Tego na razie nie wiemy, wiemy natomiast jak spisywał się on i pozostali kierowcy Citroënów podczas pierwszego etapu rajdu.
Ściganie zaczęło się już wczoraj, na stadionie w Algarve. Najszybszy na tym krótkim oesie okazał się Henning Solberg w Fordzie Focusie, jednak tuż za nim ukończył go Dani Sordo, startujący zresztą ze starszym z braci Solbergów w parze. Sebastien Loeb uzyskał czwarty czas, a siódmy był Petter Solberg w Xsarze WRC. Sebastien Ogier był dziewiąty, a Jewgienij Nowikow zakończył wczorajszą część rajdu na jedenastej pozycji.
Właściwe rajdowanie zaczęło się dzisiaj od przejazdu odcinka Ourique, do którego start zaplanowano na 11:20. Jako pierwszy wystartował lider Mistrzostw Świata, czyli Sebastien Loeb i już po przejechaniu trzystu metrów Francuz zaliczył pierwszą przygodę, która o mało nie przekreśliła dalszych szans na kontynuowanie jazdy. Seba wypadł z trasy, wzniecił mnóstwo kurzu, przez co nie za bardzo miał orientację jak wrócić na wytyczoną drogę. Na szczęście kurz szybko opadł, przez co pięciokrotny Mistrz Świata stracił tylko 25 sekund, kończąc oes na dziewiątym miejscu i tym samym spadając na siódmą pozycję w generalce. Próba padła łupem Jari-Mattiego Latvali, który był o 7,8 sekundy szybszy od Daniego Sordo. Hiszpan dzięki swojej dobrej jeździe wspiął się na drugie miejsce w generalce. Piąty czas wykręcił Petter Solberg, który dojechał przed Nowikowem i Ogierem.
Objęcie fotela wicelidera przez Daniego Sordo tchnęło sporo życia w młodego Hiszpana, który na odcinku Silves uzyskał drugi najlepszy czas, odskakując na dwie sekundy od Marcusa Grönholma w ogólnej klasyfikacji rajdu. Czyszczący drogę Sebastien Loeb nie popełnił tym razem żadnego błędu i uzyskał piąty czas, na takie samo miejsce awansując w generalce. O jedno miejsce niżej finiszował Petter Solberg, natomiast w ósemce zmieścił się Nowikow, szybszy o 2,4 sekundy od Sebastiena Ogiera. Na prowadzeniu w rajdzie znajdował się Latvala przed Sordo i Gronholmem.
Po tym, jak młody kierowca Forda objął prowadzenie w rajdzie zastanawialiśmy się, jak długo je utrzyma. I nie chodziło o to, że da się komuś wyprzedzić. Po prostu tradycją Latvali były spektakularne dzwony. I tym razem Fin postanowił ją podtrzymać. Na czwartym odcinku specjalnym jak zwykle było za szybko i wyleciał on z trasy… Niespecjalnie nas to zmartwiło, potwierdziło tylko smutną regułę. Kiedyś etatowym „dzwonnikiem” w czołówce był Dani Sordo, teraz młody Hiszpan wydoroślał, zaczął jeździć rozważnie i ma swojego następcę, na szczęście w konkurencyjnym zespole ;-)
Dani dzięki pechowi Latvali awansował na czoło klasyfikacji. Najszybszy na tej próbie był tym razem Sebastien Loeb, który zajmował po niej czwarte miejsce. Piąty czas uzyskał Nowikow, szósty był Petter Solberg, wciąż korzystający z leciwej Xsary WRC, a siódemkę zamknął Sebastien Ogier. W czołowej dziesiątce odcinka, jak i całej klasyfikacji generalnej zmieścił się natomiast Conrad Rautenbach.
