sobota, 21 maja, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Citroen

Używany samochód do miasta za 20-35 tysięcy? Przegląd ofert i modeli z rynku wtórnego grudzień 2021

Citroën C3 II z szybą Zenith, Peugeot 208 czy może Renault Clio IV? Wybór jest bardzo szeroki

Maciej Mokwiński autor Maciej Mokwiński
2021-12-11
w Citroen, Peugeot, Renault, Wiadomości
Czas czytania 8 minut
387 16
0
346
UDOSTĘPNIEŃ
1.2k
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?

Lancia pokaże nowe modele. Będzie marką premium i zaprezentuje włoską elegancję

Siedem salonów luksusowej marki DS Automobiles w Polsce

Używany samochód do miasta musi łączyć cechy auta wygodnego, komfortowego i pojemnego a przy tym nie być zbyt drogi. W czasie, gdy rosną ceny, warto zwrócić uwagę na kilka modeli, które spełniają te założenia a przy tym nie są wymagające dla portfela.

Sięgając pamięcią kilkanaście lat wstecz wielu z nas potrafi wskazać czasy, gdy kwota 30 tysięcy złotych wystarczyła na zakup nowego samochodu segmentu B. Dziś, z podobnym budżetem, musimy korzystać z bogatej oferty rynku wtórnego, wybierając spośród sześcio- czy dziesięcioletnich egzemplarzy. Ogromną popularnością cieszy się pierwsza generacja Peugeota 208, Renault Clio IV, podobnie jak Citroën C3 II, który ma nieco mniejszą ilość dostępnych ofert.

Citroën C3 II

Pierwsza generacja Citroëna C3 wyróżniała się z tłumu obłymi kształtami, nawiązującymi do kultowego modelu 2CV. Od 2009 do 2016 roku dla europejskich klientów produkowane było drugie wcielenie modelu – w Brazylii model pozostał w ofercie aż do 2020 roku. Citroën skupił się na jednej wersji nadwoziowej – pięciodrzwiowym hatchbacku. C3 nadal stara wyróżniać się w klasie estetyką. Jak przystało na koncern PSA, zostało sumiennie zabezpieczony przed korozją. Wnętrze wykonane zostało estetycznie, wręcz ładnie i poprawnie w każdym calu – wykorzystane tworzywa nie są szczytowym osiągnięciem, są jednak dokładnie spasowane i przyjemne w dotyku (może z wyjątkiem dolnej części deski rozdzielczej).

Na przednich fotelach dogodną pozycję zajmą wszyscy kierowcy, na tylnej kanapie dłuższą trasę wytrzymają osoby do 175 cm wzrostu. Oczywiście – lista dodatków przeważnie jest znacznie dłuższa niż u japońskich czy niemieckich rywali, znajdziemy: automatyczną klimatyzację, komputer pokładowy, seryjne nagłośnienie, podstawowe systemy bezpieczeństwa. Początkowo paletę silnikową otwierał dobrze znany benzynowy 1.1 o mocy 60 KM, który sprawdza się wyłącznie w ruchu miejskim – gdzie niedostatki mocy nie będą aż tak odczuwalne.

Zobacz: Skonfiguruj nowego Citroëna C3 lub ultrakomfortowego C4.

W 2013 roku zastąpiony został przez trzycylindrową jednostkę 1.0 generującą 68 KM – subiektywne odczucia z jazdy są znacznie lepsze. Pozostałe pozycje w gamie to dostępne do 2013 roku 1.4 75 KM, 1.4 VTi 95 KM. W ich miejsce wprowadzono trzycylindrowy silnik 1.2 PureTech 82 KM. Diesle to dopracowane silniki z rodziny HDi wyposażone w bezpośredni wtrysk common raill i turbodoładowanie: 1.4 70 KM i 1.6 HDi 90-110 KM. Słyną z ascetycznego zapotrzebowania na olej napędowy i braku większych problemów technicznych. Musimy być przygotowani na typowe przywary nowoczesnych silników wysokoprężnych, takich jak zużycie turbosprężarki czy wrażliwy na jakość paliwa układ wtryskowy. W przypadku drugiej generacji Citroëna C3 już niespełna 20 tysięcy złotych wystarczy na zakup egzemplarza z pewną historią z polskiej sieci sprzedaży, natomiast 30-35 tysięcy pokryje koszt zakupu C3 z końcowych lat produkcji.

Osoby, które lubią jasne wnętrza, będą zachwycone wersją z panoramiczną szybą Zenith, sięgającą aż nad głowy kierowcy i pasażera z przodu.

