Jeszcze przed rozpoczęciem oficjalnych zmagań mieliśmy powody do radości – podczas odcinka testowego najszybszym kierowcą okazał się Sebastien Loeb, który aż o 1,4 sekundy wyprzedził drugiego w stawce Xaviera Ponsa. Trzeci wynik uzyskał Francois Duval w Xsarze wystawianej przez belgijskiego Kronosa. Piątego na mecie odcinka testowego Daniego Sordo wyprzedził jeszcze (o 0,2 sekundy) Marcus Grönholm. Zanosiło się więc na ciekawe ściganie i faktycznie – emocji nie zabrakło.
Zaczęło się jednak mało optymistycznie – OS1 padł łupem Marcusa! Fin pokonał Querol 1 o 2,6 sekundy szybciej, niż Sebastien! Czyżby przyniosły efekty jego treningi z jednym z czołowych kierowców wyścigowych? Ale zwykle miłe złego początki, więc nie martwiliśmy się przesadnie. Tym bardziej, że z trzecim czasem finiszował doskonale radzący sobie z asfaltowymi nawierzchniami Dani Sordo. Zawiódł za to Francois Duval – na niespełna 25,5-kilometrowym odcinku stracił blisko 34 sekundy i zakończył OS na miejscu jedenastym. To była spora niespodzianka, ale drobne kłopoty sprawiło ustawienie samochodu, w wyniku którego Dudu trochę się Xsarą kręcił. Lepiej pojechał Manfred Stohl plasując się na siódmym miejscu,
Już na OS2, czyli El Montmell 1, wszystko wróciło jednak do oczekiwanego porządku. Sebastien odniósł pierwsze, acz nie ostatnie oesowe zwycięstwo w dopiero co rozpoczętej imprezie. Wyprzedził Daniego Sordo o 2,3 sekundy, zaś Groszek stracił do kierowców C4-ek odpowiednio 7 i 4,7 sekundy, co było równoznaczne z tym, że w klasyfikacji generalnej stawkę otwierały od tej pory dwa Citroëny! Francois Duval zaliczył „normalniejszy” czas – był na OS2 piąty. Manfred Stohl zamknął dziesiątkę, a w generalce miał tylko 0,4 sekundy przewagi nad Kopeckym.
Powtórnie przejeżdżany Querol 2, to znakomita jazda Duvala – Francois okazał się najszybszy! Pokonał Loeba o pół sekundy, potem w wynikach pojawił się Hirvonen, który o 0,2 sekundy wyprzedził Daniego Sordo. Marcus Grönholm stracił do młodego Hiszpana aż 5,2 sekundy, choć w tabeli uplasował się tuż za nim. Niestety Manfred Stohl wypadł na trzecim kilometrze :-(
El Montmell 2, czyli OS4, to zwycięstwo Daniego Sordo 8 sekund nad Sebastienem Loebem. Dzięki temu Hiszpan wysforował się na prowadzenie w generalnej klasyfikacji rajdu! Francosi Duval był tym razem trzeci, a całe mnóstwo Focusów jadących w Katalonii bezradnie obserwowało tę walkę z odległych pozycji tabeli czasowej…
Obie C4-ki przegrały z Focusami Hirvonena i Grönholma na OS5. Mikko i Marcus pokonali odcinek o długości nieco ponad 22,4 km w czasie różniącym ich tylko o 0,1 sekundy. Trzeci był Dani Sordo, a czwarty Sebastien Loeb. Hiszpan powiększył przewagę nad starszym kolegą z zespołu do 3,6 sekundy. Francois Duval finiszował z szóstym czasem – szybszy okazał się tym razem także Petter Solberg.
Zawodnicy walczyli nie tylko między sobą, ale i z pogodą – sporo zależało od właściwie dobranych opon. A w te klocki niezły jest Sebastien Loeb, który pewnie wygrał OS6. Pokonał Daniego Sordo o 14,9 sekundy i odzyskał prowadzenie w rajdzie. Po kiepskim występie Groszek oddalił się już od Loeba na ponad 50 sekund! Francosi Duval znowu musiał uznać wyższość Hirvonena i Solberga, ale poradził sobie z Grönholmem.
Drugi etap rajdu rozpoczął się wraz z OS7, na którym najszybszy okazał się Marcus. Wyprzedził Sebastiena o 0,7 sekundy, co niewiele zmieniło sytuację między tymi kierowcami. Trzeci, ze stratą 1,1 sekundy do Fina, był Dani Sordo, a dokładnie taki sam czas uzyskał też Francois Duval.
