Peugeot LGBTQ+
Wiadomości

Peugeot e-3008 i e-5008 w tęczowym malowaniu na Birmingham Pride Parade 2025

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-21
01 opel kadett city ma 50 lat to byla wersja dla mlodych ludzi Historia
Historia

Opel Kadett City ma 50 lat – to była wersja dla młodych ludzi

autor Krzysztof Gregorczyk
2025-05-16
Peugeot 504 Break
Wiadomości

Peugeot 504 Break w niezwykłej wersji. Ma gramofon i kierownicę Hypersquare

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-16
DS_N°4
Wiadomości

Jakie silniki otrzymał nowy DS N°4? DS Automobiles mówi: żegnaj dieslu

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-16
Części samochodu
Wiadomości

Części samochodu, które kosztują majątek. Naprawa lub wymiana może poważnie nadszarpnąć budżet

autor Maciej Mokwiński
2025-05-19
peugeot 408 Historia
Wiadomości

Peugeot 408 – francuska odpowiedź na pytanie: „SUV czy coupe?” – „Tak!”

autor Tomasz Nowicki
2025-05-18
Jeep Compass
Wiadomości

Nowy Jeep Compass w Polsce na imprezie Camp Jeep PL 2025. Ostatnie wolne miejsca

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-19

Najnowsze komentarze

  • Anonimowo - Auta elektryczne za 100 euro miesięcznie znów dostępne. Powrót leasingu społecznego we Francji!
  • Mat - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Robert - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Pionier - Auta elektryczne za 100 euro miesięcznie znów dostępne. Powrót leasingu społecznego we Francji!
  • Inny Anonimowy - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Inny Anonimowy - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Inny Anonimowy - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
Advertisement
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Używane
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Wiadomości

Używany Renault Scenic II i III – czy warto dopłacać do nowszego modelu?

Maciej Mokwiński autor Maciej Mokwiński
2025-05-09
w Wiadomości, Renault, Używane
Czas czytania 4 minut
2k
A A
6
Renault Scenic II

Historia motoryzacji zna dziesiątki przykładów subtelnych modernizacji, które przez producentów zostały szumnie określone nową generacją. Jednym z tych przypadków jest Renault Scenic II i III odsłony. Z technologicznego punktu widzenia jest to jeden model, różnice sprowadzają się do estetyki i palety silnikowej w bardzo ograniczonym zakresie. Czy jest wobec tego sens znacznie dopłacać do nowszej „generacji”?

Renault Scenic I generacji urzekał prostotą, praktycznym wnętrzem i trwałymi silnikami benzynowymi – niestety jego największym wrogiem była korozja atakująca także bezwypadkowe egzemplarze. Niestety, rdza dziesiątkowała wszystkie modele Renault jeszcze do końca lat 90-tych. W przypadku sagi Scenic przełom w kwestii ochrony antykorozyjnej nastąpił właśnie z wprowadzeniem II generacji (2004-2009). To wówczas Scenic z modelu trawionego przez rdzę na równi z japońskimi modelami stał się klasowym wzorcem.

Citroën C4 Picasso, Renault Scenic i Espace. Ideał dla rodziny za 50 tysięcy złotych15 1 Historia

Nawet najstarsze egzemplarze są wolne od rdzy. Nadwozie dostępne było w dwóch wariantach – standardowym i wydłużonym Grand z dodatkowymi dwoma siedziskami chowanymi w podłodze bagażnika. Wnętrze to wzór funkcjonalności, wszystko podporządkowano walorom praktycznym. Przednie fotele są wygodne, usadowiono je wysoko – widoczność w każdą stronę jest wzorcowa. W drugim rzędzie zastosowano trzy niezależne siedziska, w komfortowych warunkach zmieścimy tutaj trzy dorosłe osoby lub trzy foteliki dziecięce.

Renault Scenic II – wnętrze i silniki

Nietuzinkową deskę rozdzielczą z centralnie umieszczonymi cyfrowymi zegarami wykonano z przeciętnych plastików – typowych dla Renault z tamtych lat. Dobrze trzeba zaś ocenić wytrzymałość tekstyliów. Lista wyposażenie obejmować może automatyczną klimatyzację, tempomat, rolety tylnych szyb, skórzaną tapicerkę, panoramiczny otwierany dach i wiele innych.

Pamiętajmy, Scenic II deklasował rywali także w kwestii bezpieczeństwa. Wykorzystanie platformy i całej mechaniki Megane II jest gwarancja nie tylko dobrego prowadzenia, ale przede wszystkim dostępności części zamiennych. W gwoli wyjaśnienia, nie możemy oczekiwać po nim większej przyjemności z jazdy – ot praktyczne rodzinne urządzenie do przemieszczania się.15 2 Historia

Rozprawiamy tutaj o leciwym samochodzie, z tego względu silników diesla dla własnego bezpieczeństwa nie bierzemy pod uwagę. Niestety, ale nawet typowa eksploatacyjna wymiana zużytych elementów w silniku diesla przekroczy wartość całego samochodu. Benzynowe silniki to udane konstrukcje czterocylindrowe. 1.4 16V 98 KM, 1.6 16V 110 KM, 2.0 16V 134 KM oraz doładowany 2.0 Turo 163 KM. Wszystkie korzystają z wielopunktowego wtrysku paliwa i dobrze współpracują z instalacją gazową.

