Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
    • Partnerzy
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Przeglad Prasy

Używany VW Golf, Opel Astra, czy Peugeot 308? Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 24/2021

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2021-06-18
w Przeglad Prasy
Czas czytania 4 minut
179 12
A A
5

Warto przeczytać!

Renault Laguna Grandtour i Peugeot 5008. Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 05/2023

Renault Austral ze świetnym wynikiem! Stronniczy przegląd prasy: AUTO MOTO nr 02/2023

Test Renault Australa. Stronniczy przegląd prasy: AUTO MOTOR I SPORT nr 01-02/2023

Jest co czytać. Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 04/2023

Niewątpliwie gwiazdą okładki tygodnika MOTOR jest Renault Arkana. To jej zdjęcie jest największe i w dodatku umieszczone pod tytułem czasopisma. Niżej znalazło się też miejsce dla Peugeota 308, który stanął w szranki z innymi używanymi kompaktami – Oplem Astrą i Volkswagenem Golfem.

 

MOTOR nr 24 (3547) z 14.VI.2021
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 48 (z okładką)
Cena: 2,49 zł
Koszt 1 strony: niemal 4,8 grosza
Warto kupić? Można
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, DS Automobiles, Peugeot, Renault, Dacia, Opel
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C5, 9 Crossback, 208 PSE, 308, Arkana, Captur, Clio, Kadjar, Megane, Bigster, Duster, Astra, Grandland

 

Dzięki temu, że powstał koncern Stellantis, nowa elektryczna (ale i spalinowa) Alfa Romeo w postaci miejskiego SUV-a będzie produkowana w Polsce. Silniki PureTech, które posłużą do napędzania niektórych wersji tego auta, również produkowane są w Polsce. Możecie o tym przeczytać na stronach 4-5.

Kolejna strona przynosi m.in. wyniki sprzedaży dziesięciu najpopularniejszych marek samochodowych na rynku pierwotnym w Polsce do maja br. Dacia zamyka tę dziesiątkę.

W dziale Przyszłe premiery na stronie 7. wymieniono m.in. Peugeota 208 PSE, Opla Astrę, SUV-a Alpine, Dacię Bigster, DS 9 Crossbacka, Opla Grandlanda, Renault Kadjara oraz Peugeota 3008.

Co by nie powiedzieć – Renault Arkana wzbudza emocje. Widać to w komentarzach pod artykułami na jego temat, jakie pojawiają się na naszych łamach. Również MOTOR zamieścił – na stronach 10-13 – test tego auta. Pod lupę wzięto auto napędzane 140-konnym silnikiem TCe współpracującym z dwusprzęgłową skrzynią biegów. Dobrze, że MOTOR wyjaśnił, że europejska Arkana, to nie jest ten sam model, co Arkana oferowana na wschodzie. Tamta bazuje na platformie Dustera, „nasza” na płycie, na której powstają Clio V i Captur II. Choć Arkana jest od nich wyraźnie większa. Cóż – zalety platform modułowych.

Arkana jest większa nawet od Kadjara i to zarówno na długość, jak i pod względem rozstawu osi. Kadjar jest za to szerszy. Arkana okazuje się – mimo opadającej linii dachu – całkiem przestronna. Ma też duży, 513-litrowy bagażnik, do którego dostęp jest łatwy z uwagi na potężną pokrywę kufra. MOTOR pisze, że Arkana prowadzi się pewnie, nie przechyla się zbytnio na boki, a auto jest zwarte i całkiem chętnie reaguje na skręt kierownicy. Zarzucono mu jednak za mało czucia z układu kierowniczego i wyraźną podsterowność. Doceniono niezły komfort, a 140-konny silnik okazuje się całkiem dynamiczny. Jeśli komuś to za mało, to jesienią pojawi się też wersja 160-konna. Automatyczna skrzynia biegów jest w Arkanie standardem. Spalanie okazuje się całkiem rozsądne, a samochód wygląda na droższy, niż jest w rzeczywistości.

W materiale poświęconym aktualizacji nawigacji fabrycznych (strony 26-27) wspomniano Citroëna C5

Na stronach 32-36 znajdziecie porównanie trzech aut kompaktowych z rynku wtórnego. Używane 308 II, Astra V i Golf VII, to łakome kąski. Ale który wybrać? Dużo zależy od osobistych preferencji. Golf jest nudny i na zewnątrz, i w środku. Peugeot minimalistyczny, z i-Cockpitem® robi świetne wrażenie. Astra raczej klasyczna, nieprzekombinowana, czytelna. Golf w zasadzie z najgorszym stosunkiem ceny do rocznika, 308-ka z największym bagażnikiem i najlepszymi cenami, przestronny także z tyłu, z dobrymi silnikami, zwłaszcza dieslowskimi. Astra wyraźnie największa spośród rywali, z największym rozstawem osi i sporo dłuższa, a przy tym ciut szersza i wyższa. Golf jednak nie mógł przegrać, więc ogłoszono remis. Słabo to wyszło…

Renault Megane Grandtour jest jednym z przykładów ciekawego auta poleasingowego, jakie pokazano na stronie 41.

I to już wszystko, co MOTOR napisał o interesujących nas samochodach w aktualnym numerze.

 

 

Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR


Francuskie samochody

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

2.3 3 głosy
Ocena artykułu
Tagi: 208 PSE3089 CrossbackArkanaAstraBigsterC5CapturCitroenClioDaciaDS AutomobilesDusterGrandlandKadjarMeganeMOTOROpelPeugeotRenaultStellantisużywane
Udostepnij66Tweet41Udostepnij11
Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

5 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
5
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.
Hydropneumatyka Citroëna bez tajemnic. Jedyne takie szkolenie dla mechaników i warsztatów: 24-26 marca 2023. Zgłoś się teraz
Learn more
This is default text for notification bar
Learn more