Peugeot zwiększy ilość wersji wyposażeniowych, w szczególności topowych, w swoich nowych modelach. Wszystko, by zwiększyć przychody i ograniczyć wpływ kryzysu na firmę.
W Europie połowa sprzedawanych kompaktów to auta dla flot samochodowych. Nowy Peugeot 308 ma bardzo dobry wskaźnik wartości rezydualnej, dzięki czemu firma może zaproponować dobre ceny flotom. Jednocześnie PSA ogranicza koszty produkcji. To wszystko ma pomóc przynieść zyski możliwie szybko.
Do niedawna Citroen i Peugeot konkurowały o tego samego klienta. Teraz Citroen będzie miał dwie linie – C, która stanie się linią niedrogich, prostych samochodów dla każdego oraz DS, czyli ekskluzywną oddzielną markę, która docelowo zyska własne salony. Peugeot zmienia swoją strategię i będzie oferował samochody wyższej jakości, ale przede wszystkim zwiększy ilość bogatszych wersji wyposażeniowych. Rozwiązania znane z topowych limuzyn trafią do klientów klasy średniej.
40% sprzedaży Peugeot 208 to wersje wyposażeniowe trzecia i czwarta, a więc najwyższe. 70% sprzedaży Peugeot 2008 to wersja trzecia i wyższe. Coraz więcej klientów pyta o modele GTI oraz R – dlatego firma przygotowała odpowiednie wersje 208. Nowy Citroen C3 będzie kierowany za to do zupełnie innej grupy klientów, chociaż jego cena może być podobna do 208.
PSA będzie również różnicować modele, które są produkowane we współpracy z Toyotą i Mitsubishi. Nowy Peugeot 108 oraz następca 4008 będą mocno się odróżniać od swoich protoplastów. Wszystko to zobaczymy wkrótce.
Źródło: Maxim Picat PSA, Automotive News Europe
Najnowsze komentarze