Loeb wiedział, że musi zaryzykować i wspiąć się na wyżyny swoich umiejętności oraz wyczucia Daniela Eleny, pilota mistrzowskiej załogi, jeśli w ogóle chce myśleć o dogonieniu stawki. To, co załoga Citroëna zrobiła, było jednak zaskoczeniem dla wszystkich. Sebastien sam przyznał po etapie, że jechał od startu do mety każdego odcinka pełnym gazem, wciąż w limicie, dzięki czemu udawało mu się praktycznie za każdym razem deklasować rywali. Nie bez znaczenia pozostaje również fakt jazdy znakomitym samochodem – pozbawionym jakichkolwiek słabych punktów Citroënem C4 WRC.
OS13: Superoes Hampton Downs 1 – 4,68 km
Obie pętle sobotniego etapu kończył superOS. My rozstaliśmy się jeszcze przed końcem pierwszej pętli, dlatego aktualną relację rozpocznę właśnie od tej próby.
Na czele wyników ostatecznie znalazło się nazwisko Sebastiena Ogier. Junior Citroëna, niesamowity talent ostatnich dwóch sezonów WRC, pokonał swojego utytułowanego imiennika o 0,2 sekundy. Trzeci czas należał do Mikko Hirvonena, a czwarty – do Jari-Mattiego Latvali. Dopiero piąty był Petter Solberg, ale największy zawód na tej krótkiej próbie sprawił Dani Sordo – stracił do Ogiera aż 6,4 sekundy i został sklasyfikowany na miejscu siódmym. W efekcie trzecią pozycję w generalce dzierżył Mr Hollywood, który miał nad Sordo 2,1 sekundy zapasu.
OS14: New Franklin 2 – 20,82 km
Po serwisowej przerwie rozpoczęła się druga pętla sobotniego etapu Rajdu Nowej Zelandii. Loeb kontynuował swój atak i dzięki perfekcyjnej jeździe podczas jednego tylko odcinka specjalnego przeskoczył w wynikach nie tylko Hirvonena, ale i Solberga i Sordo! W ten sposób Francuz znalazł się na trzecim miejscu klasyfikacji generalnej!!! Wystarczyło do tego wypracowanie przewagi nad kolejnymi zawodnikami: Ogierem (+10,4), Latvalą (+13,8), Sordo (+16,3), Solbergiem (+18,8) i Hirvonenem (+21,7). Czy ktoś jeszcze ma wątpliwości, że kolejny mistrzowski tytuł po prostu nie ma prawa pójść w inne ręce?…
OS15: Baker 2 – 21,42 km
Kolejny odcinek nie wprowadził wprawdzie (jeszcze) zmian na czele klasyfikacji łącznej, ale drugą pozycję stracił Jari-Matti Latvala – przejął ją Loeb! Sebastien po raz kolejny zdeklasował rywali pokonując drugiego w wynika Ogiera o 8,7 sekundy, i trzeciego na mecie Sordo o 12,7 sekundy. Czwarty w stawce Hirvonen stracił 13,3 sekundy i najwyraźniej nie mógł się dogadać ze swoim Focusem – tak regularnie kiepskiej jazdy Mikko już dawno nie prezentował.
Petter Solberg zanotował piąty czas próby (+14,8) wyprzedzając przy okazji Latvalę (+15,0).
OS16: Te Akau Coast 2 – 30,89 km
Powtórny przejazd przez najdłuższą próbę drugiego etapu przyniósł kolejne zwycięstwo Loeba. Na blisko 31 kilometrach as Citroëna pokonał kierowcę juniorskiego zespołu tejże firmy o 14,5 sekundy i od pozycji lidera dzieliło go już tylko 5,1 sekundy! Coś niesamowitego!!! Do trójki wbił się jeszcze Mikko Hirvonen, tracąc tym razem do Loeba „tylko” 18,4 sekundy. Piąty czas wywalczył Dani Sordo, który uległ Jari-Mattiemu Latvali o 3,8 sekundy (+25,5 w stosunku do Loeba).
Petter Solberg był dopiero siódmy (+25,8).
OS17: Superoes Hampton Downs 2 – 4,68 km
Drugi przejazd superOSu znowu zapisał na swoje konto Sebastien Ogier, za którym uplasowały się kolejne załogi Citroënów: Solberg (+0,2), Loeb (+0,2) i Sordo (+1,9). Z Hiszpanem zremisował Jari-Matti Latvala, zaś Mikko Hirvonen (+2,4) był szósty i takież miejsce zajmował w łącznych wynikach rajdu.
Tak zakończył się drugi etap Rajdu Nowej Zelandii, czas więc na zaprezentowanie najlepszej ósemki po sobotnich zmaganiach:
1. Sebastien Ogier, Citroën C4 WRC, 3:05:40,4
2. Sebastien Loeb, Citroën C4 WRC, +0:00:05,3
3. Jari-Matti Latvala, Ford Focus WRC, +0:00:33,2
4. Dani Sordo, Citroën C4 WRC, +0:00:52,5
5. Petter Solberg, Citroën C4 WRC, +0:00:53,6
6. Mikko Hirvonen, Ford Focus WRC, +0:01:00,2
7. Matthew Wilson, Ford Focus WRC, +0:03:09,9
8. Henning Solberg, Ford Focus WRC, +0:05:51,4
KG
Najnowsze komentarze