piątek, 1 lipca, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości

WRC: Pięćdziesiąta wygrana Sebastiena Loeba

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2009-03-15
w Wiadomości
Czas czytania 8 minut
9 0
0
8
UDOSTĘPNIEŃ
27
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Stellantis inwestuje w fabrykę benzynowych silników V6

Kiedy minie kryzys na rynku półprzewodników? Szef marki Citroën, Vincent Cobée, zna odpowiedź

Peugeot i Citroën podnoszą ceny w Australii. Podwyżka nawet o 6%

Organizatorzy zaplanowali czternaście prób sportowych – sześć pierwszego, pięć drugiego i trzy trzeciego dnia rajdu. Dla fabrycznej dwójki Citroena wszystko zaczęło się perfekcyjnie. Na pierwszej próbie najszybszy był Loeb przed Danim Sordo. Piąty finiszował Ogier, przed Petterem Solbergiem w leciwej Xsarze WRC. Świetny siódmy czas uzyskał Martin Prokop jadący przecież Citroenem C2 S1600. Jedenasty był Conrad Rautenbach, który pokonał teo oes wolniej niż Michał Kościuszko w Swifcie S1600!

OS2 – Mylikouri – potwierdził dominację Citroena. Kolejność czołówki była identyczna jak na poprzedniej próbie, z tym że odrobinę gorzej pojechał Petter Solberg, a do czołowej dziewiątki zdołał awansować Jewgienij Novikow.

Kompletem dubletów zakończyli pierwszą pętlę rajdu Cypru kierowcy zespołu Citroen Racing. W tabeli wyników prowadził Loeb przed Sordo. Piąte miejsce na oesie i takie samo w generalce zajmował Petter Solber, przed Sebastienem Ogierem i Jewgienijem Novokowem. Conrad Rautenbach tym razem był dziewiąty i musiał się zadowolić tą samą pozycją w ogólnej klasyfikacji rajdu.

Na Panagii, czyli czwartym odcinku specjalnym, Sebastien Loeb kontynuował swoją zwycięską passę. Tym razem jednak dwie C4-ki przedzielił Mikko Hirvonen. Piąty czas należał do Pettera Solberga, a tuż za nim na metę wpadł Novikow. Gorzej poszło Ogierowi, który tylko sekundę szybciej przejechał ten odcinek od dysponującego napędzanym na jedną oś Citroenem C2 Martina Prokopa.

Piąte z rzedu oesowe zwycięstwo zaliczył na powtórnym przejeździe Mylikouri Sebastien Loeb. Drugi raz z rzędu trzecie był Dani Sordo, tym razem wyprzedzony przez Latvalę. Petter Solberg kolejny raz był piąty, dojeżdżając przed Ogierem. Ósme miejsce należało tym razem do Novikowa.

Gerakies, czyli szósty odcinek specjalny, był pierwszym który padł łupem zawodnika innego niż Sebastien Loeb. Tym razem najszybszy był jego kolega z Citroen Racing, Dani Sordo. Loeb był drugi, a piątym rezultatem popisał się Jewgienij Novikow w swoim żółtym C4 WRC. O jedno miejsce niżej na mecie próby zameldował się Sebastien Ogier. Xsara WRC Pettera Solberga została sklasyfikowana jako siódma, a następny w wynikach był Conrad Rautenbach.

Po pierwszym dniu Sebastien Loeb miał więc aż minutę przewagi nad Mikko Hirvonenem, co było konieczną zaliczką przed sobotnim czyszczeniem trasy podczas
szutrowej części rajdu.

Od samego początku drugiego etapu rajdu widać było jak na dłoni niedogodność wynikającą z pozycji Sebastiena Loeba na trasie. Francuz nie wygrywał już odcinków specjalnych, jednak nie tracił na tyle dużo czasu, aby jego pozycja w rajdzie była zagrożona. I tak, na rozpoczynającym drugi dzień zmagań odcinku Anadiou Dam Loeb
był trzeci, ze stratą 6,8 sekundy do najszybszego Latvali. Za Francuzem uplasował się Petter Solberg, który poprzedził w wynikach Daniego Sordo. Hiszpan z kolei zaczął czuć na swoich plecach oddech Mikko Hirvonena.

Na odcinku specjalnym numer 8 Sebastien Loeb uzyskał drugi czas, tracąc do Hirvonena symboliczne 1,5 sekund. Tuż za Francuzem na mecie zameldował się Dani Sordo, jednak poniósł na tyle dużą stratę do Fina, że stracił swoje świetne drugie miejsce, spadając w klasyfikacji na koniec pierwszej trójki. Bardzo dobry trzeci czas swoją leciwą Xsarą WRC uzyskał natomiast Petter Solberg, zajmując czwarte miejsce w generalce. Zaraz za Norwegiem w ogólnej klasyfikacji znajdował się młodziutki Novikow. Sebastien Ogier, po słabym siedemnastym czasie odcinka, spadł na siódme miejsce w klasyfikacji generalnej.

