Odcinek testowy przed Rajdem Finlandii, wytyczony na fragmencie słynnego oesu Ruuhimäki, przebiegł po myśli zespołu Citroën Total Abu Dhabi WRT. Kris Meeke zaliczył najlepszy czas, a Craig Breen uzyskał szósty wynik. Kierowcy Citroënów C3 WRC czują się pewnie za kierownicami swoich aut i z optymizmem czekają na start rajdu.
W ciągu ostatnich dni pogoda w okolicach Jyväskylä była bardzo zmienna, ale przez całe czwartkowe przedpołudnie nie padało. Pierwsi zawodnicy wyjechali na trasę odcinka Ruuhimäki o długości 4,62 km o godzinie 8 rano.
Kris Meeke wykonał pięć przejazdów i należał do kierowców najdłużej sprawdzających swoje samochody. Brytyjczyk był zadowolony z zachowania swojego C3 WRC, wyposażonego w najnowsze modyfikacje opracowane przez Citroën Racing. Jego skuteczności dowodzi najlepszy czas odcinka testowego (2:14,3), zaliczony w czwartym przejeździe.
Craig Breen pojawił się na trasie czterokrotnie i podobnie jak Meeke, uznał zachowanie swojego samochodu za dobrą zapowiedź przed rajdem. Irlandzki kierowca na odcinku testowym zaliczył czas 2:15,3, dający mu szóste miejsce.
Khalid Al Qassimi, który przystępuje do swojego drugiego rajdu w bieżącym sezonie, skoncentrował się na wczuwaniu w prowadzenie Citroëna C3 WRC. O tym, że zawodnik z Abu Zabi osiągnął cel, świadczy wyraźna poprawa czasów zaliczanych w kolejnych przejazdach: różnica pomiędzy pierwszą a piątą próbą wyniosła ponad 10 sekund.
Uroczystość rozpoczęcia Rajdu Finlandii odbędzie się we czwartek wieczorem. Po krótkim odcinku specjalnym Harju (2,31 km), przejeżdżanym od godziny 19, samochody skierują się prosto do parc fermé. Za to w piątek zawodników czeka prawdziwy maraton: w programie jest aż 12 oesów, a cały etap będzie trwał 15 godzin.
POWIEDZIELI:
KRIS MEEKE
„Często zdarza się, że odcinek testowy nie jest reprezentatywny dla całości rajdu. Tutaj jest na szczęście inaczej – najpierw mamy dość wąską i krętą partię, a po niej słynny odcinek Ruuhimäki z hopkami porównywalnymi do tych na oesie Ouninpohja. Dlatego trasa ta świetnie nadaje się do pracy nad ustawieniami auta, szczególnie że nasze wcześniejsze testy odbywały się na mokrych drogach. Dzisiaj jest sucho, pogoda na razie się ustabilizowała i nareszcie mogłem właściwie ocenić modyfikacje wprowadzone w moim samochodzie. Jestem jeszcze w fazie wczuwania się w jego zachowanie, ale jedzie mi się już dobrze. Co do ustawień, niektóre parametry chciałbym jeszcze poprawić”.
CRAIG BREEN
„Czuję się bardzo dobrze za kierownicą Citroëna C3 WRC. Cieszę się, że znalazłem dziś dobre wyczucie auta, bo nie mogłem tego powiedzieć po wcześniejszych testach, mocno utrudnionych przez deszczową pogodę. Również wczorajsze zapoznanie z trasą przebiegało częściowo w deszczu, dlatego dzisiejszy suchy poranek był nam bardzo potrzebny. Po dwóch pierwszych przejazdach skorygowaliśmy ustawienia samochodu i za trzecim razem mój czas był lepszy. Ten odcinek testowy pozwolił mi wyraźnie nabrać pewności siebie”.
KHALID AL QASSIMI
„Dzisiejsze jazdy nie były dla mnie łatwe. Miałem kłopoty ze znalezieniem odpowiedniej trakcji. Kilka razy zmieniałem ustawienia auta, ale nie przyniosło to efektu, na jaki liczyłem. Myślę, że aby zrobić dalsze postępy, muszę po prostu przejechać tym samochodem więcej kilometrów, czyli nastawić się na stopniową poprawę. W odróżnieniu od Krisa i Craiga mam za sobą treningi na suchych drogach, mam więc nadzieję, że taka sama pogoda utrzyma się przez cały weekend”.
KLASYFIKACJA ODCINKA TESTOWEGO:
1. Meeke / Nagle (Citroën C3 WRC), 2:14,3
2. Neuville / Gilsoul (Hyundai i20 WRC), 2:14,4
3. Tänak / Järveoja (Ford Fiesta WRC), 2:14,8
4. Latvala / Anttila (Toyota Yaris WRC), 2:14,9
5. Sordo / Martí (Hyundai i20 WRC), 2:15,2
6. Breen / Martin (Citroën C3 WRC), 2:15,3
7. Østberg / Eriksen (Ford Fiesta WRC), 2:15,6
= Paddon / Marshall (Hyundai i20 WRC), 2:15,6
9. Ogier / Ingrassia (Ford Fiesta WRC), 2:15,8
10. Lappi / Ferm (Toyota Yaris WRC), 2:16,0
…
14. Al Qassimi / Patterson (Citroën C3 WRC), 2:22,9
źródło: Citroën Polska
Najnowsze komentarze