jeep ponad 10 tys rejestracji w maju avenger Wiadomości
Wiadomości

Jeep podbija Polskę – sprzedaż SUV-ów niemal się podwoiła. Liderem sprzedaży Avenger, produkowany w Tychach

autor Tomasz Nowicki
2025-06-11
renault stella Wiadomości
Wiadomości

Renault Stella – francuska perfekcja na kołach

autor Tomasz Nowicki
2025-06-09
renault 5 twoj styl 2025 2 Wiadomości
Wiadomości

Renault Polska świętuje z „Twoim Stylem” – elektryzująca premiera nowego Renault 5 E-Tech electric

autor Tomasz Nowicki
2025-06-11
Renault Twingo Concept w Polsce
Wiadomości

Nowe Renault Twingo w Polsce. Moc praktycznych rozwiązań w niewielkim aucie

autor Małgorzata Kozikowska
2025-06-11
peugeot 107 01 Wiadomości
Wiadomości

Używany Peugeot 107 z automatem od pierwszego właściciela? To może być dobra propozycja do miasta

autor Tomasz Nowicki
2025-06-11
reklama peugeot 3008 Wiadomości
Wiadomości

Peugeot 3008 w nowej kampanii reklamowej na Bliskim Wschodzie – elegancja, siła i kobieca narracja

autor Tomasz Nowicki
2025-06-09
citroen c3 01 Wiadomości
Wiadomości

Nowy Citroën C3 2025 Turbo 100 KM: ile spalił w czasie komfortowej podróży z Mediolanu do Triestu?

autor Tomasz Nowicki
2025-06-11

Najnowsze komentarze

  • Roman - Czerwiec 2025 z mocnym startem sprzedaży w Polsce! Rejestracje pojazdów rosną w imponującym tempie
  • Marek - Czerwiec 2025 z mocnym startem sprzedaży w Polsce! Rejestracje pojazdów rosną w imponującym tempie
  • Dana - Nowy Fiat Multipla 2027. Znienawidzony model w nowej odsłonie jako rywal SUV-a typu Dacia Bigster
  • ADAM - Używany, bezwypadkowy Renault Captur II z LPG. 5 najtańszych egzemplarzy z krajowego rynku wtórnego
  • Janna - Polski cennik nowych samochodów Dacia – czerwiec 2025. Bigster, Duster, Jogger, Sandero Stepway, Sandero i Spring
  • Zenek - Autostrada A2 zyska nowe pasy i technologiczne udoskonalenia. Jakie?
  • 2qewda - Autostrada A2 zyska nowe pasy i technologiczne udoskonalenia. Jakie?
Advertisement
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Używane
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Wiadomości

Walczy o prawa właścicieli aut z silnikiem 1.2 PureTech. Rozmawiamy z szefem stowarzyszenia Association Victimes du Puretech

Tomasz Nowicki autor Tomasz Nowicki
2025-01-20
w Wiadomości, Stellantis
Czas czytania 6 minut
3.6k
A A
15
1.2 PureTech

Właściciele samochodów z silnikami 1.2 PureTech mają dość obojętności producenta. Właściciel Peugeot 308, który doświadczył zarówno problemów z wadliwą jednostką napędową, jak i bierności ze strony Stellantis postanowił założyć stowarzyszenie, które łączy poszkodowanych i walczy o ich prawa. Rozmawiamy z Sébastienem Czerniakiem, szefem Association Victimes du Puretech.

Skąd wziął się pomysł zebrania grupy osób, aby podjąć działania przeciwko Stellantisowi?

Pod koniec 2020 roku zauważyłem nadmierne zużycie oleju w swoim Peugeot 308 z silnikiem 1.2 Puretech o mocy 110 KM, który kupiłem jako nowy w 2015 roku. Byłem wściekły i uznałem tę sytuację za nienormalną. Co więcej, producent nie zrobił nic, mimo że samochód był objęty akcją serwisową związaną z bezpieczeństwem! Wtedy postanowiłem założyć grupę, mówiąc sobie, że jeśli 100 klientów doświadczy podobnej jak ja niesprawiedliwości, Peugeot będzie musiał wykonać jakiś gest lub po prostu za to zapłacić… Tak wyobrażałem to sobie na początku, ale czas pokazał, że z jednej strony znalazło się znacznie więcej poszkodowanych a z drugiej producent nie jest chętny do zapłaty jakiejkolwiek rekompensaty.

Portal Stellantis Support dla posiadaczy wadliwych silników 1.2 PureTech uruchomiony. Nadal jest pełen błędów

Warto przeczytać!

