sobota, 21 maja, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Citroen

Używany samochód do miasta? Citroën C4 Cactus, Peugeot 2008 i Renault Captur. Przegląd propozycji

Maciej Mokwiński autor Maciej Mokwiński
2021-12-17
w Citroen, Peugeot, Renault, Wiadomości
Czas czytania 11 minut
281 3
2
243
UDOSTĘPNIEŃ
810
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?

Lancia pokaże nowe modele. Będzie marką premium i zaprezentuje włoską elegancję

Siedem salonów luksusowej marki DS Automobiles w Polsce

Używany samochód do miasta w formie crossovera to propozycja dla osób, które szukają nowoczesnego nadwozia, komfortowego zawieszenia i przestronności a jednocześnie dogodnej pozycji za kierownicą. Dzisiaj przyjrzymy się trzem modelom: Citroën C4 Cactus, Peugeot 2008 i Renault Captur.

Czym jest crossover? To samochód, który trochę urósł, w szczególności w górę, dając wyższą pozycję za kierownicą, odrobinę wyższą pozycję za kierownicą i modne nadwozie. Crossovery i SUVy są dzisiaj najpopularniejsze i dobrze wpisują się w motoryzacyjne trendy. Chętnie wybierają je i mężczyźni i kobiety.

Warto też przypomnieć, że definicja auta miejskiego z biegiem czasu ewoluowała, przyjmując znacznie szerszą formę niż kiedyś. Funkcję modelu segmentu B pokroju Peugeota 208, Renault Clio i podobnych równie dobrze spełniają crossovery – technologicznie bazujące na wspomnianych modelach. Obok pożądanej funkcjonalności oferują jednak coś więcej – wyższy prześwit, wyższą pozycję za kierownicą i styl.

A jak to wygląda cenowo? Takie crossovery są naturalnie droższe od typowych aut klasy B. Pierwsze generacja Peugeota 2008, Citroena C4 Cactus i Renault Captur wyceniane są na rynku wtórnym na 35-70 tysięcy złotych.

Używany Peugeot 2008

Peugeot od kilku długich lat aktualizuje paletę modelową, podążając za aktualną modą i potrzebami rynku. Doskonałym przykładem jest 2008, który w ofercie marki zastąpił funkcjonalnego 207 SW. Wariant kombi segmentu B pod koniec produkcji cieszył się zbyt małym zainteresowaniem, aby projekt doczekał się kontynuacji. 2008 pierwszej generacji dostępny był w latach 2013-2019. Obłe nadwozie czerpie najlepsze cechy marki z innych, większych modeli – co istotne, korozja nie jest w jego przypadku problemem dla użytkownika. Ponadczasowa sylwetka spełnia oczekiwania zarówno młodych i aktywnych, jak i starszych kierowców. Wnętrze utrzymane w konwencji znanej z 208 przy pierwszym kontakcie może się spodobać, bo jest inne a przy tym ma wiele zalet.

Mniejsza niż zwykle kierownica i zegary, które obserwujemy ponad nią wymagają chwili przyzwyczajenia, podobnie jak obsługa multimediów i klimatyzacji za pośrednictwem ekranu. Przednie fotele są wystarczająco obszerne i komfortowe, na tylnej kanapie miejsca wystarczy moim zdaniem dla osób do 185 cm wzrostu (wyżsi pasażerowie zgłoszą deficyt przestrzeni nad głową i nogi). Gamę silników benzynowych stanowi szereg konstrukcji. Pozbawiony doładowania 1.6 VTi o mocy 120 KM nie jest polecanym rozwiązaniem.

Bazowy 1.2 PureTech 82 KM poza miastem wystarczy tylko spokojnym kierowcom, zdecydowanie przyjemniejszą jazdę w każdych warunkach gwarantują doładowane warianty o mocy 110 i 130 KM. W przypadku trzycylindrowego 1.2 PureTech mechanicy zwracają uwagę na przedwcześnie zużywający się pasek rozrządu – pracuje w kąpieli olejowej, łuszczy się i w konsekwencji może dojść do zatkania kanałów olejowych.

