piątek, 27 maja, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Citroen

WRC: Przed Rajdem Korsyki

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2018-04-04
w Citroen, Wiadomości
Czas czytania 6 minut
13 1
0
12
UDOSTĘPNIEŃ
39
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Jaki samochód z dostawą do 6 miesięcy? Dacia Duster, Jogger i modele Renault

Stellantis przyznał się do oszustwa i zapłaci 300 milionów dolarów kary w związku z dieselgate

Dacia na sprzedaż? Renault otrzymało propozycję stworzenia nowego podmiotu

Po dwóch rajdach zimowych i jednym szutrowym przyszedł czas na asfalt. Przed nami Rajd Korsyki, w zasadzie domowa, bo francuska przecież, runda Rajdowych Mistrzostw Świata. Barwy Citroën Total Abu Dhabi WRT reprezentować będą dwie załogi: Kris Meeke / Paul Nagle oraz legenda rajdów, Sebastien Loeb / Daniel Elena.

Rajd Korsyki będzie drugą z trzech zaplanowanych na ten sezon rundą, w której wezmą udział Loeb i Elena. W Meksyku wywalczyli piąte miejsce, a pewnie byliby wyżej, gdyby nie kapeć i konieczność zmiany koła na odcinku. Cóż – takie są rajdy, ale nie da się ukryć, że dorobek Citroën Total Abu Dhabi WRT został powiększony przez Sebastiena i Daniela. Mamy nadzieję, że i w asfaltowym Rajdzie Korsyki francusko-monakijska załoga dowiezie do mety dużo punktów.

Technicznie niełatwe etapy Rajdu Korsyki wymagają finezji, precyzji, a nawet odrobiny wirtuozerii za kierownicą, aby uzyskać absolutne maksimum z opon bez zniszczenia ich w czasie jazdy. Citroën zawsze był mocny na asfalcie, a i Rajd Korsyki wygrał siedmiokrotnie. W latach 1961 i 1963 René Trautmann pilotowany przez Jean-Claude’a Ogiera dwukrotnie zwyciężył za kierownicą Citroëna DS 19. W 1999 roku Philippe Bugalski odniósł zwycięstwo Xsarą Kit Car. Na prawym fotelu siedział Jean-Paul Chiaroni. Trzy lata wcześniej ta sama załoga zwyciężyła tam w Renault Megane Maxi.

W XXI wieku nastała era Sebastiena Loeba. Wraz z Danielem Eleną Seb zwyciężał w Rajdzie Korsyki w latach 2005-2008, dwukrotnie Xsarą WRC i dwukrotnie C4 WRC. Czy na listę zwycięzców zostanie w tym roku dopisany Citroën C3 WRC? Oby!

Sebastien Loeb zawsze był bardzo szybki na asfaltowych nawierzchniach (a na jakich nie był?…). Nic więc dziwnego, że i tym razem trzeba się liczyć z tym kierowcą. Załoga Loeb / Elena testowała na korsykańskich drogach przed Rajdem Korsyki, bo przecież ostatni start na tej nawierzchni zaliczyła podczas Rajdu Alzacji przed pięcioma laty.

Z kolei Kris Meeke i Paul Nagle na asfalcie też potrafią pokazać, na co ich stać. Doskonałym przykładem na to jest ubiegłoroczny Rajd Katalonii, w którym nie było mocnych na załogę z Wysp. C3 WRC na asfalcie potrafi być naprawdę bardzo szybki.

Pewną trudność dla Loeba może stanowić fakt, że nie zna on całej trasy tegorocznego Rajdu Korsyki. Z drugiej strony SuperSeb niejednokrotnie dowiódł już, że doskonale adaptuje się do nowych warunków. Poza tym jest przecież zapoznanie, a opisy Loeba i Eleny przeszły już do legendy.

