czwartek, 26 maja, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Citroen

WRC: Błotnisty wstęp do Rajdu Polski

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2017-06-29
w Citroen, Wiadomości
Czas czytania 4 minut
32 1
0
28
UDOSTĘPNIEŃ
93
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Ruszają zamówienia na gamę nowego Jeepa® Grand Cherokee 4xe Plug in Hybrid

Nowy Peugeot 308 i Opel Astra po crash-testach Euro NCAP. Dlaczego nie dostały 5 gwiazdek?

UOKiK: Opel Crossland X do serwisu

Trasa odcinka testowego poprzedzającego start Rajdu Polski rozmokła po nocnej burzy i pod kołami zawodników szybko zmieniła się we wstęgę błotnistej mazi. Andreas Mikkelsen, Craig Breen i Stéphane Lefebvre wykorzystali odcinek testowy do wypracowania odpowiednich ustawień swoich Citroënów C3 WRC, by dostosować je do stanu nawierzchni.

O ile przejazdy zapoznawcze odbyły się w promieniach letniego słońca, dzisiejszej nocy nad trasą rajdu przeszły gwałtowne burze. Trasa odcinka testowego oraz drogi, na których wytyczone są oesy na cały nadchodzący weekend, są obecnie bardzo mokre i błotniste.

Podczas pierwszego przejazdu odcinka testowego Andreas Mikkelsen miał defekt elektroniczny, który zmusił go do powrotu do parku serwisowego. Wkrótce później Norweg ponownie wyjechał na trasę, ale nawierzchnia odcinka była już mocno zdegradowana przez samochody, które w międzyczasie pokonały odcinek.

Przez całe przedpołudnie trzej zawodnicy zespołu Citroën Total Abu Dhabi WRT wypróbowywali na odcinku testowym różne ustawienia zawieszeń, by dostosować swoje samochody do zmienionych warunków drogowych.

Spośród kierowców C3 WRC najlepszy czas zaliczył Andreas Mikkelsen – w czwartym ze swoich pięciu przejazdów Norweg uzyskał wynik 2:15,2. Czas Stéphane’a Lefebvre to 2:16,0; Craig Breen uplasował się tuż za nim z czasem 2:16,6.

Po południu wszystkie załogi ustawią swoje auta na rynku w Mikołajkach i wezmą udział w ceremonii startu. Później, od godziny 19:08 rozgrywany będzie pierwszy przejazd superoesu Mikołajki Arena.

 

POWIEDZIELI:

ANDREAS MIKKELSEN

„Nie udało nam się prawidłowo wykonać pierwszego przejazdu, bo wystąpiła drobna awaria techniczna. Za drugim razem droga była już błotnista. Utrudniało to sprawdzenie naszych ustawień zawieszenia, bo warunki były zupełnie inne niż w czasie, gdy trenowaliśmy na podobnych drogach. Niemniej, dokonaliśmy kilku drobnych korekt. Jeżeli będzie nadal padało, nasza praca wykonana dzisiaj rano może się okazać bardzo przydatna”.

STÉPHANE LEFEBVRE

„Czuję się pewnie za kierownicą, ale jeszcze nieco brakuje nam trakcji i czystej prędkości. Dziś rano bardzo się napracowaliśmy, by posprawdzać różne konfiguracje ustawień zawieszenia. Teraz kolej naszych inżynierów, którzy na podstawie naszych obserwacji spróbują określić optymalne regulacje. Wolałbym, by na rajd wróciła piękna pogoda. Jeżeli nawierzchnie tras wyschną, na pewno będziemy bardziej w swoim żywiole”.

CRAIG BREEN

„W nocy intensywnie padał deszcz, przez co nawierzchnia trasy szybko się zepsuła. Podczas naszego ostatniego przejazdu droga bardziej przypominała poligon czołgów niż odcinek rajdowy. Włożyliśmy dużo wysiłku w testowanie różnych zmiennych na takie warunki i myślę, że powinniśmy być przygotowani na trudny rajd. Jak trudny – to zależeć będzie w dużym stopniu od pogody w najbliższe dni…”.

KLASYFIKACJA ODCINKA TESTOWEGO:

1. Neuville / Gilsoul (Hyundai i20 WRC), 2:12,1
2. Tänak / Järveoja (Ford Fiesta WRC), 2:12,3
3. Paddon / Marshall (Hyundai i20 WRC), 2:12,7
4. Latvala / Anttila (Toyota Yaris WRC), 2:13,3
5. Sordo / Martí (Hyundai i20 WRC), 2:13,8
…
11. Mikkelsen / Jaeger (Citroën C3 WRC), 2:15,2
…
13. Lefebvre / Moreau (Citroën C3 WRC), 2:16,0
14.
Breen / Martin (Citroën C3 WRC), 2:16,6

 

źródło: Citroën Polska

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: C3C3 WRCCitroenSportWRC
Udostepnij11Tweet7Udostepnij2
Poprzedni

Citroen Grand C4 Picasso najlepszym minivanem według Auto Express

Następny

Peugeot 208 WRX na „własnym terenie” w Szwecji

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny

Peugeot 208 WRX na „własnym terenie” w Szwecji

Peugeot 3008 nagrodzony przez Auto Express

Dacia Duster z nagrodą Auto Express

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
0 komentarzy
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Norbert - Nowy Peugeot 308 i Opel Astra po crash-testach Euro NCAP. Dlaczego nie dostały 5 gwiazdek?
  • Anonimowo - Citroën e-Berlingo – redaktor Spidersweb pojechał w trasę elektrycznym MPV i dziwi się, że miał mały zasięg, ale czy słusznie?
  • Jan - Dynamiczny wzrost rejestracji marki DS Automobiles w Polsce
  • alice - Citroën e-Berlingo – redaktor Spidersweb pojechał w trasę elektrycznym MPV i dziwi się, że miał mały zasięg, ale czy słusznie?
  • alice - UOKiK: Opel Crossland X do serwisu
  • alice - Nowy Peugeot 308 i Opel Astra po crash-testach Euro NCAP. Dlaczego nie dostały 5 gwiazdek?
  • alice - Produkcja nowego Peugeot 308 zawieszona przez… Radio Zet
  • alice - Przy stacjach w Polsce pojawiły się pralkomaty. Ile kosztuje pranie z suszeniem?
  • Piotr - UOKiK: Opel Crossland X do serwisu
  • Klic - Test: Dacia Jogger z LPG – sposób na wygodne i tanie podróżowanie


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Ruszają zamówienia na gamę nowego Jeepa® Grand Cherokee 4xe Plug in Hybrid
  • Nowy Peugeot 308 i Opel Astra po crash-testach Euro NCAP. Dlaczego nie dostały 5 gwiazdek?
  • UOKiK: Opel Crossland X do serwisu
  • Citroën e-Berlingo – redaktor Spidersweb pojechał w trasę elektrycznym MPV i dziwi się, że miał mały zasięg, ale czy słusznie?
  • Opel Mokka-e częścią „Rekordu opłynięcia Turcji żaglówką turystyczną”. W jaki sposób?
  • Już 400.000 sztuk Fiata Mobi wyprodukowano w fabryce w Betim
  • Alfa Romeo Tonale zdobywa nagrodę „Najpiękniejszego samochodu w Sieci” w 2022 roku
  • Ogromna fabryka akumulatorów Stellantis powstanie w USA. Inwestycja za blisko 3 mld euro
  • Produkcja nowego Peugeot 308 zawieszona przez… Radio Zet
  • Czerwony, zwrotny, elektryczny: Opel Rocks-e w fabrycznej straży pożarnej Opla


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Reply
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.