Wybrane oferty na zakup używanego Citroëna C3:

  • Citroën C3 1
  • Citroën C3 2 
  • Citroën C3 3 

Peugeot 208 pierwszej generacji

Drugą, bardzo popularną propozycją koncernu PSA w segmencie B, jest Peugeot 208 pierwszej generacji sprzedawany w latach 2012-2019. W ofercie znalazł się trzy- i pięciodrzwiowy hatchback, rolę praktycznego kombi w ofercie marki przejął 2008. Pomimo technicznego pokrewieństwa z C3, Peugeot 208 prezentuje zgoła odmienny styl. Agresywnie narysowane nadwozie także nie ma problemów z korozją niezależnie od roku produkcji, to nie „japończyk” który rdzewieje od samego początku. Koszty ewentualnych napraw blacharskich z powodzeniem obniżymy korzystając z szerokiej oferty rynku wtórnego – w większości przypadków uda nam się znaleźć poszukiwany element w kolorze. Niektórzy użytkownicy doznają lekkiego szoku przy pierwszym kontakcie z architekturą deski rozdzielczej. Klasyczne analogowe zegary umieszczono na szczycie kokpitu – obserwujemy je ponad filigranową kierownicą.

Z autopsji wiem, że zakłopotanie mija po pierwszych kilometrach jazdy. Fotele nawet bazowych odmian zapewniają więcej niż rywale pod względem komfortu i podparcia ciała w zakrętach – również trwałość tekstyliów i tworzyw jest na wysokim poziomie. Z tyłu, podobnie jak w C3 II, pełną swobodę odnajdą tylko niewysokie osoby. Często spotykany dodatek – dotykowy ekran multimediów w egzemplarzach nie garażowanych w mroźne poranki potrzebuje kilku-kilkunastu minut na rozgrzanie się i poprawne działanie. Do tego czasu potrafi nie reagować na polecenia i zacinać się.

Sprawdź promocje na nowego Peugeota 208 – samochód roku 2020.

Co więcej – Peugeot 208 serwuje nam klimatyzację, panoramiczny szklany dach, skórzaną tapicerkę czy wystarczające nagłośnienie. Do wyboru mamy sprawdzone od kilku lat, znane mechanikom benzynowe silniki 1.0 VTi 68 KM, 1.2 PureTech 82 KM, 1.4 VTi 95 KM i 1.6 VTi 120 KM. Na szczycie gamy plasuje się wciąż modernizowany 1.6 THP o mocy 15-200 KM. Propozycją dla kierowców ceniących elastyczność i niskie zużycie paliwa są diesle 1.4 HDi i 1.6 HDi o mocy odpowiednio 68, 92-115 KM, wprawny kierowca bez większego wysiłku osiągnie wynik wokół 4 litrów na 100 km. Wśród kilkuset dostępnych ofert lwią część stanowią auta importowane. Egzemplarze z polską historią w zależności od roku produkcji i kondycji kosztują od 24 do nawet ponad 40 tysięcy złotych.

Oferty używanych Peugeot 208

  • Peugeot 208 1 
  • Peugeot 208 2 
  • Peugeot 208 3 
  • Peugeot 208 4

Renault Clio IV

Równolegle z Peugeotem 208 na europejskie drogi wjechała czwarta odsłona Renault Clio. Niemniej ciekawy design nadal wygląda świeżo i nowocześnie, a problem korozji nie występuje. Wybór wersji nadwoziowych ograniczono do pięciodrzwiowego hatchbacka (dostępnego także w towarowej wersji VAN bez tylnej kanapy) i funkcjonalnego kombi. Każdą z odmian wzbogacono kontrastującymi czarnymi lakierowanymi dodatkami na drzwiach i zderzakach. Wrażenie lekkości nadwozia potęguje schowanie klamki tylnych drzwi na słupek C. Podobnie jak w przypadku 208 – ogromna popularność na rynku wtórnym daje możliwość przebierania w zestawieniach kolorystycznych i silnikowych. Wnętrze również urozmaicono fortepianowymi dodatkami, o które trzeba częściej dbać, bo zbierają kurz i odciski palców.

Jakość zastosowanych tworzyw i ich montaż na tle rywali jest dobra, nawet w najstarszych egzemplarzach tworzywa nie generują niechcianych dźwięków. Za kierownicą Clio IV siedzimy nisko, można by zaryzykować stwierdzenie – najbardziej sportowo z całej trójki. Cyfrowe zegary z analogowym obrotomierzem są czytelne, tak jak obsługa komputera pokładowego i multimediów. Na tylnej kanapie w długą podróż powinny wybierać się osoby o wzroście nie przekraczającym 180 cm, chyba że za kierownicą siedzi filigranowy kierowca. Wyposażenie przeważnie obejmuje klimatyzację, wspomniane multimedia, systemy bezpieczeństwa.