„Po dwóch kolejnych podiach w Szwecji i w Meksyku zamierzamy powalczyć o naszą pierwszą wygraną w tym roku. W tym celu zaliczyliśmy czterodniową sesję testową na Korsyce, która to sesja okazała się bardzo pozytywna. Mimo wszystko jest to rajd, a to znaczy, że wszystko zdarzyć się może. Rajd, który jest jednym z najtrudniejszych w kalendarzu WRC – z wieloma zmiennymi i niepewnościami, zwłaszcza jeśli chodzi o pogodę o tej porze roku. Kris i Paul udowodnili w zeszłym roku, że mają możliwość wygrania tutaj. Również Sebastien i Daniel mogą powalczyć o najwyższe laury w miejscu, gdzie w przeszłości zawsze byli imponujący” – mówi Pierre Budar, szef zespołu Citroën Racing.

„Rajd Korsyki, to jedno wielkie wyzwanie, z wieloma trudnościami, ale zawsze podobały mi się zmagania tutaj. Byliśmy bardzo konkurencyjni tutaj w zeszłym roku. Oczywiście widzimy od początku sezonu, że wszyscy poczynili postępy, ale mam nadzieję, że nadal będziemy w czołówce. Nasze testy przed tym rajdem, które odbyły się na szerokiej gamie dróg, były bardzo produktywne, mam wrażenie, że zrobiliśmy postępy na brudnych i wyboistych odcinkach. W każdym razie jestem zadowolony z moich sesji testowych i nie mogę się już doczekać startu” – powiedział Kris Meeke. Brytyjczyk startował w Rajdzie Korsyki sześciokrotnie, a najlepszym wynikiem było czwarte miejsce wywalczone w roku 2015.
„Niedawno jeździłem C3 WRC na szutrze, ale podczas testów na Korsyce bardzo szybko znalazłem dobre wyczucie, mimo że nawierzchnia była inna. Zacząłem od podstawowych ustawień Krisa i szybko znalazłem to, co mi odpowiadało. Wyczucie było całkiem dobre pod koniec moich dni testowych, musimy poczekać i zobaczyć, jak sobie poradzimy w stosunku do wszystkich pozostałych. Po naszym występie w Meksyku mam nadzieję, że ponownie będziemy konkurencyjni, zwłaszcza, że ​​zawsze czułem się komfortowo na asfalcie, także na Korsyce. W każdym razie jest to miejsce i rajd, który zawsze mi się podobał, nawet jeśli nie jest to najłatwiejsza impreza w sezonie. Odkąd ostatnio tutaj rywalizowałem trasa się zmieniła, ale wciąż jest wiele wąskich, technicznych i wyboistych odcinków. Będą dla mnie nowe, więc nie będzie łatwo sporządzić notatki na temat całej trasy” – dodał Sebastien Loeb. Dla SuperSeba będzie to dziesiąty start w Rajdzie Korsyki, w którym zwyciężał dotąd czterokrotnie.

Rajd Korsyki składa się w tym roku z dwunastu odcinków specjalnych o łącznej długości 333,48 km. Najdłuższy z nich, to 55,17-kilometrowa próba Vero – Sarrola – Carcopino. W porównaniu z ubiegłoroczną edycją aż 63,75% dystansu całego rajdu zostało wytyczone na nowo. To znaczy, że nie tylko Seb i Daniel musieli wykonać dobrą pracę na zapoznaniu.

Dwa długie odcinki – wspomniany 55-kilometrowy i 49-kilometrowy – będą wymagały wyjątkowej koncentracji. To ponad 600 zakrętów w rajdzie zwanym często Rajdem 10.000 Zakrętów. Trzeba podczas całej imprezy jechać szybko jednocześnie dbając o opony. Na takiej trasie przyczepność jest kluczowa.