Niedługo przyszło się Daniemu Sordo cieszyć z prowadzenia w Rajdzie Portugalii. Nie załamujmy jednak rąk. Wszak mamy do czynienia z rajdem szutrowym, a przepisy FIA są jakie są i liczy się tu taktyka. Tak więc taktycznie Dani Sordo zajął na piątym odcinku specjalnym dopiero dziewiąte miejsce, dzięki czemu spadł w generalce na koniec pierwszej trójki. Hiszpan też zresztą przestrzelił skrzyżowanie i to było przyczyną strat czasowych. Sebastien Loeb, który był drugi na tej próbie, po pięciu odcinkach zajmował czwartą pozycję. Prowadzenie objął Mikko Hirvonen, który jutro będzie pełnił rolę odkurzacza. Zachodzimy w głowę czy poranna przygoda Sebastiena Loeba była rzeczywistym zrządzeniem losu, czy elementem świetnie obranej taktyki…
Cały czas bardzo równym tempem jechał Petter Solberg. Mimo zaawansowania wiekowego maszyny, którą dysponuje, Norweg nie składa broni i dzielnie walczy w czołówce. Z bardzo dobrej strony pokazał się Sebastien Ogier, zajmując trzecie miejsce na osesie i wskakując na siódme w generalce. Siódmy czas padł łupem młodziutkiego Jewgienija Nowikowa, który jednak spadł w wynikach za Ogiera. Do dziesiątego miejsca przykleił się natomiast Rautenbach.
Przedostatni odcinek specjalny dzisiejszej części rajdu niewiele zmienił w klasyfikacji generalnej. Najszybszy był Dani Sordo, jednak pilnował on swoich międzyczasów żeby za bardzo nie zyskać w stosunku do rywali. Swoją drogą, co to za rajdowanie, w którym nie chodzi o jak najszybszą jazdę???
Sebastien Loeb także skupił się na pilnowaniu rywali i uzyskał trzeci czas, natomiast czwarty wynik należał do Pettera Solberga. Szóste miejsce zajął Seba Ogier, a dziesiątkę na powtórzonym Silves zamknął Nowikow.
Na zamykającym etap Malhao 2 oesowe zwycięstwo odniósł Loeb, który o 3,2 sekundy wyprzedził Pettera Solberga. Naprawdę imponuje nam tempo starej, poczciwej Xsary WRC! Na czwartym miejscu dojechał do mety odcinka Sebastien Ogier, awansując na szóste miejsce w generalce. Piąty w cząstkowych wynikach Sordo, wskoczył na drugie miejsce w generalce, przed Marcusa Grönholma, który także wykazał się myśleniem taktycznym wypychając przed siebie Hiszpana. Żenia Nowikow ponownie dojechał z ósmym wynikiem, zamykając grupę zawodników mających w perspektywie zdobycie punktów.
Jutro długi i ciężki dzień ścigania. Trzymamy kciuki za Sebastiena Loeba i resztę zawodników w Citroënach. Na koniec przedstawiamy Wam czołową dziesiątkę Rajdu Portugalii:
1. HIRVONEN, Ford Focus RS WRC 09, 1:24:12,6
2. SORDO, Citroën C4 WRC, 1:24:27,6 | +15,0
3. LOEB, Citroën C4 WRC, 1:24:30,6 | +18,0
4. GRÖNHOLM, Subaru Impreza WRC 08, 1:24:38,5 | +25,9
5. SOLBERG P., Citroën Xsara WRC, 1:24:54,8 | +42,2
6. OGIER, Citroën C4 WRC, 1:25:16,6 | +1:04,0
7. WILSON, Ford Focus RS WRC 08, 1:25:27,2 | +1:14,6
8. NOWIKOW, Citroën C4 WRC, 1:25:46,3 | +1:33,7
9. SOLBERG H., Ford Focus RS WRC 09, 1:25:46,4 | +1:33,8
10. RAUTENBACH, Citroën C4 WRC, 1:27:51,5 | +3:38,9
Grzegorz Różycki
Wortal Francuskie.pl nie ponosi odpowiedzialności za treści umieszczane w serwisie YouTube
Najnowsze komentarze