18,5-kilometrowy Orkontas padł łupem Sebastina Loeba, a w trójce po raz kolejny finiszował Petter Solberg. Dani Sordo zamknął piątkę. Nieco gorzej poszło juniorom Citroena. Sebastien Ogier był siódmy, przed Conradem Rautenbachem, a dopiero jedenasty czas zanotował Novikow. Tym samym Rosjanin stracił jedną pozycję w rajdzie na rzecz Matthew Wilsona.

Przedostatni odcinek specjalny drugiego etapu, to popis jazdy Pettera Solberga. Tym samym norweski kierowca pokazał, że nawet wiekowym (ale świetnym) autem można walczyć o świetny wynik w rajdzie. Mr Hollywood wygrał tę próbę i zaczął szaloną pogoń za widniejącym przed nim w wynikach Danim Sordo. Hiszpan był dopiero siódmy, ze stratą prawie 35 sekund. Szósty był Loeb, a czwarty Ogier.

Niektórzy niedowiarkowie mogliby stwierdzić, że oesowa wygrana Pettera Solberga w wiekowej już Xsarze WRC, to dzieło przypadku, jednak Norweg potwierdził swoją świetną formę na kolejnej próbie. Wygrał finałowy odcinek dnia i zbliżył się do Daniego Sordo już na trochę ponad piętnaście sekund. Dani i Seba uzyskali taki sam czas, ze stratą prawie 35 sekund do lidera, z tym, że w przypadku Francuza był to wynik małego błędu, pirueta i w konsekwencji niegroźnego uszkodzenia C4 WRC. Loeb narzekał też na balans hamulców. Formą błysnął Żenia Novikow, notując trzeci czas, a piąty wynik należał do Ogiera. Conrad Rautenbach tym razem musiał się zadowolić
dziesiątym miejscem.

Po dwóch dniach zmagań Sebastien Loeb posiadał w zapasie nad Hirvonenem 49,8 sekundy, co pozwalało dość optymistycznie spoglądać w przyszłość, tym bardziej, że ostatni etap liczył zaledwie trzy odcinki specjalne. Podczas dzisiejszego etapu Sebastienowi Loebowi pozostało tylko kontrolować sytuację.

Pierwsza niedzielna próba, czyli 30-kilometrowy Foini przebiegł pod kontrolą Loeba. Nie znaczy to, że Seba go wygrał, jednak poniósł niecałe 6 sekund straty, pozostawiając sobie jeszcze 44 sekundy w zapasie przed finałowymi odcinkami rajdu. Drugi czas należał do Pettera Solberga, zaciekle depczącego po piętach Daniemu Sordo. Norweg i tak był z siebie bardzo niezadowolony, bowiem stracił ponad 12 sekund zatrzymując auto na jednym ze skrzyżowań. Niestety oes ten był ostatnim w wykonaniu Jewgienijna Nowikowa. Rosjanin położył swoją C4-kę na boku i nie mógł kontynuować jazdy…

Najdłuższa próba rajdu padła łupem Mikko Hirvonena, jednak coraz bliższy odniesienia swojego pięćdziesiątego zwycięstwa był właśnie Sebastien Loeb. Co prawda stacił do Fina 17 sekund, jednak przed wielkim finałem posiadał w zanadrzu jeszcze 26,9 sekundy. Tymczasem dzięku uzyskaniu drugiego czasu, do pierwszej trójki awansował Petter Solberg. Norweg odrobił do Sordo aż 44 sekundy i po raz pierwszy od kilkunastu lat prywatny kierowca znajdował się na podium rajdu zaliczanego do Mistrzostw Świata. Piąty czas należał do Ogiera, który dzięki temu awansował na tą samą pozycję w generalce. Niestety, młody Francuz niedługo cieszył się tym miejscem. Kiedy
wydawało się, że Mistrz Świata Juniorów z 2008 roku dowiezie ten świetny rezultat do mety, 200 metrów przed końcem ostatniej próby, Ogier wypadł z trasy, demolując swoje C4 i nie kończąc rajdu. To ogromny pech tego młodego zawodnika. Przed nim jeszcze sporo nauki jazdy autem WRC. Szczęście nie ominęło natomiast Sebastiena Loeba. Odniósł on swoj pięćdziesiąte zwycięstwo w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach świata. Jedynym powodem do narzekań może być to, iż w tym roku na pewno Seba nie dobrnie do rekordu sześćdziesięciu wygranych, a to z bardzo prostego powodu – do końca sezonu pozostało zaledwie dziewięć rajdów ;-)

Niesamowicie szczęśliwy był na mecie Petter Solberg. To jego pierwsze podium w tym roku, do tego uzyskane w pięknej walce, za kierownicą nie najmłodszego przecież auta. Bardzo cieszylibyśmy się, gdyby Petter na dalsze eliminacje otrzymał bardziej konkurencyjny samochód.