Dlatego warto skrócić interwał jego wymiany do 60-80 tysięcy kilometrów, zaś wymiany oleju co 10-15 tysięcy kilometrów. Popularną alternatywą są bardzo dobre i oszczędne silniki diesla 1.4 HDi 68 KM, 1.6 BlueHDi 75-120 KM, 1.6 e-HDi 92-115 KM. Korzystają z bezpośredniego wtrysku common rail, turbosprężarki (mocniejsze jednostki otrzymały zmienną geometrię łopat), dwumasowego koła zamachowego i filtra cząstek stałych FAP (serwisowe czyszczenie to koszt 500 złotych). Rutynowa wymiana paska rozrządu zalecana jest co 100 tysięcy kilometrów (około 700 złotych). W codziennej eksploatacji dopracowane diesle zadowalają się 4-6 litrami oleju napędowego.

Z prezentowanej trójki Peugeot 2008 jest autem o najnowocześniejszym wnętrzu a gdy przyzwyczaimy się do niego mniejszej, sportowej kierownicy, ciężko będzie z niej zrezygnować. Bardzo udane i ciekawe auto. Doczekał się zresztą jeszcze lepszego następcy, nowa generacja Peugeot 2008 II robi ogromne wrażenie i dostępna jest zarówno w wersji spalinowej jak i elektrycznej. My porównywaliśmy go m.in. z takim autem jak Toyota CHR i porównanie to wyszło na korzyść Peugeota.

Peugeot 2008 I generacji ma jeszcze jedną zaletę – świetnie wygląda, zwłaszcza w wersji z duża ilością chromu na sobie.

Wybrane ogłoszenia używanych Peugeot 2008 na sprzedaż:

  • Peugeot 2008 1 
  • Peugeot 2008 2
  • Peugeot 2008 3

Używany Citroën C4 Cactus

Citroën C4 Cactus pierwszej generacji z lat 2014-2017 to jeden z najciekawszych modeli w swojej klasie, zostawiający oponentów daleko w tyle pod względem estetyki. Wykracza on nieco poza definicje crossovera, bo wymiarami trafia w zasadzie do klasy kompaktów, mając jednocześnie cechy także tego pierwszego gatunku. Cactus mimo kłującej nazwy oferuje bardzo wysoki komfort jazdy i przyjemne, wygodne wnętrze, z szerokimi miękkimi fotelami. Prawie jak w domu!

Futurystyczny pas przedni to dopiero początek – dużą zaletą są plastikowe poduszki chroniące drzwi przed niesfornymi użytkownikami innych aut. Wnętrze to dalszy ciąg stylistycznych popisów designerów Citroena. Charakterystyczne fotele, piękny i funkcjonalny uchwyt do zamykania drzwi czy cyfrowe wystające zegary są kolejną wizytówką modelu. Wnętrze, w najwyższych wersjach, jest ładnie zdobione. Francuzi mają oko do detali!

Zobacz: Nowy Citroën C4. Ultrakomfortowy kompakt najwygodniejszej generacji.

Jakość zastosowanych materiałów prezentuje typowy dla klasy poziom, plastiki są solidnie spasowane, a co ważniejsze – są odporne na zużycie. Po liftingu w 2017 roku Citroën C4 Cactus stracił swój charakterystyczny atrybut, wtapiając się w tłum szarych konkurentów. Oferowana przestrzeń w zupełności wystarczy dla czterech osób.

Paleta jednostek napędowych została nieznacznie okrojona względem Peugeota 2008, do wyboru pozostały trzycylindrowe benzynowe 1.2 PureTech 82 KM i doładowane warianty 110-130 KM (kupując używany egzemplarz koniecznie wymieńcie pasek i olej, warto sprawdzić stan układu olejowego!).

Z kolei diesel to sprawdzony 1.6 e-HDi 92-100 KM słynący z niskiego zużycia paliwa i wysokiej kultury pracy. Podobnie jak u konkurentów, układ jezdny oparto na kolumnach McPhersona i belce skrętnej. Całość okazuje się trwała i przygotowana na typowo polską jakość dróg. Kupując Cactusa musimy być świadomi pewnych rozwiązań, które w codziennym życiu nie zdają egzaminu. Tylne okna możemy jedynie uchylić, brak też prawego nawiewu na desce rozdzielczej. Ot, oszczędności.

