Peugeot zapowiada wprowadzenie do oferty nowego silnika hybrydowego z technologią 48 V na pokładzie w kilku modelach w tym roku. Zastąpi jednostkę 1.2 PT.
Producenci zmieniają gamę napędów przygotowując się do wprowadzenia nowych norm emisji spalin. W przypadku Peugeot oprócz ładowalnych hybryd PHEV pojawiają się też długo oczekiwane napędy MHEV. Jak wyglądają szczegóły tego rozwiązania?
Peugeot wprowadza nową technologię hybrydową z MHEV 48 V. System PEUGEOT Hybrid 48 V składa się z silnika benzynowego PureTech nowej generacji o mocy 100 KM lub 136 KM, sprzężonego z nowej generacji 6-biegową zelektryfikowaną przekładnią dwusprzęgłową (E-DCS6), która zawiera wbudowany silnik elektryczny (21 kW). Dzięki akumulatorowi, który ładuje się podczas jazdy, technologia ta oferuje zwiększony moment obrotowy w dolnej fazie i zmniejszenie o 15% zużycia paliwa. Nowy silnik benzynowy ma m.in. łańcuch rozrządu zamiast paska.
W jeździe miejskiej samochód wyposażony w ten system może więc przez ponad 50% czasu pracować w trybie elektrycznym z zerową emisją. System ten skonstruowano tak, że można też wymusić jazdę czysto elektryczną. Wszystko to ma pomóc zmniejszyć zużycie paliwa oraz zmniejszyć emisję spalin.
W jakich modelach pojawią się nowe napędy?
Napęd Peugeot MHEV 48 V pojawi się w następujących samochodach:
- Peugeot 208,
- Peugeot 2008,
- Peugeot 308,
- Peugeot 3008,
- Peugeot 5008
- Peugeot 408.
Samochody z tym silnikiem powinniśmy zobaczyć jeszcze w pierwszej połowie bieżącego roku. Oprócz nowych napędów czeka nas również kilka premier modelowych, o czym poinformujemy w oddzielnych materiałach.