Porównanie Citroen C4 Picasso i Kia Carnival

9 26

Dzisiaj chciałbym Wam przybliżyć nieco inne spojrzenie na motoryzacje. Citroen C4 Picasso staje do walki z samochodem Kia Carnival a oceny dokonuje australijski dziennikarz. Oba samochody mają swoje plusy i minusy, zobaczmy więc jak opisują je w krainie Down Under.

Kia Carnival 2.2 CRDI Si: od 47.990 dolarów, 2.2-litrowy diesel 4cyl turbo; 147kW / 440Nm; sześciobiegowa automatyczna; 7.7L / 100km; napęd na przód.

Citroen C4 Grand Picasso: od 44.990 dolarów, 2,0-litrowy diesel 4cyl turbo; 110 kW i 370 nm; Sześciobiegowa automatyczna; 4.5L / 100km; napęd na przód.

ctiroen-picass-czy-kia-carnival

Wartość

Kia: Cena modelu Carnival zaczyna się od 41490 dolarów na najtańszy model benzynowy, lub 47.990 dolarów za średni pakiet z silnikiem diesla. Standardowe wyposażenie zawiera kamerę cofania, odtwarzacz DVD, klimatyzacji choć lepsze wyposażenie, takie jak np. monitoring martwego pola, aktywny tempompat i kilka innych opcji winduje cenę do 59.990 dolarów za wersję Carnival Platinum. Kia ma 7 lat gwarancji.

Citroen: dobrze wyposażony Citroen kosztuje 3000 dolarów mniej, a zawiera np. inteligentny kluczyk, system parkowania i kamery 360 stopni, panoramiczny szyberdach, bliźniacze wielofunkcyjne ekrany cyfrowe i monitoring martwego pola. Mamy automatyczną klimatyzację i bluetooth. Dopłaty wymaga aktywny tempomat, inteligentne światła czy system ostrzegający przez niezamierzoną zmianą pasa ruchu.
Gwarancja w Australii obejmuje nieograniczoną liczbę kilometrów przez 6 lat.

Zwycięzca kategorii: Citroen

Wewnątrz

Kia: Carnival to duży autobus rodziny, dłuższy o 50 centymetrów, szerszy o 15 cm i 10 cm wyższy od stosunkowo niedużego Citroena. To powoduje, że ma dużo miejsca na przechowywanie różnych drobiazgów i przewozi osiem osób. W desce rozdzielczej znaleziono miejsce na 8 calowy ekran dotykowy. Ale wnętrze wygląda gorzej niż w Citroenie. Poprzednia epoka.

Citroen: Futurystyczna kabina jest świetnie wyposażona i wykończona na wysokim poziomie. Siedem miejsc, mnóstwo światła i wrażenie przestrzeni dzięki ogromnej szybie Zenith oraz panoramicznemu dachowi. Do tego dwa wysokiej rozdzielczości wyświetlacze. Za dodatkowe $5000 można mieć luksusowy pakiet skórzany, podgrzewanie foteli i masaż. Ale miejsca nadal mniej niż w Kia.

Zwycięzca: Kia

Pod maską

Kia: przyspiesza bardzo dobrze. Potężny silnik ma 440 Nm (dostępne od 1750 obrotów) a moc to aż 147 kW. Napęd na przód, do tego sześciobiegowy, płynnie działający automat. Zamiast diesla można zamówić mocny, ale zużywający wiele paliwa silnik V6.

Citroen: Duży samochód ale małe pragnienie. 4,5 litra na 100 kilometrów uzyskiwane m.in. dzięki lżejszemu nadwoziu, lepszej aerodynamice i systemom wspomagającym. Auto jest cichsze i bardziej zwinne. Automat działa bardzo płynnie.

Zwycięzca: Citroen

Jak to jeździ

Kia: Kia to spora bestia – prawie 700 kg cięższe niż Grand Picasso. Dlatego jazda jest zadowalająca, choć może to być nieco nieprzyjemnie na ostrzejszych nierównościach. Duży samochód trudniej zaparkować.

Citroen: najlepszy wybór kierowcy. Dobry, bezpośredni układ kierowniczy. Samochód jest zwinny, zawieszenie dopracowane, komfortowe i ciche. Spokojniejszy, bardziej dopracowany na drodze. Dzięki kompaktowym wymiarom łatwiej znaleźć miejsce do parkowania w mieście.

