Wprawdzie targi Vienna Autoshow 2019 przeszły już do historii, ale warto wspomnieć, że w tym roku były areną austriackiej premiery Peugeota 508 SW. Ale nie tylko kombi klasy średniej wzbudzało zainteresowanie osób odwiedzających autosalon w stolicy Austrii. Także wersja trójbryłowa (realnie liftback) gromadziła spory tłum miłośników marki. I nie tylko.
Peugeot 508 SW, podobnie zresztą, jak wersja liftback, zachwyca proporcjami. Auto jest nieco krótsze od poprzedniej wersji, ale dzięki znacznie niższemu nadwoziu i tak wygląda okazale, a na pewno bardziej atrakcyjnie. Bezramkowe szyby dodają jeszcze więcej stylu. Ekspresyjna sygnatura świetlna nie każdemu przypada do gustu, ale często opinia ta zostaje zweryfikowana in plus, kiedy ujrzy się ten samochód na żywo. Austriacy mieli ku temu okazję podczas Vienna Autoshow 2019, które to targi odbyły się w tym roku w dniach 10-13 stycznia.
I jak z zewnątrz Peugeot 508 SW może się podobać, tak w środku – w moim odczuciu – musi zachwycić! Tak nie wygląda żadne inne auto w segmencie D. Podobnie wyglądają tylko dwa SUV-y, oba od Peugeota ;-) To zupełnie inna wizja wnętrza samochodu, niż to, co proponują nam projektanci innych marek! Czy lepsza? Tu każdy musi sobie odpowiedzieć sam, ale moim zdaniem zdecydowanie tak. Od początku jestem wielkim fanem i-Cockpitu®. Kierownica o niewielkiej średnicy nie tylko znakomicie leży w dłoniach i daje poczucie lepszej kontroli nad autem, ale też nie zasłania wskaźników, na które patrzy się ponad jej wieńcem. Należy tylko pamiętać o właściwym ustawieniu kolumny kierowniczej.
Bardzo ciekawy kokpit, oryginalne przyciski i cała masa elementów sterowana za pośrednictwem ekranu dotykowego, to po prostu XXI wiek. Wiele osób krytykuje to rozwiązanie, ale może czas się obudzić. Mamy rok 2019 i dotykowe ekrany są dosłownie wszędzie! To nie tylko smartfony i tablety! To także niektóre laptopy, bankomaty, kasy w sklepach (także samoobsługowe), i cała masa innych urządzeń. Tam sobie radzicie, a w samochodzie nie dacie rady?
Peugeot 508 SW to samochód nowoczesny. Wprowadzający nas w trzecią dekadę XXI wieku. To nie on jest przekombinowany – to cała konkurencja jest konserwatywna i została z tyłu! I jeśli ktoś chce na siłę szukać klasyki w Nowym Peugeocie 508, to znajdzie ją na przykład w kwestii materiałów wykończeniowych. Tu nic niczego nie udaje. Mamy więc drewniane elementy wykończenia, a aluminium, to aluminium, a nie błyszczący plastik! To naprawdę elegancki, znakomicie zaprojektowany i bardzo dobrze wykonany samochód. A za dźwięk odpowiada firma Focal®, która przygotowała świetny zestaw audio.
Peugeot 508 SW może pomieścić nawet 1.800 litrów bagażu (po złożeniu kanapy). Auto ma rozsądną masę, co w połączeniu z wydajnymi jednostkami napędowymi owocuje niedużym spalaniem. Gama silników benzynowych i wysokoprężnych powinna zadowolić szeroką rzeszę klientów. Są tam jednostki o mocach od 130 do 225 KM. Większość z nich jest łączona z ośmiobiegowymi skrzyniami automatycznymi japońskiej firmy Aisin. Wszystkie silniki spełniają normę czystości spalin Euro 6d-temp. Pod koniec roku na rynek trafi hybryda plug-in, która pozwoli na uzyskanie 300 KM mocy maksymalnej i zapewni napęd na cztery koła dzięki temu, że silniki elektryczne napędzać będą tylną oś. Na samym prądzie auto będzie w stanie pokonać nawet 50 km.
Nic dziwnego, że Peugeot 508 SW budził takie zainteresowanie podczas Vienna Autoshow 2019.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Peugeot
Najnowsze komentarze