Projektanci Renault coraz częściej sięgają do projektów ze swojej bogatej historii, czego owocem są nowoczesne wersje R5 i R4, ale w 2026 roku zadebiutuje jeszcze jeden samochód elektryczny o stylistyce łączącej retro z nowoczesnością. Renault Twingo to wyjątkowo udany projekt nawiązujący do I generacji, która zadebiutowała na rynku w 1992 roku.
Zaprojektowane przez Patricka Le Quémenta małe, miejskie autko łączyło niewielkie wymiary, przystępną cenę i praktyczne wnętrze, co sprawiło, że Renault Twingo stało się jednym z najbardziej rozpoznawalnych i innowacyjnych aut miejskich lat 90. I generacja produkowana od 1992 do 2007 roku wyróżniała się odważnym, sympatycznym designem kojarzonym z żabą, za sprawą charakterystycznych zaokrąglonych kształtów i półokrągłych reflektorów. Uśmiechnięta twarz nadawała pojazdowi przyjazny wygląd, który ma powrócić w najnowszej IV generacji małego Renault.
Renault 4 E-Tech z przyczepą kempingową, deską surfingową i motocyklem. „Czwórka” na żywo w Paryżu
Renault Twingo I na nowo
Nie każdy jest zwolennikiem stylistyki retro, ale Renault Twingo to moim zdaniem jeden z najbardziej udanych projektów tego typu. Styliści oddali cały charakter oryginału zarówno za sprawą kształtu nadwozia, reflektorów wystających nad powierzchnię karoserii, jak i otworów na masce. Chociaż trzy elementy straciły swoją funkcję chłodzenia silnika, wspaniale nawiązują do pierwszego Twingo.
Odniesienia do kultowego modelu odnajdziemy również w profilu, dzięki okrągłym klamkom a także w tylnej części auta, która nie jest już wprawdzie ścięta na prosto i ma kosmiczną szybę tylną, ale linia lamp była wyraźnie inspirowana Twingo I.
Na salonie samochodowym w Paryżu, samochód zwracał uwagę nie tylko oryginalnym designem i wyrazistym kolorem butelkowej zieleni, ale także dynamicznym logo, które ciekawiło odwiedzających. „Coś tu się rusza” mówili wskazując na maskę samochodu. Logo Renault z rombu zmieniało postać i kolor oddając lekki i zabawny charakter auta.
Twingo na prąd
Zamiast ekonomicznych silników benzynowych, które oferował oryginalny model I generacji, czwarta odsłona Renault Twingo otrzyma jednostkę elektryczną najprawdopodobniej przeniesioną z Renault 4. Elektryfikacji poddano już III odsłonę modelu, ale tym razem samochód zostanie zaprojektowany na nowo na opracowanej przez Ampere platformie Ampr Small, z której korzysta już Renault 4 i 5.
Dacia Bigster: co kryje wnętrze SUV-a? Większy brat Dustera na targach w Paryżu
Twingo I oferowało niezwykłą przestronność wnętrza jak na swoje kompaktowe wymiary. Przesuwane tylne siedzenia pozwalały na elastyczne dostosowanie przestrzeni bagażowej lub miejsca dla pasażerów. Mimo skromnych wymiarów, wnętrze auta imponowało funkcjonalnością i prostotą. Mamy nadzieję, że Renault w toku projektowania seryjnej wersji nowego Twingo nie zapomni o aspekcie funkcjonalności pojazdu.
Kiedy debiut nowego Renault Twingo?
Renault Twingo stało się ikoną lat 90., zdobywając rzesze fanów dzięki swojej niezawodności, praktyczności oraz urokowi. I generacja zyskała status kultowego dlatego pojawienie się samochodu, który wyraźnie nawiązuje do ikony może urzec nowych klientów. Debiut seryjnej wersji został zaplanowany na 2026 roku. Marka Renault podała już nawet wstępną cenę. Twingo E-Tech IV w podstawowej wersji ma kosztować nie więcej niż 20 tys. euro. Jest to poziom cenowy porównywalny z Dacią Spring i Citroenem e-C3.
Nowe modele Renault: ceny, wersje, atrakcyjne oferty
Najnowsze komentarze