008. John Elkann Chairman of Stellantis i Olivier Francois CEO Fiata i CMO Stellantis Wiadomości

John Elkann: Europa potrzebuje własnych tanich samochodów na wzór japońskich kei-carów

2025-06-12
fiat multipla Wiadomości

Nowy Fiat Multipla 2027. Znienawidzony model w nowej odsłonie jako rywal SUV-a typu Dacia Bigster

2025-06-12

Peugeot 205 GTi: Mała bestia z lat 80., która dziś warta jest fortunę. Oto 10 powodów, dlaczego ten hot hatch to legenda

2025-06-12

Ale wyprzedaż: Nowy Peugeot z rabatem aż do 23%. Do kiedy trwa promocja?

2025-06-12
Jakie były początki inicjatywy związanej z silnikami 1.2 PureTech?

Na początku 2021 roku skontaktowałem się z kilkoma stowarzyszeniami, aby rozpocząć akcję grupową (we Francji jest ich 15). Odpowiedziało tylko jedno, poza tym nie zdecydowało się na podjęcie sprawy. Jeden z członków grupy miał okazję rozmawiać z prawnikiem, który zainteresował się sprawą, a następnie usłyszałem o grupie na Facebooku poświęconej awariom silników Renault. Skontaktowałem się w tej sprawie z twórcą grupy, Olivierem Blanchetem, który skierował mnie do Maître Leguevacquesa. Przytłoczony aferą Renault poprosił mnie o ponowny kontakt za 6 miesięcy. W międzyczasie powstała strona internetowa zawierająca listę poszkodowanych właścicieli, którzy zamierzają zwrócić się do sądu. Lista obejmowała 1600 osób, roszczenia opiewające na kwotę 4 mln euro, z czego tylko 1 mln euro został pokryty przez producenta.

6 miesięcy później rozpoczęliśmy publiczne spotkanie w Internecie, aby podnieść temperaturę sprawy. Pozew zbiorowy został otwarty pod koniec 2023 roku i zgromadził 4800 osób (3000 znajduje się na liście oczekujących).
Nadal nie rozumiem, dlaczego Stellantis nie opracował planu B, aby wypłacić odszkodowanie i uznać swoją odpowiedzialność!

Co właściwie chcesz uzyskać od Stellantis?

Całkowicie straciłem zaufanie do marki, mojego samochodu, a przede wszystkim do mojego bezpieczeństwa! Akcję serwisową wszczęto z powodu problemów z utratą wspomagania hamowani, co jest niebezpieczne dla kierowcy i wszystkich użytkowników dróg. Jeśli pieszy będzie przechodził przez pasy, a ja stracę wspomaganie hamowania, droga hamowania się wydłuży i mogę w niego uderzyć. Mój silnik został wymieniony na regenerowany, czyli… taki sam!

Gdybym przy zakupie samochodu posiadał wszystkie informacje, które mam teraz nigdy nie kupiłbym Peugeot 308 z silnikiem 1.2 PureTech. Dodatkowy koszt serwisowania auta w ciągu 5 lat po zakupie, jednostronnie ustalony przez producenta, był zdumiewający i nie miał związku ani ze sposobem jazdy, ani użytkowania. Były to nowe warunki wymyślone przez Peugeota, aby podwoić koszty konserwacji mojego samochodu. Czuję się oszukany i byłbym zachwycony, gdybym mógł anulować zakup choć wiem, że byłoby to skomplikowane.

Test: Renault Symbioz E-Tech full hybrid 145 esprit Alpine – kiedy Captur to za mało

Co realnie chciałbym uzyskać? Odszkodowanie od Stellantis za utratę wartości pojazdu, wszystkie poniesione szkody, zwłaszcza straty moralne, ponieważ miałem trudności ze znalezieniem rozwiązań transportu, aby dotrzeć do pracy. To było stresujące przez kilka miesięcy i przez 4 lata jeździłem z niepokojem. Poza tym, mój pojazd nie nadaje się do sprzedaży.

Jest to lekcja, której my (ofiary) chcielibyśmy nauczyć producenta (i innych też). Nie jesteśmy tu po to, aby brać na siebie winę za problemy z konstrukcją pojazdu, to oni muszą wziąć na siebie tę odpowiedzialność!

Ile osób jest dziś zaangażowanych w ten projekt i na jakim etapie jest sprawa lub proces działań przeciwko Stellantis?

Grupa na Facebooku liczy prawie 50.000 członków, łącznie jest 4800 ofiar i 3000 osób na liście oczekujących na skierowanie sprawy do sądu przez kancelarię prawną, nasze stowarzyszenie liczy 500 członków.

Jak Stellantis reaguje na Ciebie i Twoje prośby?

Stellantis rozpoczął negocjacje z prawnikami, ale nie chce wypłacić odszkodowania ofiarom.
To pytanie chyba powinieneś zadać Stellantis ;-)

Masz polsko brzmiące nazwisko. Jakie są Twoje związki z Polską? Czy kiedykolwiek tam byłeś i co sądzisz o naszym kraju?

