piątek, 27 maja, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Testy Citroen - testy i opinie

Porównanie Citroen C4 Picasso i Kia Carnival

Tomasz Nowicki autor Tomasz Nowicki
2015-03-31
w Citroen - testy i opinie, Testy
Czas czytania 4 minut
80 1
9
70
UDOSTĘPNIEŃ
232
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Test: Dacia Jogger z LPG – sposób na wygodne i tanie podróżowanie

Test: DS 4 E-Tense 225 (PHEV) – luksusowy samochód kompaktowy, kwintesencja francuskości. Audi, BMW i Mercedes mają się czego obawiać.

Dacia Jogger 1.0 TCe 110 KM: spalanie, miejsce na tylnych siedzeniach, bagażnik

Dzisiaj chciałbym Wam przybliżyć nieco inne spojrzenie na motoryzacje. Citroen C4 Picasso staje do walki z samochodem Kia Carnival a oceny dokonuje australijski dziennikarz. Oba samochody mają swoje plusy i minusy, zobaczmy więc jak opisują je w krainie Down Under.

Kia Carnival 2.2 CRDI Si: od 47.990 dolarów, 2.2-litrowy diesel 4cyl turbo; 147kW / 440Nm; sześciobiegowa automatyczna; 7.7L / 100km; napęd na przód.

Citroen C4 Grand Picasso: od 44.990 dolarów, 2,0-litrowy diesel 4cyl turbo; 110 kW i 370 nm; Sześciobiegowa automatyczna; 4.5L / 100km; napęd na przód.

ctiroen-picass-czy-kia-carnival

Wartość

Kia: Cena modelu Carnival zaczyna się od 41490 dolarów na najtańszy model benzynowy, lub 47.990 dolarów za średni pakiet z silnikiem diesla. Standardowe wyposażenie zawiera kamerę cofania, odtwarzacz DVD, klimatyzacji choć lepsze wyposażenie, takie jak np. monitoring martwego pola, aktywny tempompat i kilka innych opcji winduje cenę do 59.990 dolarów za wersję Carnival Platinum. Kia ma 7 lat gwarancji.

Citroen: dobrze wyposażony Citroen kosztuje 3000 dolarów mniej, a zawiera np. inteligentny kluczyk, system parkowania i kamery 360 stopni, panoramiczny szyberdach, bliźniacze wielofunkcyjne ekrany cyfrowe i monitoring martwego pola. Mamy automatyczną klimatyzację i bluetooth. Dopłaty wymaga aktywny tempomat, inteligentne światła czy system ostrzegający przez niezamierzoną zmianą pasa ruchu.
Gwarancja w Australii obejmuje nieograniczoną liczbę kilometrów przez 6 lat.

Zwycięzca kategorii: Citroen

Wewnątrz

Kia: Carnival to duży autobus rodziny, dłuższy o 50 centymetrów, szerszy o 15 cm i 10 cm wyższy od stosunkowo niedużego Citroena. To powoduje, że ma dużo miejsca na przechowywanie różnych drobiazgów i przewozi osiem osób. W desce rozdzielczej znaleziono miejsce na 8 calowy ekran dotykowy. Ale wnętrze wygląda gorzej niż w Citroenie. Poprzednia epoka.

Citroen: Futurystyczna kabina jest świetnie wyposażona i wykończona na wysokim poziomie. Siedem miejsc, mnóstwo światła i wrażenie przestrzeni dzięki ogromnej szybie Zenith oraz panoramicznemu dachowi. Do tego dwa wysokiej rozdzielczości wyświetlacze. Za dodatkowe $5000 można mieć luksusowy pakiet skórzany, podgrzewanie foteli i masaż. Ale miejsca nadal mniej niż w Kia.

Zwycięzca: Kia

Pod maską

Kia: przyspiesza bardzo dobrze. Potężny silnik ma 440 Nm (dostępne od 1750 obrotów) a moc to aż 147 kW. Napęd na przód, do tego sześciobiegowy, płynnie działający automat. Zamiast diesla można zamówić mocny, ale zużywający wiele paliwa silnik V6.

Citroen: Duży samochód ale małe pragnienie. 4,5 litra na 100 kilometrów uzyskiwane m.in. dzięki lżejszemu nadwoziu, lepszej aerodynamice i systemom wspomagającym. Auto jest cichsze i bardziej zwinne. Automat działa bardzo płynnie.

Zwycięzca: Citroen

Jak to jeździ

Kia: Kia to spora bestia – prawie 700 kg cięższe niż Grand Picasso. Dlatego jazda jest zadowalająca, choć może to być nieco nieprzyjemnie na ostrzejszych nierównościach. Duży samochód trudniej zaparkować.