Na OS8 Sebastien odrobił stratę z poprzedniego odcinka i to z nawiązką – odzyskał całą sekundę! ;-) Czwarty wynik przypadł Duvalowi, zaś piątą lokatę (ze stratą 2 sekund do Loeba) wywalczył Dani Sordo. Reszta stawki traciła już co najmniej kilkanaście sekund do czołowej piątki.
OS9, to znów wygrana Marcusa Grönholma, który okazał się o 2,4 sekundy szybszy od Sebastiena Loeba i o 4,1 sekundy od trzeciego w wynikach Daniego Sordo. Francois Duval zajął siódme miejsce, ale wciąż bez kłopotów mieścił się w pierwszej piątce klasyfikacji generalnej.
Pierwszą dzisiejszą pętlę kończył OS10 o długości jedynie 4,11 km. Najszybciej przejechał go Dani Sordo, do którego Sebastien Loeb stracił wprawdzie tylko sekundę, ale i tak oznaczało to dopiero piątą pozycję Francuza. Z trzecim czasem finiszował Dudu.
Po krótkiej przerwie na OS11 błysnęli fabryczni kierowcy Forda – Grönholm okazał się najszybszy na Villaplana 2, ale pokonał Hirvonena tylko o 0,7 sekundy. Trzeci, 0,1 sekundy za Mikko, finiszował Dani Sordo szalejący na „swoich” trasach. Sebastien Loeb zajął dopiero szóste miejsce, ale stracił do Groszka jedynie 2,3 sekundy. Nie popisał się Duval zajmując dziewiąta pozycję ze stratą przeszło 10 sekund do zwycięskiego Fina.
Na OS12 Seb i Dani zrewanżowali się kierowcom Forda i tym razem to oni okazali się najszybsi. Sordo snowu przyszalał i wygrał odcinek pokonując Loeba o 1,2 sekundy. Duval w Xsarze był piąty, ale oddalił się od naciskającego go w generalce Petterea Solberga o kolejne 1,5 sekundy.
Przedostatni dzisiejszym odcinek, to niespełna 16-kilometrowy Margalef-La Palma 2. Sebastienowi znudził się najwyraźniej brak oesowych odcinków, toteż pojechał wreszcie po swojemu i okazał się najlepszy. Daniego Sordo oddzielił jednak od kolego z zespołu Marcus Grönholm, choć przewaga Hiszpana nad utytułowanym Finem wciąż wynosiła jeszcze 33,5 sekundy. Duval finiszował z szóstym czasem, ale odskoczył od Solberga o następne 4,5 sekundy.
Kończący drugi etap OS14, to znowu 4,11-kilometrowy La Serra d’Almos. Nie było sensu się przemęczać, dlatego Sordo i Loeb nie zarzynali samochodów – uplasowali się odpowiednio na miejscach czwartym i szóstym, zaś Francois Duval wywalczył siódmy czas.
Tak więc po drugim dniu Rajdu Katalonii Costa Dorada sytuacja w pierwszej dziesiątce klasyfikacji generalnej wygląda następująco:
1. Sebastien Loeb, Citroën C4 WRC, 2:30:45,5
2. Daniel Sordo, Citroën C4 WRC, +0:00:12,9
4. Marcus Grönholm, Ford Focus WRC, +0:00:43,6
4. Mikko Hirvonen, Ford Focus WRC, +0:01:12,5
5. Francois Duval, Citroën Xsara WRC, +0:01:58,1
6. Petter Solberg, Subaru Impreza WRC, +0:02:31,8
7. Jari-Mati Latvala, Ford Focus WRC, +0:02:58,6
8. Chris Atkinson, Subaru Impreza WRC, +0:03:27,2
9. Xavier Pons, Subaru Impreza WRC, +0:04:19,0
10. Henning Solberg, Ford Focus WRC, +0:08:04,0
Jutro dalszy ciąg zmagań, a do pokonania pozostały jeszcze tylko cztery odcinki. Oczywiście napiszemy Wam o tym, co się działo na hiszpańskich trasach, a tymczasem zapraszamy do stacji Eurosport na skrót dzisiejszych wydarzeń. Początek – kwadrans po północy.
KG
Najnowsze komentarze