Guy Frequelin, dyrektor Citroën Sport, który spędził niemal cały dzień na sobotnich OS-ach, nie ukrywał satysfakcji z takiego przebiegu rywalizacji.
“Trasa rajdu jest bardzo trudna. Odcinki są wąskie, a pobocza wprost najeżone niebezpiecznymi kamieniami czyhającymi na kierowców, którzy popełnią błąd i opuszczą idealny tor jazdy. Podłoże jest w wielu miejscach miękkie, piaszczyste, gdzieniegdzie pokryte grubą warstwą luźnego szutru, a nawierzchnia jest przeważnie śliska. Dopiero po przejeździe kilku samochodów kolejne załogi mają nieco lepsze warunki.”
Sébastien Loeb rozpoczął drugi etap z bardzo niewielką stratą do zajmującego 2 miejsce Marcusa Grönholma. Francuz nie ukrywał, że jego celem jest awans na 2 pozycję. Pojedynek zapowiadał się pasjonująco, ale trwał krótko. Po defekcie samochodu Marcusa na OS 9, Loeb awansował na 2 miejsce w klasyfikacji Rajdu Sardynii. Od tej chwili Francuz postanowił skoncentrować się na obronie 2 miejsca, które w pełni go satysfakcjonuje: “Najważniejsze teraz, to nie popełnić błędu. Myślę, że najlepsza taktyka, to jechać takim tempem, jak obecnie. Tak też pojadę w niedzielę. Przed nami jeszcze prawie 80 km oesowych i to bez serwisu.”
Drugi kierowca zespołu Citroën-Total Carlos Sainz toczył przez cały dzień zacięty pojedynek o trzecie miejsce z Markko Märtinem. Po 2 dniach Hiszpan jest trzeci, ale jego przewaga nad Estończykiem wynosi zaledwie 2.9 sekundy: “Sobotnie odcinki były nieco szybsze od piątkowych. Nie czuję się najlepiej, bo jestem mocno przeziębiony. W poszukiwaniu optymalnego ustawienia, na drugi przejazd sobotnich OS-ów wybrałem nieco twardsze zawieszenie i twardsze opony, ze względu na wysoką temperaturę, ale nie jestem pewien, czy to była dobra decyzja. Mam nadzieję, że jutro będzie już wszystko OK i będziemy w stanie skutecznie odpierać ataki Markko Märtina.”
Ostatni dzień rywalizacji w Rajdzie Sardynii został zaplanowany przez organizatora w dość nietypowy sposób. Uczestnicy mają do pokonania 6 OS-ów o łącznej długości niemal 77 km bez wizyty w parku serwisowym, czy choćby strefie wymiany opon. Po 3 odcinkach załogi będą miały jedynie 15 minut na odpoczynek w strefie przegrupowania, gdzie jakiekolwiek prace przy samochodzie są zabronione. Tak więc niezawodność może być ostatecznie kluczem do sukcesu w Rajdzie Sardynii. Ale Xsara WRC jest znana z solidności wykonania może więc chyba się nie obawiać.
Klasyfikacja po etapie 2
1. P. Solberg/Ph. Mills (Subaru Impreza) 3 h 44 min 43,7 s
2. S. Loeb/D. Elena (Citroën Xsara) + 1 min 11,5 s
3. C. Sainz/M. Marti (Citroën Xsara) + 2 min 22,6 s
4. M. Märtin/M. Park (Ford Focus) + 2 min 25,5 s
5. A. Navarra/S. Fedeli (Subaru Impreza) + 8 min 39,8 s
6. F. Duval/S.Prevot (Ford Focus) + 9 min 31,6 s
7. G. Galli/G. D’Amore (Mitsubishi Lancer) + 18 min 38,5 s
8. A. Warmbold/G.Price (Ford Focus) + 21 min 10,5 s
9. P. G. Andersson/J. Andersson (Suzuki Ignis) + 22 min 37 s …/..
Najnowsze komentarze