Renault Scenic III (2009 – 2016)

I tutaj przechodzimy do Scenica III. Model produkowano od 2009 do 2016 roku, ponownie jako wariant standardowy i Grand. Ponownie problem korozji tutaj absolutnie nie występuje. Scenic III w rzeczywistości pozostał II generacją pod względem architektury, to właściwie kolejny nieco bardziej zdecydowany lifting. Zmodernizowano elementy poszycia, oraz deskę rozdzielczą uzyskując efekt świeżości.renault scenic iii Historia

Faktycznie, w kabinie zastosowane materiały są dużo lepszej jakości. Walory praktyczne, ergonomia i sposób obsługi czy zachowania na drodze nie uległy zmianie. Mimo wszystko Renault uparcie twierdziło, że mamy do czynienia z zupełnie nowym modelem.

Benzynową gamę tworzą wolnossące 1.6 16V 110 KM, tym razem jednostka 2.0 16V dostępna była tylko z bezstopniową przekładnią o wątpliwej trwałości. Gamę uzupełniają udane 1.4 TCe 130 KM, 1.2 TCe 115 KM. Alternatywą – o ile znajdziemy godny uwagi, regularnie serwisowany egzemplarz – pozostają diesle, choć nie wszystkie. Mechanicy polecają 1.5 dCI 110 KM, 1.6 dCI 130 KM i 2.0 dCI 160 KM.

Planując zakup Scenica II lub III z silnikiem diesla niejako nie mamy wyjścia, skazani jesteśmy na dużo młodszą konstrukcje. Skupiając się zaś na silnikach benzynowych ekonomia sugeruje zakup II odsłony, zwłaszcza że oferuje większy wybór jednostek napędowych.

Ile kosztuje nowe Renault Espace? Cena w polskim salonie, wersje, wyposażenie

Czytaj nas w Google News:
google news Historia

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

Renault Scenic IIrenault scenic iii Historia15 Historia15 1 Historia15 2 Historia
3.1 7 głosy
Ocena artykułu

Warto przeczytać!

renault koleos 2025 02 Historia

Nowy hybrydowy Renault Koleos 241 KM 2025 debiutuje na wybranych rynkach

2025-05-23
lionel jaillet Historia

Lionel Jaillet nowym szefem Renault Group w Turcji

2025-05-22

Auta elektryczne za 100 euro miesięcznie znów dostępne. Powrót leasingu społecznego we Francji!

2025-05-22

Używana Renault Laguna II i III generacji. Czy warto dopłacać do nowszego modelu?

2025-05-22
Tagi: ScenicRenaultużywaneMegane
Udostepnij717Tweet448Udostepnij126
Maciej Mokwiński

Maciej Mokwiński

Maciej Mokwiński. Od dziecka fan motoryzacji, w szczególności francuskich samochodów i starych motocykli. Obecnie szczęśliwy posiadacz Peugeota 508 SW i 32-letniej CZK, od dekady związany z dziennikarstwem motoryzacyjnym.

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
6 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • Fiat Pulse 2026

    Fiat Pulse 2026 zaprezentowany. Nowy wygląd i wyposażenie z panoramicznym dachem jako opcja

    2906 udostępnienia
    Udostepnij 1162 Tweet 727
  • Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora

    1633 udostępnienia
    Udostepnij 653 Tweet 408
  • Zasięg lepszy niż w dieslu. Dacia Bigster mild hybrid-G 140 przejedzie nawet 1450 km

    1847 udostępnienia
    Udostepnij 739 Tweet 462
  • Używana Dacia Duster II z LPG. Najtańsze ogłoszenia od pierwszego właściciela

    1667 udostępnienia
    Udostepnij 667 Tweet 417

Testy samochodów

001. Renault Espace V udana zmiana w crossovera z vana Historia
Testy

Test: Renault Espace dCi 160 Energy EDC. MPV nowej klasy. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2015-11-16
renault modus Historia
Testy

Test: Renault Modus 1.2 75 KM 2006 – protoplasta klasy crossover? Opinie, awarie, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2006-08-17
IMG 1196 Historia
Testy

Test: Renault Captur dCi 110 KM – najpiękniejszy samochód w swojej klasie? Opinie, zalety, wady, plusy i minusy, spalanie

autor Małgorzata Kozikowska
2017-11-30
Renault Arkana E-Tech
Testy

Test: Renault Arkana E-Tech 145 KM: czy jest tak oszczędny, jak mówi producent? Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2022-11-19
15. Nowy Peugeot 3008 1.6 THP 165 Allure Historia
Testy

Test: Peugeot 3008 1.6 THP 165 KM 2017 – pierwszy SUV, którego bym kupił. Test i obszerny opis gamy. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy, spalanie

autor Krzysztof Gregorczyk
2017-06-16

Najnowsze komentarze

  • Anonimowo - Auta elektryczne za 100 euro miesięcznie znów dostępne. Powrót leasingu społecznego we Francji!
  • Mat - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Robert - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Pionier - Auta elektryczne za 100 euro miesięcznie znów dostępne. Powrót leasingu społecznego we Francji!
  • Inny Anonimowy - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Inny Anonimowy - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Inny Anonimowy - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora

Zobacz też

Dacia Duster – wyprawa do Ojczyzny (część VII), Trasa Transfogaraska

DS 8 przechodzi testy. Luksusowa alternatywa dla Peugeot 408

Od lat związany z Renault Fabrice Cambolive nowym dyrektorem operacyjnym marki

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
6
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz