W 2008 roku Renault potwierdza swoje zobowiązania

0 5
  • Jakość produktów i usług Renault stale się poprawia;
  • Renault osiągnęło marżę operacyjną 3,3% w 2007 roku i potwierdza założony cel na poziomie 4,5% w 2008 roku;
  • Renault przewiduje wzrost sprzedaży przekraczający 10% w 2008 roku.

    Wyniki za 2007 rok – zgodne z założeniami
    W 2007 roku ogólnoświatowa sprzedaż Grupy Renault wzrosła o 2,1% do poziomu 2.484.472 sprzedanych samochodów. Grupa utrzymuje wzrost międzynarodowy przy 16,3% poziomie wzrostu sprzedaży poza Europą, co stanowi 35% sprzedaży Renault, czyli 861.330 sprzedanych samochodów. Sprzedaż marki Renault wzrosła o 0,9%, Dacii o 17,2%, natomiast Renault Samsung Motors obniżyła się o 1,5%.

    polecamy

    naklejki 3D "Francuz płakał jak sprzedawał"

    seria limitowana - kto pierwszy ten lepszy. Tylko na Allegro.

    Grupa udowodniła, że potrafi dotrzymywać zobowiązania, uzyskawszy marżę operacyjną na poziomie 3,3%, nieznacznie przekraczając wyznaczony cel. Obroty Renault osiągnęły 40,682 miliarda euro, co stanowi przyrost o 1,6% w stosunku do roku 2006. Wskaźnik zadłużenia finansowego netto do kapitałów własnych wyniósł 9,5% na 31 grudnia 2007 roku i był o dwa punkty niższy niż w roku 2006. Grupa cieszy się więc doskonałą kondycją finansową.

    Realizacja Kontraktu Renault 2009
    Stała poprawa jakości

    Renault stale poprawia jakość swoich produktów i usług. Grupa zobowiązała się do tego, aby Laguna, wprowadzona na rynek w październiku 2007 roku, znalazła się wśród trzech najlepszych samochodów ze swojego segmentu pod względem jakości produktu i usług. Pod względem jakości Laguna miała bardzo udany debiut. Poziom zwrotu kosztów w ramach gwarancji jest w jej przypadku niższy niż dla Clio 3, który pozostaje jakościowym punktem odniesienia w swoim segmencie. Niedawno Laguna uzyskała 5 gwiazdek w teście Euro-NCAP. Ponadto Laguna Grandtour zdobyła nagrodę najładniejszego samochodu roku z okazji 23. Międzynarodowego Festiwalu Samochodowego w Paryżu.

    Poprawa jakości dotyczy także pozostałych modeli z gamy. Liczba usterek na zejściu z linii produkcyjnej zmalała sześciokrotnie w ciągu 2 lat. Niektóre samochody już znalazły się w pierwszej trójce w swoich kategoriach. Tak jest na przykład – według raportu ADAC – w przypadku modeli Scénic, Modus i Clio 3.

    W Indiach Logan został zakwalifikowany jako pierwszy w swojej kategorii – z trzy razy niższym poziomem usterek niż konkurenci (m.in. według J.D. Power). W odczuwalny sposób poprawiła się również jakość usług. Odsetek klientów, którzy deklarowali „całkowite zadowolenie” ze sprzedaży i usług posprzedażnych wzrósł na poziomie światowym z 72,1% w styczniu 2006 roku, do 78,4% na koniec 2007 roku. Ten wzrost oznacza 700.000 dodatkowych klientów „całkowicie zadowolonych”.

    Z racji zaufania do swoich produktów grupa Renault postanowiła objąć trzyletnią gwarancją / do 150.000 km oprócz Laguny także wszystkie samochody z wyższej klasy, tj. modele Vel Satis i Espace.


    Renault potwierdza swoje cele dotyczące zysków
    Pomimo niesprzyjającej koniunktury na rynku walutowym i wzrostu cen surowców, Grupie Renault udało się w nieznacznym stopniu przekroczyć w 2007 roku drugi pośredni cel dla marży wyznaczony przez Kontrakt Renault 2009. To osiągnięcie można zawdzięczać przede wszystkim wzrostowi sprzedaży, poprawie zarządzania wydatkami na badania i rozwój oraz kosztami ogólnymi, a także obniżeniu kosztów zakupów.