Moja babcia była Polką, ale niestety nie mam żadnego kontaktu z rodziną w Polsce. Nigdy tam nie byłem, ale współpracowałem z Polską zdalnie i bardzo to doceniam.

Jakie są Twoje długoterminowe cele w podejściu do Stellantis?

Szczerze mówiąc, nie miałem zamiaru stać się liderem tej akcji, ale zeznania ofiar w trudnej sytuacji nie pozostawiają nikogo obojętnym. Trzeba było podjąć działania i bardzo bym chciał, aby pozwy zbiorowe w Europie były łatwiejsze do złożenia (tak jak amerykańskie pozwy zbiorowe, co byłoby prawdziwym plusem dla ochrony konsumentów). Chciałbym aby Stellantis w końcu przyznał się do błędu. Mam nadzieję, że sądy uznają nas za ofiary i że Stellantis wypłaci nam odszkodowanie.

Chciałbym również współpracować z krajowymi urzędami zajmującymi się sprawami konsumentów: Répression des Fraudes i SSMVM (Service de Surveillance du Marché des Véhicules et des Moteur), aby poczynić postępy w tej sprawie.

Bardzo dziękujemy za rozmowę!

Link do strony stowarzyszenia: Association Victimes du Puretech

Czytaj nas w Google News:
google news Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

3 2 głosy
Ocena artykułu
Tagi: porady i serwisużywaneStellantisPeugeotRenault308
Udostepnij1271Tweet795Udostepnij222
Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości - gdy zacząłem chodzić fascynowały mnie koła samochodów. Citroën, Peugeot i Renault zawsze!

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
15 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • citroen c5 aircross

    Nowy SUV Citroën C5 Aircross Max z rabatem 55.000 zł! Wyprzedaż i wyjątkowe okazje tylko do 25 czerwca

    1397 udostępnienia
    Udostepnij 559 Tweet 349
  • Ile kosztuje najtańszy, nowy Opel Astra? Astra Edition i promocje

    1730 udostępnienia
    Udostepnij 692 Tweet 433
  • Renault Austral po face liftingu na jazdach testowych we Wrocławiu. SUV zmienił styl

    1190 udostępnienia
    Udostepnij 476 Tweet 298
  • Nowy Opel z rabatem do 45.000 zł! To się nazywa cudowne przesilenie, ale czasu mało!

    613 udostępnienia
    Udostepnij 245 Tweet 153

Testy samochodów

03. Citroen C3 Aircross – godny przedstawiciel marki Wiadomości
Citroen - testy i opinie

Test: Citroën C3 Aircross 1.6 blueHDi 120 KM – modny crossover z szewronami. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2018-02-06
009. Renault Austral Iconic Esprit Alpine 160 Wiadomości
Testy

Test: Renault Austral Iconic Esprit Alpine 160 mild hybrid

autor Krzysztof Gregorczyk
2023-03-19
001. Renault Espace V udana zmiana w crossovera z vana Wiadomości
Testy

Test: Renault Espace dCi 160 Energy EDC. MPV nowej klasy. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2015-11-16
01. Renault Megane Grandtour GT 205 EDC Wiadomości
Testy

Test: Renault Megane Grandtour GT 205 EDC – radość z każdego kilometra. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy, spalanie

autor Krzysztof Gregorczyk
2017-02-16
dacia sandero 2015 17 Wiadomości
Testy

Test: używana Dacia Sandero 1.2 75 KM po czterech latach: wrażenia użytkownika. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Tomasz Nowicki
2020-03-22

Najnowsze komentarze

  • Roman - Czerwiec 2025 z mocnym startem sprzedaży w Polsce! Rejestracje pojazdów rosną w imponującym tempie
  • Marek - Czerwiec 2025 z mocnym startem sprzedaży w Polsce! Rejestracje pojazdów rosną w imponującym tempie
  • Dana - Nowy Fiat Multipla 2027. Znienawidzony model w nowej odsłonie jako rywal SUV-a typu Dacia Bigster
  • ADAM - Używany, bezwypadkowy Renault Captur II z LPG. 5 najtańszych egzemplarzy z krajowego rynku wtórnego
  • Janna - Polski cennik nowych samochodów Dacia – czerwiec 2025. Bigster, Duster, Jogger, Sandero Stepway, Sandero i Spring
  • Zenek - Autostrada A2 zyska nowe pasy i technologiczne udoskonalenia. Jakie?
  • 2qewda - Autostrada A2 zyska nowe pasy i technologiczne udoskonalenia. Jakie?

Zobacz też

Stellantis: dealerzy chcą od nowego szefa by naprawił sytuację w sieci w USA

Ile ofiar pochłonęły polskie drogi od początku wakacji?

Wysokie oceny mobilnej aplikacji Citroën Multicity

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
15
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz