To był dobry sierpień dla Opla w Niemczech: według Federalnego Urzędu Transportu Samochodowego (KBA) producent z Rüsselsheim osiągnął udział w rynku samochodów osobowych na poziomie 6,2% przy kurczącym się rynku niemieckim. W tym samym miesiącu ubiegłego roku udział rynkowy Opla wynosił 5,4%.
Według wstępnych danych wewnętrznych, ogólny udział Opla w rynku samochodów osobowych i lekkich pojazdów użytkowych w sierpniu wyniósł 6,3% (w 2023 roku było to 5,7%). Bestsellerem w ofercie Opla była Astra z ponad 4.300 nowymi rejestracjami. Wynik z tego samego miesiąca ubiegłego roku był ponad dwukrotnie mniejszy.
Ogólnie rzecz biorąc, Opel odnotował w tym roku znaczny wzrost na ważnym niemieckim rynku. Według wstępnych danych wewnętrznych w pierwszych ośmiu miesiącach roku zarejestrowano ponad 120.000 pojazdów, co oznacza wzrost o około 14,2% przy udziale w rynku na poziomie 5,7% (w 2023 roku było to 5,1%). Kolejnym motorem wzrostu są lekkie samochody dostawcze, w przypadku których Opel osiągnął wzrost o ponad 67%.
„W sierpniu kontynuowaliśmy pozytywny przebieg roku na naszym niemieckim rynku. Szczególnie Opel Astra miał w tym znaczący udział. Nasza ultranowoczesna oferta produktów, którą będziemy nadal rozwijać w drugiej połowie roku, zapewni nam dalszy wiatr w żagle przez resztę roku” – mówi Patrick Dinger, szef marki Opel w Niemczech.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Opel
Najnowsze komentarze