Zwycięzca: Citroen

Czynnik rodzinny

Kia: Samochód łatwy w obsłudze, dużo miejsca do przechowywania. 10 uchwytów na kubki, 4 uchwyty na butelki, 3 gniazda USB i 3 gniazda 12V. Bagażnik ma aż 960 litrów przy wykorzystaniu wszystkich siedzeń i ponad 4000 litrów gdy siedzenia złożymy siedzenia. Cztery gwiazdki w testach zderzeniowych.

Citroen: Pięć gwiazdek w testach bezpieczeństwa, nie ma poduszek powietrznych dla trzeciego rzędu. Dopiero w najwyższej wersji wyposażenia znajdziemy nawiew na 6 i 7 siedzenie. Tradycyjne drzwi z tyłu są mniej praktyczne od przesuwanych. Znacznie mniejszy bagażnik, zaledwie 165 litrów przy wykorzystaniu wszystkich siedzeń lub 2181 litrów przy wszystkich siedzeniach złożonych. Ma trzy ładowarki 12V ale uchwyty na kubki i USB tylko z przodu. No i trzeci rząd siedzeń raczej dla dzieci.

Zwycięzca: Kia

Werdykt
Kia: Carnival jest dla większych rodzin. Gdy przestrzeń jest priorytetem, okazuje się lepsza. Jednak rozmiary są mało praktyczne a przyjemność z jazdy dużo mniejsza niż w Citroenie.

Citroen: jeden z najlepszych samochodów w swojej klasie.Świetnie się prezentuje, doskonale się nim jeździ a koszty utrzymania są na stosunkowo niskim poziomie

Zwycięzca: Citroen

źródło: Drive Australia

Galeria

Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
9 Wątki komentarzy
0 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
8 Autorzy komentarzy
BartekpawelhksKrzysztofGreyKoola Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
MHM
Gość
MHM

> Citroen C4 Picasso Wielki: od 44.990 dolarów plus koszty na
> drogach.

O jakie koszty na drodze chodzi i dlaczego nie uwzględniono ich przy KIA ?

toughluck
Gość
toughluck

Przypuszczam, że w oryginale było 44990+ road cost, czyli cena samochodu gotowego do jazdy jest od 44990 dolarów.
Akapity "Wewnątrz" (aż się prosi, żeby to było "Wnętrze") są tak niezgrabne stylistycznie, że aż głowa boli.
Błagam was, zdejmijcie ten artykuł, napiszcie go na spokojnie od nowa i zamieśćcie ponownie na portalu, najlepiej dopiero drugiego kwietnia, bo teraz to wygląda jak przedwczesny żart primaaprilisowy…

MHM
Gość
MHM

> Przypuszczam, że w oryginale było 44990+ road cost,
> czyli cena samochodu gotowego do jazdy jest od 44990 dolarów.
No tak…. to chyba już wiem skąd się wzięło " Citroen C4 Picasso Wielki" – chyba chodzi o Grand Picasso :)

Vifo
Gość
Vifo

Poszli po łatwiźnie i zlecili tłumaczenie znajomemu, czyli taniej, wujkowi google ;-)

Koola
Gość
Koola

Zanim spojrzałem na podpis… myślałem że pokazali nowego 5008 i wrzuciliście zdjęcie z bliźniaczym C4 Picasso :D

Grey
Gość
Grey

A co to ma do polskiego rynku????

Krzysztof
Editor

A tak trudno zauważyć, że piszemy o francuskiej motoryzacji w ujęciu globalnym? ;-)

pawelhks
Gość
pawelhks

Kazda informacja o samochodach francuskich jest cenna dla osob zainteresowanych np. kupnem takiego. Mnie np zaciekawilo, ze Citroen daje 6 lat gwarancji na auta sprzedawane w Australii. Czyli jakby sprzedawali awaryjne badziewie, to przy 6 latach gwarancji cena za takie auto bylaby zblizona do ceny za Maybacha czy innego Rolls Royce

Bartek
Gość
Bartek

To porównanie ma taki sens, jak porównanie C4P i Skody Fabii z mocnym TDI. Skoda też ma 3+ jest tańsza, szybsza, mniej pali i lepiej się prowadzi, a C4 ma jedynie 2 zalety, lepsze wnętrze i bardziej rodzinny – wniosek – Skoda wygrywa. Nie wiem po co śmiecić internet takimi głupimi porównaniami, proponuję jechać na wakacje w 7 osób tą Kia Carnival, i Cytryną Picasso.