Z okazji Międzynarodowego Dnia Kobiet Grupa Renault Iberia zorganizowała w swoich zakładach warsztaty dla córek swoich pracowników, aby mogły poznać co robią ich mamy oraz inne panie w pracy. Ponad sto dziewcząt w wieku od 9 do 15 lat mogło w ten sposób poznać proces produkcji pojazdu, kładąc szczególny nacisk na wszystkie aspekty związane z robotyką i cyfryzacją.
Renault zaprosiło swoich pracowników, aby zabrali córki do fabryk w Valladolid, Palencji oraz Sevilli, w celu poznania pracujących tam kobiety. Szczególne wrażenie na młodych dziewczynach wywarły roboty współpracujące, automaty oraz wszystkie procesy realizowane przez okulary 3D, takie jak wirtualne szkolenia czy weryfikacja jakości.
Zobacz: Nowe Renault Mégane E-Tech zdobywa pięć gwiazdek w testach Euro NCAP
Celem projektu było zachęcenie młodych dziewcząt do zdobywania kompetencji i wykształcenia w zakresie najnowocześniejszych metod produkcji oraz zainteresowanie ich technologiami cyfrowymi. W ten sposób grupa Renault realizuje cele związane ze zwiększeniem udziału kobiet w produkcji samochodów i przemyśle motoryzacyjnym jako takim.
Hiszpania jest bardzo ważnym rynkiem dla Renault, grupa ma tutaj zlokalizowanych kilka zakładów produkcyjnych. Udział w rynku w lutym 2022 r. wyniósł 5%, co oznacza spadek w porównaniu do poprzedniego okresu.
Zobacz: Nowe Renault Arkana oraz inne samochody Renault. Sprawdź ofertę
Projekt zrealizowano przy współpracy ze stowarzyszeniem Girls on the Move.
https://www.youtube.com/watch?v=93TNHucoesI
Najnowsze komentarze