Venturi Eclectic jest pomysłem na korzystanie z całkowicie odnawialnych zasobów energii. Bazuje przede wszystkim na energii słonecznej, w czym pomaga umieszczony na całym dachu zestaw ogniw słonecznych przechwytujących światło emitowane przez najbliższą nam gwiazdę. Baterie słoneczne mają łącznie 2,5 metra kwadratowego powierzchni!
Opcjonalnie możliwe jest umieszczenie na pałąku wysuniętym w tylnej części dachu trójramiennego śmigła, które napędzane przez wiatr może dodatkowo ładować akumulatory Eclectica.
W przypadku problemów ze słońcem i wiatrem, baterie można doładować ze zwykłej sieci energetycznej.
Venturi Eclectic wyposażony jest w dwa rzędy siedzeń. Z przodu znajduje się umieszczone centralnie miejsce dla kierowcy, zaś z tyłu – dwa miejsca dla pasażerów. Dbałość o środowisko przejawia się także w doborze materiałów – fotele wykonane są z drewna. W ogóle stylistyka auta nie przypomina niczego, co widujemy na naszych drogach – nawet Multipla jest mniej udziwniona ;-)
Zobacz: Stronniczy przegląd prasy: Auto-Świat nr 26/2007
Eclectic posiada pionową przednią szybę (przy napędzie tego typu aerodynamika odgrywa stosunkowo niewielką rolę), po bokach której umieszczono światła i kierunkowskazy. Szybę ową oczyszcza pojedyncza wycieraczka z długim piórem. Tył auta również opada pionowo, a poza tym ma jakby doczepiony bagażnik – element przywodzący na myśl samochody z lat 20. i 30. ubiegłego wieku.

Wszystkie cztery 17-calowe koła wystawione są poza nadwozie, a opasują je błotniki, jak w brytyjskim Caterhamie. Lusterka rodem z ciężarówek ;-) zapewniają dobrą widoczność do tyłu. Niestety – brak drzwi (przynajmniej w podstawowym modelu) i bocznych okien powoduje, że to autko wyjątkowo sezonowe. No ale zimą mamy tak niewiele promieni słonecznych, że trudno byłoby używać Eclectica gdzieś poza Afryką ;-)
Zobacz: Peugeot Partner Origin Electric Venturi; w 100% elektryczny, w 100% użyteczny
Venturi Eclectic nie jest tylko prototypem, który powstał w głowie szalonego naukowca. W tej chwili po świecie jeździ 20 przedseryjnych modeli, a w czerwcu przyszłego roku producent obiecuje wypuszczenie niewielkiej serii tych ciekawych aut. Każdy z 200 egzemplarzy ma być sprzedany w cenie ok. 24 tys. euro (plus VAT). Venturi planuje sprzedaż wielkoseryjną ;-) począwszy od roku 2009, a cena Eclectica ma wówczas oscylować w okolicach 15 tys. euro (netto). Samochód ma dwuletnią gwarancję na wszystkie podzespoły wraz z akumulatorami!

Venturi Eclectic może pokonać dystans do 50 km z prędkością do 50 km/h. Szybkość owa jest ograniczana elektronicznie. Pełne doładowanie baterii uzyskuje się po pięciu godzinach procesu regeneracji. Baterie bezproblemowo wytrzymują 2500 cykli ładowania/rozładowania, co powinno wystarczyć na ponad 10 lat eksploatacji.
Zobacz: Aktualna oferta Peugeot. Nowości, promocje
Eclectic ma 286 cm długości, 185 cm szerokości i 175 cm wysokości. Gotowy do jazdy waży 350 kg. To co – zamawiamy? ;-)
KG
Najnowsze komentarze