Zobacz ile może kosztować Twoje nowe Renault Clio. Promocje na Renault.pl.

Najniższe koszty serwisowe zapewnia znany kilkudziesięciu lat czterocylindrowy silnik 1.2 75 KM – zapewnia przeciętne osiągi, doskonale jednak współpracuje z instalacją gazową. Dużo sprawniej z Clio radzą sobie doładowane jednostki 0.9 TCe 90 KM (mieliśmy taki w redakcyjnym Sandero Stepway – oszczędny i bezproblemowy!), 1.2 TCe 118 KM. Flagowy wariant R.S., poza zmodernizowanym układem jezdnym hamulcowym i widocznymi estetycznymi dodatkami, wyróżnia się doładowanym silnikiem 1.6 TCe o mocy 200 KM.

Amatorzy silników diesla mają do wyboru wciąż oferowany super oszczędny 1.5 dCi dostępny w wariantach 75 i 90 KM. Niezależnie od wersji zapewnia on wystarczającą dynamikę nawet z pełnym obciążeniem i spalanie nie przekraczające 5 litrów w cyklu mieszanym. Ogromna popularność modelu daje szerokie pole wyboru, założony budżet pozwoli na znalezienie egzemplarza wartego uwagi z lat 2012-2014.

Oferty używanych Renault Clio IV

  • Renault Clio 1 
  • Renault Clio 2 
  • Renault Clio 3 

 

 

 

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

1.5 2 głosy
Ocena artykułu
Tagi: 208C3CitroenClioPeugeotRenault
Udostepnij138Tweet87Udostepnij24
Poprzedni

Nasz wywiad: Czy nowa Dacia Spring to dobry wybór dla car-sharingu w Polsce? Konrad Karpiński, dyrektor operacyjny Traficar

Następny

Oto najdroższa nowa Dacia Duster z dieslem: Extreme 1.5 dCi 110 KM 4×4 – ile kosztuje? Grudzień 2021

Maciej Mokwiński

Maciej Mokwiński

Maciej Mokwiński. Od dziecka fan motoryzacji, w szczególności francuskich samochodów i starych motocykli. Obecnie szczęśliwy posiadacz Peugeota 508 SW i 32-letniej CZK, od dekady związany z dziennikarstwem motoryzacyjnym.

Następny

Oto najdroższa nowa Dacia Duster z dieslem: Extreme 1.5 dCi 110 KM 4x4 - ile kosztuje? Grudzień 2021

Luksusowy DS 9 marki DS Automobiles sprzedaje się coraz lepiej

Nowy Renault Austral 2022 sfotografowany na autostradzie. Mamy też pierwsze opinie z jazd

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
0 komentarzy
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Roman - Nowy Citroën C5 X Hybrid 225: rozpoczynamy test!
  • Roman - Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Porto - Dacia Jogger i silnik 1.0 TCe 110 KM – jak to jeździ? Spalanie, dynamika, opinie.
  • Krzysztof Gregorczyk - Mazda 3 2.0 Skyactive 165 KM kontra Renault Mégane 1.3 TCe 160 KM. Który lepszy?
  • Krzysztof Gregorczyk - Nowy Citroën C5 X Hybrid 225: rozpoczynamy test!
  • Klic - Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Krzysztof Gregorczyk - Nowy Citroën C5 X Hybrid 225: rozpoczynamy test!
  • Łopel - Stellantis rozpocznie przebudowę sieci dealerskiej w przyszłym roku. Do 5% prowizji za sprzedaż auta
  • R70 - Dacia Jogger 1.0 TCe 110 KM Comfort. Dobrze i tanio? Wnioski z podróży – polemika
  • Arek - Dacia Jogger 1.0 TCe 110 KM Comfort. Dobrze i tanio? Wnioski z podróży – polemika


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Lancia pokaże nowe modele. Będzie marką premium i zaprezentuje włoską elegancję
  • Citroën 2CV Ghan-1 – lekki samochód rozpoznawczy z działkiem i karabinem maszynowym
  • Siedem salonów luksusowej marki DS Automobiles w Polsce
  • Używany Renault Kangoo I – budżetowy kombivan dla rodziny i do pracy. Duży bagażnik i komfort jazdy
  • Dacia Duster to najtańszy SUV w utrzymaniu według ADAC
  • Nowy Citroën C5 X Hybrid 225: rozpoczynamy test!
  • Citroën Xantia 1.8i z niewielkim przebiegiem na sprzedaż na… Florydzie
  • Grupa Renault szkoli polskich strażaków z pomocą nowego Megane E-Tech
  • Renault wzywa do debaty na temat testów bezpieczeństwa: „Chcemy rozsądku, nie kosztów”


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Reply
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.