OS14 – Milki 1
Pierwszy niedzielny odcinek, imienia pewnej czekolady ;-) wygrały Citroëny. Najszybszy był francuski junior, Sebastien Ogier, który o 2,5 sekundy wyprzedził swojego wielkiego imiennika. Pięciokrotny Mistrz Świata awansował na dwunaste miejsce w generalce, ale od punktowanego miejsca dzieliło go jeszcze dramatyczne 15 minut!
Kłopoty na Milkach miał Dani Sordo – ukończył OS z dziewiątym czasem na skutek drobnego błędu w notatkach. Hiszpańska załoga Citroëna przestrzeliła nawrót i uciekło 25 sekund.
Niewiele szybszy był Petter Solberg, który ukończył Milki 1 na ósmej pozycji i stracił piąte miejsce w generalce na rzecz starszego brata.
Conrad Rautenbach wywalczył dziesiąty czas i jego strata do Krzysztofa Hołowczyca wzrosła do niemal 100 sekund. Jedenastym czasem zadowolić się musiał Żenia Nowikow, ale i tak miał mnóstwo szczęścia – cudem uniknął wypadku, choć i tak wypadł poza drogę i stracił zderzak. Rosjanin wrócił jednak na drogę i tracąc niemal 45 sekund do Ogiera zdołał awansować na dziesiątą pozycję w generalce!
OS15 – Tros 1
Dość niespodziewanym zwycięzcą drugiej niedzielnej próby został Henning Solberg. Za nim uplasowały się fabryczne Fordy, a czwartym czasem błysnął Krzysztof Hołowczyc. Różnice między tymi czterema załogami wynosiły po 0,1 sekundy. Czwarty czas, taki sam, jak Hołka, uzyskał Sebastien Ogier.
Jewgienij Nowikow zanotował szósty czas odcinka, oczko przed Petterem Solbergiem. Kolejne lokaty – ósmą i dziewiątą – zajęli Dani Sordo i Sebastien Loeb. Ten ostatni stracił do zwycięzcy tylko 6,1 sekundy, wyprzedził w łącznej klasyfikacji Michała Bębenka i w generalce awansował na jedenaste miejsce. Francuz mógł uzyskać lepszy czas, ale przy niewielkiej prędkości przestrzelił skrzyżowanie i musiał cofać, przez co uciekły cenne sekundy.
Conrad Rautenbach, jedenasty na Trosie 1, tracił coraz więcej czasu, ale zdawał się mieć niezagrożoną dziewiątą pozycję.

OS16 – Milki 2
Powtórny przejazd przez „czekoladowy” odcinek, to kolejne zwycięstwo Henninga Solberga. Drugi czas należał do Sebastiena Loeba, który awansował na dziewiąte miejsce w rajdzie. Było to jednak skutkiem nie tyle doskonalej jazdy, ale przede wszystkim pecha jego młodego imiennika – w C4-ce Ogiera odmówił współpracy silnik i Francuz może mówić o prawdziwym dramacie – zanosiło się na kolejny świetny wynik juniora Citroëna.
Petter Solberg wywalczyl w Xsarze czwarty wynik na Milkach i korzystając z pecha Ogiera wskoczył do piątki w generalce. Dani Sordo był dopiero ósmy w wynikach. To skutek spokojnej jazdy po punkty – Hiszpan wolał dowieźć to, co miał, niż gdzieś wypaść i stracić wszystko dla siebie i Citroëna.
Rautenbach był dziewiąty, a z powodu pecha Ogiera awansował do punktowanej ósemki. Jewgienij Nowikow ukończył Milki 2 na czternastym miejscu, ale stracił ponad dwie minuty. Zatrzymał się na OS-ie, by przepuścić w generalce Sebastiena Loeba, który walczył o jakiekolwiek punkty. Dzięki zagraniu juniora Citroëna Loeb wskoczył na dziewiątą pozycję o 6,2 sekundy wyprzedzając w generalce młodego Rosjanina.
OS17 – Tros 2
Loeb wygrał drugi przejazd przez Tros, a drugie miejsce wywalczył tam Nowikow. Citroën znowu zagrał taktycznie – Rautenbach nie walczył o Bóg wie co, więc przepuścił Loeba w generalce tracąc na tej próbie niemal 10 minut!!! Kierowca z Zimbabwe nie był z tego powodu jakiś mocno szczęśliwy, ale rozumiał powagę sytuacji.
Petter Solberg wywalczył na tej próbie trzeci czas, ale odzyskał do brata tylko 2,4 sekundy. Dani Sordo był piąty i miał pewną trzecią pozycję w łącznej klasyfikacji.
OS18 – Mikołajki 2
Wydawało się, że już jest „pozamiatane”, gdy na superOSie kończącym Rajd Polski doszło do ciekawych wydarzeń. Jari-Matti Latvala mający pewne 8 punktów, uderzył w barierę i zakończył zmagania w rajdzie! W efekcie cała stawka awansował o oczko w górę, a Ford stracił wiele punktów. Latvala był załamany!
No i na koniec nieoficjalne wyniki końcowe Rajdu Polski:
1. Mikko Hirvonen, Ford Focus WRC, 3:07:27,5
2. Dani Sordo, Citroën C4 WRC, +0:01:10,3
3. Henning Solberg, Ford Focus WRC, +0:02:05,7
4. Petter Solberg, Citroën Xsara WRC, +0:02:24,3
5. Matthew Wilson, Ford Focus WRC, +0:04:17,5
6. Krzysztof Hołowczyc, Ford Focus WRC, +0:04:33,9
7. Sebastien Loeb, Citroën C4 WRC, +0:19:15,1
8. Conrad Rautenbach, Citroën C4 WRC, +0:19:20,6
9. Jewgienij Nowikow, Citroën C4 WRC, +0:19:26,2
10. Michał Bębenek, Mitsubishi Lancer Evo IX, +0:23:08,7
KG
Najnowsze komentarze