Stellantis dostarczy Poste Italiane około 17.000 niskoemisyjnych pojazdów w celu modernizacji firmowej floty: trwa dostawa wybranych modeli, aby dostarczanie poczty było jeszcze bardziej zrównoważone, szybkie i wydajne.
Wszystkie modele są zgodne z polityką zrównoważonego rozwoju środowiska przyjętą przez Poste Italiane; w rzeczywistości wybór padł na pojazdy wyposażone w silniki endotermiczne najnowszej generacji: spalinowe, hybrydowe i w pełni elektryczne. Na flotę składać się będą modele marek Fiat, Fiat Professional, Opel i Peugeot.
Jeszcze w czerwcu we flocie znajdzie się 12.761 pojazdów.
Dostawa odbywa się na podstawie ramowej umowy najmu, co jest idealnym rozwiązaniem, aby zawsze mieć dostępne wydajne pojazdy bez mrożenia kapitału, za pośrednictwem partnerów Leasys i Leaseplan. Leasys, już od pewnego czasu dostawca Poste Italiane, potwierdza się tym samym jako operator zdolny do wykonywania złożonych zadań dla ważnych klientów, zawsze stawiając potrzeby ludzi w centrum uwagi.
Idealny wybór, aby dostarczanie poczty stało się bardziej zrównoważone i funkcjonalne
Wybrane do floty modele marek Fiat, Fiat Professional, Opel i Peugeot zostały dostosowane do potrzeb poczty; furgonetki i samochody osobowe zostały zmodyfikowane w niektórych elementach. W Pandzie Van, proponowanej np. w wariantach Hybrid, Natural Power i 4×4, miejsce pasażera zastąpiono schowkiem na torbę z pieniędzmi, a Ducato wyposażono w specjalne półki do przewożenia korespondencji. Modele przeznaczone dla dużych miast zasilane są metanem.
Opel Corsa-e jest dostarczany w wersji Edition z akcesoriami wymaganymi przez Poste Italiane, takimi jak system Keyless Entry & Start. Dzięki tej technologii drzwi i tylna klapa odblokowują się automatycznie, ułatwiając pracę operatorom. Z zasięgiem 362 km w rygorystycznym cyklu homologacji WLTP, Opel Corsa-e umożliwia również szybkie ładowanie ze specjalnych słupków ładujących, gwarantując 100 km autonomii po zaledwie 12 minutach ładowania. Kable dostarczane do każdego samochodu w dostawie Poste Italiane zapewniają możliwość przedłużonego ładowania, od tradycyjnego domowego gniazdka 1,8 kW, poprzez ładowanie trójfazowe 22 kW, aż do ultraszybkiego ładowania prądem stałym o mocy 100 kW. Peugeot e-Expert to doskonały przykład „Mocy wyboru” w gamie francuskiej marki i charakteryzuje się dwoma poziomami autonomii, do 330 km w cyklu homologacji WLTP; dwoma długościami (Standard 4,96 m i Long 5,31 m), uciągiem 1.000 kg i ładownością przekraczająca 1.100 kg, a także pojemnością ładunkową identyczną jak w wersji z silnikami spalinowymi. Bazując na modułowej platformie multienergetycznej EMP2 (Efficient Modular Platform), Peugeot e-Expert wykorzystuje w 100% elektryczny silnik o maksymalnej mocy 100 kW (136 KM) i maksymalnym momencie obrotowym 260 Nm dostępnym od najniższych obrotów. To samochód, który cechuje natychmiastowa reakcja na gaz, ale bez wibracji, bez hałasu, bez zmiany biegów, bez smrodu spalin i oczywiście bez emisji dwutlenku węgla.
oprac. Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie: Stellantis
Najnowsze komentarze