Od początku ostro ruszył Mikko Hirvonen. Prawdę mówiąc nie wiem, co chce komu udowodnić, ale nawet w gęstej mgle jechał bardzo szybko. W związku z tym błysnął najlepszym czasem OS1, gdzie pokonał Sebastiena Loeba o 6,5 sekundy i trzeciego na mecie Marcusa Grönholma o 12 sekund. Dani Sordo uzyskał siódmy czas. Kierowca C4-ki też nie chce wypaść, lecz jak najbardziej naciskać czołówkę, by pomóc Sebastienowi w zdobyciu czwartego mistrzowskiego tytułu.
Manfred Stohl ukończył odcinek z jedenastym czasem, zaś Conrad Rautenbach, również w Xsarze WRC, był dopiero dwudziesty.
OS2, to nieco ponad 25-kilometrowa próba Resolfen 1. Ponownie najszybszy był Hirvonen, ale tym razem Grönholm pokonał Loeba – o 4,1 sekundy. Dani Sordo błysnął piątym czasem. Manfred Stohl był ósmy i taką pozycję zajmował po tym odcinku w klasyfikacji generalnej. Conrad Rautenbach, być może przyszłoroczny trzeci kierowca fabrycznej C4-ki, wywalczył dopiero 21. lokatę.
Kończący przedpołudniową pętlę Rheola 1 liczył sobie blisko 28 km. Marcus Grönholm zrzucił Sebastiena na trzecią pozycję w generalce pokonując go na trzecim odcinku o 2,4 sekundy. Groszek był jednak dopiero trzeci – po Hirvonenie i Latvali.
Manfred Stohl zamknął dziesiątkę i okazał się o dziesięć miejsc szybszy od Rautenbacha.
Zastanawiam się nad jedną kwestią. Ford zapewne zrobi wszystko, żeby umożliwić Grönholmowi zdobycie mistrzostwa. Po trzech odcinkach jednak to Mikko Hirvonen prowadzi w rajdzie i wyprzedza Groszka o 21,4 sekundy. Czy Malcolm Wilson zdecyduje się na wprowadzenie mało sportowego team orders? Owszem – jeszcze za wcześnie na takie gdybanie, ale widać, że młody Fin prezentuje dobrą formę i chciałby wygrać ten rajd, jednakże w świetle pragnień Grönholma, który w dodatku zamierza od przyszłego sezonu wystawić własny zespół w cyklu WRC (kupując Focusy od Wilsona) marzenia Bosse wydają się bardzo ważne dla szefa zespołu Forda… Czy więc Mikko zostanie przywrócony do pionu, czy po prostu wypadnie z trasy? ;-)))
KG
Najnowsze komentarze