Opel Vivaro-e okazał się w pierwszym kwartale bestsellerem na rynku elektrycznych vanów w Niemczech. Vivaro-e, oferowany w Wielkiej Brytanii pod marką Vauxhall, także okazał się najlepiej sprzedającym się samochodem w swoim segmencie w ciągu pierwszych trzech miesięcy br.
Vivaro-e cieszy się niesłabnącą popularnością wśród klientów poszukujących bezemisyjnego elektrycznego pojazdu użytkowego. Opel Vivaro-e był najlepiej sprzedającym się średnim elektrycznym vanem w Niemczech w pierwszym kwartale 2022 roku. Jego sprzedaż pomogła marce Opel zwiększyć w tym okresie udział w rynku na coraz ważniejszym rynku elektrycznych lekkich samochodów dostawczych do prawie 19%. Z kolei w Wielkiej Brytanii Vauxhall Vivaro-e był najlepiej sprzedającym się lekkim samochodem dostawczym z napędem elektrycznym w marcu i pozostaje ogólnie najlepiej sprzedającym się takim autem dostawczym w tym roku. Rok do roku udział marki Vauxhall w brytyjskim rynku e-LCV wzrósł z 19% do 22,7%. Opel i Vauxhall są częścią niewielkiej grupy producentów, którzy już teraz mogą oferować warianty elektryczne w całym portfolio lekkich samochodów dostawczych.
„Segment elektrycznych lekkich samochodów dostawczych to szybko rozwijający się i niezwykle ważny sektor dla branży. Ponieważ coraz więcej firm chce obniżyć koszty eksploatacji i emisje, sprzedaż e-LCV będzie w przyszłości stale rosnąć. Fantastycznie jest widzieć, jak nagradzany Vivaro-e wytycza kierunek i pokazuje, że oferowanie na wczesnym etapie modeli z napędem akumulatorowym, takich jak Combo-e, Vivaro-e i Movano-e, było właściwym wyborem” – powiedział dyrektor generalny Opla. Uwe Hochgeschurtz.
Dzięki zasięgowi (wg WLTP) do 328 km i maksymalnej ładowności do 1.163 kg, Vivaro-e jest liderem zaangażowania Opla i Vauxhalla w elektryfikację, ponieważ niemiecka i brytyjska marka kontynuują ekspansję pojazdów elektrycznych w celu oferowania zelektryfikowanego wariantu każdego modelu do 2024 r., a do 2028 r. oferowanie w Europie wyłącznie w pełni elektrycznych samochodów osobowych i dostawczych.
Ponadto Opel już przygotowuje kolejny krok w kierunku kontynuacji sukcesu Vivaro, rozwijając produkcję Vivaro-e Hydrogen. Jest on oparty na istniejącym akumulatorowym Oplu Vivaro-e, „Międzynarodowym Vanie Roku 2021”. Z pełnymi zbiornikami wodoru zasięg jazdy wynosi ponad 400 kilometrów (WLTP). Ogniwo paliwowe o mocy 45 kW jest w stanie wytworzyć wystarczającą moc do ciągłej jazdy po autostradzie. Zatankowanie wodoru zajmuje tylko trzy minuty – mniej więcej tyle samo, ile potrzeba na zatankowanie konwencjonalnego pojazdu z silnikiem wysokoprężnym lub benzynowym. Dzięki inteligentnemu projektowi, Vivaro-e Hydrogen nie wymaga kompromisów w zakresie przestrzeni w porównaniu z wersjami z silnikami spalinowymi, oferując do 5,3 lub 6,1 metra sześciennego pojemności ładunkowej. Elektryczny lekki samochód dostawczy z ogniwami paliwowymi jest dostępny w długościach M i L (4,95 i 5,30 metra) o ładowności do 1000 kg.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Opel
Najnowsze komentarze