sobota, 2 lipca, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Różne

Używany samochód z segmentu D z aktualnej oferty producentów. Przegląd najtańszych ofert francuskich marek 2021: Peugeot 508 II i Renault Talisman

Tomasz Nowicki autor Tomasz Nowicki
2021-12-24
w Różne, Wiadomości
Czas czytania 5 minut
1.9k 20
2
1.7k
UDOSTĘPNIEŃ
5.6k
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Cztery nowe nominacje w zarządzie Alpine

Nowa Dacia Duster i Sandero z LPG powracają do konfiguratora

Miłośnicy Francuzów zjechali do Osady Puszczańskiej. Rozpoczyna się zlot marek Citroën, Peugeot i Renault

Rynek aut nowych i używanych uległ w ostatnich miesiącach ogromnej zmianie. Mocno ograniczona dostępność nowych egzemplarzy oraz wzrost cen natychmiast przełożyły się na realia rynku wtórnego. Widać to zwłaszcza na przykładzie aktualnych modeli, które na rynku wtórnym szybko znajdują nowych właścicieli.

Prześledźmy dziś najtańsze oferty z segmentu D na przykładzie Peugeota 508 drugiej generacji i będącego z nami dużo dłużej Renault Talismana.

Peugeot 508 II

Po sukcesie pierwszej generacji Peugeota 508 koncern PSA postanowił rozwinąć koncepcję modelu, pozycjonując go bliżej segmentu premium. Poza nowoczesnym designem obecnie rządzącym w gamie Peugeot, wyraźnie na pierwszym miejscu postawiono nie funkcjonalność, lecz właśnie stronę wizualną. Nowy 508 jest krótszy i szerszy od poprzednika. We wnętrzu miejsca jest odczuwalnie mniej, choć i tak dla czterech osób stworzono wyśmienite warunki. Prawdziwą rewolucją jest sam projekt kokpitu i zastosowanie drzwi pozbawionych ramek. Aspiracje marki nie skończyły się na stylistyce nowego modelu – podąża za nią bowiem nowa jakość.

Peugeot 508 drugiej generacji nie we wszystkim wygrywa z niemieckimi rywalami z klasy średniej, ale oferuje jednak coś, czego oni nie mają nawet za dopłatą: styl, finezję i jakość wykonania niemal z klasy premium. Paleta silnikowa składa się z diesli 1,5 i 2,0 HDI (oferowany do 2020 roku) o mocy 130, 163-177 KM, a także benzynowych 1,2 PureTech (dostęnym od 2021 roku), 1,6 PureTech 180-225 KM.

Rzadkim gościem na rynku wtórnym póki co pozostają warianty hybrydowe, które jako jedyne mogą dysponować napędem na wszystkie koła. Za przeniesienie siły napędowej odpowiada sześciobiegowa przekładnia manualna bądź dopracowany ośmiostopniowy automat. Ceny używanych 508 drugiej generacji rozpoczynają się od 85 tysięcy złotych, a w zależności od egzemplarza, jego wersji i stanu przekraczają nawet 150 tysięcy złotych – budżet jeszcze nie tak dawno wystarczający do zakupu nowego 508 I z niemal pełnym wyposażeniem.

Wybrane ogłoszenia Peugeot 508 II:

  • Peugeot 508 1 
  • Peugeot 508 2 
  • Peugeot 508 3 
  • Peugeot 508 4
  • Peugeot 508 5

Renault Talisman

Dużo dłuższym stażem na rynku szczyci się Renault Talisman. Oferowany jest niezmiennie od 2015 roku jako sedan i praktyczne kombi. Model zastąpił w cenniku trzecią generację Laguny i flagowego Latitiude, który okazał się sprzedażową porażką. Przeszczepienie produkowanego w Korei Samsunga SM5 III na europejski grunt nie udało się. Talisman emanuje elegancją, podkreślaną szczególnie przez ciemne warianty kolorystyczne. Oczywiście nadwozie zostało sumiennie zabezpieczone przed korozją. Wnętrze w kwestii przestronności deklasuje dużo samochodów, włącznie z Peugeotem 508 II.

