Francuski koncern zamierza w Niemczech mocniej skoncentrować się na budowie relacji z dealerami i zwiększaniu wartości, jakie mogą odnieść ze współpracą z markami takimi jak Dacia i Renault.
Pojawienie się nowych marek – w tym chińskich – w Europie przynosi dość nieoczekiwane skutki. W ostatnich miesiącach niektórzy dealerzy Renault w Niemczech rozszerzyli swoje portfolio lub postawiło na strategię wielomarkową. Ucierpiała na tym sprzedaż, dlatego teraz koncern zapowiada nowe podejście do relacji z dealerami. Kluczem do sukcesu ma być wspólne podejmowanie decyzji i odbudowanie bezpośrednich kontaktów pomiędzy poszczególnymi firmami a centralą w Kolonii.
Pomimo wyzwań, jakie stoją przed marką, Renault odnotowało znaczący wzrost sprzedaży. Styczniowy wynik w Niemczech na poziomie +38,1% to najlepszy rezultat od dłuższego czasu i wyraźny sygnał, że strategia Krafta zaczyna przynosić efekty. Renault Niemcy stoi przed wyzwaniem odbudowy swojej pozycji wśród dealerów, a także dalszego wzmacniania sprzedaży w coraz bardziej konkurencyjnym segmencie.
W ocenie Renault niemiecki rynek ma bardzo duży potencjał a w rozwoju sprzedaży mają pomóc najlepsze praktyki przenoszone z innych krajów, w tym z Polski, gdzie marka odnosi bardzo duże sukcesy – między innymi w segmencie samochodów dostawczych.
Co Renault za zamiast zaproponować dealerom? Między innymi nowe usługi oferowane klientom, takie jak Mobilize czy dodatkowe propozycje związane z serwisem. Rozwijana będzie też oferta odnawiania samochodów, koncern zamierza mocniej wejść w auta używane. To tylko niektóre z pomysłów, mające przenieść część wartości do dealerów, aby ci byli bardziej skłonni współpracować z producentem.
Najnowsze komentarze