Jutro rano, o 8:00, zaplanowano shakedown. O 18:30 rozpocznie się ceremonia startu na Placu Świętego Mikołaja w Bastii, mieście położonym na północy wyspy. Zmagania rozpoczną się w piątkowy ranek. Plan rajdu przedstawia się następująco:

PIĄTEK, 6. kwietnia 2018

09:50: OS 1 – La Porta – Valle di Rostino 1 (49,03 km)
11:09: OS 2 – Piedigriggio – Pont de Castirla 1 (13,55 km)
15:12: OS 3 – La Porta – Valle di Rostino 2 (49,03 km)
16:31: OS 4 – Piedigriggio – Pont de Castirla 2 (13,55 km)

SOBOTA, 7. kwietnia 2018

07:37: OS 5 – Cagnano – Pino – Canari 1 (35,61 km)
09:18: OS 6 – Désert des Agriates 1 (15,45 km)
11:08: OS 7 – Novella 1 (17,39 km)
15:21: OS 8 – Cagnano – Pino – Canari 2 (35,61 km)
17:02: OS 9 – Désert des Agriates 2 (15,45 km)
18:39: OS 10 – Novella 2 (17,39 km)

NIEDZIELA, 8. kwietnia 2018

09:23: OS 11 – Vero – Sarrola – Carcopino (55,17 km)
12:18: OS 12 – Pénitencier de Coti-Chiavari (16,25 km)

Ceremonię podium zaplanowano na niedzielę, na godzinę 15:00. Odbędzie się w Ajaccio na place du Diamant.

 

 

Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie: Citroën

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: C3C3 WRCCitroenMeganerajdSport
Udostepnij5Tweet3Udostepnij1
Poprzedni

Nowe Renault Clio przyłapane podczas testów

Następny

Automatyczna skrzynia EAT8 w C4 SpaceTourerze i Grand C4 SpaceTourerze

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny

Automatyczna skrzynia EAT8 w C4 SpaceTourerze i Grand C4 SpaceTourerze

Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 14/2018

Carlos Tavares otrzyma milion euro premii za Opla

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
0 komentarzy
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Inny Anonimowy - Peugeot 308, 3008 i 5008 mają nowe cenniki. 1.2 PureTech 130 w górę
  • Inny Anonimowy - Najlepiej wyposażony SUV Peugeot 3008 w Polsce! 300-konna hybryda z noktowizorem
  • Inny Anonimowy - Najlepiej wyposażony SUV Peugeot 3008 w Polsce! 300-konna hybryda z noktowizorem
  • Inny Anonimowy - Alfa Romeo Tonale zdobywa nagrodę „Najpiękniejszego samochodu w Sieci” w 2022 roku
  • Inny Anonimowy - Już 400.000 sztuk Fiata Mobi wyprodukowano w fabryce w Betim
  • auu - Jaki samochód z dostawą do 6 miesięcy? Dacia Duster, Jogger i modele Renault
  • Zen Kenobi - Dacia na sprzedaż? Renault otrzymało propozycję stworzenia nowego podmiotu
  • Zen Kenobi - Dacia na sprzedaż? Renault otrzymało propozycję stworzenia nowego podmiotu
  • Zeną - Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?
  • Piter - Dacia na sprzedaż? Renault otrzymało propozycję stworzenia nowego podmiotu


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Jaki samochód z dostawą do 6 miesięcy? Dacia Duster, Jogger i modele Renault
  • Stellantis przyznał się do oszustwa i zapłaci 300 milionów dolarów kary w związku z dieselgate
  • Salon samochodowy w Paryżu 1930: Citroën sensacją z zaskakującego powodu
  • Dacia na sprzedaż? Renault otrzymało propozycję stworzenia nowego podmiotu
  • Citroën AMI cieszy się dużym powodzeniem. Skąd ten sukces?
  • Dacia wprowadzi hybrydowy napęd w modelu Jogger. I tylko w nim, przynajmniej na razie
  • Renault wprowadza usługę samochodu na abonament dla firm czyli Mobilize. Ruszają pierwsze testy dla korporacji taksówek
  • Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?
  • Ruszają zamówienia na gamę nowego Jeepa® Grand Cherokee 4xe Plug in Hybrid
  • UOKiK: Opel Crossland X do serwisu


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Reply
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.