Renault Scenic’a i Peugeota 208 można dostrzec na okładce aktualnego wydania miesięcznika. AUTO MOTO .Pierwszy z nich pojawił się w okolicach tytułu „Najlepsze samochody używane”, drugi, to elektryczna wersja najnowszego wcielenia miejskiego lewka.
AUTO MOTO nr 06 (289) z VI.2020
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 84 (z okładką)
Cena: 6,99 zł
Koszt 1 strony: ponad 8,3 grosza
Warto kupić? Można
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault, Dacia
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C4, C4 Picasso, C5, Mehari, Scarabee, Złoty Skarabeusz, 208, 307, Clio, Megane, Scenic, Duster
Cena AUTO MOTO nie wzrosła, za to spadła – o 16% – jego objętość. Teraz pismo ma 84 strony zamiast 100, więc za te same pieniądze otrzymujemy mniej treści. Czy są to treści wartościowe dla miłośników francuskiej motoryzacji sprawdzimy w niniejszym stronniczym przeglądzie prasy.
AUTO MOTO dowodzi na stronach 4-9, że pierwsze auta były SUV-ami. Karkołomna teza? Trochę racji w tym jest. W tekście wspomniano rekreacyjne Citroëny, pokazano Złotego Skarabeusza, który jako pierwszy pojazd pokonał Saharę oraz wrzucono fotkę Citroëna Mehari.
Zakład PSA w Gliwicach wspomniano krótko w notatce „Restart fabryk” na stronie 11.
Na tej samej stronie znajdziecie tabelkę z wynikami sprzedaży nowych aut w Europie w pierwszym kwartale 2020 roku. Renault było drogą najpopularniejszą na Starym Kontynencie marką nieznacznie wyprzedzając Peugeota. Inne marki francuskie do Top 10 nie trafiły.
ELEKTRYCZNY PEUGEOT 208
Peugeota 208 II generacji można mieć z silnikiem benzynowym, wysokoprężnym bądź elektrycznym. AUTO MOTO na stronach 26-27 przetestowało tę ostatnią odmianę. Uznało, że 8,1 sekundy do setki, to przeciętne osiągi. OK, w teście wyszło 9,3 sekundy, ale to i tak całkiem niezły wynik, jak na samochód miejski. Auto jest ciężkie – akumulatory muszą swoje ważyć – ale AUTO MOTO zachowuje się, jakby inne auta elektryczne czerpały prąd z powietrza i baterie nie miały w nich wpływu na masę.
Na szczęście są też zalety – samochód jest komfortowy, znakomicie się prowadzi i… jest dynamiczny! ;-) Uzyskanie 300 km zasięgu osiąga się bez wysiłku, a maksymalne 340 km wymaga już starań. Trochę pejoratywnie Redaktor Laska podszedł do zasięgu na autostradzie, ale czy taki samochód kupuje się po to, by jeździć z Warszawy do Poznania i z powrotem? Bez przesady…
Samochód ma ciekawy design, przyjemne wykończenie, ale i ciasnawą tylną część kabiny, kiepską widoczność (?) i utrudnioną obsługę. Do tego dochodzi wysoka cena. Nie, Panie Redaktorze – to cena normalna jak na samochody elektryczne. Dobrze, że taka konkluzja pojawia się na koniec materiału.
Peugeot e-208 uzyskał notę czterech gwiazdek na pięć możliwych do zdobycia.
UŻYWANE
Samochody francuskie znalazły się też w zestawieniu najlepszych używanych aut na polskim rynku. AUTO MOTO zaprezentowało ten artykuł na stronach 44-67 dzieląc zestawienie na marki.
CITROËN
Na stronach 50-51 opisano Citroëny. Pojawiły się tam trzy modele – C4 II, C4 Picasso i C5. Wśród wad wymieniono przede wszystkim niezbyt udane silniki benzynowe. W przypadku C5-tki stwierdzono, że serwis wymaga specjalizowanego zakładu. Poza tym w zasadzie same zalety!
RENAULT
Na stronach 58-59 przedstawiono Renault Clio IV, Megane III oraz Scenic’a III. Wśród wad wymieniono niską trwałość plastików i poflotową przeszłość wielu modeli. W przypadku Scenic’a wada jest jedna – 2-litrowy silnik oferowany tylko z automatem. Poza tym Renówki okazują się atrakcyjne wizualnie i cenowo, koszty ich utrzymania są niewysokie, silniki generalnie nie stwarzają problemów – warto się zdecydować!
DACIA
Na stronie 66. wspomniano też Dacię Duster pierwszej generacji. Warto sprawdzić, czy auto nie koroduje. Trzeba się też pogodzić ze spartańsko wykończonym wnętrzem oraz przeciętną trwałością zawieszenia. Za to otrzymuje się dość przestronnego SUV-a z niemałym bagażnikiem, który potrafi sobie świetnie poradzić w terenie. A wszystko to za sensowną cenę a modnym opakowaniu.
Kompletnie pominięto używane Peugeoty.
Za to 307 SW możecie dostrzec na zdjęciu zamieszczonym na stronie 71.
I to już wszystko, co o interesujących nas samochodach napisano w tym numerze AUTO MOTO. Lipcowe wydanie ma trafić do punktów sprzedaży prasy 17. czerwca.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: AUTO MOTO
Najnowsze komentarze