Citroen: najlepszy wybór kierowcy. Dobry, bezpośredni układ kierowniczy. Samochód jest zwinny, zawieszenie dopracowane, komfortowe i ciche. Spokojniejszy, bardziej dopracowany na drodze. Dzięki kompaktowym wymiarom łatwiej znaleźć miejsce do parkowania w mieście.

Zwycięzca: Citroen

Czynnik rodzinny

Kia: Samochód łatwy w obsłudze, dużo miejsca do przechowywania. 10 uchwytów na kubki, 4 uchwyty na butelki, 3 gniazda USB i 3 gniazda 12V. Bagażnik ma aż 960 litrów przy wykorzystaniu wszystkich siedzeń i ponad 4000 litrów gdy siedzenia złożymy siedzenia. Cztery gwiazdki w testach zderzeniowych.

Citroen: Pięć gwiazdek w testach bezpieczeństwa, nie ma poduszek powietrznych dla trzeciego rzędu. Dopiero w najwyższej wersji wyposażenia znajdziemy nawiew na 6 i 7 siedzenie. Tradycyjne drzwi z tyłu są mniej praktyczne od przesuwanych. Znacznie mniejszy bagażnik, zaledwie 165 litrów przy wykorzystaniu wszystkich siedzeń lub 2181 litrów przy wszystkich siedzeniach złożonych. Ma trzy ładowarki 12V ale uchwyty na kubki i USB tylko z przodu. No i trzeci rząd siedzeń raczej dla dzieci.

Zwycięzca: Kia

Werdykt
Kia: Carnival jest dla większych rodzin. Gdy przestrzeń jest priorytetem, okazuje się lepsza. Jednak rozmiary są mało praktyczne a przyjemność z jazdy dużo mniejsza niż w Citroenie.

Citroen: jeden z najlepszych samochodów w swojej klasie.Świetnie się prezentuje, doskonale się nim jeździ a koszty utrzymania są na stosunkowo niskim poziomie

Zwycięzca: Citroen

źródło: Drive Australia

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: C4 Picasso
Udostepnij28Tweet18Udostepnij5
Poprzedni

Nowy bestseler Citroena będzie produkowany na Słowacji

Następny

Renault Kadjar RS nadchodzi?

Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości a Citroen, Peugeot i Renault od zawsze!

Następny

Renault Kadjar RS nadchodzi?

Duster z zabudową sanitarną

Chmielewski i Nowaczewski podsumowują wielicki memoriał

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
9 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Inny Anonimowy - Peugeot 308, 3008 i 5008 mają nowe cenniki. 1.2 PureTech 130 w górę
  • Inny Anonimowy - Najlepiej wyposażony SUV Peugeot 3008 w Polsce! 300-konna hybryda z noktowizorem
  • Inny Anonimowy - Najlepiej wyposażony SUV Peugeot 3008 w Polsce! 300-konna hybryda z noktowizorem
  • Inny Anonimowy - Alfa Romeo Tonale zdobywa nagrodę „Najpiękniejszego samochodu w Sieci” w 2022 roku
  • Inny Anonimowy - Już 400.000 sztuk Fiata Mobi wyprodukowano w fabryce w Betim
  • auu - Jaki samochód z dostawą do 6 miesięcy? Dacia Duster, Jogger i modele Renault
  • Zen Kenobi - Dacia na sprzedaż? Renault otrzymało propozycję stworzenia nowego podmiotu
  • Zen Kenobi - Dacia na sprzedaż? Renault otrzymało propozycję stworzenia nowego podmiotu
  • Zeną - Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?
  • Piter - Dacia na sprzedaż? Renault otrzymało propozycję stworzenia nowego podmiotu


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Jaki samochód z dostawą do 6 miesięcy? Dacia Duster, Jogger i modele Renault
  • Stellantis przyznał się do oszustwa i zapłaci 300 milionów dolarów kary w związku z dieselgate
  • Salon samochodowy w Paryżu 1930: Citroën sensacją z zaskakującego powodu
  • Dacia na sprzedaż? Renault otrzymało propozycję stworzenia nowego podmiotu
  • Citroën AMI cieszy się dużym powodzeniem. Skąd ten sukces?
  • Dacia wprowadzi hybrydowy napęd w modelu Jogger. I tylko w nim, przynajmniej na razie
  • Renault wprowadza usługę samochodu na abonament dla firm czyli Mobilize. Ruszają pierwsze testy dla korporacji taksówek
  • Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?
  • Ruszają zamówienia na gamę nowego Jeepa® Grand Cherokee 4xe Plug in Hybrid
  • UOKiK: Opel Crossland X do serwisu


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
9
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Reply
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.