Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Różne

Używany samochód z segmentu D z aktualnej oferty producentów. Przegląd najtańszych ofert francuskich marek 2021: Peugeot 508 II i Renault Talisman

Tomasz Nowicki autor Tomasz Nowicki
2021-12-24
w Różne, Wiadomości
Czas czytania 5 minut
2k 20
A A
2

Warto przeczytać!

Citroën C5 X dachował w centrum Paryża? To nie to co myślisz

Nowa Dacia Duster Pickup 2023 4×4. Jak wygląda najnowsza odsłona?

Renault Laguna III i Peugeot 407. Tanie coupé ze świetnym wyglądem

Renault Austral i Dacia Duster w najnowszej odsłonie na Poznań Motor Show. Już w ten weekend

Rynek aut nowych i używanych uległ w ostatnich miesiącach ogromnej zmianie. Mocno ograniczona dostępność nowych egzemplarzy oraz wzrost cen natychmiast przełożyły się na realia rynku wtórnego. Widać to zwłaszcza na przykładzie aktualnych modeli, które na rynku wtórnym szybko znajdują nowych właścicieli.

Prześledźmy dziś najtańsze oferty z segmentu D na przykładzie Peugeota 508 drugiej generacji i będącego z nami dużo dłużej Renault Talismana.

Peugeot 508 II

Po sukcesie pierwszej generacji Peugeota 508 koncern PSA postanowił rozwinąć koncepcję modelu, pozycjonując go bliżej segmentu premium. Poza nowoczesnym designem obecnie rządzącym w gamie Peugeot, wyraźnie na pierwszym miejscu postawiono nie funkcjonalność, lecz właśnie stronę wizualną. Nowy 508 jest krótszy i szerszy od poprzednika. We wnętrzu miejsca jest odczuwalnie mniej, choć i tak dla czterech osób stworzono wyśmienite warunki. Prawdziwą rewolucją jest sam projekt kokpitu i zastosowanie drzwi pozbawionych ramek. Aspiracje marki nie skończyły się na stylistyce nowego modelu – podąża za nią bowiem nowa jakość.

Peugeot 508 drugiej generacji nie we wszystkim wygrywa z niemieckimi rywalami z klasy średniej, ale oferuje jednak coś, czego oni nie mają nawet za dopłatą: styl, finezję i jakość wykonania niemal z klasy premium. Paleta silnikowa składa się z diesli 1,5 i 2,0 HDI (oferowany do 2020 roku) o mocy 130, 163-177 KM, a także benzynowych 1,2 PureTech (dostęnym od 2021 roku), 1,6 PureTech 180-225 KM.

Rzadkim gościem na rynku wtórnym póki co pozostają warianty hybrydowe, które jako jedyne mogą dysponować napędem na wszystkie koła. Za przeniesienie siły napędowej odpowiada sześciobiegowa przekładnia manualna bądź dopracowany ośmiostopniowy automat. Ceny używanych 508 drugiej generacji rozpoczynają się od 85 tysięcy złotych, a w zależności od egzemplarza, jego wersji i stanu przekraczają nawet 150 tysięcy złotych – budżet jeszcze nie tak dawno wystarczający do zakupu nowego 508 I z niemal pełnym wyposażeniem.

Wybrane ogłoszenia Peugeot 508 II:

  • Peugeot 508 1 
  • Peugeot 508 2 
  • Peugeot 508 3 
  • Peugeot 508 4
  • Peugeot 508 5

Renault Talisman

Dużo dłuższym stażem na rynku szczyci się Renault Talisman. Oferowany jest niezmiennie od 2015 roku jako sedan i praktyczne kombi. Model zastąpił w cenniku trzecią generację Laguny i flagowego Latitiude, który okazał się sprzedażową porażką. Przeszczepienie produkowanego w Korei Samsunga SM5 III na europejski grunt nie udało się. Talisman emanuje elegancją, podkreślaną szczególnie przez ciemne warianty kolorystyczne. Oczywiście nadwozie zostało sumiennie zabezpieczone przed korozją. Wnętrze w kwestii przestronności deklasuje dużo samochodów, włącznie z Peugeotem 508 II.

O ile na przednich fotelach różnica jest nieistotna, o tyle na tylnej kanapie możemy śmiało mówić o przepaści na tym polu. Jakość materiałów wykończeniowych jest co najmniej poprawna – prezentuje średni poziom w segmencie D. Tworzywa zostały solidnie zmontowane, nie wydają niepokojących dźwięków w czasie jazdy. Kokpit z elektronicznymi zegarami i słusznych rozmiarów ekranem na panelu centralnym jest intuicyjny i prosty w obsłudze – w 508 II potrzeba dłuższej chwili by się odnaleźć. Wyposażenie często obejmuje dwustrefową klimatyzację, skórzaną tapicerkę, multimedia z nawigacją, szyberdach, sześcio- lub siedmiobiegowe dwusprzęgłowe automaty EDC i system 4CONTROL pozwalający na skręt tylnych kół.

Gama jednostek napędowych jest imponująca. Szukając oszczędnego, wysokoprężnego wariantu możemy sięgnąć po 1,5 dCI 110 KM, 1,6 dCI 130-160 KM, 1,7 dCI 120-150 KM, 2,0 dCI 160-200 KM.

Renault Talisman wciąż jako auto nowe jest znacząco tańszy od Peugeota 508 II, na ceny używanych rzutuje także wiek najstarszych egzemplarzy i ich zużycie. Na zakup Talismana musimy przygotować przynajmniej 40-45 tysięcy złotych. Egzemplarze z 2018 roku, czyli z początku produkcji wspomnianego rywala wyceniane są na 55-70 tysięcy złotych – różnica jest więc ogromna. Trzeba jednak obiektywnie przyznać, że jakość i komfort Peugeot 508 II góruje nad Talismanem, w wielu aspektach lew przypomina marki premium.

Wybrane ogłoszenia z Renault Talisman:

  • Renault Talisman 1
  • Renault Talisman 2
  • Renault Talisman 3
  • Renault Talisman 4


Francuskie samochody

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

1 5 głosy
Ocena artykułu
Tagi: 508PeugeotRenaultTalisman
Udostepnij680Tweet425Udostepnij119
Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości a Citroen, Peugeot i Renault od zawsze!

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

2 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
2
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.
Testujemy najnowszego pickupa Renault Oroch w Brazylii - przeczytaj teraz!
Learn more
This is default text for notification bar
Learn more