O ile na przednich fotelach różnica jest nieistotna, o tyle na tylnej kanapie możemy śmiało mówić o przepaści na tym polu. Jakość materiałów wykończeniowych jest co najmniej poprawna – prezentuje średni poziom w segmencie D. Tworzywa zostały solidnie zmontowane, nie wydają niepokojących dźwięków w czasie jazdy. Kokpit z elektronicznymi zegarami i słusznych rozmiarów ekranem na panelu centralnym jest intuicyjny i prosty w obsłudze – w 508 II potrzeba dłuższej chwili by się odnaleźć. Wyposażenie często obejmuje dwustrefową klimatyzację, skórzaną tapicerkę, multimedia z nawigacją, szyberdach, sześcio- lub siedmiobiegowe dwusprzęgłowe automaty EDC i system 4CONTROL pozwalający na skręt tylnych kół.

Gama jednostek napędowych jest imponująca. Szukając oszczędnego, wysokoprężnego wariantu możemy sięgnąć po 1,5 dCI 110 KM, 1,6 dCI 130-160 KM, 1,7 dCI 120-150 KM, 2,0 dCI 160-200 KM.

Renault Talisman wciąż jako auto nowe jest znacząco tańszy od Peugeota 508 II, na ceny używanych rzutuje także wiek najstarszych egzemplarzy i ich zużycie. Na zakup Talismana musimy przygotować przynajmniej 40-45 tysięcy złotych. Egzemplarze z 2018 roku, czyli z początku produkcji wspomnianego rywala wyceniane są na 55-70 tysięcy złotych – różnica jest więc ogromna. Trzeba jednak obiektywnie przyznać, że jakość i komfort Peugeot 508 II góruje nad Talismanem, w wielu aspektach lew przypomina marki premium.

Wybrane ogłoszenia z Renault Talisman:

  • Renault Talisman 1
  • Renault Talisman 2
  • Renault Talisman 3
  • Renault Talisman 4

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

1 5 głosy
Ocena artykułu
Tagi: 508PeugeotRenaultTalisman
Udostepnij667Tweet417Udostepnij117
Poprzedni

Citroën 2CV Sahara za blisko 400 tysięcy złotych!

Następny

Nowa Dacia z dieslem? Ofert coraz mniej (grudzień 2021)

Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości a Citroen, Peugeot i Renault od zawsze!

Następny
Dacia Duster 2022

Nowa Dacia z dieslem? Ofert coraz mniej (grudzień 2021)

Nowy Peugeot 508 II FL 2023 - jak będzie wyglądał?

Nowe Renault Arkana 2022 - cennik kwiecień

Nowe Renault Arkana z nagrodą Samochodu Roku 2022 w Hiszpanii

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
2 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Kasia - Dacia zawiesza produkcję w swojej fabryce. Jak długo potrwa przerwa?
  • piotr - Nowa Dacia Duster i Sandero z LPG powracają do konfiguratora
  • Kasia - Nowa Dacia Duster i Sandero z LPG powracają do konfiguratora
  • Łukasz - Nowa Dacia Duster i Sandero z LPG powracają do konfiguratora
  • Slawo - Dacia w czołówce najlepiej sprzedających się samochodów. Jogger i Spring idą jak świeże bułeczki
  • Piotr001 - Dacia w czołówce najlepiej sprzedających się samochodów. Jogger i Spring idą jak świeże bułeczki
  • Piotr001 - Peugeot o 408: „na razie nie mamy żadnej konkurencji”
  • Slawo - Stellantis ostrzega przed załamaniem się rynku samochodowego, jeśli auta elektryczne nie będą tańsze
  • Johnny - Dacia zawiesza produkcję w swojej fabryce. Jak długo potrwa przerwa?
  • Anonimowo - Nowy Fiat Uno nadjeżdża? Nowy model będzie crossoverem klasy B


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Cztery nowe nominacje w zarządzie Alpine
  • Nowa Dacia Duster i Sandero z LPG powracają do konfiguratora
  • Miłośnicy Francuzów zjechali do Osady Puszczańskiej. Rozpoczyna się zlot marek Citroën, Peugeot i Renault
  • Kartka z kalendarza: Peugeot 601 – mija 85 lat od prezentacji modelu
  • Polski rynek nowych aut po pierwszym półroczu 2022 roku
  • Nowe władze Stowarzyszenia Koncesjonerów Citroëna w Polsce oraz Stowarzyszenia Dealerów Samochodowych Marki Peugeot
  • Peugeot – wiodąca marka w czerwcu 2022 roku na rynku hybryd plug-in w Hiszpanii
  • DS 4 z dwoma nagrodami od profesjonalistów
  • Peugeot 408 się spodobał! Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 26/2022
  • Citroën ë-C4 i C3 Aircross w wersji specjalnej – zamówisz tylko on-line! Tylko 50 szt.


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
2
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.