Dobre czwarte miejsce przypadło w udziale Daniemu Sordo, dzięki czemu Citroen oddalił się dość znacznie od Forda w klasyfikacji konstruktorów. Miejmy nadzieję, że po rajdzie Portugalii sytuacja nie ulegnie zmianie w drugą stronę.

Gratulując Sebastienowi Loebowi jubileuszowej, pięćdziesiątej wygranej, zostawiamy Was z wynikami Rajdu Cypru oraz punktacją kierowców i kontruktorów:
Rajd Cypru:
1. LOEB, Citroen C4 WRC, 4:50:34.7
2. HIRVONEN, Ford FOCUS RS WRC 08, 4:51:01.9 +27.2
3. SOLBERG, Citroen XSARA WRC, 4:52:24.1 +1:49.4
4. SORDO, Citroen C4 WRC, 4:53:01.0 +2:26.3

5. WILSON, Ford FOCUS RS WRC 08, 4:57:17.7 +6:41.0
6. RAUTENBACH, Citroen C4 WRC, 5:01:46.6 +11:11.9
7. VILLAGRA, Ford FOCUS RS WRC 08, 5:03:53.2 +13:18.5
8. AL QASSIMI, Ford FOCUS RS WRC 08, 5:04:18.1 +13:44.1
9. SANDELL, Skoda FABIA SUPER 2000, 5:10:11.3 +19:36.6
10. ARAUJO, Mitsubishi LANCER EVO IX, 4:46:28.8 +19:54.9

Punktacja kierowców:
1. Sebastien Loeb 30
2. Mikko Hirvonen 20
3. Dani Sordo 17
4. Petter Solberg 15

5. Matthew Wilson 12
6. Henning Solberg 10
7. Conrad Rautenbach 6
8. Jari-Matti Latvala 6
9. Chris Atkinson 4
10. Sebastien Ogier 3

Punktacja producentów:
1. Citroen Total WRC – 47
2. BP-Ford Abu Dhabi WRT 32
3. Stobart VK M-Sport Ford WRT 22
4. Citroen Junior 11
5. Munchi’s Ford WRT 3

Grzegorz Różycki

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: C2CitroenSport
Udostepnij3Tweet2Udostepnij1
Poprzedni

Dacia Sandero 1.6 MPI: test długodystansowy, dzień 4

Następny

Jazda bez trzymanki

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny

Jazda bez trzymanki

Dacia Sandero 1.6 MPI: test długodystansowy, dzień 5

Kolejny ekologiczny projekt Aliansu Renault-Nissan

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
0 komentarzy
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Tomasz O - Kiedy minie kryzys na rynku półprzewodników? Szef marki Citroën, Vincent Cobée, zna odpowiedź
  • Tomasz O - Stellantis inwestuje w fabrykę benzynowych silników V6
  • Anonimowogosciu - Stellantis ostrzega przed załamaniem się rynku samochodowego, jeśli auta elektryczne nie będą tańsze
  • Dominik - Stellantis ostrzega przed załamaniem się rynku samochodowego, jeśli auta elektryczne nie będą tańsze
  • Vtr - Luksusowy DS 6 od DS Automobiles potwierdzony. Kiedy zobaczymy nowy model?
  • Vtr - Nowy Citroën C4 X – tak wygląda najnowszy model marki: AKTUALIZACJA – zdjęcia, film, opis
  • Anonimowo - Silnik benzynowy 2.0i TCT XU10 J2TE – inny niż wszystkie
  • Bartek - Nowy DS 7 w szczegółach – dużo zdjęć i filmów
  • Anonimowo - Peugeot o 408: „na razie nie mamy żadnej konkurencji”
  • Anonimowo - Peugeot o 408: „na razie nie mamy żadnej konkurencji”


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Stellantis inwestuje w fabrykę benzynowych silników V6
  • Kiedy minie kryzys na rynku półprzewodników? Szef marki Citroën, Vincent Cobée, zna odpowiedź
  • Peugeot i Citroën podnoszą ceny w Australii. Podwyżka nawet o 6%
  • Dacia Spring nadal bezkonkurencyjna cenowo. Europa masowo kupuje małego elektryka
  • Nowy Peugeot 308 1.2 130 KM EAT 8 zdobył dwie gwiazdki w testach Green NCAP
  • Andrzej Korpak, dyrektor zakładu Stellantis Gliwice z nagrodą Menedżer Roku
  • Silnik benzynowy 2.0i TCT XU10 J2TE – inny niż wszystkie
  • Dacia prezentuje mini-serial z inspirującymi historiami
  • Nowy Renault Austral – ruszyła przedsprzedaż kompaktowego SUV-a
  • Stellantis ostrzega przed załamaniem się rynku samochodowego, jeśli auta elektryczne nie będą tańsze


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.