Niektóre egzemplarze miały problem z korozją i warto to dokładnie sprawdzić. Na pewno jest to zdecydowanie najbardziej oryginalne i najwygodniejsze auto w tym zestawieniu, oferujące dużo przyjemności z jazdy rozumianej jako wysoki komfort i wygoda. Będzie się wyróżniać na drodze i na postoju, szczególnie w wesołym kolorze. Panele boczne uchronią nas przed przygodami na parkingach. Przyjemne i tanie w eksploatacji auto, które gorąco polecamy.

Wybrane ogłoszenia używanych Citroënów C4 Cactus na sprzedaż:

  • Citroën C4 Cactus 1 
  • Citroën C4 Cactus 2
  • Citroën C4 Cactus 3
  • Citroën C4 Cactus 4

Używany Renault Captur I

Kolejnym Miejskim crossoverem z Francji jest Renault Captur pierwszej generacji. Model powstał na płycie podłogowej cenionego Clio IV, z którym dzieli także inne rozwiązania. Wolne od problemu korozji nadwozie przyciąga zróżnicowaną klientelę, ceniącą ogromne możliwości konfiguracji, świetny wygląd i wysoki komfort jazdy.

Wśród używanych egzemplarzy możemy wybierać między rozmaitymi zestawieniami kolorystycznymi nadwozia i wnętrza. Wnętrze z konsolą niemal przeszczepioną z Clio bez większych wyrzeczeń mieści czterech pasażerów z weekendowym bagażem. W większości egzemplarzy centralnym punktem deski rozdzielczej jest dotykowy ekran nawigacji i multimediów Media Nav. W tradycyjnym układzie ulokowano cyfrowy prędkościomierz otoczony czytelnymi analogowymi wskaźnikami.

Tekstylne pokrycia siedzeń i tworzywa nawet w najstarszych egzemplarzach wciąż mogą wyglądać nienaganne, wszystko zależy od dbałości użytkownika. Dostępne wyposażenie obejmuje automatyczną klimatyzację sterowaną ergonomicznym pokrętłem, wspomniane płynnie pracujące multimedia, przyzwoite nagłośnienie, skórzaną tapicerkę i szereg systemów bezpieczeństwa. W gamie silników benzynowych oferowano tylko doładowane konstrukcje.

Bazowy 0.9 TCe 90 KM zapewnia wystarczające osiągi do miejskiej eksploatacji, może być też bardzo oszczędny, jest trwały. Czterocylindrowy 1.2 TCe o mocy 120 KM okazuje się złotym środkiem, bowiem w jego przypadku również poza terenem zabudowanym nie zabraknie nam mocy i momentu obrotowego – tu warto jednak sprawdzić jego stan, bo producent miał z nim trochę kłopotów.  W późniejszym okresie produkcji wprowadzono świetną jednostkę 1.3 TCe w wersjach 130 i 160 KM. W silnikach benzynowych różnice w zużyciu paliwa są znaczące – wystarczy zmiana stylu jazdy, by spalanie wzrosło. My mamy taki silnik w redakcyjnym (większym od Captura) Kadjarze, średnie zużycie to 7,6 litra na 100.

Diesle to dopracowywany latami 1.5 dCi 90-110 KM z bezpośrednim wtryskiem paliwa i doładowaniem, cieszący właściciela ascetycznym spalaniem i wystarczającą dynamiką. Opcjonalny dwusprzęgłowy automat dobiera przełożenia błyskawicznie, niestety bez wymiany oleju już w okolicach 200 tysięcy kilometrów może zdradzać pierwsze oznaki zużycia. Silnik 1.5 dCi charakteryzuje się bardzo niskim zużyciem paliwa, osiągnięcie 4,0-4,5 litra na 100 kilometrów nie jest problemem. Mieliśmy właśnie takie auto 5 lat w redakcji i bardzo polecamy.

