Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
    • Partnerzy
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Historia

W oczekiwaniu na Lancia Design Day przypominamy modele Beta HPE i Gamma Coupe

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2022-11-18
w Historia, Stellantis, Wiadomości
Czas czytania 6 minut
76 4
A A
1

Warto przeczytać!

Najtańszy samochód kontra crossover i SUV. Ile trzeba dopłacić do większych aut marek Citroën, Dacia , Peugeot i Renault?

Nowy Peugeot 508 tymczasowo straci układ hybrydowy o mocy 225 KM

Szef Renault krytykuje… obniżki cen samochodów elektrycznych. Zaskakujące słowa Luca de Meo

Obchody 145. rocznicy urodzin Andre Citroëna w Rydzynie. Tłum gości, tort i zapowiedź ważnego wydarzenia

Za dziesięć dni nastąpi Lancia Design Day zapowiedziany przez szefa marki. Nie jest jeszcze wiadome, co Lancia pokaże tego dnia i o czym opowie, ale marka podkręca atmosferę przypominając swoje legendarne modele. Kilka dni temu pokazaliśmy modele Aurelia, Fulvia i Flaminia, dziś prezentujemy modele Beta HPE oraz Gamma Coupe.

Obie dziś przypominane przez nas Lancie noszą nazwy oparte o grecki alfabet. Takich samochodów w historii tej włoskiej marki, dziś współtworzącej koncern Stellantis, było znacznie więcej.

Włoska marka, aktualnie oferująca tylko jeden model na jednym rynku, zapowiada przyszłość, organizując Lancia Design Day 28. listopada 2022 r. Wcześniejsze retrospekcje pokazują, jak kultowe klasyki mogą wpłynąć na projekt nadchodzących modeli Lancii. Podróż prowadzi od Aurelii i Fulvii po Flaminię, a w dzisiejszym materiale od Bety HPE do Gammy Coupé. Sportową stronę reprezentują też cieszące się popularnością w rajdach modele Stratos, 037 rally i Delta. Chociaż te pojazdy są bardzo różne – niektóre zgrabne i eleganckie, inne bezkompromisowe i wydajne – wszystkie mają jedną wspólną cechę: ponadczasowy styl. To właśnie sprawia, że ​​klasyki Lancii są do dziś wyjątkowymi ambasadorami włoskiego designu.

„Wzornictwo i styl tych motoryzacyjnych arcydzieł zainspirowały nas do rozwoju przyszłych modeli Lancii” – mówi Luca Napolitano, dyrektor generalny Lancii. – „Wraz z nową Lancią Ypsilon zaprezentujemy flagowy model przyszłości w 2024 roku, z którym będziemy obecni w największym segmencie pojazdów w Europie. W 2028 roku pojawi się nowa Lancia Delta, która zachwyci miłośników samochodów w całej Europie rzeźbionymi i muskularnymi liniami. Charakteryzujemy Lancię jako „Progressive Classic”. W „Classic” nawiązujemy do wielkiego dziedzictwa Lancii, które szanujemy i pielęgnujemy. Dzięki „Progressive” wyrażamy naszą zdolność do ambitnego podejścia do przyszłości.

Innowacyjność i ponadczasowy design zawsze były wartościami marki Lancia, do których teraz dodajemy zrównoważony rozwój, satysfakcję klienta i odpowiedzialność społeczną. W centrum naszej misji zawsze stawiamy klienta. Takie są założenia dziesięcioletniego planu renesansu Lancii. Dzięki tej strategii Lancia stanie się zaufaną i szanowaną marką w segmencie premium. Podstawowymi elementami planu są trzy nowe modele. Znajdą się w nich elementy stylistyczne typowe dla Lancii: osłona chłodnicy przypominająca kielich, zmysłowe linie z jednej strony i wyraźne geometryczne kształty z drugiej.