    Dzięki programowi Logana, którego rentowność w Europie przekracza 6%, Grupa Renault udowodniła także, że ma w ofercie samochody za rozsądną cenę, które, spełniając potrzeby klientów, przynoszą zyski Grupie. Wprowadzenie na rynek Dacii Sandero, piątego samochodu z programu Logana, jeszcze bardziej przyczyni się do poprawy rentowności Renault.


    Grupa Renault jest przygotowana do wzrostu sprzedaży
    Renault, przewidując w 2008 roku wzrost sprzedaży przekraczający 10%, wprowadza na rynek 9 modeli, a także kontynuuje rozwój i odnawianie swojej gamy. Renault zdobywa nowe grupy docelowe, oferując coraz bardziej zróżnicowaną gamę, która lepiej spełnia oczekiwania klientów. Grupa odpowiednio reaguje na rosnący popyt na produkty za rozsądną cenę, wprowadzając Sandero w Europie. Koleos to inwestycja Renault w segment samochodów 4X4 charakteryzujący się silnym wzrostem.


    Laguna Coupe, która pojawi się w sprzedaży pod koniec 2008 roku, będzie wykorzystywać technologię Active Drive, zaprezentowaną w Genewie w modelu Laguna GT. Jest ona symbolem ambicji Renault w zakresie tworzenia samochodów klasy wyższej.

    Renault podtrzymuje swoje zaangażowanie w trwały rozwój
    Rozwiązania podatkowe korzystne dla samochodów o słabej emisji CO2 stanowią dla Renault sprzyjającą okazję. Renault już teraz znajduje się wśród trzech najskuteczniejszych producentów w tej dziedzinie.

    Obecnie gamy Nowego Twingo, Clio, Clio Grandtour, Nowego Modusa, Mégane Berline i Mégane Grandtour oferują modele emitujące poniżej 120 gramów CO2/km. Szczególnie wyróżnia się tu Nowa Laguna dCi 110 emitująca jedynie 130 g CO2/km – rekord w kategorii rodzinnych sedanów.


    W dziedzinie samochodów o zerowej emisji Sojusz Renault-Nissan i Project Better Place stworzyły odpowiednie warunki przygotowujące wprowadzenie samochodu elektrycznego na rynek izraelski w 2011 roku.

    Ciągłe możliwości wzrostu dla Sojuszu
    Sojusz Renault-Nissan odnotowuje postępy we wszystkich obszarach.
    Całkowita sprzedaż Renault i Nissana wyniosła 6.160.046 samochodów w 2007 r. (+4,2%), czyli 9,1% udziału w rynku światowym, co stanowi nowy rekord rocznej sprzedaży Sojuszu.
    Sojusz umożliwia obydwu swym partnerom rozwój na rynkach wschodzących. W Chennai, w Indiach, Renault-Nissan przedstawił projekt wybudowania w stanie Tamil Nadu jednego z największych samochodowych zakładów produkcyjnych w kraju, a ich zdolność produkcyjna ma wynieść 400 tys. samochodów rocznie. W Tangerze, w Maroku, Sojusz otworzy jeden z największych samochodowych zakładów produkcyjnych w regionie Morza Śródziemnego, z docelową zdolnością produkcyjną 400 tys. samochodów rocznie.

    Renault rozwija się w Rosji dzięki partnerskiej współpracy z AvtoVAZ
    Renault i AvtoVAZ potwierdziły 29. lutego 2008 roku porozumienie o partnerstwie strategicznym, podpisując umowę ramową, na mocy której Renault przejmuje 25% kapitału + 1 głos w AvtoVAZ. Renault pomoże Ładzie w odnowieniu i rozwoju gamy samochodów. Rosja powinna stać się najważniejszym rynkiem Grupy Renault.


    W mało sprzyjającym otoczeniu makroekonomicznym Renault może liczyć na dziewięć nowych produktów wprowadzanych na światowy rynek w roku 2008 oraz na swoją ekspansję na rynkach o dużym potencjale wzrostu. W tym kontekście Renault potwierdza cel osiągnięcia marży operacyjnej na poziomie 4,5% w ciągu roku i prognozy wzrostu sprzedaży Grupy o ponad 10% w stosunku do 2007 roku.

    Źródło: Renault Polska

    Galeria

  • Może ci się spodobać również
    avatar
      Subskrybuj  
    Powiadom o