Niewątpliwie gwiazdą okładki tygodnika MOTOR jest Renault Arkana. To jej zdjęcie jest największe i w dodatku umieszczone pod tytułem czasopisma. Niżej znalazło się też miejsce dla Peugeota 308, który stanął w szranki z innymi używanymi kompaktami – Oplem Astrą i Volkswagenem Golfem.
MOTOR nr 24 (3547) z 14.VI.2021
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 48 (z okładką)
Cena: 2,49 zł
Koszt 1 strony: niemal 4,8 grosza
Warto kupić? Można
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, DS Automobiles, Peugeot, Renault, Dacia, Opel
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C5, 9 Crossback, 208 PSE, 308, Arkana, Captur, Clio, Kadjar, Megane, Bigster, Duster, Astra, Grandland
Dzięki temu, że powstał koncern Stellantis, nowa elektryczna (ale i spalinowa) Alfa Romeo w postaci miejskiego SUV-a będzie produkowana w Polsce. Silniki PureTech, które posłużą do napędzania niektórych wersji tego auta, również produkowane są w Polsce. Możecie o tym przeczytać na stronach 4-5.
Kolejna strona przynosi m.in. wyniki sprzedaży dziesięciu najpopularniejszych marek samochodowych na rynku pierwotnym w Polsce do maja br. Dacia zamyka tę dziesiątkę.
W dziale Przyszłe premiery na stronie 7. wymieniono m.in. Peugeota 208 PSE, Opla Astrę, SUV-a Alpine, Dacię Bigster, DS 9 Crossbacka, Opla Grandlanda, Renault Kadjara oraz Peugeota 3008.
Co by nie powiedzieć – Renault Arkana wzbudza emocje. Widać to w komentarzach pod artykułami na jego temat, jakie pojawiają się na naszych łamach. Również MOTOR zamieścił – na stronach 10-13 – test tego auta. Pod lupę wzięto auto napędzane 140-konnym silnikiem TCe współpracującym z dwusprzęgłową skrzynią biegów. Dobrze, że MOTOR wyjaśnił, że europejska Arkana, to nie jest ten sam model, co Arkana oferowana na wschodzie. Tamta bazuje na platformie Dustera, „nasza” na płycie, na której powstają Clio V i Captur II. Choć Arkana jest od nich wyraźnie większa. Cóż – zalety platform modułowych.
Arkana jest większa nawet od Kadjara i to zarówno na długość, jak i pod względem rozstawu osi. Kadjar jest za to szerszy. Arkana okazuje się – mimo opadającej linii dachu – całkiem przestronna. Ma też duży, 513-litrowy bagażnik, do którego dostęp jest łatwy z uwagi na potężną pokrywę kufra. MOTOR pisze, że Arkana prowadzi się pewnie, nie przechyla się zbytnio na boki, a auto jest zwarte i całkiem chętnie reaguje na skręt kierownicy. Zarzucono mu jednak za mało czucia z układu kierowniczego i wyraźną podsterowność. Doceniono niezły komfort, a 140-konny silnik okazuje się całkiem dynamiczny. Jeśli komuś to za mało, to jesienią pojawi się też wersja 160-konna. Automatyczna skrzynia biegów jest w Arkanie standardem. Spalanie okazuje się całkiem rozsądne, a samochód wygląda na droższy, niż jest w rzeczywistości.
W materiale poświęconym aktualizacji nawigacji fabrycznych (strony 26-27) wspomniano Citroëna C5
Na stronach 32-36 znajdziecie porównanie trzech aut kompaktowych z rynku wtórnego. Używane 308 II, Astra V i Golf VII, to łakome kąski. Ale który wybrać? Dużo zależy od osobistych preferencji. Golf jest nudny i na zewnątrz, i w środku. Peugeot minimalistyczny, z i-Cockpitem® robi świetne wrażenie. Astra raczej klasyczna, nieprzekombinowana, czytelna. Golf w zasadzie z najgorszym stosunkiem ceny do rocznika, 308-ka z największym bagażnikiem i najlepszymi cenami, przestronny także z tyłu, z dobrymi silnikami, zwłaszcza dieslowskimi. Astra wyraźnie największa spośród rywali, z największym rozstawem osi i sporo dłuższa, a przy tym ciut szersza i wyższa. Golf jednak nie mógł przegrać, więc ogłoszono remis. Słabo to wyszło…
Renault Megane Grandtour jest jednym z przykładów ciekawego auta poleasingowego, jakie pokazano na stronie 41.
I to już wszystko, co MOTOR napisał o interesujących nas samochodach w aktualnym numerze.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR
Najnowsze komentarze