Zainspirowany przodem kultowych modeli Lancia Aurelia i Lancia Delta, klasyczny design grilla został na nowo zinterpretowany w nowoczesny sposób. Zachowane są charakterystyczne cechy: poziome wyrównanie z pionową linią, która zwraca uwagę na logo marki. Ponadto trzy nowe modele będą miały zakrzywione linie z boku pojazdu, typowe dla modeli historycznych, takich jak Lancia Aurelia B20. Wreszcie, powraca trzeci element klasycznej stylistyki Lancii: geometryczne kształty, zarówno z przodu, jak i z tyłu. Przykładem tego z historii są okrągłe tylne światła, które nawiązują do technicznego ducha marki, co widać m.in. na legendarnych modelach Lancia 037 rally i Lancia Stratos. Podobnie jak Lancia Delta, należą one do pojazdów, którymi marka dominuje w rajdach międzynarodowych od ponad 20 lat”.

Innym aspektem projektowania Lancii jest umiejętność czerpania inspiracji z różnych, nawet kontrastujących źródeł, aby stworzyć harmonijną i spójną całość. Na przykład, projektując oryginalne wnętrza Lancii Gamma i Lancii Beta, projektanci czerpali inspirację z przestrzeni życiowej. To samo wyrafinowanie wnętrza można znaleźć również w Lancii Fulvii Coupé, która łączy w sobie elegancję i sportowy charakter.

Lancia Beta HPE – jeden z pierwszych samochodów kombi o zacięciu sportowym

Wraz z prezentacją modelu Beta HPE na Salonie Samochodowym w Genewie w 1975 roku, Lancia była jednym z twórców nowego segmentu pojazdów. HPE to skrót od „High Performance Estate”, co można przetłumaczyć jako „kombi wysokich osiągów”. Lancia Beta HPE była eleganckim i mocnym samochodem, który miał również przestronny bagażnik. Zaprojektowany przez studio projektowe Pininfarina i ostatecznie produkowany w trzech seriach, HPE jest z pewnością najbardziej fascynującym wariantem serii Lancia Beta. Tył kombi jest stosunkowo płaski. Klapa tylna posiada wewnętrzną roletę, która ogranicza promieniowanie słoneczne i zapewnia nieoślepiający widok do tyłu. To innowacyjne rozwiązanie uzupełniają dwa panele na słupku C, które wizualnie łączą się z tylną szybą.

Pasażerowie z tyłu siedzą na wygodnej kanapie, która łączy się z bocznymi powierzchniami dodatkowymi elementami. Tylne zagłówki można schować w oparciu. Przestronne i innowacyjne wnętrze Lancii Beta HPE przywołuje ciepłą i przyjazną atmosferę salonu. Albo sypialnię. Ponieważ w razie potrzeby tylne siedzenia można złożyć, tworząc przestronną powierzchnię do leżenia.

Lancia Gamma Coupé – salon na kołach

Futurystyczna Lancia Gamma Coupé świętowała swoją światową premierę podczas Salonu Samochodowego w Genewie w 1976 roku. Dzięki klasycznym liniom zewnętrznym i wygodnemu wnętrzu coupe było uważane za salon na kołach. Niepowtarzalny styl i wysoka jakość materiałów wewnętrznych to efekt współpracy Lancii z renomowanymi markami modowymi, w tym Ermenegildo Zegna. Deska rozdzielcza, która była mocno zainspirowana typowym wzornictwem produktów z lat 70., również przyczyniła się do tej reputacji.

Na pierwszy rzut oka Lancia Gamma Coupé wygląda znacznie bardziej elegancko i sportowo niż pięciodrzwiowy sedan z tej serii. Lancia Gamma Coupé była wówczas najnowszą ewolucją dużych modeli Lancii Gran Turismo. Prekursorami były Lancia Aurelia i Lancia Flaminia.

 

 

oprac. Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Lancia / Stellantis


Francuskie samochody

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

4.5 2 głosy
Ocena artykułu
Tagi: BetaGammahistoriaLanciaStellantis
Udostepnij27Tweet17Udostepnij5
Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

1 Komentarz
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
1
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.
Hydropneumatyka Citroëna bez tajemnic. Jedyne takie szkolenie dla mechaników i warsztatów: 24-26 marca 2023. Zgłoś się teraz
Learn more
This is default text for notification bar
Learn more