Renault Captur nawet po wielu latach eksploatacji nadal będzie wygodnym, komfortowym samochodem. Wnętrze zbudowano z dobrych materiałów, crossover daje możliwość wygodnego wsiadania i wysiadania. Wersja 0.9 TCe będzie dobra dla miłośników benzyny, bo 90 KM całkiem dobrze się tu sprawuje, a silnik jest trwały. Dla oszczędnych tylko diesel, 1.5 dCi jest trwały i oszczędny. Uwaga tylko na zajechane egzemplarze z bardzo dużymi egzemplarzami, potrafią być zamęczone (turbina!).

Captury są najpiękniejsze w dwukolorowym malowaniu, polecamy też wersje limitowaną X-Mod a zawsze warto szukać maksymalnie wyposażonych Initiale Paris.

Wybrane ogłoszenia używanych Renault Captur na sprzedaż:

  • Renault Captur 1 
  • Renault Captur 2
  • Renault Captur 3 

 

 

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

3.7 3 głosy
Ocena artykułu
Tagi: 2008C4 CactusCapturCitroenPeugeotRenaultużywane
Udostepnij97Tweet61Udostepnij17
Poprzedni

Peugeot Sport nawiązuje współpracę z firmą Jack & Jones

Następny

Opel wprowadza szybkie ładowanie jako standard

Maciej Mokwiński

Maciej Mokwiński

Maciej Mokwiński. Od dziecka fan motoryzacji, w szczególności francuskich samochodów i starych motocykli. Obecnie szczęśliwy posiadacz Peugeota 508 SW i 32-letniej CZK, od dekady związany z dziennikarstwem motoryzacyjnym.

Następny
Opel Corsa-e

Opel wprowadza szybkie ładowanie jako standard

salon samochodowy Renault Dacia

Ten błąd może przedsiębiorców słono kosztować

Nowa Dacia Jogger 2022

Nowa Dacia Jogger: skąd wziął się pomysł na modułowe relingi dachowe?

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
2 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Roman - Nowy Citroën C5 X Hybrid 225: rozpoczynamy test!
  • Roman - Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Porto - Dacia Jogger i silnik 1.0 TCe 110 KM – jak to jeździ? Spalanie, dynamika, opinie.
  • Krzysztof Gregorczyk - Mazda 3 2.0 Skyactive 165 KM kontra Renault Mégane 1.3 TCe 160 KM. Który lepszy?
  • Krzysztof Gregorczyk - Nowy Citroën C5 X Hybrid 225: rozpoczynamy test!
  • Klic - Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Krzysztof Gregorczyk - Nowy Citroën C5 X Hybrid 225: rozpoczynamy test!
  • Łopel - Stellantis rozpocznie przebudowę sieci dealerskiej w przyszłym roku. Do 5% prowizji za sprzedaż auta
  • R70 - Dacia Jogger 1.0 TCe 110 KM Comfort. Dobrze i tanio? Wnioski z podróży – polemika
  • Arek - Dacia Jogger 1.0 TCe 110 KM Comfort. Dobrze i tanio? Wnioski z podróży – polemika


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Lancia pokaże nowe modele. Będzie marką premium i zaprezentuje włoską elegancję
  • Citroën 2CV Ghan-1 – lekki samochód rozpoznawczy z działkiem i karabinem maszynowym
  • Siedem salonów luksusowej marki DS Automobiles w Polsce
  • Używany Renault Kangoo I – budżetowy kombivan dla rodziny i do pracy. Duży bagażnik i komfort jazdy
  • Dacia Duster to najtańszy SUV w utrzymaniu według ADAC
  • Nowy Citroën C5 X Hybrid 225: rozpoczynamy test!
  • Citroën Xantia 1.8i z niewielkim przebiegiem na sprzedaż na… Florydzie
  • Grupa Renault szkoli polskich strażaków z pomocą nowego Megane E-Tech
  • Renault wzywa do debaty na temat testów bezpieczeństwa: „Chcemy rozsądku, nie kosztów”


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
2
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Reply
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.