Używany samochód za 20 tysięcy złotych? Dzisiaj Walentynki a więc święto miłości. Rozważysz zakup auta dla swojej drugiej połówki?
14 lutego to idealny pretekst by zrobić wyjątkowy prezent swojej piękniejszej połowie. Z budżetem 20 tysięcy możemy znaleźć wiele ciekawych modeli, niekoniecznie rozsądnych lecz z całą pewnością stylowych i nadających się do codziennej eksploatacji.
Używany Citroën DS3
O drugiej generacji Citroëna C3 możemy powiedzieć wiele pozytywnych słów, ale jeśli szukasz czegoś naprawdę ciekawego, to zdecydowanie lepszym wyborem będzie Citroën DS3. DS3 był jednym z pierwszych modeli początkowo nowej, bardziej luksusowej linii modelowej – później awansowanej do rangi osobnej marki DS.
Jego kariera pod szyldem Citroëna trwała od 2010 roku. Technologię C3 II generacji obudowano trzydrzwiowym nadwoziem któremu z całą pewnością nie można odmówić gracji. W zamiarach twórców DS3 miał rywalizować o klientów chociażby z Mini, co po części się udało. Producent oferował wiele możliwości personalizacji nadwozia jak i kabiny pasażerskiej – wzorem brytyjskiego konkurenta z niemiecką technologią. Wnętrze wykonano z wyraźnie lepszych materiałów niż C3 II odsłony, zastosowano miękkie i dobrze spasowane.
W podstawowych odmianach silnikowych przednie fotele są tylko poprawne, prawdziwy fenomen pokazują dopiero siedziska z topowych wersji gwarantujące nie tylko komfort podróżowania ale również wzorowe podparcie boczne. Tylna kanapa jest – tyle informacji o niej wystarczy. Z kronikarskiego obowiązku wspomnę, że w drugim rzędzie siedzeń jest niewiele miejsca, wygodnie usiądą raczej dzieci.
DS3 to także w większości bogate wyposażenie obejmujące skórzaną tapicerkę, panoramiczny dach, archaiczne multimedia, tempomat i podstawowe systemy bezpieczeństwa. Paleta silnikowa była bardzo rozbudowana, jednak trudno po bazowych jednostkach oczekiwać czegokolwiek ponad mobilność.
Wystarczającą dynamikę i ascetyczne spalanie wśród dostępnych silników diesla zapewnia 1.6 HDi, natomiast pośród benzynowych topowy 1.6 THP o mocy 156 KM. Mamy tutaj do czynienia z konstrukcją inżynierów PSA i BMW – montowaną także we wspomnianym Mini. Dzisiaj ten silnik jest tak dobrze znany mechanikom, że można z nim sobie poradzić, mimo że początkowo miał słabe opinie.
Używany Citroën C3 Pluriel

Pierwsza generacja Citroën C3 z racji swojego słusznego wieku stała się już tanim niemal studenckim samochodem. Sprawny egzemplarz kupimy już za równowartość przyzwoitego tabletu. Wyjątkiem jest szalona wersja Pluriel produkowana od 2003 do 2010 roku. Najwyraźniej księgowi Citroëna popuścili wodzę fantazji i zatwierdzili tak absurdalny projekt – i chwała im za to. Produkcję tej rekreacyjnej wersji ulokowano w Madrycie. Całe nadwozie zaprojektowano od podstaw, w efekcie żaden panel nie jest wymienny z popularną pięciodrzwiową wersją.
C3 Pluriel garściami czerpał z legendarnego modelu 2CV – zwłaszcza w kwestii otwieranego dachu o którym za chwilę. Wnętrze otrzymało deskę rozdzielczą identyczną jak w standardowej odmianie, także wykonaną z twardego i taniego tworzywa – jej obsługa nie nastręcza problemów. Przednie fotele stylem doskonale pasują do nietuzinkowego nadwozia, nie serwują jednak ponadprzeciętnej wygody – wciąż rozmawiamy przecież o miejskim samochodzie.
Na tylnej kanapie zmieścimy dwie osoby, choć nie będzie to dla nich zbyt komfortowa podróż. Na liście dodatków znajdziemy manualną lub automatyczną klimatyzację, komputer pokładowy, radio z CD, ABS i kontrolę trakcji, półautomat i skórzaną tapicerkę. Paletę silnikową okrojono do trzech pozycji. Silniki benzynowe 1.4 16V 73 KM i 1.6 16V 109 KM – zestawiony wyłącznie z przekładnią SensoDrive, która wymaga mechanika, który zna się na rzeczy, ale nie jest skomplikowana. Oferowano także diesla 1.4 HDi o mocy 68 KM.
Jednak to nietypowa konstrukcja dachu i jego możliwości aranżacji decydują o wyjątkowości i szaleństwie modelu. Główną konstrukcję dachu stanowią dwa masywne pałąki przytwierdzone do ramy przedniej szyby i tylnej części nadwozia – stanowią one podporę i prowadnicę dla tekstylnego dachu który w mgnieniu oka może schować się za tylną kanapą. To jednak nie koniec. W kilkanaście minut możemy zostawić w garażu wspomniane pałąki i zrolowany dach, uzyskując w ten sposób rasowy kabriolet. Problemem jest tylko nagła zmiana pogody.
Przy zakupie musicie uważać na egzemplarze powypadkowe – tanio i byle jak naprawione ciekną. Po prostu.
Używany Peugeot 308 CC

Peugeot 308 I generacji powoli odchodzi w zapomnienie, stał się tanim i rozsądnym środkiem lokomocji pozbawionym wyrazu. Z wyjątkiem wersji CC. Wariant pozbawiony dachu trafił do produkcji w 2009 roku – model produkowano w Europie do 2013 roku. Podobnie jak poprzednik – 307 CC – otrzymał mocno zmodernizowane nadwozie, wszystko aby skrzętnie wkomponować stalowy składany dach.
Do słupka A różnic względem popularnych odmian nie ma żadnych, inne są dopiero długie drzwi pozbawione ramek i dalsza część karoserii. Estetyczne nadwozie nie ma problemów z korozją. Bezwypadkowe egzemplarze będą cieszyć właściciela lub właścicielkę przez długie lata. Wnętrze z deską rozdzielczą wspólną z pozostałymi odmianami nie budzi większych emocji, jest po prostu dobrze wykonane i łatwe w obsłudze. Pozycja za kierownicą jest niemal wzorowa, zaś fotele sprawdzą się w każdych warunkach.
Samochód przewiezie bez problemu czterech pasażerów. Jeśli jedziecie sami, to można pokusić się o przewożenie długich przedmiotów (przy złożonym dachu). 308 CC nie zawodzi w kwestii wyposażenia, znajdziemy najczęściej klimatyzację automatyczną, oczywiście elektryczne sterowanie dachem, skórzaną tapicerkę, nawigację i rozbudowane nagłośnienie. Za sprawą stalowego zamykanego dachu, 308 CC jest modelem w pełni całorocznym.
Wśród silników benzynowych nie znajdziemy dopracowanych silników znanych z minionych lat, całą gamę opracowano wspólnie z BMW. Wolnossący 1.6 VTi 120 KM jest najbezpieczniejszym, choć nie idealnym wyborem – zapewnia jednak średnie osiągi. 1.6 THP dysponuje mocą 140-200 KM, w jego przypadku otrzymujemy więcej niż wystarczające pokłady mocy i elastyczności, kosztem doskonale znanych i powtarzających się usterek. Oferowano także silniki diesla 1.6 i 2.0 HDi o mocy 109-112 KM i 136-163 KM o nienagannej reputacji.
Najnowsze komentarze