W roku obchodów swojego 125-lecia, Fiat umacnia swoją pozycję lidera dzięki znaczącym wynikom osiągniętym w pierwszych jedenastu miesiącach roku na swoich rynkach w Ameryce Południowej, Europie – mimo trudnego okresu przejściowego – oraz na Bliskim Wschodzie i w Afryce. Marka jest liderem na czterech „swoich rynkach” z udziałem 20,9% w Brazylii, 11% we Włoszech, 11,5% w Turcji oraz 60% w Algierii.
Olivier Francois, dyrektor generalny marki i globalny dyrektor ds. marketingu Stellantis, powiedział:
„Przez ostatnie jedenaście miesięcy intensywnie pracowaliśmy, aby utrzymać naszą globalną pozycję i umocnić pozycję Fiat jako marki numer jeden Stellantis pod względem wolumenu sprzedaży. W 2024 roku wzmocniliśmy naszą pozycję lidera w Brazylii dzięki uporządkowanej i odnowionej gamie pojazdów, a także premierom nowych modeli.
Gama Fiata znajduje się obecnie w trudnym okresie przejściowym związanym z wycofaniem kilku modeli w połowie 2024 roku, a modele Grande Panda i 500 Hybrid mają pojawić się dopiero w 2025 roku. Mimo to Fiat pozostaje wiodącą marką we Włoszech, napędzaną dobrymi wynikami Pandy oraz naszą dominacją w segmencie pojazdów użytkowych, gdzie Fiat Professional i Ducato nadal odnoszą sukcesy. Na Bliskim Wschodzie i w Afryce również utrzymaliśmy naszą kluczową rolę w Turcji i Algierii”.
Ile kosztuje Fiat Grande Panda? Nowy model wkracza na rynek niemiecki
Fiat w Brazylii
Włoska marka dominuje na brazylijskim rynku i odnotowuje najwyższy roczny wolumen w historii segmentu pickupów, z ponad 182 tysiącami zarejestrowanych pojazdów i udziałem w segmencie na poziomie 42,8%, gdzie Strada jest liderem z ponad 128 tysiącami sprzedanych sztuk. W listopadzie marka zakończyła miesiąc z wynikiem 49 tysięcy sprzedanych samochodów, o 7,5 tysiąca więcej niż drugi na liście konkurent, osiągając udział w rynku na poziomie 20,2%. Świadczy to o pozycji absolutnego lidera w pierwszych jedenastu miesiącach roku, z rocznym udziałem w rynku na poziomie 20,9% i ponad 471 tysiącami sprzedanych samochodów, czyli o około 109 tysięcy więcej niż wicelider.
W bieżącym roku marka utrzymuje swoją kluczową pozycję na rynku: trzy z jej modeli znalazły się wśród 10 najlepiej sprzedających się samochodów. Oprócz lidera rynku Fiata Strada, Argo zajmuje piąte miejsce ze sprzedażą na poziomie 84 tysięcy sztuk, a Mobi jest na ósmej pozycji z prawie 62 tysiącami sprzedanych samochodów. Wśród hatchbacków, Argo zdecydowanie wyróżnia się ze sprzedażą na poziomie 10 tysięcy sztuk, umożliwiając marce osiągnięcie najwyższego poziomu sprzedaży nowych samochodów, przekraczając nawet ilości odnotowane w 2023 roku.
Fiat Topolino „Riva” dostrzeżony w Monako. Czy to specjalna wersja?
Włochy
W pierwszych jedenastu miesiącach 2024 roku, marka potwierdza swoją wiodącą pozycję pod względem sprzedaży samochodów osobowych, odnotowując udział w rynku na poziomie 9,4% w segmencie samochodów osobowych i na poziomie 23,8% w segmencie lekkich pojazdów użytkowych. Biorąc pod uwagę oba segmenty, we Włoszech Fiat osiąga udział w rynku wynoszący 11%. Kultowa Panda nadal zajmuje pierwsze miejsce w segmencie A z udziałem na poziomie 58,5% w listopadzie i udziałem wynoszącym 55,7% w pierwszych jedenastu miesiącach. Topolino nadal prowadzi na włoskim rynku czterokołowców z 26% udziałem w okresie od lipca do listopada, osiągając aż 37% udziału w segmencie elektrycznych czterokołowców.
W pierwszych jedenastu miesiącach roku, Fiat Professional również utrzymuje pozycję lidera rynku ze sprzedażą na poziomie 43 tysięcy sztuk i udziałem w rynku wynoszącym prawie 24%, potwierdzając swoją wiodącą pozycję również na rynku elektrycznych pojazdów użytkowych z ponad 32% udziałem w rynku w listopadzie. Jeśli chodzi o najlepiej sprzedający się samochód dostawczy Ducato, produkowany w zakładzie w Atessie w Abruzji oraz w Gliwicach w Polsce, zajmuje on pierwsze miejsce ze sprzedażą na poziomie ponad 18 tysięcy sztuk od początku roku, co odpowiada udziałowi w rynku na poziomie 24,3% w segmencie dużych samochodów dostawczych. Ponadto, Doblò zajmuje pierwsze miejsce w swoim segmencie z 26% udziałem w rynku, a następnie Scudo z ponad 19% udziałem w swoim segmencie.
Turcja
Kolejnym rynkiem, na którym marka odnotowała świetne wyniki jest Turcja. Fiat osiągnął tam udział w rynku na poziomie 11,5% od początku roku, dzięki sprzedaży 122 tysięcy samochodów. Rynek jest zdominowany przez model Egea (Fiat Tipo) będący bestsellerem sprzedaży z ponad 76 tysiącami sprzedanych sztuk.
Algieria
Rynek algierski to również powód dumy dla marki, dzięki 59 tysiącom sprzedanych egzemplarzy w pierwszych jedenastu miesiącach 2024 roku, które pozwoliły marce odnotować udział w rynku na poziomie 60%. Obiecujące wyniki to również zasługa sprzedaży Fiata Doblò, najczęściej sprzedawanego samochodu na rynku z ponad 23 tysiącami sprzedanych egzemplarzy.
Informacja prasowa: Stellantis Polska
Fiat na polskim rynku. 500, 600 Panda, oferty, wersje wyposażenia
Najnowsze komentarze