 13 4.5 – 7 4.5 – 6.5 5 – 7 5 – 7

Dla miłośników nieco bardziej sportowej jazdy dobre będą wersje GT Line (usztywnione zawieszenie, sportowe, obszerne fotele z przodu, wizualne dokładki m.in. na zderzaku) oraz GT. Z kolei sportowe wrażenia zapewni genialny model R.S., który oferuje wszystko to, czego oczekujemy w sporcie motoryzacyjnym.

 

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

4.1 14 głosy
Ocena artykułu
Tagi: MeganeRenaultużywane
Udostepnij712Tweet445Udostepnij125
Poprzedni

Dacia Duster kontra Łada Niwa i Suzuki Jimny – kto wygrał bój w terenie?

Następny

Renault 18 GTX: prawie 30 lat w jednej rodzinie

Maciej Mokwiński

Maciej Mokwiński

Maciej Mokwiński. Od dziecka fan motoryzacji, w szczególności francuskich samochodów i starych motocykli. Obecnie szczęśliwy posiadacz Peugeota 508 SW i 32-letniej CZK, od dekady związany z dziennikarstwem motoryzacyjnym.

Następny
Renault 18 GTX

Renault 18 GTX: prawie 30 lat w jednej rodzinie

Sensacyjna oferta Citroëna dla przedwojennej Polski. Znamy szczegóły

Stellantis gościł przedstawicieli władz na swoich stoiskach w Cariló

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
5 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Zebra - Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Roman - Nowy Citroën C5 X Hybrid 225: rozpoczynamy test!
  • Roman - Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Porto - Dacia Jogger i silnik 1.0 TCe 110 KM – jak to jeździ? Spalanie, dynamika, opinie.
  • Krzysztof Gregorczyk - Mazda 3 2.0 Skyactive 165 KM kontra Renault Mégane 1.3 TCe 160 KM. Który lepszy?
  • Krzysztof Gregorczyk - Nowy Citroën C5 X Hybrid 225: rozpoczynamy test!
  • Klic - Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Krzysztof Gregorczyk - Nowy Citroën C5 X Hybrid 225: rozpoczynamy test!
  • Łopel - Stellantis rozpocznie przebudowę sieci dealerskiej w przyszłym roku. Do 5% prowizji za sprzedaż auta
  • R70 - Dacia Jogger 1.0 TCe 110 KM Comfort. Dobrze i tanio? Wnioski z podróży – polemika


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Lancia pokaże nowe modele. Będzie marką premium i zaprezentuje włoską elegancję
  • Citroën 2CV Ghan-1 – lekki samochód rozpoznawczy z działkiem i karabinem maszynowym
  • Siedem salonów luksusowej marki DS Automobiles w Polsce
  • Używany Renault Kangoo I – budżetowy kombivan dla rodziny i do pracy. Duży bagażnik i komfort jazdy
  • Dacia Duster to najtańszy SUV w utrzymaniu według ADAC
  • Nowy Citroën C5 X Hybrid 225: rozpoczynamy test!
  • Citroën Xantia 1.8i z niewielkim przebiegiem na sprzedaż na… Florydzie
  • Grupa Renault szkoli polskich strażaków z pomocą nowego Megane E-Tech
  • Renault wzywa do debaty na temat testów bezpieczeństwa: „Chcemy rozsądku, nie kosztów”


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
5
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Reply
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.